Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
- jenikl
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 19.08.2010 20:26
- Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Byly u dvou pístů vůle mezi pístem a pístním čepem, prostě vymlácený, když jsme otočily klikou, aby píst byl v horní úvrati, tak pak stačilo kousek pootočit a šel domáčknout o nějaký 2-3mm, šílená míra, takhle to bylo u dvou pístů.. Navíc u jednoho se dostala drátová závlačka od čepu nahoru, vydřela válec a omačkala hlavu..
Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 19.09.2011 08:31
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Díky za info - já takhle sonduju co by to klepání mohlo být u mě. Vyskytuje se to totiž jen (1) pokud lehce přidám plyn, (2) jsem tak kolem 2500 otáček, (3) motor je zahřátej. Ozve se takové zaklapání jak kdyby to byl nafťák... Nebo něco jak kdyby se člověk chtěl rozjíždět na dvojku se zataženou ručkou. V jiných případech to nedělá. No, tak jsem zvědav co se z toho vyklube u mě 

FoFo II | 1.8 Duratec HE 16V 92kW | 2006
- jenikl
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 19.08.2010 20:26
- Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Modlim se, aby to tohle nebylo a ať to je jen nějaká kravina.. Nepřeji to nikomu..
Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 13.06.2010 12:58
- Bydliště: Velké Meziříčí
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Zdar,
potřebuju radu ohledně hydraulického napínáku řetězu na 2.0 TDCI
vhodnější téma jsem nenašel.
Mám rozdělaný rozvody, teda už v kupě a seštělovaný, ale než to zadekluju a začnu skládat, ...
nezdá se mně ten napínák, ale nevím jak poznat jestli je dobrej.
Jde dost zamáčknout, pérko musím nadzvednout až když je víc zamáčklej, aby šel hlouběji. A když točím motorem, v určitý poloze mně sací vačka předbíhá kliku (pérka co dovírají ventily) a důsledek je že napínák trochu povolí a řetěz za vačkou se malinko prověsí.
Nevím jestli je to normální jev při hydraulickým napínáku, nebo jestli je ten napínák na výmněnu. Pokud někdo máte zkušenost, určitě se mně ozvěte. Rád bych to zejtra dával dokupy, ale nechcu to deklovat a později znovu sundávat.
Dík
tel. 774 57 84 86
potřebuju radu ohledně hydraulického napínáku řetězu na 2.0 TDCI
vhodnější téma jsem nenašel.
Mám rozdělaný rozvody, teda už v kupě a seštělovaný, ale než to zadekluju a začnu skládat, ...
nezdá se mně ten napínák, ale nevím jak poznat jestli je dobrej.
Jde dost zamáčknout, pérko musím nadzvednout až když je víc zamáčklej, aby šel hlouběji. A když točím motorem, v určitý poloze mně sací vačka předbíhá kliku (pérka co dovírají ventily) a důsledek je že napínák trochu povolí a řetěz za vačkou se malinko prověsí.
Nevím jestli je to normální jev při hydraulickým napínáku, nebo jestli je ten napínák na výmněnu. Pokud někdo máte zkušenost, určitě se mně ozvěte. Rád bych to zejtra dával dokupy, ale nechcu to deklovat a později znovu sundávat.
Dík
tel. 774 57 84 86
Mondeo Combi 2.0 TDCI 96kW 2006 Ghia 340 000 km
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Ahoj,
ten jev co popisujes je krasny priklad toho, co se stane, kdyz je vytahany retez a napinak ho nestiha donapnout. Pokud se nemylim, tak by nemelo dojit ke kolizi, protoze saci ventil "jen" driv zavre a muze to pak delat klepave zvuky.
Nerikam, ze mas volny retez, ten napinak totiz potrebuje ke spravne funkci tlak oleje. Proto se stava, jak tu hodne lidi pise, ze po startu cca vterinu dve se ozyva klapot z motoru, protoze jeste neni takovy tlak oleje, aby napinak spravne fungoval a je rozhozene casovani.
Pruzina ventilu ma velkou silu a ventil je pri zavirani tlacen tak silne nahoru, ze to je schopno pootocit vackou.
Dle meho, az bude napinak natlakovan, tak ten retez bude drzet i "z druhe strany", nepusti ho a casovani bude sedet.
Je to moje teorie, rozvody jsem sam nedelal a navic mam benzin, takze tam budou rozdily jako treba jednoduchy oproti dvojitemu retezu. Ale v principu to bude stejny. Je potreba si rozmyslet, co to bude delat, az bude jednak napinak poradne napinat a tazna sila pritom bude na klice.
ten jev co popisujes je krasny priklad toho, co se stane, kdyz je vytahany retez a napinak ho nestiha donapnout. Pokud se nemylim, tak by nemelo dojit ke kolizi, protoze saci ventil "jen" driv zavre a muze to pak delat klepave zvuky.
Nerikam, ze mas volny retez, ten napinak totiz potrebuje ke spravne funkci tlak oleje. Proto se stava, jak tu hodne lidi pise, ze po startu cca vterinu dve se ozyva klapot z motoru, protoze jeste neni takovy tlak oleje, aby napinak spravne fungoval a je rozhozene casovani.
Pruzina ventilu ma velkou silu a ventil je pri zavirani tlacen tak silne nahoru, ze to je schopno pootocit vackou.
Dle meho, az bude napinak natlakovan, tak ten retez bude drzet i "z druhe strany", nepusti ho a casovani bude sedet.
Je to moje teorie, rozvody jsem sam nedelal a navic mam benzin, takze tam budou rozdily jako treba jednoduchy oproti dvojitemu retezu. Ale v principu to bude stejny. Je potreba si rozmyslet, co to bude delat, az bude jednak napinak poradne napinat a tazna sila pritom bude na klice.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- HonzaK72
- Zkušený
- Příspěvky: 1249
- Registrován: 13.07.2012 19:59
- Bydliště: Holim Varla!
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Neměl by se napínák měnit spolu s rozvody? Alespoň na koncernovém TDi to tak bylo.....
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Takovyhle veci je dobry menit vsechny. Jde o to, proc to mel rozdelany, jestli jen ze zvedavosti nebo tam neco odeslo opotrebenim/starim - v takovym pripade pak urcite komplet.
Ale kdo rad montuje, muze to delat po castech
Ale kdo rad montuje, muze to delat po castech

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 13.06.2010 12:58
- Bydliště: Velké Meziříčí
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Moc díky za odpovědi,
jsem to odpoledne přečet, než jsem si šel hrát.
Kuchal jsem to proto, že jsem repasoval vstřiky a čerpadlo. Čerpadlo jsem montil skrz to okýnko v deklu, ale montil jsem to zrovna v té poloze, kdy ta vačka tlačí a předbíhá a proto mně přeskočila. Jsem ty rozvody ani nesundával, jen jsem srovnal to kolo a znovu napnul řetěz. Měnit rozvody mně přijde zbytečný, když to má teprve 340 tisíc
Předpokládám, že ten řetěz je trochu vytáhlej, ale neřekl bych že je to nějak moc, opticky vpoho, i kola, trochu jsem to dopnul při seřízení, akorát ten napínák se mně nezdál.
A výsledek:
pro jistotu jsem ten napínák sundal, celej prohlídl jak funguje, a konstatoval, že je v naprostým pořádku. Má zoubky, ale to co je drží je posazený tak, aby celý mechanizmus mohl zajet trochu dozadu. Je tam asi tak 5-7 mm mezera, předpokládám, že proto, aby celý ten mechanizmus vydržel tolik kilometrů kolik slibují. Kdyby to bylo napevno, ty rázy (nejen z vačky) by ten napínák dřív opotřebovaly. Takhle to drží jen na péru, má to možnost couvnout, když se řetěz natáhne, skočí napínák o zoubek a vůli si ponechá. A samozdřejmě jak se nastartuje, olej to našponuje.
Ten olej tam není úplně natvrdo, má možnost to trochu prosakovat, takže při nějakém rázu to opět může propružit. Ale určitě při mnohem větší síle. (Někdo tu psal o výměmě oleje za řídčí a následné problémy s napínákem.)
Napíník má ještě několik zoubků na natažení řetězu, takže se ničeho nebojím, už mám dekl zalepenej a zítra pokračuji ve skládání. Mám hrozně pomalý tempo. Vždycky chvílu večer, pak pár dní nic.
A perlička na závěr:
Jsem dopoledne volal do ford servisu přímo k servisákům a ... nezklamali
Jsem mu do telefonu popisoval jak se ten napínák chová a jestli je to normální a on mě zastavil a povídá
Já nevím jak to má být, my to prostě vyměníme.
Ale jak poznáte jestli je špatný.
Nepoznáme, my to prostě vyměníme.
Ale když to není potřeba...
To se musí měnit celý, rozvody i napínák.
Ale já mám rozvody vpořádku, já to rozdělával kvůli čerpadlu.
To je jedno my to prostě vyměníme. Když na to dáváme záruku, tak to prostě vyměníme.
Vůbec ho nezajmalo, že mám řetěz a že se akorát zkontroluje... my to prostě vyměníme.
jsem to odpoledne přečet, než jsem si šel hrát.
Kuchal jsem to proto, že jsem repasoval vstřiky a čerpadlo. Čerpadlo jsem montil skrz to okýnko v deklu, ale montil jsem to zrovna v té poloze, kdy ta vačka tlačí a předbíhá a proto mně přeskočila. Jsem ty rozvody ani nesundával, jen jsem srovnal to kolo a znovu napnul řetěz. Měnit rozvody mně přijde zbytečný, když to má teprve 340 tisíc

Předpokládám, že ten řetěz je trochu vytáhlej, ale neřekl bych že je to nějak moc, opticky vpoho, i kola, trochu jsem to dopnul při seřízení, akorát ten napínák se mně nezdál.
A výsledek:
pro jistotu jsem ten napínák sundal, celej prohlídl jak funguje, a konstatoval, že je v naprostým pořádku. Má zoubky, ale to co je drží je posazený tak, aby celý mechanizmus mohl zajet trochu dozadu. Je tam asi tak 5-7 mm mezera, předpokládám, že proto, aby celý ten mechanizmus vydržel tolik kilometrů kolik slibují. Kdyby to bylo napevno, ty rázy (nejen z vačky) by ten napínák dřív opotřebovaly. Takhle to drží jen na péru, má to možnost couvnout, když se řetěz natáhne, skočí napínák o zoubek a vůli si ponechá. A samozdřejmě jak se nastartuje, olej to našponuje.
Ten olej tam není úplně natvrdo, má možnost to trochu prosakovat, takže při nějakém rázu to opět může propružit. Ale určitě při mnohem větší síle. (Někdo tu psal o výměmě oleje za řídčí a následné problémy s napínákem.)
Napíník má ještě několik zoubků na natažení řetězu, takže se ničeho nebojím, už mám dekl zalepenej a zítra pokračuji ve skládání. Mám hrozně pomalý tempo. Vždycky chvílu večer, pak pár dní nic.
A perlička na závěr:
Jsem dopoledne volal do ford servisu přímo k servisákům a ... nezklamali

Jsem mu do telefonu popisoval jak se ten napínák chová a jestli je to normální a on mě zastavil a povídá
Já nevím jak to má být, my to prostě vyměníme.
Ale jak poznáte jestli je špatný.
Nepoznáme, my to prostě vyměníme.
Ale když to není potřeba...
To se musí měnit celý, rozvody i napínák.
Ale já mám rozvody vpořádku, já to rozdělával kvůli čerpadlu.
To je jedno my to prostě vyměníme. Když na to dáváme záruku, tak to prostě vyměníme.
Vůbec ho nezajmalo, že mám řetěz a že se akorát zkontroluje... my to prostě vyměníme.
Mondeo Combi 2.0 TDCI 96kW 2006 Ghia 340 000 km
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Fajn popis napinaku, to tu jeste nemame hadam
K tomu servisu, je to o odvaze mechanika, jestli si veme na triko, ze udela rozvody a nevymeni vsechno. Pak to auto ujede 100tis km a neco se tam posere. Majitel samozrejme priveze auto, ktery muze mit kaput motor a zacne setreni od ceho to je. Zjisti se, ze rozvody, ze se menily a ze se podle faktury nevymenily vsechny komponenty, ktere se podle servisniho postupu vymenit maji. No a ten kdo tam je podepsanej ma zadelano
Kdyby se vymenilo komplet vsechno, tak si to vyzere/opravi/zacaluje Ford a mechanici sou v klidu. Ja byt mechanik v autorizaku, taky bych chtel byt v klidu, tech aut jim projde pod rukama dost a nemuzou se zakaznikem vyjeb... tak jako obyc. servis. Individualni pristup k problemu si dovoli jen hodne zkuseny clovek, ktery vi co dela a tech je vsude malo. Navic hodne zalezi na tom, co se napise do zakazkoveho listu. Kdyz bys napsal chci repas cerpadla, udelaji repas (teda repas oni asi nedelaji, ale je to pro priklad) a na zbytek ani nesahnou a vrati to tam jak to bylo. Pripadne te upozorni, ze by bylo vhodne vymenit rozvody, aby byli uplne z obliga a tim to hasne. Kdyz by pak kvuli rozvodum neco odeslo na motoru, tak se ubrani tim, ze pouze menili/repasovali cerpadlo.
Navic pokud jdes do autorizaku, tak je dobry presne vedet co chces aby udelali, vyjde to pak o dost levneji nez kdyz maji volne pole pusobnosti.
Taky je mozny, ze maji proste striktne dany, ze kdyz se saha na cerpadlo, tak se musi menit rozvody
Naftovej motor moc neznam, tak nevim, jestli by to davalo aspon minimalni smysl.

K tomu servisu, je to o odvaze mechanika, jestli si veme na triko, ze udela rozvody a nevymeni vsechno. Pak to auto ujede 100tis km a neco se tam posere. Majitel samozrejme priveze auto, ktery muze mit kaput motor a zacne setreni od ceho to je. Zjisti se, ze rozvody, ze se menily a ze se podle faktury nevymenily vsechny komponenty, ktere se podle servisniho postupu vymenit maji. No a ten kdo tam je podepsanej ma zadelano

Navic pokud jdes do autorizaku, tak je dobry presne vedet co chces aby udelali, vyjde to pak o dost levneji nez kdyz maji volne pole pusobnosti.
Taky je mozny, ze maji proste striktne dany, ze kdyz se saha na cerpadlo, tak se musi menit rozvody

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů