myslel som, že iba na prvý pohlad vyzerá ako autíčko z Lišova
Světla pro denní svícení info na 1. strane
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- hide
- Pokročilý

- Příspěvky: 872
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumperk
Hele tady jsem našel něco o té homologaci pro světla na denní svícení.
Světla pro denní svícení jsou zvláštní druh svítilen, který je označen příslušnými nápisy, musí na něm být uveden homologační znak RL a E(v kroužku) a homologační číslo 001015.
Odkaz je tady http://motozurnal.centrum.cz/motoporadn ... ml?id=4458
Světla pro denní svícení jsou zvláštní druh svítilen, který je označen příslušnými nápisy, musí na něm být uveden homologační znak RL a E(v kroužku) a homologační číslo 001015.
Odkaz je tady http://motozurnal.centrum.cz/motoporadn ... ml?id=4458
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- berry
- Nováček

- Příspěvky: 26
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumperk
to NOAH:
Jsou to homologovaná světla pro denní svícení od firmy HELLA (univerzální typ). Koupíš to v krabici, kde jsou všechny el. komponenty potřebné k zapojení do auta, včetně podrobného zapojení a homologačního protokolu, které doporučuji vozit sebou kvůli policajtům (městským). Dopraváci, ti to znají.
Co se týče zapojení,zapojoval jsem si je sám a myslím si, že to zvládne každý, kdo umí číst el.schéma a změřit napětí ve drátech. V podstatě musíš najít tři dráty v autě a kostru na které to vše zapojíš.
1. drát - + od svorky baterie
2. drát od parkovací žárovičky předního světlometu
3. drát od nějakého spotřebiče, na kterém se objeví napětí po zapnutí zapalování( otočení klíčku).
V praxi to funguje tak, že jakmile zapneš zapalování, světla se ti aut. rozsvítí a pak nastartuješ. Neboj světla mají spotřebu jen 2 x 6 W, (halogenka H6),tak baterka to ani nepocítí. Jiné světla nesmí svítit.(Jediná vyjímka je světelná houkačka).Jakmile zapneš parkovačky nebo pak následně hlavní světla, musí SDS aut. zhasnout.
Umístění je patrné již z mého fota, co jsem umístil dříve i z rozměry, které je nutno dodržet (viz homologační předpis). Držáky jsem nepoužil origo ale vyrobil menší, ve tvaru písmene L z oválnou dírou (štelování polohy)pro uchycení světla. V prostoru větracích mřížek jsem vyřízl kousek vodorovné výstuže (podle délky reflektoru). Výška světla přesně pasuje na rozteč v mřížce, a celé světlo až po přední rámeček je zapuštěno do mřížky.
Se světly jezdím již rok a nemůžu si stěžovat. Ve dne svítím abych byl viděn, a v noci svítím hlavními světly, abych viděl. Vlákno na foru o problematice výměny žárovek, jejich častému praskání atd. čtu jen pro pobavení. Také nevím , co je pokuta za opomenutí zapnutí světel.
Hodně štěstí a šťasné kilometry s FoFo.
Jsou to homologovaná světla pro denní svícení od firmy HELLA (univerzální typ). Koupíš to v krabici, kde jsou všechny el. komponenty potřebné k zapojení do auta, včetně podrobného zapojení a homologačního protokolu, které doporučuji vozit sebou kvůli policajtům (městským). Dopraváci, ti to znají.
Co se týče zapojení,zapojoval jsem si je sám a myslím si, že to zvládne každý, kdo umí číst el.schéma a změřit napětí ve drátech. V podstatě musíš najít tři dráty v autě a kostru na které to vše zapojíš.
1. drát - + od svorky baterie
2. drát od parkovací žárovičky předního světlometu
3. drát od nějakého spotřebiče, na kterém se objeví napětí po zapnutí zapalování( otočení klíčku).
V praxi to funguje tak, že jakmile zapneš zapalování, světla se ti aut. rozsvítí a pak nastartuješ. Neboj světla mají spotřebu jen 2 x 6 W, (halogenka H6),tak baterka to ani nepocítí. Jiné světla nesmí svítit.(Jediná vyjímka je světelná houkačka).Jakmile zapneš parkovačky nebo pak následně hlavní světla, musí SDS aut. zhasnout.
Umístění je patrné již z mého fota, co jsem umístil dříve i z rozměry, které je nutno dodržet (viz homologační předpis). Držáky jsem nepoužil origo ale vyrobil menší, ve tvaru písmene L z oválnou dírou (štelování polohy)pro uchycení světla. V prostoru větracích mřížek jsem vyřízl kousek vodorovné výstuže (podle délky reflektoru). Výška světla přesně pasuje na rozteč v mřížce, a celé světlo až po přední rámeček je zapuštěno do mřížky.
Se světly jezdím již rok a nemůžu si stěžovat. Ve dne svítím abych byl viděn, a v noci svítím hlavními světly, abych viděl. Vlákno na foru o problematice výměny žárovek, jejich častému praskání atd. čtu jen pro pobavení. Také nevím , co je pokuta za opomenutí zapnutí světel.
Hodně štěstí a šťasné kilometry s FoFo.
Ford Focus Turnier Finesse 1.8 l, 16V, 85kW, 2002,LPG - Landi Renzo
- berry
- Nováček

- Příspěvky: 26
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumperk
-
Wolf2
Od toho jsou to světla pro denní svícení a budou svítit pořád ,dokud nezapneš potkávací světa. A pokud jak píšeš ,kamarád to měl montované ve značkovém servisu a předpokládám ,ty světla mají i atest pro ČR,tak bych se na STK pěkně pohádal .georgic píše:Jsem zvědav až ti na STK řeknou ať nastartuješ motor a zhasneš světla pro denní svícení????? Kolegu takhle vyhodily z STK. Montáž mu prováděl značkový servis VW.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů






