Špatná regulace otáček volnoběžným ventilem a k tomu špatný svíčky. Volnoběžák musí okamžitě reagovat na možnou zátěž motoru respektivě alternátoru , zapnutím světel, vyhřívání atd. a k tomu musí být i OK funkce svíček. Opálené s větším odtrhem,zanesené, regulaci volnoběžného ventilu nepomohou. V případě vyššího odběru elektřiny spotřebiči, může problikávat na volnoběh při teplém motoru dobíjení. Po startu by neměla kontolka problikávat, jelikož volnoběžný ventil, když správně funguje, zvyšuje bohatost a tím i otáčky motoru, než se zahřeje.

To samé opačně ventil musí ubrat na bohatosti, když po studeném startu přelezou otáčky 1500 ot. Otáčky po staru by měly kolísat 1100 - 1300 ot dle venkovní teploty tak 1 - 2 minuty, pak musí pomalu padat na kolem 850 ot min.
