Příspěvek
od zeli » 18.04.2012 22:43
spotreba litr na 5tis km uz je dost (ne nakej extrem, ale motor ktery je ok takhle nezere pri normalnim provozu...bez jizdy v jednom kuse do cervenyho), interval vymeny 20 tis km je skoro moc (byt asi predepsany interval), rekl bych, nicmene ted uz to je asi jedno.
Uz to, ze u "hustejsiho oleje" to dela tenhle kraval je na povazenou. Jestli se tam lil hustejsi olej delsi dobu, s intervalem vymeny na hrane a navic buhvijake vykonnostni specifikace, tak se pak nelze divit soucasnemu stavu. Nejsem na olej odbornik, ale toho auta bych se zbavil.
Ventily to asi nebudou, na to je ten zvuk moc "hrubej", spis to vypada na pistni cepy, pokud to je slyset spis z horni casti motoru.
Vule se da zjistit pri vysroubovanych svickach stlacenim pistu po prekonani horni uvrate pri rucnim pootoceni motoru.
Komprese bude asi taky trochu horsi, to se taky necha zmerit.
Dal bych to k posouzeni nekomu sikovnymu, kdo se v motorech skutecne vyzna, aby to rek na jistotu bez nejakych vetsich vydaju. A resil bych to co nejdriv, dokud to neudela nejakou o dost vetsi paseku.
Pokud motor subjektivne dobre jede, dobre startuje, tak to nebude zase tak hrozny, ale neco s nim urcite bude a muze mu byt osudny kazdy dalsi km.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza