Chcípání při studeném startu

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Pastovic » 20.01.2012 19:39

To Miki21: Ne dělá to jen přední okno. Světla když rožnu tak normalne mužu jet, radio ok, ventilátor ok, zadní okno taky ok.

To Petulak: Diky za rady, ale kašlu na to, když pišeš že to mas novy a taky to ševeli.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Pastovic » 26.01.2012 07:04

Tak dnes rano sem sedl do auta, nastartuju vše ok, zapnu výhřev a chce zdechnout tak sem to nechal. Nastartuju znovu zapnu vyhrev a bezi bez slapání na plyn až do doby kdy okno bylo rozmrazeny tak jakoby chtel zdechnout cca 3min, vyhrev sem vypl, zapl svetla, stěračema setřel a jel sem a vše ok. Na první křižovatce po 4min jizdy sem při stání na červenou zkusil výhřev a bezproblemu se volnobeh zvedl tesne pod 1000, takze ok. Tak kde je teda zakopanej pes? Zkusim proměřit baterku a altik po prvnim startu i druhym jestli je tam nejakej rozdil. A kdyz bude dobíjet tak jak má, tak čím to pak teda je? Řekl bych že to má i souvislost s volnoběhem že když je auto hooodně studeny tak jak je volnobeh vyšší tak pri zapnuti vyhrevu se jakoby už nemaji kam zvednout, nebo je řj nechce zvednout nad hranici co je naučená, pak když je volnoběh těch 700 tak ví že může přidat tak přidá.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
No Name
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 20.01.2010 09:58
Bydliště: Doma

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od No Name » 26.01.2012 08:28

Zkus se podívat na baterii, pak zkus volnoběžnej ventil, už ho máš v minulosti čištěný? Někdy tam prý při tomhle počasí zamrzá vlhkost + karbonové usazeniny a ventil se pak nemusí ani hnout, pak to chcípne velice rychle bez zakolísání - můj případ. Čert ví čím to je, mě dost pomohl nějaký nový software a změna byla neuvěřitelná, bohužel po dvou měsících se to začíná vracet...
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
Obrázek
BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Pastovic » 26.01.2012 15:41

Všechno proměřím, jedu si dnes pro multimetr tak uvidím, v sobotu na to mrknu. Baterka je nová 2 měsíce, a volnoběh je taky novej pul roku (origo), tohle mi dělalo i se starym ventilem i starou baterkou. Výměna za novy pomohla ze to neni tak náhly a nechcipa to samovolne na volnobeh pri studenym startu bez zateze. Ale jak pisu vse to utahne jen predni okno ne. Driv se mi stavalo se starym ventilem a baterkou ze i kdyz sem pustil ofuk tak to hned chciplo....sem nemohl ani vylizt z auta abych si ometl snih...no děs. Ted je ofuk v poho. No a je divný že vyhrev treba 2min jede bez slapani na plyn a pak z niceho nic auto zdechne. I to jde slyset na motoru jak je v zatezi kdyz pustim okno a jak se jakoby premaha (jinej zvuk). A za tepla vse ok, i za jizdy kdyz vyradim pri dojezdu na krizovatku a mam pustenej vyhrev tak nezdechne ani otacky nekolisaj proste nic, vse ok tak jak ma byt.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Pastovic » 29.01.2012 11:20

Tak sem dnes měřil a výsledky: při stání, za studena 12,34. Za chodu 15,02 a při zapnutí výhřevu okna poprvé bylo kolem 13 a chcíplo a po druhém startu a zapnutí výhřevu okna normál 15,02 jak bez spotřebičů ani nekleslo (jen o 0,3). A už nechcíplo a dobíjelo pořád stejně. Je to měřeny jedním přístrojem takže může být nějaká odchylka. A auto odstáté 19hodin a průměrná teplota -3°C. Takže dobíjení bude asi ok. Přijde mi čím víc je suchá zima tak tím spíš to nechcípne, spíš jak je vlhko.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Jardak » 29.01.2012 11:44

No 15.2 V mi jako normál moc nepřipadá.Řekl bych,že to lehce přebíjí. Nožná bude problém v alternátoru a za studena s toho motor prostě není,když zapneš př. okno...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Pastovic » 29.01.2012 12:04

???? Nezlob se na mě ale alespoň by ses mohl naučit číst a psát ne, aby z toho člověk něco pochopil?! Za prvé je tam 15,02 ne 15,2 a za druhé jako co znamená "a za studena s toho motor prostě není,když zapneš př. okno..." co to jako je? To mi řeklo asi tolik co nějakej islanďan! A dočetl sem se na jinem ford foru ze 14-15V by mělo být ok, takže 0,02 je odchylka.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Jardak » 29.01.2012 12:18

Myslím,že 14.6 V je tak hranice kam se může napětí dostat. Když zapneš okno,který má vysoký odběr,tak se alternátor snaží tam dostat zase těch 15 V co ti to dobíjí,což se mu nedaří,protože musí ještě dobíjet aku která mrazem a studeným startem trochu vybitá,takže alternátor spotřebovává hodně výkonu a motor to prostě neutáhne.Snad už jsem to napsal dostatečně polopatě. :D
Jinak těch 12.34 V jsi naměřil v klidu při všech spotřebičích vypnutých? Jestli ano je baterka nedostatečně nabitá,nebo má auto velký klidový odběr.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Pastovic » 29.01.2012 12:33

:bravo22: jo už je srozumitelny. Jo 12,34 je všechno vyplé jen dioda od imobilizeru bliká. Na volnoběh má 15,02 a na volnoběh i s oknem taky 15,02 jenže to až na druhý start. Poprvé to chcíplo když sem zapl výhřev. Baterka bude trochu vybitá protože sem dlouho nejel žádnou delší trasu. No dočetl sem se že těch 15 (jakože víc) dává když je baterka vybitější.

Tak teď sem to byl ještě jednou změřit a zamčeny auto má 12,44V. Odemknuté 12,34V. Nastartované na volnoběh 14,95. Zátěž sem nezkoušel (neměl sem s kým).
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Jardak » 29.01.2012 12:48

Běžný klidový napětí,když je vše OK je min.12.7 V i po týdnu stání,zvláště když je baterka jen 2 měsíce stará.Pokud má baterka jen 12.4 V je nabitá jen na 75%.Změř klidový odběr,měl by být do 10 mA.Před měřením nech auto alespoň půl hodiny v klidu a měř to bez přerušení proudu.Tzn. připojíš miliampérmetr na mínus pól na baterce a kostru a pak teprve sundáš svorku z baterky. :D
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Pastovic » 29.01.2012 14:17

A jaktože když je auto zamčeny, je na baterce víc jak když je odemčeny?
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Jardak » 29.01.2012 14:53

Protože když odemkneš,rozsvítí se vnitřní osvětlení.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Pastovic » 29.01.2012 15:04

Aha, sem blbej :). No tak sem to měřil, a zamčeny auto 0,01 (měřák nastavenej na 20mA) takže by to mělo být ok. A 3tí měření zas jiny: hlavně při nastartovanym motoru to je 14,7-14,9 když přidávám plyn. No takže kromě nenabité baterky bych asi nevidel problém. Co?
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Jardak » 29.01.2012 17:01

Jo to už by šlo,uvidíš kolik vydrží žárovky H 7 ve světlech. Teď by chtělo přijít na to proč není baterka dostatečně dobitá,může to souviset s tvým problémem.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Pastovic » 29.01.2012 17:25

No H7 budu dávat asi příští tyden (kdyz nebude extra kosa) snad uz s novyma svetlama ale koupil sem k nim ten kablik co se dava do škodovek. No proc není baterka nabitá? No asi protože jezdím krátky (cca 10min) trasy. Do práce, z práce, k moji, od moji, navíc ted pres zimu co je mlada doma a uci se na statnice tak sme nikde ani nebyli nikde dal aby se auto pořádně prohřálo a dobilo. Uvidím změřím baterku jak budu jezdit vic a kdyztak ji nabiju. Navic nevim jestli byla uplne nabita kdyz sem ji koupil. Ale dělalo mi to i se starou baterkou. No a jak říkam....sednu do auta v 5:15h ráno ohřev okna, radio a jedu a 5:30 vystupuju. A večer v 18:15h sednu do studenyho auta, zas max okno, trochu větrak a v 18:30 vystupuju a ve 20hod zas nasedam (tady u toho mi kolikrát trvá než nastartuju - asi jak je to ohraty a hned chladne a je tam kratkej cas - vlhkost), okno, ofuk, a zas 20:15 vystupuju a tak furt dokola :mrgreen: .Takže to muže byt i tim.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů