Příspěvek
od foki » 25.07.2012 00:50
pokud mas hlinikove viko , tak jsou ve stamprlatech podlozky , pokud mas cerne plastove viko , tak se meni cele stamprle a musi dolu rozvody .
Seřízení
Všechna vozidla
1. Demontujte kryt ventilů.
Dodatečné informace - viz: Víko ventilů (303-01A Motor - 1,4L/1,6L, Opravy uvnitř Vozidla).
Vůle ventilů ve ventilovém vodítku
- sací ventily 0,017 - 0,064
- výfukové ventily 0,017 - 0,064
Vůle sacích ventilů (při 20 °C ± 5 °C) 0,11 - 0,18
Vůle výfukových ventilů (při 20 °C ± 5 °C) 0,27 - 0,34
2. POZNÁMKA: Naměřené vůle ventilů zaznamenejte v pořadí odpovídajících válců a ventilů.
Vůle ventilů změřte pomocí vhodné sady lístkových spároměrů.
3. POZNÁMKA: Otáčejte klikovým hřídelem pouze ve směru normálního otáčení.
Protáčejte klikový hřídel, dokud nebude každý píst v HÚ, a změřte vůle ventilů.
Vozidla vyrobená do 01/2001:
4. POZNÁMKA: Následující kroky proveďte jen tehdy, jestliže je třeba nastavit vůli ventilů.
• POZNÁMKA: Našroubujte dlouhé šrouby dopředu.
Nasaďte speciální přípravek
Vyšroubujte vnější šrouby prvního a posledního ložiskového víka vačkového hřídele.
Nasaďte přípravek s vedením stlačovače směrem ven.
5. POZNÁMKA: Vačka příslušného ventilu musí směřovat nahoru.
Nasaďte speciální přípravek
Nasaďte stlačovač do páky.
6. POZNÁMKA: Drážka ventilového zdvihátka musí směřovat ke středu motoru.
• POZNÁMKA: Netlačte stlačovačem ventilu na seřizovací podložky.
Vyjměte seřizovací podložku ventilu.
1. Stlačovač nasaďte na hranu hrníčkového zdvihátka a zdvihátko stlačte dolů.
2. Vyjměte seřizovací podložku ventilu.
7. Zjistěte třmenovým mikrometrem tloušťku seřizovací podložky ventilu.
8. Vyberte novou seřizovací podložku ventilu:
Tloušťka nové seřizovací podložky ventilu = tloušťka namontovaného zdvihátka + naměřená vůle seřizovací podložky ventilu - požadovaná vůle seřizovací podložky ventilu.
9. Novou ventilovou podložku nasaďte tak, jak bylo popsáno v předcházejícím pracovním postupu.
10. Zkontrolujte ventilovou vůli, případně znovu nastavte podle předcházejícího postupu.
11. Proveďte pracovní kroky pro každý válec, vždy na straně sání a výfuku.
12. Sejměte speciální nástroj.
Vozidla vyrobená 01/2001 a dále
13. POZNÁMKA: Následující kroky proveďte jen tehdy, jestliže je třeba nastavit vůli ventilů.
Demontujte vačkové hřídele.
Dodatečné informace - viz: Vačkové hřídele (303-01A Motor - 1,4L/1,6L, Opravy uvnitř Vozidla).
14. POZNÁMKA: Číslo na zdvihátku ventilu je tloušťka zdvihátka, avšak vyznačena jsou pouze číslice za desetinnou čárkou (např. 725 = 2,725).
Určete potřebnou tloušťku zdvihátka ventilu:
1. Demontujte zdvihátko ventilu a na spodní straně přečtěte jeho tloušťku.
2. Vypočtěte potřebnou tloušťku zdvihátka ventilu:
Tloušťka aktuálně namontovaného zdvihátka ventilu + naměřená vůle ventilu - požadovaná vůle ventilu.
15. Namontujte správné zdvihátko ventilu.
16. POZNÁMKA: Dokud nejsou nastaveny správné vůle ventilů, nemontujte rozvodový řemen.
Namontujte vačkové hřídele.
Dodatečné informace - viz: Vačkové hřídele (303-01A Motor - 1,4L/1,6L, Opravy uvnitř Vozidla).
17. POZNÁMKA: Otáčejte vačkovým hřídelem, abyste změřili vůli ventilů.
Provádějte měření ventilových vůlí a opakujte postup dle potřeby, až budou všechny ventilové vůle v určených tolerancích.
Všechna vozidla
18. Namontujte kryt ventilů.
Dodatečné informace - viz: Víko ventilů (303-01A Motor - 1,4L/1,6L, Opravy uvnitř Vozidla).
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč