Motor - mrtvola

Odpovědět
Fojc3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 23.07.2012 18:59

Motor - mrtvola

Příspěvek od Fojc3k » 23.07.2012 19:17

Zdravim, poslednich par tisic km neco trapi Focuse meho tatika ( kombik 2000 ghia 1,6i 74kw ) Jedna se o to ze motor se mi zda celkove priduseny, z nizsich otacek se mu vubec nechce, a pri zapnute klimatizaci je problem ( hlavne do kopce) se vubec rozjet a treba na dalnici s tou klimou do mirneho kopecku se musi kolikrat i podradit na 4 aby to vubec udrzelo 130kmh... Motor jde normalne plynule do otacek az do omezovace, ale proste se mu nechce... Loni hlasila diagnostika chudou smes a asi po 500km odesla jedna civka, vymenili jsme ji plus svicky ( original motorcraft ), plus vymenen vzduchac a palivak ( cca pred 5000km ) ale porad beze zmeny... Vim ze volnobezny ventil je na ceste do pekel ale ve Fordu mi bylo receno ze to ma vliv pouze a jen na volnobeh.. Jinak auto ma najeto 171tis a docela si posmakne na oleji ( cca 6deci na 1000km ) coz mi na ty kilometry prijde dost - mam Mitsu Galant s 225 tis.km a ten si vezme tak decku na 1000.. ve Fordech se bohuzel moc nevyznam... Jeste bych dodal ze pod vetsim plynem v nizsich otackach ( tak do 2300 ) klepou ventily..... Jen doufam ze motor nema klasicky stelovaci... :mrgreen: Diky moc za pripadne napady co by to mohlo spravit... Jinak jeste treba spotreba je v norme tak kolem 7-8l, diagnostika minuly tyden vsechno OK..... :nixw:
FF I Combi 1,6i ZETEC Ghia

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Motor - mrtvola

Příspěvek od pbjun » 23.07.2012 21:29

Jak mohla odejit jedna civka kdyz je tam jen jedna :D Udelej olej, filtry, rozvody, svicky a uvidis...

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Motor - mrtvola

Příspěvek od Nicco » 23.07.2012 21:33

Fojc3k píše:...Jen doufam ze motor nema klasicky stelovaci... :mrgreen: ...
:twisted:
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Motor - mrtvola

Příspěvek od pbjun » 24.07.2012 06:55

Jo koukam ze sem prehlid to s tema ventilama, tak spolu s rozvodama nechat seridit...

Fojc3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 23.07.2012 18:59

Re: Motor - mrtvola

Příspěvek od Fojc3k » 25.07.2012 00:39

:mrgreen: jedna jo.. oukej tak jsem zasae o neco chytrejsi :hhura: :mrgreen: Vsechno je tam udelany, rozvody pri 155tis.. A sakra tam jsou fakt stelovaci? :shocked: no to by mohlo vsechno vysvetlovat... Dnes jsme dojeli z dovolene tak nekdy v tomhle tydnu mrknu na ty ventily, jinak jde to v pohode nebo jsou tam nejaky podelavky? :D ( jsem zvyklej z japonce ze se clovek obcas nestaci divit :D ) vule snad tady nekde najdu... tak uvidime :D
FF I Combi 1,6i ZETEC Ghia

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor - mrtvola

Příspěvek od foki » 25.07.2012 00:50

pokud mas hlinikove viko , tak jsou ve stamprlatech podlozky , pokud mas cerne plastove viko , tak se meni cele stamprle a musi dolu rozvody .


Seřízení

Všechna vozidla
1. Demontujte kryt ventilů.
Dodatečné informace - viz: Víko ventilů (303-01A Motor - 1,4L/1,6L, Opravy uvnitř Vozidla).

Vůle ventilů ve ventilovém vodítku
- sací ventily 0,017 - 0,064
- výfukové ventily 0,017 - 0,064
Vůle sacích ventilů (při 20 °C ± 5 °C) 0,11 - 0,18
Vůle výfukových ventilů (při 20 °C ± 5 °C) 0,27 - 0,34



2. POZNÁMKA: Naměřené vůle ventilů zaznamenejte v pořadí odpovídajících válců a ventilů.

Vůle ventilů změřte pomocí vhodné sady lístkových spároměrů.

3. POZNÁMKA: Otáčejte klikovým hřídelem pouze ve směru normálního otáčení.

Protáčejte klikový hřídel, dokud nebude každý píst v HÚ, a změřte vůle ventilů.


Vozidla vyrobená do 01/2001:





4. POZNÁMKA: Následující kroky proveďte jen tehdy, jestliže je třeba nastavit vůli ventilů.

• POZNÁMKA: Našroubujte dlouhé šrouby dopředu.

Nasaďte speciální přípravek

Vyšroubujte vnější šrouby prvního a posledního ložiskového víka vačkového hřídele.
Nasaďte přípravek s vedením stlačovače směrem ven.






5. POZNÁMKA: Vačka příslušného ventilu musí směřovat nahoru.

Nasaďte speciální přípravek

Nasaďte stlačovač do páky.




6. POZNÁMKA: Drážka ventilového zdvihátka musí směřovat ke středu motoru.

• POZNÁMKA: Netlačte stlačovačem ventilu na seřizovací podložky.

Vyjměte seřizovací podložku ventilu.

1. Stlačovač nasaďte na hranu hrníčkového zdvihátka a zdvihátko stlačte dolů.

2. Vyjměte seřizovací podložku ventilu.

7. Zjistěte třmenovým mikrometrem tloušťku seřizovací podložky ventilu.

8. Vyberte novou seřizovací podložku ventilu:

Tloušťka nové seřizovací podložky ventilu = tloušťka namontovaného zdvihátka + naměřená vůle seřizovací podložky ventilu - požadovaná vůle seřizovací podložky ventilu.

9. Novou ventilovou podložku nasaďte tak, jak bylo popsáno v předcházejícím pracovním postupu.






10. Zkontrolujte ventilovou vůli, případně znovu nastavte podle předcházejícího postupu.

11. Proveďte pracovní kroky pro každý válec, vždy na straně sání a výfuku.






12. Sejměte speciální nástroj.


Vozidla vyrobená 01/2001 a dále
13. POZNÁMKA: Následující kroky proveďte jen tehdy, jestliže je třeba nastavit vůli ventilů.

Demontujte vačkové hřídele.
Dodatečné informace - viz: Vačkové hřídele (303-01A Motor - 1,4L/1,6L, Opravy uvnitř Vozidla).


14. POZNÁMKA: Číslo na zdvihátku ventilu je tloušťka zdvihátka, avšak vyznačena jsou pouze číslice za desetinnou čárkou (např. 725 = 2,725).

Určete potřebnou tloušťku zdvihátka ventilu:

1. Demontujte zdvihátko ventilu a na spodní straně přečtěte jeho tloušťku.

2. Vypočtěte potřebnou tloušťku zdvihátka ventilu:

Tloušťka aktuálně namontovaného zdvihátka ventilu + naměřená vůle ventilu - požadovaná vůle ventilu.

15. Namontujte správné zdvihátko ventilu.

16. POZNÁMKA: Dokud nejsou nastaveny správné vůle ventilů, nemontujte rozvodový řemen.

Namontujte vačkové hřídele.
Dodatečné informace - viz: Vačkové hřídele (303-01A Motor - 1,4L/1,6L, Opravy uvnitř Vozidla).


17. POZNÁMKA: Otáčejte vačkovým hřídelem, abyste změřili vůli ventilů.

Provádějte měření ventilových vůlí a opakujte postup dle potřeby, až budou všechny ventilové vůle v určených tolerancích.


Všechna vozidla
18. Namontujte kryt ventilů.
Dodatečné informace - viz: Víko ventilů (303-01A Motor - 1,4L/1,6L, Opravy uvnitř Vozidla).
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13476
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Motor - mrtvola

Příspěvek od miki21 » 25.07.2012 21:34

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host