todle bude vedet v12, na oleje march. Ja bych rekl, ze je vhodny... Asi do nej taky pujdu, dobra cenapavel28 píše:Čeká mě výměna oleje,a chci se zeptat můžu tam dát tento olej ,když mám DPF venku??
http://www.oleje-cz.cz/ford/ford-5w-40/ ... 40-5l.html
Zatím jsem tam dával 5w-30 ford formula F.
Jen pro ty, co mají DPF vykuchané
- vita_k
 - Člen klubu

 - Příspěvky: 4023
 - Registrován: 05.11.2010 17:55
 - Bydliště: Brno a okoli
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
						byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- vita_k
 - Člen klubu

 - Příspěvky: 4023
 - Registrován: 05.11.2010 17:55
 - Bydliště: Brno a okoli
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
pozor, ja si myslim, ze limit pro kourivost se nezmeni. to by byla ptakovina.tomason píše:Správně a už se chystá změna všechny emisní stanice budou mít nové měřáky a přez ně už v budoucnu bez filtru neprojdete.
Tim padem by se jednalo o pripad, kdy by souc. pristroje spatne merili kourivost a to se mi nezda. Ted mozna budou merit s mensi odchylkou, ale to prece nic nemeni...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
						byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- pavel28
 - Junior

 - Příspěvky: 447
 - Registrován: 10.09.2009 21:55
 - Bydliště: Jižní Morava
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
vita_k ,co noví sw. od fapoff,poznals nějakou změnu??
			
									
									Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
						Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- pavel28
 - Junior

 - Příspěvky: 447
 - Registrován: 10.09.2009 21:55
 - Bydliště: Jižní Morava
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Ford formula S/SD 5w-40- ACEA A3/B3vita_k píše:todle bude vedet v12, na oleje march. Ja bych rekl, ze je vhodny... Asi do nej taky pujdu, dobra cenapavel28 píše:Čeká mě výměna oleje,a chci se zeptat můžu tam dát tento olej ,když mám DPF venku??
http://www.oleje-cz.cz/ford/ford-5w-40/ ... 40-5l.html
Zatím jsem tam dával 5w-30 ford formula F.
Ford formula F 5w-30-ACEA A1/B1
Není tedy první varianta lepší podle ACEA??a podle http://www.oleje-cz.cz/hodnoceni-a-ozna ... oleju.html
Malinko jsem odbočil,ale chci vědět,po vykuch.DPF jestli můžu použít tento olej.Ford formula 5w-40 S/SD- ACEA A3/B3
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
						Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- vita_k
 - Člen klubu

 - Příspěvky: 4023
 - Registrován: 05.11.2010 17:55
 - Bydliště: Brno a okoli
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Ja stale funguji na variante c. 2 ze srpna, kdy jsem tam byl podruhe. Stale spokojenost.pavel28 píše:vita_k ,co noví sw. od fapoff,poznals nějakou změnu??
Ted ma zas pro zmenu uzivatel MedWed trable, cuka mu to co chvila a ma tam novou verzi SW. Je to osemetne, koukam.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
						byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- V12
 - Test driver

 - Příspěvky: 6102
 - Registrován: 10.02.2010 22:59
 - Bydliště: Soporna, SK
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napriek odporucaniu vyrobcu je Formula F nie prave idealne riesenie specialne pre 1.6TDCI, pretoze tento motor ma velmi maly obsah oleja, ktory sa potom nestiha chladit a vplyvom vysokych teplot degeneruje. Ked k tomu pridam fakt, ze nejaky idiot pozierajuci zaby v nadmernych mnozstvach dal DFP s katom a turbom pred motor 
  
  
 urcite by som nesiel pod xW-40. Za x si dosadte 5 alebo 10, podla stavu a nabehu vasich motorov. 5W je nutne v horach so zimnymi teplotami pod -10 stupnov, pretoze v extremne nizkych teplotach zabezpecuje lepsiu cerpatelnost oleja a tym padom je motor aj turbo premazany podstatne skor, ako s olejom 10W. ACEA A3/B3 vytvara hrubsi mazaci film ako ACEA A1/B1, pretoA3/B3 lepsie chrani loziska turba, k tomuto snad nie je co dodat.
V manuale k autu sa pise nasledovne :
Plnenie oleja: Ak nemôžete nájsť motorový olej spĺňajúci požiadavky definované nor
mou WSSM2C913B, musíte použiť olej SAE 5W30 (odporúčaný), SAE 5W40
(okrem vozidiel s Flexfuel) alebo SAE 10W40, spĺňajúci požiadavky špecifikácie
ACEA A1/B1 (odporúčané) alebo ACEA A3/B3. Používanie týchto olejov môže mať
za následok dlhšiu dobu štartovania motora, zníženie výkonu motora, zvýšenie spotre
by paliva a zvýšenie hladiny emisií.
zdroj - manual FFII, objednavaci kod CG3505sk 010/2007
Do vozov s DPF by mal ist prednostne olej s ACEA C2 alebo C3 - podla literatury su prave tieto oleje aditivovane tak, aby redukovali vznik sadzi a ineho humusu, ktory ten zprepadeny DPF upchava. Kedze specifikacia C2/C3 "povysuje" A3/B3 v smere k pouzitelnosti s DPF, nie je najmensi dovod ho nepouzit - DPF by sa mal zanasat menej casto. Ja osobne by som ho dokonca preferoval pred vsetkymi ostatnymi prave pre tu mensiu sadzotvornost ako aj hrubsi mazaci film. Spotreba o chlp vyssia ako s Formula F 5W-30 A1/B1 ma absolutne netrapi, turbo je hodne draha vec, o ktoru sa treba starat. To iste plati aj o DPF.
Pre vozy bez DPF je ACEA C2/C3 nepodstatna. DPF nemam
 takze prakticky to posudit neviem.
Suma sumarum :
- s DPF - 5W-40 A3/B3/C2 alebo C3
- bez DPF - 5W-40 A3/B3, C specifikacia nie je nutnostou.
PS
Na oleje nie som ziadny macher, vsetko co tu pisem su zozbierane bezne zistitelne informacie z netu zmiesane dohromady stipkou zdraveho sedliackeho rozumu.
			
									
									V manuale k autu sa pise nasledovne :
Plnenie oleja: Ak nemôžete nájsť motorový olej spĺňajúci požiadavky definované nor
mou WSSM2C913B, musíte použiť olej SAE 5W30 (odporúčaný), SAE 5W40
(okrem vozidiel s Flexfuel) alebo SAE 10W40, spĺňajúci požiadavky špecifikácie
ACEA A1/B1 (odporúčané) alebo ACEA A3/B3. Používanie týchto olejov môže mať
za následok dlhšiu dobu štartovania motora, zníženie výkonu motora, zvýšenie spotre
by paliva a zvýšenie hladiny emisií.
zdroj - manual FFII, objednavaci kod CG3505sk 010/2007
Do vozov s DPF by mal ist prednostne olej s ACEA C2 alebo C3 - podla literatury su prave tieto oleje aditivovane tak, aby redukovali vznik sadzi a ineho humusu, ktory ten zprepadeny DPF upchava. Kedze specifikacia C2/C3 "povysuje" A3/B3 v smere k pouzitelnosti s DPF, nie je najmensi dovod ho nepouzit - DPF by sa mal zanasat menej casto. Ja osobne by som ho dokonca preferoval pred vsetkymi ostatnymi prave pre tu mensiu sadzotvornost ako aj hrubsi mazaci film. Spotreba o chlp vyssia ako s Formula F 5W-30 A1/B1 ma absolutne netrapi, turbo je hodne draha vec, o ktoru sa treba starat. To iste plati aj o DPF.
Pre vozy bez DPF je ACEA C2/C3 nepodstatna. DPF nemam
Suma sumarum :
- s DPF - 5W-40 A3/B3/C2 alebo C3
- bez DPF - 5W-40 A3/B3, C specifikacia nie je nutnostou.
PS
Na oleje nie som ziadny macher, vsetko co tu pisem su zozbierane bezne zistitelne informacie z netu zmiesane dohromady stipkou zdraveho sedliackeho rozumu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
						Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- foki
 - Admin

 - Příspěvky: 19243
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 - Bydliště: České Budějovice
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
vita_k píše:pozor, ja si myslim, ze limit pro kourivost se nezmeni. to by byla ptakovina.tomason píše:Správně a už se chystá změna všechny emisní stanice budou mít nové měřáky a přez ně už v budoucnu bez filtru neprojdete.
Tim padem by se jednalo o pripad, kdy by souc. pristroje spatne merili kourivost a to se mi nezda. Ted mozna budou merit s mensi odchylkou, ale to prece nic nemeni...
a kolik je limit ?
co jsem nasel tak :
Předpis
Datum zavedení
Druh motoru
HC + NOx
g/km
CO
g/km
Částice
g/km
Euro IV
1/2005
zážehový
vznětový
-
0,30
1,00
0,50
-
0,025
a to pochybuju ze bez DPF splní
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
						Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- vita_k
 - Člen klubu

 - Příspěvky: 4023
 - Registrován: 05.11.2010 17:55
 - Bydliště: Brno a okoli
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Kourivost a particulate matter je to stejne? Nejak se v tom nevyznam. Na 
Motory zvladaj EURO IV z vyroby bez DPF napr. 1.6 66kw tdci a Ceed s 1.6 CRDI 85kW.
			
									
									Motory zvladaj EURO IV z vyroby bez DPF napr. 1.6 66kw tdci a Ceed s 1.6 CRDI 85kW.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
						byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- 
				seatik
 - Nováček

 - Příspěvky: 5
 - Registrován: 19.11.2011 13:15
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Euro 4 to zvláda, ja som bol na EK a STK minulý týždeň, mám FFII/2006 1,6 80Kw, čerstvo vyhodené FAP a na EK a STK nikoho známeho a absolútne žiaden problém. Ako to vlastne bude do budúcna, motory pre EURO 4 budú musieť preisť cez EURO 5 alebo ako? Ďakujem 
			
									
									
						- pavel28
 - Junior

 - Příspěvky: 447
 - Registrován: 10.09.2009 21:55
 - Bydliště: Jižní Morava
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Tak že v12,pokud použiju olej 5W-40 A3/B3,i když mám DPF vykuchané,tak s tím nic nepokazím,ba spíš naopak motoru jen pomůžu. chápu to dobře ?V12 píše:Napriek odporucaniu vyrobcu je Formula F nie prave idealne riesenie specialne pre 1.6TDCI, pretoze tento motor ma velmi maly obsah oleja, ktory sa potom nestiha chladit a vplyvom vysokych teplot degeneruje. Ked k tomu pridam fakt, ze nejaky idiot pozierajuci zaby v nadmernych mnozstvach dal DFP s katom a turbom pred motor![]()
![]()
urcite by som nesiel pod xW-40. Za x si dosadte 5 alebo 10, podla stavu a nabehu vasich motorov. 5W je nutne v horach so zimnymi teplotami pod -10 stupnov, pretoze v extremne nizkych teplotach zabezpecuje lepsiu cerpatelnost oleja a tym padom je motor aj turbo premazany podstatne skor, ako s olejom 10W. ACEA A3/B3 vytvara hrubsi mazaci film ako ACEA A1/B1, pretoA3/B3 lepsie chrani loziska turba, k tomuto snad nie je co dodat.
V manuale k autu sa pise nasledovne :
Plnenie oleja: Ak nemôžete nájsť motorový olej spĺňajúci požiadavky definované nor
mou WSSM2C913B, musíte použiť olej SAE 5W30 (odporúčaný), SAE 5W40
(okrem vozidiel s Flexfuel) alebo SAE 10W40, spĺňajúci požiadavky špecifikácie
ACEA A1/B1 (odporúčané) alebo ACEA A3/B3. Používanie týchto olejov môže mať
za následok dlhšiu dobu štartovania motora, zníženie výkonu motora, zvýšenie spotre
by paliva a zvýšenie hladiny emisií.
zdroj - manual FFII, objednavaci kod CG3505sk 010/2007
Do vozov s DPF by mal ist prednostne olej s ACEA C2 alebo C3 - podla literatury su prave tieto oleje aditivovane tak, aby redukovali vznik sadzi a ineho humusu, ktory ten zprepadeny DPF upchava. Kedze specifikacia C2/C3 "povysuje" A3/B3 v smere k pouzitelnosti s DPF, nie je najmensi dovod ho nepouzit - DPF by sa mal zanasat menej casto. Ja osobne by som ho dokonca preferoval pred vsetkymi ostatnymi prave pre tu mensiu sadzotvornost ako aj hrubsi mazaci film. Spotreba o chlp vyssia ako s Formula F 5W-30 A1/B1 ma absolutne netrapi, turbo je hodne draha vec, o ktoru sa treba starat. To iste plati aj o DPF.
Pre vozy bez DPF je ACEA C2/C3 nepodstatna. DPF nemamtakze prakticky to posudit neviem.
Suma sumarum :
- s DPF - 5W-40 A3/B3/C2 alebo C3
- bez DPF - 5W-40 A3/B3, C specifikacia nie je nutnostou.
PS
Na oleje nie som ziadny macher, vsetko co tu pisem su zozbierane bezne zistitelne informacie z netu zmiesane dohromady stipkou zdraveho sedliackeho rozumu.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
						Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- zdenyvm
 - Pokročilý

 - Příspěvky: 585
 - Registrován: 09.03.2010 15:29
 - Bydliště: Zlínský kraj
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Auto musí plnit normy dle TP, takže pokud máš EURO 4, tak to bude navždy...
			
									
									
						- 
				seatik
 - Nováček

 - Příspěvky: 5
 - Registrován: 19.11.2011 13:15
 
- V12
 - Test driver

 - Příspěvky: 6102
 - Registrován: 10.02.2010 22:59
 - Bydliště: Soporna, SK
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
pavel28 :
Ano, iba mu pomozes. Ako som uz pisal, ruky by som dolamal tomu, kto vo Forde predpisal pre 1.6HDI 5W-30 A1/B1, ked vyrobca PSA predpisuje 5W-40 A3/B3, co je vzhladom na tepelnu zataz v dosledku zavaznych konstrukcnych chyb tohto motora rozumne minimum.
Maly priklad - P307 SW 1.6 HDI 80kW pri ceste 130 - 140 z Trnavy do Ziliny (cca 160 km) sa mi olej zohrieva na 130 stupnov. Na to nemam komentar - niekto nieco tragicky zbabral
			
									
									Ano, iba mu pomozes. Ako som uz pisal, ruky by som dolamal tomu, kto vo Forde predpisal pre 1.6HDI 5W-30 A1/B1, ked vyrobca PSA predpisuje 5W-40 A3/B3, co je vzhladom na tepelnu zataz v dosledku zavaznych konstrukcnych chyb tohto motora rozumne minimum.
Maly priklad - P307 SW 1.6 HDI 80kW pri ceste 130 - 140 z Trnavy do Ziliny (cca 160 km) sa mi olej zohrieva na 130 stupnov. Na to nemam komentar - niekto nieco tragicky zbabral
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
						Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- pavel28
 - Junior

 - Příspěvky: 447
 - Registrován: 10.09.2009 21:55
 - Bydliště: Jižní Morava
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Moc děkuji,tak mu dám změnu.V12 píše:pavel28 :
Ano, iba mu pomozes. Ako som uz pisal, ruky by som dolamal tomu, kto vo Forde predpisal pre 1.6HDI 5W-30 A1/B1, ked vyrobca PSA predpisuje 5W-40 A3/B3, co je vzhladom na tepelnu zataz v dosledku zavaznych konstrukcnych chyb tohto motora rozumne minimum.
Maly priklad - P307 SW 1.6 HDI 80kW pri ceste 130 - 140 z Trnavy do Ziliny (cca 160 km) sa mi olej zohrieva na 130 stupnov. Na to nemam komentar - niekto nieco tragicky zbabral
http://www.autodily-prostejov.cz/motoro ... 40-5l.html
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
						Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- V12
 - Test driver

 - Příspěvky: 6102
 - Registrován: 10.02.2010 22:59
 - Bydliště: Soporna, SK
 
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
pavel28 :
Na toto jazdi moj Plechac. Inak posledna generacia ma uz prisady, ktore mu umoznuju splnat C3 klasifikaciu, takze je vhodny aj pre vozy s DPF.
EDIT pre tunerov :
Keby som mal 1.6TDCI 80kW s vykuchanym DPF a navyse ho natiahol o par kilowatt, urcite by som presiel na 5W-50 A3/B3 (napr. Valvoline VR1 Racing, alebo Aral MegaTronic), alebo vzhladom na nie prilis nizke teploty v mojom okoli na 10W-60 (Castrol Edge Sport), eventualne 10W-50 (napr. Total Quartz Racing). Proste a jednoznacne - ten zabozrut prehrieva olej viac nez je zdrave, takze tomu treba prisposobit jeho tepelnu odolnost. Intervaly vymeny samozrejme max. 15k, to ale snad pisat nemusim.
			
									
									Na toto jazdi moj Plechac. Inak posledna generacia ma uz prisady, ktore mu umoznuju splnat C3 klasifikaciu, takze je vhodny aj pre vozy s DPF.
EDIT pre tunerov :
Keby som mal 1.6TDCI 80kW s vykuchanym DPF a navyse ho natiahol o par kilowatt, urcite by som presiel na 5W-50 A3/B3 (napr. Valvoline VR1 Racing, alebo Aral MegaTronic), alebo vzhladom na nie prilis nizke teploty v mojom okoli na 10W-60 (Castrol Edge Sport), eventualne 10W-50 (napr. Total Quartz Racing). Proste a jednoznacne - ten zabozrut prehrieva olej viac nez je zdrave, takze tomu treba prisposobit jeho tepelnu odolnost. Intervaly vymeny samozrejme max. 15k, to ale snad pisat nemusim.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
						Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host




