Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw

Odpovědět
MrKarlos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 24.02.2011 07:27

Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw

Příspěvek od MrKarlos » 18.09.2012 21:04

Zdarec lidi,

Jezdím ve firemí Octavii 1,6 disel a jsem z ní (podle palubáku) zvyklí držet otáčky při normálním průjezdu městem kolem 1000-1200 otáček.
Zkoušel jsem to i na mém Mondeu a jak jsem někde četl, že motory v Mondeu se musí vytáčet, můžu říct že to jede. Motor se nedusí, neposkakuje, prostě naprosto v klidu. Jen když se chci rozjet za městem, musím podřadit, ale to mě netrápí. Dostal jsem se tímto způsobem jízdy na spotřebu cca 4,5 l/100km.

Ale chci se zeptat? Bude styl jízdy mít vliv na životnost motoru?

Dík za poznatky.
teď: Ford Mondeo III 2004, 2.0 TDCi 96kw
ex: Mitsubishi Eclipse 2010 265hp

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw

Příspěvek od Jardak » 18.09.2012 21:49

Setrvák z takovýho jízdního stylu asi moc odvázanej nebude. :|
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw

Příspěvek od lucky.jack » 19.09.2012 07:25

Už se to tady psalo. Otáčky 1200 motor zvládne, ale na udržování rychlosti na rovince. Když budeš chtít zrychlit tak, jak píše Jardak, setrvák nadšenej nebude a brzo ti řekne pápá. Nicméně jestli máš auto rád, drž otáčky o něco výš.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw

Příspěvek od spanel » 19.09.2012 08:20

A jak se zde někde ve fóru píše, dlouhodobé podtáčení motoru za účelem úspory PHM může vést i k zatuhnutí regulace turba.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw

Příspěvek od Yeshterr » 19.09.2012 08:36

A krom toho setrváku trpí pak při větším zrychlování z těchto otáček i pístní čepy a ojniční ložiska, která už jsou u nafty z principu více namáhaná. Pak jde o to, jestli ta úspora bude ve finále úsporou...
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
johnyram
Junior
Junior
Příspěvky: 250
Registrován: 16.05.2010 17:58
Bydliště: Liberecko

Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw

Příspěvek od johnyram » 23.09.2012 19:18

Ono to je taky takový téma, honíš motor odejde, nehoníš odejde taky, ucpe se tohle nebo támhle to.

Já říkám ať si každý jezdí jak chce, protože univerzální rada není a když si tím nebo oním počínáním něco prokazatelně zničím, pak teprve dělám závěry. Já třeba jezdím na pohodu, nyní již jen povětšínou krátké trasy a mám najeto 210tis. a naprostá pohoda, žádná signalizace že by jízda do dvou tisíc měla dvouhmotu nebo něco jiného nějak zvlášť namáhat :wink:
Mondeo 06' kombi Tdci 6kvalt 96kw, xenony, vyhřívané skla, denní svícení, sony mp3, tažné...

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw

Příspěvek od Ma.rt » 23.09.2012 19:58

jak pise lucky.jack, pri ustalene rychlosti to nevadi, to se nic nenamaha, ale na zrychlovani a jizdu do kopce to dobre neni. A u nafty dvojnasob. Ale 1200 je fakt uz malo, ja s benzinem jezdim nekde od 1600-1700 a u nafty to bude podle me hodne podobne. Taky je neco jineho 1200 na dvojku a na petku (sestku), dvojka to samozrejme snese uplne bez problemu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Jenyk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 129
Registrován: 19.08.2012 16:45

Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw

Příspěvek od Jenyk » 23.09.2012 20:13

Měl jsem TDCi 96 kW s automatem, ten dovoloval nejméně 1500 ot/min, níž podřazoval. Bral bych to jako vodítko jak se k motoru chovat.

Uživatelský avatar
johnyram
Junior
Junior
Příspěvky: 250
Registrován: 16.05.2010 17:58
Bydliště: Liberecko

Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw

Příspěvek od johnyram » 23.09.2012 20:17

No, víceméně souhlas, záleží taky na okolnostech a zařazené rychlosti a situace (kopec, z kopce ) ale jinak by to asi tak nějak odpovídalo, pro ty, kteří necítí, že motor už vyloženě trápí.
Mondeo 06' kombi Tdci 6kvalt 96kw, xenony, vyhřívané skla, denní svícení, sony mp3, tažné...

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw

Příspěvek od pelen » 28.09.2012 07:23

Neptejte se porad, jake nizke otacky jsou jeste vhodne a zacnete motor poslouchat. Muj si pri 1500 hezky brouka, i kdyz vydrzi i 1300, ale bez zatahu.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů