Focus nebo Fusion?

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
bujan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 03.10.2011 23:08

Focus nebo Fusion?

Příspěvek od bujan » 03.10.2011 23:27

Ahoj,

už nějaký ten den se rozmýšlím, zda mám investovat do fungl nového Fusiona s 5ti letou zárukou - cena 250t.kč, výbava COllesction a motor 1.4 Duratec 54kw nebo bazar Ford Focus 1.6 TDCi, 80 kW, 2006 najeto 106tkm za 170t.kč. Jedná se o to, že mám opravdu zlou zkušenost s ojetým vozem, koupil jsem C5ku od známého a na servisech mě vyšla něco málo přes 120 000kč plus ještě tam budu muset již pod ruhé vyměnit vstřiky - cca 20 000kč na vrch... Potřebuji spolehlivé auto, které bude sloužit mě a ne já jemu a tak nevím, do čeho jít. 5let záruky je bomba věc, ale zase mě odrazuje ten benzín, jelikož týdně není problém najet 1000km na kombinované jízdě město-dálka a bojím se toho, že mě ten benzín sežere... ale zase se bojím, že koupím ojetinu a za chvíli budu cpát peníze do oprav a bez auta jsem jako slepej bez hole, čili si už nemůžu dovolit auto, které bude smrdět neustíále v servisu za nehorázné rpachy a doufat, že mi tchýně pujčí starou dorou Felicii, která statečně lítá... Poradil by mi někdo pls?

zde je odkaz na ten bazar kus:
http://www.aaaauto.cz/cz/ford-focus/car ... t%5B1%5D=0

zaks
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 918
Registrován: 15.09.2011 13:49

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od zaks » 04.10.2011 06:55

Už jenom kvůli tomu, že to jsou AAA auto bych do toho nešel :? Ale jinak k ojetině - já jsem koupil Focuse 1. září a najeto měl necelých 157 000 km, teď už lámu 158 000 a po servisní kontrole po koupi se našla jen jedna chyba a to špatný přední tlumič. Je pravda že bývalý majitel v červnu měnil turbo.
Ford Focus 1,6 TDCi 66 kW 2006 Deep Navy
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od Eidž » 04.10.2011 07:04

2bujan: V čem chceš radit? Pokud požaduješ spolehlivost a mobilitu, tak jsi si odpověděl sám. Nové, záruka. Připlatit si za takové ty programy, kdy půjčí auto atd.
Pokud se zaobíráš myšlenkou pohodlí a komfort, výkon, atd. - Fusion rozhodně ne. Focus, Mondeo.
Svez se, tu samou trasu, a pochopíš.
Obecně platí, že na dlouhé trasy to chce těžké a široké auto. Je to o pohodlí. Do města to chce malou blechu.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Hampy
Junior
Junior
Příspěvky: 349
Registrován: 30.07.2010 09:40
Bydliště: Teplice

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od Hampy » 04.10.2011 07:27

Já bych se ropáčka nebál, ale je potřeba dlouho a důkladně vybírat, nejlíp za asistence někoho, kdo tomu opravdu rozumí :palec_nahoru: Při tom nájezdu (píšeš až 1000 km týdně) třeba kolem 40 000 km za rok ušetříš hromadu peněz jen díky spotřebě. Vezmi si rozdíl 2l/100km což je reálná hodnota - dostaneš se ročně na úsporu 800l paliva, což při ceně 34,-Kč za litr vychází na 27 200,- Kč. Za 3 roky ti tak teoreticky to auto může oproti béňu "ušetřit" přes 80 000,- Kč, a to nepočítám, že cena nafty může jít zas dál nahoru. A nebo ti odejdou vstřiky, turbo, čerpadlo a dalších 50 věcí a budeš třeba na svým a ještě nas*anej že auto víc stojí v servisu než jezdí :D
Snad brzy bude: Ford S-max :-)
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od V12 » 05.10.2011 19:51

Pri najazde 40 tisic km za rok by som z hladania vypustil jazdene auta a siel po novej nafte. Ak na to nie je, jedine jazdeny benzin, za cenu noveho Fusiona sa da zohnat Mondeo 2.0i s najazdom do 100k km a to je dobry kseft. Treba ale davat bacha, aby nebral vela oleja, to je potom problem.
Jazdenu naftu 2006 za 170k CzK urcite nie, na 90% bude mat v reale raz tolko. A to by bola potom samovrazda.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Hampy
Junior
Junior
Příspěvky: 349
Registrován: 30.07.2010 09:40
Bydliště: Teplice

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od Hampy » 05.10.2011 20:49

A jéje V12 jako megahypergigaodpůrce nafty je tu :D Chlape podle tebe nafta = obrovskej průser, proč teda po světě jezdí takový milióny naftovejch aut? Že by všichni ti lidi měli takový neskutečný štěstí? :D Nebo to bude tím že ty jsi měl se svým nafťákem takovou smůlu :totlsmile:

Například můj otec jezdí už přes 20 let jako obchodní dealer a manažer, dělal u několika firem, odjezdil mnoho aut ježděných, mnoho i od novoty po "prodejní" stav (tzn. kolem 150 000km) a nepamatuju se, že by si někdy na něco stěžoval :-) A to jezdil v Peugeotech, Škodovkách, Fordech... Znám spoustu lidí co jezdí v nafťácích a jsou v pohodě, vesměs i ti, co mají problémy, si nestěžují, protože to, co platí za opravy nafťáků, by jinak platili za benzin... Není to o tom, že nafťáky jsou špatné, je to o tom, že musíš vybrat nestočenku v dobrém stavu 8) Neboj se toho, chce to jen nekoukat po nesmyslech za směšné ceny...
Snad brzy bude: Ford S-max :-)
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od V12 » 06.10.2011 13:45

Hampy :
Ked si dobre precitas moje prispevky, svoj prispevok a trochu pohnes tym, co mas medzi usami, urcite prides na to, preco som odporca jazdenej nafty. Tvoj otec nemal problemy, pretoze ako pises - auta menil potom, ked na tacho mali 150k km. Cely Tvoj utok na mna je off-topic.

Ja nie som proti naftakom novym, alebo zanovnym. Toto ale asi nevidis. Naftak je prima vec - zasliapnes a ides. No nesmie mat viac ako 150k km, pretoze to potom prudko rastie pravdepodobnost drahych problemov. Naftaky sa kupuju pre velke najazdy. Preto odporucam kupit jazdeny naftak iba do 100k km, tych zvysnych 50k km kupujuci urobi maximalne za 2 roky a potom sa toho treba zbavit (presne ako to robil Tvoj otec) - teda ak chce mat spokojny spanok, ze ho nezradi turbo, vstreky atd. niekde panubohu za chrbtom, alebo v zahranici. Ked sa po 2 rokoch ides zbavit naftaku s realnymi 150-180 k km, mas prave vdaka stacacom dost vazny problem a vozu sa zbavis iba s velkou stratou. Preto je vyhodnejsie si ho ponechat dlhsie. To zasa znamena kupit ho s maximalne 50k km...
Jazdeny naftak so 150-180k km je velke riziko. Pise sa to vsade, hovori sa to vsade a je to vidiet vsade. Napr. nasa pobocka v Madarsku rozpredala celu flotilu C-Maxov 1.6TDCI 66kW po nabehu cca 150 - 180 tis. km. A vies preco ? Lebo sa po 150k km v kuse srali. A opravy boli hodne drahe. Dobre postavili zmluvu, takze ked sa niekto prisiel stazovat, ze mu klaklo turbo, ukazali mu nim podpisany papier s presnym popisom stavu vozidla a vetou, ze s nim bol oboznameny. Hotovo.

Teraz podme na prevadzkove rizika :
Mame naftak a benzinak s nabehom 150k km. Co sa moze pokazit na tom benzinaku a co bude stat oprava ? Co sa moze pokazit na tom naftaku a co bude stat oprava ? Pokial ten benzinak nezadres, naklady na jeho udrziavanie v akceptovatelnom stave schopnom odvozu aj na druhy koniec Europy su podstatne nizsie, ako v pripade naftaku a to ked aj zohladnim fakt, ze benzinak bude zrat o 20% viac. Aby sa na diesli rentovala vymena turba (asi najcastejsia zavada), potrebujes najazdit minimalne 30k km. To uz auto bude mat 180k km a nastupuju dalsie problemy. Samozrejme, ze problemy moze mat (a istotne bude mat) aj benzinak, ale ich riesenie je podstatne lacnejsie. Takze co je vyhodnejsie - mat mechanicky spolahlivejsi voz s lacnejsou udrzbou ale vyssimi nakladmi na palivo, alebo voz mechanicky menej spolahlivy, s podstatne drahsou udrzbou ale nizsimi nakladmi na palivo ?

Clovek nemusi byt ekonom, aby to pochopil. Takze si daj pohov a uz sa do mna nenavazaj. Ano, urobil som chybu, ked som kupil voz so 137k km (aspon ze to nema DPF a nebolo to burane). A to som si myslel, ze ma okolo 200k km. Dovodom tej chyby bola moja viera, ze dnesne moderne diesle nemaju ziadne zasadne problemy ani po 200k km - teda teoria podporovana vsetkymi zastancami jazdenej nafty. Preto nechcem, aby taku istu chybu urobili aj druhi a varujem ich, ze kupa olietaneho diesla je velmi rizikova. Kazdy sa ucime na chybach. Ale iba blazni na vlastnych.

A este jedna vec ohladom stacania :
auto A : - 200k km, pravidelny autorizovany servis, dostupna servisna knizka vzorne vyplnena realnymi udajmi
auto B : - 200k km, pravidelny autorizovany servis, stocene na 80k km a falosna serviska doplnena papierom, ze treba vymenit rozvody a naplne

Otazka - aky technicky rozdiel je medzi vozom A a B v case predaja ?
Naposledy upravil(a) V12 dne 06.10.2011 14:03, celkem upraveno 2 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
No Name
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 20.01.2010 09:58
Bydliště: Doma

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od No Name » 06.10.2011 13:52

V12 :gott: :gott: :gott:
Koupil bych Fusiona, je to jedno z posledních "jednoduchých" aut, nevím jak dlouho bude ještě trvat, než to lidi pochopí, a než to i továrny pochopí... :mrgreen:
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
Obrázek
BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od V12 » 06.10.2011 14:01

NoName :

Ked sa sustredim na volbu medzi :
Fusion 1.4i 54 kW
Focus II 1.6 TDCI 80kW

a prezriem si, co sa tu pise o motoroch 1.6TDCI 80kW, vychadza mi z toho jednoznacna volba - Fusion. Cakat, kedy mi niekde na ceste drbne preslavene turbo toho naftaka sa mi teda nechce.

To, ze jazda s tym Fusionom nema na jazdu s Focusom je tiez velka pravda, no nestoceny benzinovy Focus 1.6i 74kW 2006 - 2007 (inak vzor spolahlivosti) s realnym nabehom do 100k km sa da zohnat za naozaj slusne ceny 7 - 8 tisic EUR, takze uvazoval by som aj o takejto alternative. Ak niekomu bude stacit 55kW v aute tazkom tesne cez 1 tonu, postaci mu 74kW v aute tazkom takmer 1.3 tony. Vyhodu vyssieho komfortu netreba rozoberat.

Ked sa pozeram v akom stave su vozy mojho zaujmu (SX4) v mne dostupnej cene, tiez poskulujem po Fusione, ale 1.6i 74kW. Je lahky, ma slusnu svetlost, priestorovo na tom tiez nie je zle. Postaveny na najsirsie mozne pneu by za sucha bez problemov zvladol vsetky nastrahy ciest, kam planujem jazdit s SX4. Skoda, ze sa nerobili vo verzii 4x4 :cry:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od VH123 » 06.10.2011 14:27

No Name píše:Koupil bych Fusiona, je to jedno z posledních "jednoduchých" aut, nevím jak dlouho bude ještě trvat, než to lidi pochopí, a než to i továrny pochopí...
Ve světě motorů Fusion nazvali žigulíkem pro 21. století, jak tak nad tím přemýšlím, možná to nebylo myšleno vůbec hanlivě. Věčná otázka, zda Focus v hrsti nebo Fusion na střeše. :mrgreen:
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

Uživatelský avatar
Hampy
Junior
Junior
Příspěvky: 349
Registrován: 30.07.2010 09:40
Bydliště: Teplice

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od Hampy » 06.10.2011 16:48

:totlsmile: Pohov si dej ty chlape, nenavážel jsem se do tebe, jen jsem si trochu šťouchnul :D Musím se zasmát. Několikrát. Viděl jsem Octávii s 350 000 na tacho, viděl jsem jedničkového focuse s 280 000 na tacho, známý kroutí se svojí feldou 280 000 km... všechno v naftě samozřejmě ;-) Hele pravda bude asi někde uprostřed - já tu píšu ze své zkušenosti, ale mám jedničkový model focuse - takže případné opravy budou stát možná polovinu toho co u dvojkového/c-maxe. To možná trochu zkresluje moje představy o ceně oprav dieselového auta, který se sere. Na druhou stranu tvoje představy mi připadají dost zkreslené tím, že sis se svým dieselem evidentně prožil peklo. Rozdíl mezi námi ale je, že já svůj názor na naftu necpu každému, kdo se tu zeptá, jaké auto koupit :D

Co se týče tátovo firemních aut - nedával je pryč proto, že by šly do háje, naopak to byla auta v nejlepší kondici, slušně zajetá, s minimální spotřebou, minimálně "zničená" - firma je prodávala proto, aby její reprezentanti jezdili v moderních nových autech. Bohužel je u nás praxe taková, že těmhle vozům stočí tachometr a prodají je za mnohem víc, než by dostali za nestočenky. To už jsme ale zase u mé teze, že je potřeba auto dlouho a pečlivě vybírat :D Nekoupit první trosku za pár kaček :) A nákupem to nekončí, je třeba tankovat kvalitní naftu, pravidelně servisovat, šetřit motor... prostě dopřát mu maximální pohodlí. Pokud tohle všechno člověk dodrží, má nemalou šanci že bude spokojenej, i když jeho nafťák bude mít nalítáno ke 200 000 km :palec_nahoru: Má pak nemalou šanci, že oproti benzinu ušetří mnoho peněz, a to nemluvím o komfortu jízdy v nízkých otáčkách, turboefektu atd...

Netvrdím, že na poskakování do města je nejlepší si koupit naftového dvoulitra, ale když někdo jezdí 40 000 km ročně, nevidím důvod brát benzín :bebng:

Ty tvoje auta A a B jsem nepochopil. To se mi snažíš říct že auto s nájezdem 200 000km, které má na tacho 80 000km je shit? To já přece vím - to ty si na to dej příště bacha :totlsmile:. Asi jsi nečetl můj příspěvek: je potřeba dlouho a důkladně vybírat, nejlíp za asistence někoho, kdo tomu opravdu rozumí
Snad brzy bude: Ford S-max :-)
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od Hal9000 » 06.10.2011 17:57

Co mluví pro benzin? No přece tůto :cooler:
Přílohy
tdi.jpg
tdi.jpg (4.83 KiB) Zobrazeno 5410 x

Uživatelský avatar
Hampy
Junior
Junior
Příspěvky: 349
Registrován: 30.07.2010 09:40
Bydliště: Teplice

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od Hampy » 06.10.2011 18:13

Hezký, ale já na to můžu odpovědět, že když vy začínáte, my už jsme dávno pryč :D :D :D
:cooler: :cooler: :cooler:
Snad brzy bude: Ford S-max :-)
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4974
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od fofok » 06.10.2011 18:27

Ve Fusionu s tím nájezdem budeš trpět,protože jsou v něm hrozný sedačky.Je to tak na ježdění kolem komína.Při tomhle používání bych spíš bral novou Fiestu,tam jsou ty sedačky jinde a vůbec celý auto.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Focus nebo Fusion?

Příspěvek od Radekjo » 06.10.2011 21:03

Fusion je opravdu plechovka.
Otec má funglovku 1,4 benzín a nejde pod 7,5 l. Já mám FFII 1,8TDcI se 150 k nalitaných a podařilo se mě udělat na 100 Km trase (s otcem a plným kufrem) slušnou jízdou spotřebu 3,7. Moc ho to netěšilo :mrgreen:
Na druhou stranu za pár kaček novota :palec_nahoru:
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host