Problém s motorem - prosím rada
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 19.08.2010 13:39
Problém s motorem - prosím rada
Čau, mám takovej problém s focusem a už si s tím vůbec nevím rady. Už asi před rokem se mi rozsvítila kontrolka motoru a chybové hlášení, které vyjelo na diagnostice to vyhodnotilo jako slabou funkčnost katalyzátoru. Proto jsem ho vyměnil a myslel, že tím je problém vyřešen. Ano byl, ale pouze na dobu cca. 4 měs. poté tu byla kontrolka se stejnou chybou znovu. Tak se vyměnila lambda sonda, ale i nadále se kontrolka nahodile (cca. vždy po ujetí 150 - 500 km) rosvícela znovu a znovu stále se s opakující chybou: "Příliš nízká účinnost katalyzátoru". Nevíte prosím někdo v čem by mohl být problém? Moc díky za případné nápady.
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Problém s motorem - prosím rada
Aby ti ostatní poradili, tak by jsi měl uvést údaje o svém vozidle 

Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 19.08.2010 13:39
Re: Problém s motorem - prosím rada
Jasny... takže Focus r.v. 2003 najeto 150 tis. km 1.6 16V.
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Problém s motorem - prosím rada
Takže máš auto s dvěma lambdama.
Začal bych asi tím, že bych zajel na emise, tam dokážou zjistit jestli katalizátor funguje jak má a jestli náhodou není někde netěsnost ve výfukovém potrubí. Za těch pár kaček to stojí.
Pak si budem jisti jestli má Ecu(lambda) pravdu nebo kecá.
Jen se ještě zeptám, spotřeba stále stejná, nebo to žere jak tank?
Začal bych asi tím, že bych zajel na emise, tam dokážou zjistit jestli katalizátor funguje jak má a jestli náhodou není někde netěsnost ve výfukovém potrubí. Za těch pár kaček to stojí.
Pak si budem jisti jestli má Ecu(lambda) pravdu nebo kecá.
Jen se ještě zeptám, spotřeba stále stejná, nebo to žere jak tank?
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 19.08.2010 13:39
Re: Problém s motorem - prosím rada
No spotřeba je v pohodě. Zajedu na ty emise a dám vědět. Mimochodem, je to možná kravina a třebas to s tím ani nesouvisí, ale i po zahřátí motoru jde v zimních měsících bílý kouř z výfuku (voda se neztrácí).
- Dingo-zetec se
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 08.01.2009 01:19
- Bydliště: Trenciansky kraj
Re: Problém s motorem - prosím rada
no ten biely dim je v pohode to s tim nema nic spolocne,, skontroluj si lambdu tu v strede auta na vyfukovom potrubi ci nie je porusena izolacia alebo dierave potrubie medzi sondami 

- rybi
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 01.04.2011 00:47
- Bydliště: Plzeň
Re: Problém s motorem - prosím rada
Zdravim, mam přesně ten samý problém s kontrolkou, někdy to svítí, pak zhasne a mám 500 km klid. Problém budu mít ale jiný a proto bych se chtěl zeptat jestli se s tím někdo nesetkal. Když nastartuju tak otáčky motoru ihned klesnou na nějakých 500 ot/min a motoru trvá než se zvednou přes tisíc, chce o přidat plyn a pak už dopadnou na volnoběh. Dělá mi to pouze u studeného motoru, u zahřátého není žádný problém. Chci si zajet na diagnostiku a vyřešit to.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Problém s motorem - prosím rada
Přikláněl bych se ke špatnému čidlu teploty /250Kč/. Dává špatnou informaci o teplotě motoru ŘJ a ta nedává bohatší směs při studeném startu a chová se, jako by byl motor teplý / to samé dělá motor při druhém startu jen po 2km trase, kdy není celý prohřát , ale čidlo hlásí jeho prohřátí jen z palice/. V opačném případě zase dává bohatou směs stále i po zahřátí , odrovnává se zbytkovým benzínem katalizátor a lamda je z toho volačo zmetená a spotřeba jde nahoru. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- rybi
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 01.04.2011 00:47
- Bydliště: Plzeň
Re: Problém s motorem - prosím rada
Racionální teorie, která se mi hodně líbí, kéž by to bylo ono a vyřešilo to náš problémballu píše:Přikláněl bych se ke špatnému čidlu teploty /250Kč/. Dává špatnou informaci o teplotě motoru ŘJ a ta nedává bohatší směs při studeném startu a chová se, jako by byl motor teplý / to samé dělá motor při druhém startu jen po 2km trase, kdy není celý prohřát , ale čidlo hlásí jeho prohřátí jen z palice/. V opačném případě zase dává bohatou směs stále i po zahřátí , odrovnává se zbytkovým benzínem katalizátor a lamda je z toho volačo zmetená a spotřeba jde nahoru.

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 608
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Tábor
Re: Problém s motorem - prosím rada
Čidlo teploty to být může, mě ukazovalo o20°více a na volnoběh se studený i teplý motor třásl i přesto, že se ř.j. snažila udržet volnoběh 800 ot. Došlápnutý v tahu pak vynechával (+20= přehřívání). Žádná kontrolka se mi nerozsvicela.
Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 608
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Tábor
Re: Problém s motorem - prosím rada
Čidlo teploty to být může, mě ukazovalo o20°více a na volnoběh se studený i teplý motor třásl i přesto, že se ř.j. snažila udržet volnoběh 800 ot. Došlápnutý v tahu pak vynechával (+20= přehřívání). Žádná kontrolka se mi nerozsvicela. Čido u Forda=732,- Kč. Až ho budeš měnit, tak dráty od čidla odklonit od svíčky a kabelů 

Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 11.04.2012 09:42
Re: Problém s motorem - prosím rada
Ahoj nechtěl jsem zakládat nové téma, tak jsem to dal sem...Snad to neva.
Mám FoFo 1,4, 1998 tři dveře - jen základní výbava.
A teď to přijde: nastartuju, jednička v poho, dám dvojku přišlápnu a auto škube jako prase.
Totéž i na trojku. Pomine to až po zahřátí motoru. No a teď přijde to nejpodivnější: dělá to jen když prší! Když je sucho natočím a jedu a žádnej problém. Když prší víc dní, jako teď , tak je to naprostá hrůza. Kdyby mi někdo poradil byl bych rád. Děkuji všem.
Mám FoFo 1,4, 1998 tři dveře - jen základní výbava.
A teď to přijde: nastartuju, jednička v poho, dám dvojku přišlápnu a auto škube jako prase.
Totéž i na trojku. Pomine to až po zahřátí motoru. No a teď přijde to nejpodivnější: dělá to jen když prší! Když je sucho natočím a jedu a žádnej problém. Když prší víc dní, jako teď , tak je to naprostá hrůza. Kdyby mi někdo poradil byl bych rád. Děkuji všem.
Ford Focus 1,4 benzín
r.v.: 1998
3dvířko hatchback
r.v.: 1998
3dvířko hatchback
- kozlow
- .
- Příspěvky: 7034
- Registrován: 20.06.2010 13:11
- Bydliště: www.st-rs.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s motorem - prosím rada
zkus pohledat na fóru "cukání"
většinou je chyba na trase alternátor-kabely-svíčky, zkontroluj jestli jsou suché, jestli hážou jiskru jak mají, jestli jsou kabely celistvé a tak dáále.
To s tím deštěm snad také někdo řešil.
většinou je chyba na trase alternátor-kabely-svíčky, zkontroluj jestli jsou suché, jestli hážou jiskru jak mají, jestli jsou kabely celistvé a tak dáále.
To s tím deštěm snad také někdo řešil.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti