Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
pzad
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 22.02.2012 10:56

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pzad » 30.07.2012 21:23

Mam najazdenych 13000 km. Jazdim vacsinou trasu 25 km tam 25 km spat. Priemer 50 km/hod za nadrz. Regeneraciu som zistil 3x. Raz v kose -16 pri parkovani (motor mal problem sa na takej kratkej trase a v takej kose zohriat) - prerusil som ju. Pri ceste nazad ju spustil asi okamzite (to som si nie isty, ale motor sa zohrial na normalnu teplotu po asi 5 km v -10 mraze a ja som nebol proti :roll: ). Dalsi raz pri parkovani, regeneracia skoncila nez som zaparkoval a posledny raz ked som zastal na semafore po asi 30 km jazdy. Regeneracia sa sama skoncila na volnobehu. V podstate nie som schopny zistit, kedy bezi regeneracia, ak zrovna nezastanem. Urcite netrva 30 minut. Mozno ze to je tym, ze je to nove, mozno tym ze je tam cDPF a mozno sa to casom zhorsi.
Focus II HB 2011, 1.6 TDCi 80kw

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 30.07.2012 22:08

zhruba 10 minut trva pri takovem tom poslednim dilenskem pokusu o resuscitaci DPF. Jinak je to do 5-10 min. bych rekl.
Taky ji nepoznam, pokud nezastavim a nevidim okamzitou spotrebu.

EDIT: melo byt ZHRUBA 30 minut trva pri dilenskem pokusu...
Naposledy upravil(a) C-Maxis dne 31.07.2012 09:13, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od martasak » 30.07.2012 22:52

C-Maxis píše:zhruba 10 minut trva pri takovem tom poslednim dilenskem pokusu o resuscitaci DPF. Jinak je to do 5-10 min. bych rekl.
Taky ji nepoznam, pokud nezastavim a nevidim okamzitou spotrebu.
Asi jsem neměl to štěstí, ale tu vyšší spotřebu na volnoběh jsem viděl jen při zapnuté klimatizaci nebo při studeném autě.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2760
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Raada » 31.07.2012 00:13

Ja uz ji taky parkrat zachytil, ale jenom na volnobeh. Normalni volnobezna spotreba pri zahratem motoru je 0,3-0,4litru/h. Pri regeneraci jde na 0,7-1,1l/h a jede vetrak. Vzdy ted pred vypnutim motoru koukam na aktualni spotrebu a vetsinou si jeste vypnu radio, abych slysel vetrak.

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 31.07.2012 09:25

Omylem jsem napsal, ze dilenske vypalovani trva zhruba 10 min, je to spis tech 30 minut.

Ja za jizdy taky nemam sanci zjistit regeneraci. Takze treba na semaforu, uslyset ventilator a kontrolovat okamzitou. Ale je pravda, ze za jizdy je to jedno, protoze se regeneruje i za volnobehu, i kdyz mozna ne tak kvalitne.

Cili, jak psal Raada, pred vypnutim motoru provest kontrolu.

Ale, uprime, kam jsme se to dostali, kdyz "musime" takhle vopicakovat.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od kiblik » 31.07.2012 13:16

Dostali jste se na bod zlomu... :dih:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 31.07.2012 13:38

presne tak, jedine vykuchat je muj option :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od cereus » 13.08.2012 21:32

Je to naozaj chore, "prisposobovat sa" stroju, za ktory sme dali nemale prachy a ktory ma sluzit nam. Je to ale pochopitelne, kedze chceme aby to fungovalo cim dlhsie. Ja sa snazim regeneracie neprerusovat, aby som mal na dalsich 600 km pokoj. Lebo aj tak, ked ju prerusim, ona si pocka na najblizsiu prilezitost.
Teorie hovoria, ze pri jazdeni dlhych tras sa DPF perfektne vypaluje. Bohuzial skutocnost nie je taka ruzova. Moje skusenosti po vyse roku jazdenia (od novoty) su take, ze regeneracia sa zasadne spusta v najnevhodnejsej chvili. Auto samozrejme nemoze vediet, aku dlhu trasu mam zrovna dnes na plane. Ale asi tu funguje nejaky zakon schvalnosti alebo mam proste smolu. Priemerne kazda druha! regeneracia mi este bezi pri parkovani. Pritom robim dost dlhych tras. Velakrat sa mi stalo, ze idem nejaku hodinu po dialnici a na konci trasy zastavim a veselo si regeneruje akoby nemal dost casu na dialnici. To ma vie ozaj nastvat.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 14.08.2012 07:43

Na dialnici praveze nie je potreba regenerovat, pretoze ides konstantnou rychlostou v strednych otackach, kde motor vytvara najmenej tuhych castic, takze sa filter tolko nezanasa. V tomto rezime prebieha iba kilometricka regeneracia po cca 500 - 700 km. Najviac to cmudi prave pri rozbiehani a jazdeni v nizkych otackach za ucelom znizovania spotreby. To sa potom regeneracia spusta kazdu chvilu a snaha o nizku spotrebu je teda negovana regenom DPF.

Ad Kiblikov Bod Zlomu :
Ano, je to Bod Zlomu myslienok pri rozhodovani nafta vs benzin :mrgreen:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
filuta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 26.07.2012 09:18
Bydliště: Pardubice

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od filuta » 18.09.2012 22:33

Zdravím všechny focusáky, jsem tu nový i když fórum už chvíli čtu a zpracovávám veškeré info... chci se zeptat zda má někdo zkušenosti s vyčištěním filtru u některé firmy- zda je to ok nebo ne atd (na netu toho je teď plno i zde na fóru je reklama na čištění DPF). Zatím o filtru nevím a vše funguje tak jak má, ale co není může být, auto mám jen chvíli... díky za tipy a rady!
Focus combi 05/2007, black, 1,6 tdci 80 kw, z D a s DPF

sandokan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 23.02.2012 13:00

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od sandokan » 19.09.2012 07:18

2cereus Velakrat sa mi stalo, ze idem nejaku hodinu po dialnici a na konci trasy zastavim a veselo si regeneruje akoby nemal dost casu na dialnici
je to tym ze na dialnici su najhorsie podmienky - zatazenie motora je podstatne vacsie ako v meste a motor je tesne pod teplotou samocistenia pokial jazdis v ramci povolenej 130, mam par tisic km zaznamov z jazdy kde je to jasne vidiet (teplota DPF 400-420, na spalovanie C treba min 450 s aditivom, bez neho cca este o 100 viac)
ale mame tu aj jedneho borca ktoremu to na dialnici neregeneruje - V12 - strasne mu zavidim, hoci je zrejme jediny, casto tu tuto somarinu opakuje - dokedy ?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 19.09.2012 07:50

Motor, ktory na dialnici v oblasti optimalnych otacok cmudi a tak si vynucuje castu regeneraciu DPF ma vazny problem - bud turbo, vstrekovace, CR cerpadlo (nizky tlak) alebo menej vazny - vaha vzduchu atd. Bez prudkej zmeny polohy plynu to jednoducho nesmie dymit. Dalsia moznost je DPF v agonii. S extremne castymi regeneraciami DPF sa stretavaju aj majitelia amatersky nachipovanych aut.

Mne moj byvaly 2.0TDCI na rovine na dialnici na sestke pri cca 2400 rpm a 130 GPS ukazoval parameter Calculated Load na 30 - 40 %, teplotu DPF som odmerat nemohol, pretoze som ho nemal :hhura: . Cize tvrdenie o maximalnej zatazi motora pri predpisovej jazde po dialnici nie je pravdive. Ta je pre motor vzdy vtedy, ked sa zrychluje. Staci si auto napichnut na diagnostiku a trochu sa povozit...

sandokan :
Ano, borec som, pretoze som na stastie nekupil haraburdu s DPF :mrgreen: ako fura ludi, ktori potom placu nad jeho vymenou, alebo ich zlostia problemy nim vyvolane. A kedze tento diablov vynalez v aute nestrpim, pretoze s mojimi jazdami by som ho odrovnal do pol roka, ziadne kachle uz mat nebudem. Teda aspon dovtedy, kym filtraciu vyfukovych plynov nevyriesia nejako lepsie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od cereus » 19.09.2012 21:38

sandokan
Pozastavujem sa nad tym preto, lebo prevazne sa stretavam s informaciami typu, ze na regeneraciu je idealna dialnica. Prave kvoli tomu, ze zatazenie je priblizne konstantne (samozrejme podla sklonu atd.) V meste je to kazdu chvilu volnobeh alebo brzdenie motorom, co nie je zrovna najlepsie. Okresky mozno, ale aj tam mas casto zrychlovanie a hned spomalovanie (dediny, zakruty). Na dialnici je nepretrzity prud horucich vyf. plynov a logika mi hovori, ze na kvalitne spalenie sadzi su to najlepsie podmienky.

V12
S tym,ze sa filter na dialnici zanasa menej, samozrejme suhlasim. Ale regeneracia mi uz prebehla aj na dialnici, len to bohuzial byva zriedkavo, castejsie sa spusta v nevhodnom case. Davam ti za pravdu, ze najlepsie je ten kram v aute nemat. Ked som kupoval auto, uz som nemal na vyber. Iba benz. 1.6 , tu som nechcel a druha mozost TDCi s DPF. O DPF som uz vtedy vedel prakticky vsetko. Sice s odporom, ale povedal som si, ze to risknem, ked to bude nove, snad to bude makat zopar rokov bez problemov. Cas ukaze.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

sandokan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 23.02.2012 13:00

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od sandokan » 20.09.2012 08:32

cereus - ako zistujes kedy ti renegeruje-mas aj merane teploty ake dosahujes ?
na spalenie sadzi potrebuje teplotu nad 450 a tu na dialnici pri predpisovej jazde nedosiahnes (aspon je nie - ani so starym filtrom ani s novym) - kedze plynov a sadzi je fakt hodne - teplota je okolo 400 ale to na zlucenie C s O2 cize zhorenie nestaci
V12 - dialnica kde mozes ist s ustalenym plynom je v oblasti teorie ja taku nepoznam - ustalena rychlost sa da ako tak udrzat ale plyn sa casto meni (urcite ale menej ako v meste)...krasne to vidim aj na zaznamoch
prijemne sa mi s tebou diskutuje, ale v tomto si myslim ze nemas uplne pravdu - ked tak uvazujem pri jazde 130 spalim za hodinu cca 8 litrov nafty, po meste za taku istu hodinu cca 2,5 litra tak zrejme na tej dialnici musi vzniknut tiez slusne mnozstvo splodin (aj tych 400 o tom svedci) - chcem tym povedat ze ani dialnica tento zazrak menom DPF nezachrani
no a samozrejme zabijak su kratke jazdy po meste - studeny motor urcite produkuje najviac sadzi tu nie je o com jednoznacne benzinak na mesto na kratke jazdy (ja mam do roboty v meste 17,5km)

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 20.09.2012 11:51

pockej proc by to neslo na dalnici? auto vstrikuje vice paliva s eolysem, zapne vetrak, udela bypass IC. Nema problem jit pres 500 stupnu
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host