Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Kain444
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 30.06.2011 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Kain444 » 09.07.2012 14:56

Pokial chces vybrat len trochu oleja, tak je to jednoduchsie odsat cez odmerku. Pokial by si chcel menit cely, tak zhodit spodny plast pod motorom a tam najdes srob na vypustanie.

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 09.07.2012 17:21

Odsati nemusi byt uplne jednoduche. Ja to delal takovou velkou strikackou na vyplachy:
asi jako http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=963.
A jeste hadicku (tusim neco od akvaria). Urcite jde daleko lepe odsat teply olej.

Zrovna nedavno jsem koukal na stav oleje a mam to jeste kus nad MAX. Skoda, ze jsem se nekoukl po vymene, kolik bylo. Ale casto je po vymene olej kus nad MAX.
Takze taky chci odsat a dolit cisty olej.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 10.07.2012 19:03

Sagic píše:Jak se da odsat olej, nedelam si iluze ze v nem neni zadna nafta, tak sem chtel treba litr vypustit/odsat a dolit novym olejem. Je lehci to vypustit vypoustakem, nebo nejak odsat zkrz merku? :nixw: Popripade dostanu se nejak lehce k vypoustaku? Kde vubec je?

Dik :D
Ach ,Na co to chceš vypouštět, :dih: pokud nemáš olej ned MAX.,tat to nech tak.Ten 1l.co tam chceš vyměnit,se stejně brzy promění v ten samí olej,co ti tam zůstane a autu stejně nepomůžeš.
A pokud ti oleje pribývá,tak se s tim s musíš smířit.DPF,je DPF. :dih: :dih:
Pokud chceš mít klid,tak prodat a koupit auto bez DPF.Já to tak nakonec vyřešil a mám pokoj. :huraa:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 11.07.2012 21:02

pavel28 píše: Pokud chceš mít klid,tak prodat a koupit auto bez DPF.Já to tak nakonec vyřešil a mám pokoj. :huraa:
Jj, toto je ten spravny postup :totlsmile:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sagic » 11.07.2012 22:36

Odsavani se nekona, sem hnup a pribytek oleje byl zpusoben tim ze jsem na zahradu nacouval misto najel popredu a kdyz jsem se koukal tak je to mirne dokopecka, takze ja jsem vzdy kontroloval olej kdyz byl motor nahore a ted kdyz byl dole :dih: :gott: Nicmene jsem na 99% prerusil 2x v jeden den regeneraci a musim rict ze oleje vice neni :cooler: Tak doufam ze to tak vydrzi i dal. V listopadu mam vymenu oleje po roce. Koukal jsem ze je tam Castrol Magnatec A1 5w30 ktery podle toho co jsem nasel splnuje specifikaci Ford A,B,C tak nevim jestli tam mam dat to same.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 12.07.2012 17:02

Sagic píše:Odsavani se nekona, sem hnup a pribytek oleje byl zpusoben tim ze jsem na zahradu nacouval misto najel popredu a kdyz jsem se koukal tak je to mirne dokopecka, takze ja jsem vzdy kontroloval olej kdyz byl motor nahore a ted kdyz byl dole :dih: :gott: Nicmene jsem na 99% prerusil 2x v jeden den regeneraci a musim rict ze oleje vice neni :cooler: Tak doufam ze to tak vydrzi i dal. V listopadu mam vymenu oleje po roce. Koukal jsem ze je tam Castrol Magnatec A1 5w30 ktery podle toho co jsem nasel splnuje specifikaci Ford A,B,C tak nevim jestli tam mam dat to same.
----------------------------------------------------------------
jestli tam mam dat to same.[/quote]
ano.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sagic » 13.07.2012 11:54

Tak podle toho co pise V12 v jinem tematu neni nakonec A1 vhodny a bylo by vhodne zameni 5w30 A1 za cokoliv 5W40 A3/B3 a C2/C3
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 13.07.2012 20:25

Sagic píše:Tak podle toho co pise V12 v jinem tematu neni nakonec A1 vhodny a bylo by vhodne zameni 5w30 A1 za cokoliv 5W40 A3/B3 a C2/C3
Dej tam to,co udává výrobce a neboj se toho,nic nepokazíš.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 14.07.2012 18:32

no jo, ale o tom tato cela debata je, ze mozna pokazis (driv nebo pozdej) kdyz poslechnes vyrobce.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 18.07.2012 21:57

Proč by měl něco pokazit tím,so udává výrobce. :nixw: :nixw:
Mě se zdá že se tady někdy řeší hodně detajlních problémů a tím si zakládáte na zbyteční starosti a problémy.A hodně lidí má z toho potom v hlavě guláš.
Ale někdy zase velmi zajímavé počteníčko. :palec_nahoru: :nazdravi:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 18.07.2012 22:42

To mas jednoduchy, ja taky rikam, dejte co pozaduje vyrobce. Jinymi slovy: vyrobce je tu Francouz, ten rika 5w40. Prodejce Ford rika dejte tam 5w30.

Obvykle:
- vyrobce se snazi aby zarizeni vydrzelo co nejdyl, aby si neudelal spatne jmeno
- prodejce se snazi aby casto prodaval, chce aby zbozi vydrzelo prumerne a chyby svede na vyrobce

Bohuzel tady prodejce ovlivnuje specifikace.

Do tveho auta je take mozne lit longlife podle vyrobce/prodejce - pokud se mylim, tak me oprav. Ale pro koho je to vlastne vyhodne to tak delat?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 19.07.2012 06:55

pavel28 píše:Proč by měl něco pokazit tím,so udává výrobce.
Vyrobca zo zotrvacnosti predpisuje oleje bez optimalizacie pre DPF. Na trhu su ale oleje s touto optimalizaciou. Nevidim teda jediny dovod, preco nepouzit olej optimalizovany, aj ked ho vyrobca priamo nepredpisuje. Toto je menej dolezite, dolezitejsi je ale fakt o hrubke a unosnosti mazacieho filmu, ako aj o tepelnej odolnosti. Vsetci dobre vieme, ako malo oleja je v 1.6HDI a ako velmi ho ten motor zohrieva. A vieme, ake nasledne problemy s karbonom a turbami maju tie motory. Prave preto by som sa drzal specifikacie vyrobcu a lial 5W-40 A3/B3/C2-C3. Ma vacsiu tepelnu odolnost, vacsiu hrubku a unosnost mazacieho filmu a takisto by mal aj menej zanasat DPF. Tak preco kua nepouzit takyto ? Aha, aby bolo auto castejsie v servise :twisted: :bebng:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 19.07.2012 18:44

Do tveho auta je take mozne lit longlife podle vyrobce/prodejce - pokud se mylim, tak me oprav. Ale pro koho je to vlastne vyhodne to tak delat?
---------------------------------------------------------------------------------

Souhlasím,proto jsem hnet s longlife a tak dlouhým intervalem skončil.
A leju specifikaci co doporučuje výrobce pro krátký interval.(15000km.)
Myslím si,že žádný výrobce si nedovolí udávat něco,co by poškodilo svoji značku.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sagic » 22.07.2012 15:13

Nastesti ja ted po dalnici nejezdim a okresky max 110 km/h takze si myslim ze ten olej se zahriva mene nez kdybych jel 140 po dalnici a bez oddechu treba 2 hodiny. Ale i tak pro klid duse pristi olej bude 5W40 A3/B4 C3 misto 5W30 A1/B1 co tam je ted.

Da se nejak za jizdy poznat regenerace kdyz nemam PP? Nekdo psal ze kdyz probiha tak si na volnobeh okamzita spotreba bere 0.8 L/h misto 0.5 L/h. Ja jsem nekdy vypozoroval, ze kdyz me prislo ze to mene tahne (takze asi probiha regenerace, jinak to absolutne na mem aute neni poznat, zadne cukani atd) tak ze volnobezne otacky jsou tesne pod 1000 a po chvili pak zase kousek nad 500. Da se podle toho malinko ridit?
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od milanivs » 22.07.2012 16:52

Podľa toho čo som vypozoroval ja na svojom aute, tak keď beží regenerácia, tak pri stojacom aute je spotreba cca. 0,6-0,7l/hod (normálne cca. 0,3-0,4l/hod). Pri regenrácii, je zvuk motora hruší, drsnejší a beží ventilátor na chladiči. A môj subjektívny pocit je taký, že v čase regenerácie to auto ťahá lepšie.

Môj postup. Keď zastavím a vidím že spotreba je cca. 0,3l/hod vypínam motor a spokojne odchádza. Keď vidím, že je 0,6-0,7l/hod tak buď si urobím kolečko okolo ulice a auto si ukončí regeneráciu, alebo ho nechám bežať na voľnobeh a počkám kým skončí. Ono to počuť, že keď ukončí regeneráciu, tak jen motor zníži voľnobežné otáčky a celkovo zvukový prejav sa stane kultivovanejší. Ale povie, že v tej chvíli sa teplo z motora len tak valí všetkými stranami. Aj po vypnutí motora ventilátor ešte hodnú chvíľu beží na plné gule čo dochladzuje motor.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů