Jak jezdit s 6ti rychlostni prevodovkou po meste
- mirekperrka
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 15.06.2012 17:36
Jak jezdit s 6ti rychlostni prevodovkou po meste
Resim jak jezdit s 6ti rychlostni prevodovkou po meste a nenicit pri tom dvouhmotak ani turbo. Dvouhmotak se nema podtacet a turbo vytacet za studena.
Takze priklad 1: nastartuju studeny motor, jedu z parkoviste na jednicku, dam dvojku a ted je otazka v kolika otackach dat trojku. U 6ti rychlostni prevodovky mi to vychazi tak ze abych nepodtacel dvouhmotak tak radim pri 2800 otackach z 2° na 3° a otacky klesnou na 2000 ot. Tech 2800 ot. se mi zda hodne protoze tim vytacim turbo zastudena. Kdyz radim pri 2500 ot. tak mi otacky klesnou nekam na 1800 ot. a i niz, zalezi na rychlosti pusteni spojky. 1800 ot. se mi uz ale zda malo protoze tim podtacim dvouhmotak. Takze jak s tim radit ve meste za studena?
priklad 2: Dojizdim ve meste k pravouhle zatacce, dam z 3° na 2° pred zatackou, v zatacce mi ale klesnou otacky nekam k 1500 i min a co ted? Podtacet to jeste vic a nicit dvouhmotak? Nebo dat 1°?
Diky za nazory. Auto mam asi 3 mesice a najeto 3000km. Ceka me ve 120000km vymena dvouhmotaku tak proto to resim. Potreboval bych nejakou radu kterou by se mohla ridit i pritelkyne. Takze treba nejake presne otacky pri kterych ma radit atd.
Takze priklad 1: nastartuju studeny motor, jedu z parkoviste na jednicku, dam dvojku a ted je otazka v kolika otackach dat trojku. U 6ti rychlostni prevodovky mi to vychazi tak ze abych nepodtacel dvouhmotak tak radim pri 2800 otackach z 2° na 3° a otacky klesnou na 2000 ot. Tech 2800 ot. se mi zda hodne protoze tim vytacim turbo zastudena. Kdyz radim pri 2500 ot. tak mi otacky klesnou nekam na 1800 ot. a i niz, zalezi na rychlosti pusteni spojky. 1800 ot. se mi uz ale zda malo protoze tim podtacim dvouhmotak. Takze jak s tim radit ve meste za studena?
priklad 2: Dojizdim ve meste k pravouhle zatacce, dam z 3° na 2° pred zatackou, v zatacce mi ale klesnou otacky nekam k 1500 i min a co ted? Podtacet to jeste vic a nicit dvouhmotak? Nebo dat 1°?
Diky za nazory. Auto mam asi 3 mesice a najeto 3000km. Ceka me ve 120000km vymena dvouhmotaku tak proto to resim. Potreboval bych nejakou radu kterou by se mohla ridit i pritelkyne. Takze treba nejake presne otacky pri kterych ma radit atd.
Mondeo MK4, vyrobeno 8/2007, koupeno jete, tachometr 197000km, 1.8 TDCi DURATORQ 125PS, 5. dveřové, 6 rychlostní manuální MMT6, 92kW, 1753ccm, BA7, QYBA1E, bez DPF
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Jak jezdit s 6ti rychlostni prevodovkou po meste
To bude jako čučet na otáčky a sledovat provoz za ní bude kdo? 

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Jak jezdit s 6ti rychlostni prevodovkou po meste
asi bych to tak nějak u toho duratecu řešil tak, ať ho nepuštíš pod 2000, max 1750 

Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Jak jezdit s 6ti rychlostni prevodovkou po meste
Nevím jak ty Vaše mondea
, ale na 5-rychlostním Focusu, s kvalitní aditivovanou naftou 60 cetanů (Verva nebo Maxxmotion) úplně v pohodě 1500 otáček a výš je pracovní oblast. Onehdá to vzalo i rozjezd na dvojku.
Průměrná spotřeba 5 l na 100 km (po dálnici do 120 km/h), s klimou.
Pokud jsem jel klasická nafta + VIF, tak minimum 1800 ot, ale spíš 2000.
Jinak studený motor tak do 2500 ot, ale na trojku mi to jede 50 km/h a 1850 otáček, takže to asi Němci dobře spočítali (max. kroutící moment a přitom předepsaná rychlost v obci).



Průměrná spotřeba 5 l na 100 km (po dálnici do 120 km/h), s klimou.
Pokud jsem jel klasická nafta + VIF, tak minimum 1800 ot, ale spíš 2000.
Jinak studený motor tak do 2500 ot, ale na trojku mi to jede 50 km/h a 1850 otáček, takže to asi Němci dobře spočítali (max. kroutící moment a přitom předepsaná rychlost v obci).
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Jak jezdit s 6ti rychlostni prevodovkou po meste
motoru a dvouhmotaku 1500 ot. nevadi, ale plny plyn pri techto otackach nedela dobre.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Jak jezdit s 6ti rychlostni prevodovkou po meste
Proč plný plyn? Buď podřadit nebo v klidu zvolnit. Nemusím hned za značkou konec obce do 1s jet 90 km/h... a kdybych chtěl, tak nemám Focus 1,8 TDCi...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 2668
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: Jak jezdit s 6ti rychlostni prevodovkou po meste
Ma.rt tím chtěl říct, že dvouhmotě nedělá dobře kombinace: nízké otáčky, zařazený vysoký rychlostní stupeň, malá rychlost a prudká akcelerace 
Prostě jak píšeš... podřadit a jet

Prostě jak píšeš... podřadit a jet

je: Ford S-Max, 09/2020, 7míst, 2.0 ecoblue, 140kW, 4x4
bylo: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Jak jezdit s 6ti rychlostni prevodovkou po meste
tak tak 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Jak jezdit s 6ti rychlostni prevodovkou po meste
a nejenom dvouhmoťáku...i motoru to udělá určitě dobře 

Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jezdit s 6ti rychlostni prevodovkou po meste
Dej poradnej olej a turbonemusis resit. Kdyz uz to resis, mel by jsi po nastartovani motoru podle viskozity oleje pockat 10-20s a pak vyrazit - tak dlouho podle odborniku trva, nez se dostane olej nahoru k ventilum....
Jinak budes resit otacky a pri koukani na otackomer to nekam naperes...
Jinak budes resit otacky a pri koukani na otackomer to nekam naperes...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Jak jezdit s 6ti rychlostni prevodovkou po meste
presne tak, ono motor i dvouhmota skousne obcasne vyjeti ze zatacky na 1200ot.,ale permanentne, to uz by clovek musel bejt magor, aby to nepoznal bez koukani na otackomer 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů