před týdnem jsem koupil FoFo který má údajně najeto 98000 km. Motor byl úplně vypulírovanej a suchej, podvozek se zdá být také v pořádku a dle protokolu TUV to na technický v r. 2008 mělo 81000km, takže snad ty kilometry i odpovídají. Teď ale mám problém(y):
1) Po ujetí cca 50km se rozsvítila kontrolka motoru (dle DIAG je to prý druhá lambda), závadu smazali. Bohužel se kontrolka objevila po cca 200km znovu, tak jsem začal pátrat a zjistil jsem, že je tam moc oleje - cca necelý centimetr nad MAX. Tak jsem olej upustil (tak 3/4 litru a byl jsem na MAX). Po ujetí dalších cca 150km jsem znovu měřil ojel a opět je to tak 4mm nad max. Jelikož ale neubyla vůbec chladící kapalina, tak by mě zajímalo jestli je možné, aby se ta hladina zvýšila něčím jiným, nebo jsem hold špatně měřil? P.S.: Olej vypadal zánovní - 10w40, ale asi to pro jistotu vyměním.
2) Nicméně během práce pod autem, jsem si přitom všiml, že ten plastový kryt rozvodů je dost špinavej od oleje - nejvíce tak mezi napínací kladkou a řemenicí čerpadla chladící kapaliny. Zdá se to tam být už déle. Můj dotaz zní, jak se tam může ten olej dostat? Může to téct kolem toho čerpadla? A jak to je s opravou, nechá se to přetěsnit? Asi budu měnit rozvody (člověk si není nikdy jistej), tak bych rád věděl co mohu najít až to sundaj. Auto se jinak chová naprosto standardně nikde nic nekape a spotřeba cca 7,1 litrů a to to spíše testuju co to umí.
Díky moc za jakejkoliv názor.
P.S.: Přišel jsem od Škodovky 125l a Formana SPi a myslím si, že se mi tady a především ve focusu bude líbit.
