Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 24.02.2011 07:27
Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Zdarec lidi,
Jezdím ve firemí Octavii 1,6 disel a jsem z ní (podle palubáku) zvyklí držet otáčky při normálním průjezdu městem kolem 1000-1200 otáček.
Zkoušel jsem to i na mém Mondeu a jak jsem někde četl, že motory v Mondeu se musí vytáčet, můžu říct že to jede. Motor se nedusí, neposkakuje, prostě naprosto v klidu. Jen když se chci rozjet za městem, musím podřadit, ale to mě netrápí. Dostal jsem se tímto způsobem jízdy na spotřebu cca 4,5 l/100km.
Ale chci se zeptat? Bude styl jízdy mít vliv na životnost motoru?
Dík za poznatky.
Jezdím ve firemí Octavii 1,6 disel a jsem z ní (podle palubáku) zvyklí držet otáčky při normálním průjezdu městem kolem 1000-1200 otáček.
Zkoušel jsem to i na mém Mondeu a jak jsem někde četl, že motory v Mondeu se musí vytáčet, můžu říct že to jede. Motor se nedusí, neposkakuje, prostě naprosto v klidu. Jen když se chci rozjet za městem, musím podřadit, ale to mě netrápí. Dostal jsem se tímto způsobem jízdy na spotřebu cca 4,5 l/100km.
Ale chci se zeptat? Bude styl jízdy mít vliv na životnost motoru?
Dík za poznatky.
teď: Ford Mondeo III 2004, 2.0 TDCi 96kw
ex: Mitsubishi Eclipse 2010 265hp
ex: Mitsubishi Eclipse 2010 265hp
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Setrvák z takovýho jízdního stylu asi moc odvázanej nebude. 

je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Už se to tady psalo. Otáčky 1200 motor zvládne, ale na udržování rychlosti na rovince. Když budeš chtít zrychlit tak, jak píše Jardak, setrvák nadšenej nebude a brzo ti řekne pápá. Nicméně jestli máš auto rád, drž otáčky o něco výš.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
A jak se zde někde ve fóru píše, dlouhodobé podtáčení motoru za účelem úspory PHM může vést i k zatuhnutí regulace turba.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
A krom toho setrváku trpí pak při větším zrychlování z těchto otáček i pístní čepy a ojniční ložiska, která už jsou u nafty z principu více namáhaná. Pak jde o to, jestli ta úspora bude ve finále úsporou...

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- johnyram
- Junior
- Příspěvky: 250
- Registrován: 16.05.2010 17:58
- Bydliště: Liberecko
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Ono to je taky takový téma, honíš motor odejde, nehoníš odejde taky, ucpe se tohle nebo támhle to.
Já říkám ať si každý jezdí jak chce, protože univerzální rada není a když si tím nebo oním počínáním něco prokazatelně zničím, pak teprve dělám závěry. Já třeba jezdím na pohodu, nyní již jen povětšínou krátké trasy a mám najeto 210tis. a naprostá pohoda, žádná signalizace že by jízda do dvou tisíc měla dvouhmotu nebo něco jiného nějak zvlášť namáhat
Já říkám ať si každý jezdí jak chce, protože univerzální rada není a když si tím nebo oním počínáním něco prokazatelně zničím, pak teprve dělám závěry. Já třeba jezdím na pohodu, nyní již jen povětšínou krátké trasy a mám najeto 210tis. a naprostá pohoda, žádná signalizace že by jízda do dvou tisíc měla dvouhmotu nebo něco jiného nějak zvlášť namáhat

Mondeo 06' kombi Tdci 6kvalt 96kw, xenony, vyhřívané skla, denní svícení, sony mp3, tažné...
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
jak pise lucky.jack, pri ustalene rychlosti to nevadi, to se nic nenamaha, ale na zrychlovani a jizdu do kopce to dobre neni. A u nafty dvojnasob. Ale 1200 je fakt uz malo, ja s benzinem jezdim nekde od 1600-1700 a u nafty to bude podle me hodne podobne. Taky je neco jineho 1200 na dvojku a na petku (sestku), dvojka to samozrejme snese uplne bez problemu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 19.08.2012 16:45
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Měl jsem TDCi 96 kW s automatem, ten dovoloval nejméně 1500 ot/min, níž podřazoval. Bral bych to jako vodítko jak se k motoru chovat.
- johnyram
- Junior
- Příspěvky: 250
- Registrován: 16.05.2010 17:58
- Bydliště: Liberecko
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
No, víceméně souhlas, záleží taky na okolnostech a zařazené rychlosti a situace (kopec, z kopce ) ale jinak by to asi tak nějak odpovídalo, pro ty, kteří necítí, že motor už vyloženě trápí.
Mondeo 06' kombi Tdci 6kvalt 96kw, xenony, vyhřívané skla, denní svícení, sony mp3, tažné...
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Neptejte se porad, jake nizke otacky jsou jeste vhodne a zacnete motor poslouchat. Muj si pri 1500 hezky brouka, i kdyz vydrzi i 1300, ale bez zatahu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů