
Takže např. palivové čerpadlo bylo i u starých aut dělané v odolné verzi proti lihu?
Cituji body, které vidím jako klíčové pro používání E85:
- Sací ventily včetně sedel s tvrdším a korozivzdornějším povlakem.
- Etanol = rozpouštědlo, proto nádrž, rozvod paliva, těsnění a palivové čerpadlo musí být korozivzdorné.
- Odlišné vstřikovací ventily a trubka rozdělovače paliva
- ŘJ
- Interval výměny oleje je každých 10 000 km nebo 1 rok
- Kontrola vůle ventilu se provádí po každých 60 000 km
- vyhřívání bloku (ale to je šikovné i pro ne E85)
Samozřejmě to platí 100% jízdu na E85 (pravidelnou). Ale plyne z toho, že přidáním E85 do N95 se z důvodu mapy předstihu a doby vstřiku nedá využít energie v palivu, takže to jde do výfuku.
Dále riskuji, že E85 mě poškodí plovák či palivové čerpadlo. Zaklepání ventilů je taky prima věc.
Hlavně, že ušetřím.
Proč to píšu - před deseti lety, když jsem začínal s LPG, tak člověk viděl jen klady a jak bude šetřit. Pak přišla realita. Mě to třeba nepotkalo, ale z diskuzních fór LPG (pandora) člověk viděl, jak řeší věci, jako např. že po roce přijel natankovat benzin a teklo to pod vůz - zpuchřela přívodní trubka k nádrži. Tím, že nebyla v kontaktu s benzinem, tak vyschla a zpuchřela do děravého stavu.
Každé úpravy, modifikace, potřebují své. Správný montážník LPG posunul předstih, protože LPG je jako 100 oktanový benzin a je potřeba na to auto upravit. (On karburátor nebyl špatný prvek, když byl vyladěný, tak člověk nepotřeboval flashovat ŘJ).