Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
sandokan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 23.02.2012 13:00

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od sandokan » 20.09.2012 13:08

na dialnici to nejde bez vyvolania regeneracie (ide ale v D)
co som pozeral starsie merania tak ked som sa pri 160 akceleroval, tak som mierne prekrocil 500, po spomaleni isla teplota rychlo dolu a pri 130 bola okolo 400
samozrejme pocas regeneracie na okreske je uz pri 90 okolo 600

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od cereus » 20.09.2012 20:32

sandokan
Teplotu nemeriam, takze reg. pocas plynulej jazdy nezaregistrujem. Ale v meste ano podla vyrazneho trhania pri prechodovych rezimoch (pri konstantnom plyne to netrha) a na volnobeh je to najjednoduchsie. Zvysena spotreba a otacky a hlavne nezamenitelny traktorovy zvuk motora (je to velmi vyrazne pocut z vyfuku - to asi suvisi s tou zavretou klapkou alebo niecim inym, to neviem).
A prave s tou dianicou ti musim oponovat. Dvakrat som zastavil na dialnici a co nevidim, autiak si regeneruje, takze ide to aj na dialnici. Samozrejme, nie pasivne, ale pomocou dovstrekov.

A este citat z manualu:"Ak jazdite casto kratke vzdialenosti...prilezitostne jazdy za nasledujucich podmienok mozu pomoct procesu regeneracie: - jazdite vozidlom pokial mozno na hlavnej ceste alebo dialnici 20 minut, pricom motor nenechavajte dlhodobo bezat na volnobehu
- nevypinajte zapalovanie
- pouzivajte nizsi prevodovy stupen, ako zvycajne, aby sa udrziavali vysoke otacky"

To naznacuje, ze hlavne cesty a dialnice su najvhodnejsie na kvalitnu regeneraciu.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

sandokan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 23.02.2012 13:00

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od sandokan » 20.09.2012 20:58

bud som sa zle vyjadril, alebo si ma zle pochopil - nie je najmensi dovod na nespustenie regeneracii na dialnici, prave naopak, na dialnici regeneruje prekvapivo casto, teplota rychlo prejde cez 600...
ja som pisal ze pri jazde na dialnici sa pri 130 nedosahuje teplota potrebna na spalovanie sadzi - resp nastava ale az cca okolo 160 - to znamena ze ked budes jazdit po dialnici 160, nespusti sa ti regeneracia ako pri beznej jazde, lebo sadze sa prirodzene vypalia - vtedy by sa mohla spustit kilometricka regeneracia ale nie standardna - ked sa RJ rozhodne ze DPF je uz dostatocne upchaty na zaklade merania dif tlaku
prekvapujes ma ako dokazes sledovat regeneracie - ja mam dost citlive ucho ale doteraz som za vyse 5 rokov este nezachytil ani jednu regeneraciu - ked vidim za jazdy vysoku teplotu, je to jasne, kolkokrat to ale nesledujem a potom az doma s prekvapenim zistim ze v useku xy prebiehala...a samozrejme ak po vypnuti motora bezi ventilator tak je to tiez jasne ale to som v tomto roku zazil len raz
ten citat z manualu funguje - ak regenerujem v meste tak miesto 4 radim 3 a teplotu zvysim z 500 cez 550 pri rovnakej - mestskej rychlosti

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 20.09.2012 21:58

sandokan píše:...ale v tomto si myslim ze nemas uplne pravdu - ked tak uvazujem pri jazde 130 spalim za hodinu cca 8 litrov nafty, po meste za taku istu hodinu cca 2,5 litra tak zrejme na tej dialnici musi vzniknut tiez slusne mnozstvo splodin
Dost mozne, ze nemam celkom pravdu, ale skusme sa na to pozriet aj trochu inak - nie su spaliny ako spaliny. Ked tomu poriadne udrbes, z vyfuku (bez DPF) sa poriadne zadymi. Prave toto najviac upchava filter. Ked ides cca ustalenou rychlostou, tak to necmudi - teda ani nezanasa filter. Ked ale pojdes po meste plyn - hrk - brzda - hrk a tak dokola, spotrebujes sice za hodinu menej paliva, ale sadzi robis viac.
Uplne idealne je sledovat na dialnici diferencny tlak a teplotu na DPF. To ukaze, ci sa spustila kilometricka, alebo normalna regeneracia.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od cereus » 20.09.2012 22:47

Ok, asi sme sa zle pochopili. To, ked nakladas na dialnici a teplota ide k 600, je pasivna reg. To som nemal na mysli. Nakoniec v beznej premavke je to nepouzitelne. Ja som zatial 160 ani nesiel. Mozno v nejakom tiahlom stupani s plynom na podlahe by to tiez mohlo fungovat.
Mal som na mysli aktivnu reg., ktoru riadi RJ. Hlavnu chybu vidim v tom, ze RJ nijako nespolupracuje s vodicom. V poriadku, mnohi soferi nemaju o DPF a ani o fungovani motora predstavu, tam by to bolo zbytocne. Ani zeny-soferky by asi nejake sledovanie DPF nezaujimalo. Vyrobca chcel asi urobit system, ktory funguje uplne nezavisle, ale bohuzial to nefunguje tak spolahlivo ako si to predstavovali.
Niekedy na jar som cital v 1 motoristickom casopise recenziu na nejake Iveco (typ si uz nepamatam). Velmi sa mi pacil sposob, akym vyriesili DPF. Je tam na PP graf, ktory ukazuje stupen zanesenia v % a navyse je tam gombik na manualne spustenie reg. Ked vodic vidi, ze sa zanesenie blizi k maximu a caka ho zrovna dobry usek cesty s plynulou jazdou, moze reg. spustit sam a ma pokoj. Ked je vodic nejaky hnup, nemusi si to vsimat a vsetko to normalne prebieha automaticky ako u nas. Ake jednoduche, ale pritom skvele riesenie! A o kolko drahsie? Mozno o par eur alebo par desiatok. Skoda, nieco take by sa hodilo.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 21.09.2012 00:26

Manual a hlavni silnice/ dalnice je tam proto, ze v tomto rezimu se motor normalne prohreje a pak muze zacit RJ regenerovat (bud kilometricky, nebo diky diferencnimu mereni tlaku).
Pokud se budou jezdit jen kratke skoky, tak se motor provozem neohreje a nebudou splneny podminky pro spusteni rizene regenerace => dilenska regenerace jedina mozna.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sagic » 21.09.2012 07:09

C-Maxis píše:Manual a hlavni silnice/ dalnice je tam proto, ze v tomto rezimu se motor normalne prohreje a pak muze zacit RJ regenerovat (bud kilometricky, nebo diky diferencnimu mereni tlaku).
Pokud se budou jezdit jen kratke skoky, tak se motor provozem neohreje a nebudou splneny podminky pro spusteni rizene regenerace => dilenska regenerace jedina mozna.
Regenerace spousti pri teplote vody 70°C, nechce me rict ze teto teploty ve meste nedosahnu. Ja na dalnici nejezdim vubec, jezdim kratke trasy a pak v prumeru jednou tydne delsi a vypaluju v pohode. I na kratke trase jak sem uz psal.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od milanivs » 21.09.2012 16:02

Čo Vy na to? Zaujímavé to bude skôr pre Forďákov z Čiech, ale vyzerá to zaujímavo. http://www.dpfe.cz/
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 21.09.2012 16:50

No, pocity z toho webu vselijake.
1,6 tdci renovace 5.000,- A cena DPF k "porovnani" vyhodnosti 39.000,-
Pokud se chci neco dozvedet o technologii renovace, jen obecne povidani.

:roll:
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od tomason » 21.09.2012 16:57

Že by měli troubit do světa,jak a čím to dělají?
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 21.09.2012 18:02

No, pokud si prectu http://www.dpfe.cz/smartclean , tak mi to prijde vemi nekonkretni, krome vet o jedinecnosti teto metody a spatnosti ostatnich.
Naše vyspělá metoda renovace filtru pochází z Německa. Námi je využívána a našimi specialisty postupně vyvíjena, až byla přivedena k dokonalosti. Metodu jsme nazvali příznačným termínem SmartClean®. Tato technologie renovuje Váš filtr dokonale, citlivě a na rozdíl od jiných nešetrných metod, běžně v ČR používaných, bez rizika poškození jeho funkčnosti!
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od milanivs » 21.09.2012 18:19

No ja som na túto firmu narazil keď som sa motal po mojom obľúbenom webe http://www.auto.cz.

Tu je presná adresa http://www.auto.cz/problemy-s-filtrem-p ... ecne-69747

Možno tý čo sú z čiech by tam vedeli zavolať, sa tam staviť a čeknúť o čo sa to vlastne jedná.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od tomason » 21.09.2012 18:33

Už mají i reklamu v SM na celou stranu :mrgreen:
A co tohle co?
http://russfilterreinigung.de/index.html
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od cereus » 21.09.2012 19:44

No ja neviem. Mozno bude mat toto cistenie do buducnosti perspektivu, ale ja by som sa zatial (kym to nie je skusenostami preverene) priklonil k tym neorigo nahradam za rozumnejsiu cenu. Uz sa to pomalicky zacina rozbiehat. Napriklad toto:
http://www.dpffiltre.sk/www-dpffiltre-s ... TDCi-80-KW

Cena je sice este vyssia ako tie z VB, ale predsa je to uz lepsie ako original.
Chvascu sa ze je to vyrobene v Nemecku, co moze ale nemusi byt pravda.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sagic » 15.10.2012 14:38

Aktivni regenerace lze pustit jen s originalni diagnostikou od Fordu?
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host