Při řazení neklesají otáčky
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
no jo no...na 1.6ku 96kw...no uznejte samy....parada
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Na dvoulitru pokud se přiucpává ventil volnoběhu, tak to chce spolu s tím jednoznačně rovnou klapku a zbrousit nádor v sání. Jinak to nebude mít nahoře dost vzduchu, jednotka otvírá ventil až do 100% podle zatížení motoru - a to se na to nemusí zas tak šlapat a už je ventil otevřenej na 70-80%(a to je důvod, proč bez úpravy otáčky padají pomaleji, když se jede pila - ventil je tehdy víc otevřený). No dokonce bych řekl, že by to nahoře chtělo vzduchu ještě trochu, proto taky custom sání jsou s 65 nebo 67mm klapkou pro dvoulitry.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
no pro 2litr asi jo.....se stejne divim ze 1.8 a 2.0 maj stejnou klapku
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
..za sebe muzu rict ze zadnou diru ve vykonu nepozoruju a motor jde plynule do otacek az k omezovaci...proste bez problemu..i na E85ku
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Petr Vojtesek
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 11.09.2012 16:29
- Bydliště: Hustopeče
Re: Při řazení neklesají otáčky
Kluci jste machři, já jsem neklesání otáček trpěl 5 let. Moc Vám děkuji, zasloužili by jste metál !!!
Ford Focus combi 1.8 16V r.v.99
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
dekujeme...to potesi. takze ted to tvoje auto se chova jako normalni auto? 

Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Petr Vojtesek
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 11.09.2012 16:29
- Bydliště: Hustopeče
Re: Při řazení neklesají otáčky
Už se chová jako normální auto, už v něm zase moooc rád jezdím
. Jen ještě musím poladit klapku vzduchu, po otočení se zadrhává. Teď řeším,jestli vybrousit ten nádor, nebo jestli pomůže udělat rovnou z hliníku... Musím co nejdřív, páč dělám v pneuservisu a zachvilku začne sezona přezouvání pneu, tak se nedostanu na náš zvedák. Ještě jednou díky za typ. Kdysi jsem sledoval jedno vlákno, ale odpovědi jak na problém se tehdy nikdo nedopátral. ZETEC !!!

Ford Focus combi 1.8 16V r.v.99
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
tak jeste jednou dik za nas vsechny zucastnene na badani. a tobe se divim ze jsi to 5 let vydrzel....ja bych to uz davno vyhnal z baraku kdyz pomoc zadna nebyla ucinna....ale ted aspon vidim ze vydrzet bojovat rok se vyplatilo
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Danous
- Nováček
- Příspěvky: 139
- Registrován: 24.05.2012 20:57
- Bydliště: Železný Brod
Re: Při řazení neklesají otáčky
Tak to je dobře že to funguje, 5 let to je teda mazec, mě to štvalo hooodně brzo
)
Najít pomoc na tohle je problém, většinou najdeš univerzální radu:
Vyměň hadice a kup novej volnoběžnej ventil.
Prachů hromada a problém přetrvává
teď dostanu určitě ban 

Najít pomoc na tohle je problém, většinou najdeš univerzální radu:
Vyměň hadice a kup novej volnoběžnej ventil.

Prachů hromada a problém přetrvává


>>EX Focus 2.0 16V Zetec neklidná bestie
>>EX Focus 1.8 16V Zetec
>>EX Focus 1.8 16V Zetec
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky


Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Danous
- Nováček
- Příspěvky: 139
- Registrován: 24.05.2012 20:57
- Bydliště: Železný Brod
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Já ovšem musím konstatovat, že na 2.0 ta úprava nefunguje až zas tak ideálně(koukám v historii příspěvků úpravu chválí ti s 1.8 ). Najezdil jsem s úpravou přes 2500km, kdy jsem sledoval chování.
Mám vyvrtanou menší díru k ventilu(než na 1.8 ) tak, aby otáčky vůbec padaly nějak pomaleji(a podle videí stejně nepadají tak pěkně rychle, jako na 1.8 ) a zároveň to udrželo studený volnoběh. Stejně pro studený start by to chtělo vzduchu víc - sice naskočí a nechcípá, ale neběží úplně čistě(a v zimě to bude horší). Zvětšit otvor zase nejde, otáčky by za jízdy padaly už moc pomalu. Ale větší otvor by to fakt chtělo, protože motoru trochu chybí vzduch při větším zatížení při vyšších otáčkách.
Totiž při studeném startu ŘJ otevírá ventil podle nějaké tabulky, tedy s určitou možností adaptace(třeba se ventil za léta přiucpe), aby držela požadované voln.otáčky(PID DSD: Desired idle speed) pro dané podmínky(teploty,...). Omezený průtok ventilem ŘJ pozná(podle odezvy) a trochu mu může přidat, ale ne moc, má nějakou mez(pro předpokládané zanesení ventilu). Proto když se ventil přiucpe příliš, je možné, že se ani neudrží motor v chodu(nebo jako u mě drží nižší studený volnoběh), ale ŘJ ho prostě víc neotevře.
Jsem přesvědčený, že rozdíl mezi motory je v různém otevírání volnoběžného ventilu při jízdě, zvlášť když mají stejný průměr klapky. U dvoulitru se ventil otevírá až do 100%(podle zátěže motoru), takže i s menším průměrem díry tam jde vzduchu pořád dost a otáčky nepadají ideálně. U 1.8 se ventil za jízdy zřejmě neotevírá tolik, takže otvor k němu může být větší, otáčky padají dobře a nejsou problémy se studeným volnoběhem. Abych si byl jistý, musel by někdo s 1.8 za jízdy s diagnostikou uložit graf PWM otevírání ventilu(PID IACDC: Idle Air Control Duty Cycle).
Mám vyvrtanou menší díru k ventilu(než na 1.8 ) tak, aby otáčky vůbec padaly nějak pomaleji(a podle videí stejně nepadají tak pěkně rychle, jako na 1.8 ) a zároveň to udrželo studený volnoběh. Stejně pro studený start by to chtělo vzduchu víc - sice naskočí a nechcípá, ale neběží úplně čistě(a v zimě to bude horší). Zvětšit otvor zase nejde, otáčky by za jízdy padaly už moc pomalu. Ale větší otvor by to fakt chtělo, protože motoru trochu chybí vzduch při větším zatížení při vyšších otáčkách.
Totiž při studeném startu ŘJ otevírá ventil podle nějaké tabulky, tedy s určitou možností adaptace(třeba se ventil za léta přiucpe), aby držela požadované voln.otáčky(PID DSD: Desired idle speed) pro dané podmínky(teploty,...). Omezený průtok ventilem ŘJ pozná(podle odezvy) a trochu mu může přidat, ale ne moc, má nějakou mez(pro předpokládané zanesení ventilu). Proto když se ventil přiucpe příliš, je možné, že se ani neudrží motor v chodu(nebo jako u mě drží nižší studený volnoběh), ale ŘJ ho prostě víc neotevře.
Jsem přesvědčený, že rozdíl mezi motory je v různém otevírání volnoběžného ventilu při jízdě, zvlášť když mají stejný průměr klapky. U dvoulitru se ventil otevírá až do 100%(podle zátěže motoru), takže i s menším průměrem díry tam jde vzduchu pořád dost a otáčky nepadají ideálně. U 1.8 se ventil za jízdy zřejmě neotevírá tolik, takže otvor k němu může být větší, otáčky padají dobře a nejsou problémy se studeným volnoběhem. Abych si byl jistý, musel by někdo s 1.8 za jízdy s diagnostikou uložit graf PWM otevírání ventilu(PID IACDC: Idle Air Control Duty Cycle).
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Diabolic
- Nováček
- Příspěvky: 156
- Registrován: 29.01.2010 17:03
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Při řazení neklesají otáčky
Neco na tom bude,zpocatku se mi to zdalo perfektni protoze urcita zmena tam nastala ale neni to ono zas,chtelo by to aby ty otacky padali rychleji ale zaroven tam slo dost vzduchu
Ford Focus MkI 3dv., aquamarine frost, r.v. 1999, 2.0l 16V Zetec, kit sání K&N, výfuk Catback Jap Speed, podvozek Eibach Pro-kit


- Danous
- Nováček
- Příspěvky: 139
- Registrován: 24.05.2012 20:57
- Bydliště: Železný Brod
Re: Při řazení neklesají otáčky
To je pravda na 2.0 kamaráda jsem se setkal taky se špatným výsledkem, výkon dojde na 5tis.
Je to jen na 1.8 tam to zaručeně funguje
Až tam Vitr73 hodí dvoulitra, tak najde způsob jak to udělat nebojte
Je to jen na 1.8 tam to zaručeně funguje

Až tam Vitr73 hodí dvoulitra, tak najde způsob jak to udělat nebojte

>>EX Focus 2.0 16V Zetec neklidná bestie
>>EX Focus 1.8 16V Zetec
>>EX Focus 1.8 16V Zetec
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti