Kupa focusa

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
FAKAM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 17.09.2011 12:03

Kupa focusa

Příspěvek od FAKAM » 17.09.2011 12:12

Zdravím vás,

Po dlhom hľadaní auta sme vybrali focusa classic, a chceme kúpiť nejaké ojazdené aspoň rok 2008.(bielej farby :))
Auto sme nikdy nemali, takže ideme do niečoho nového.

Mám pár všeobecných otázok:

myslíte si, že je to dobrá voľba vo svojej triede?
nie sú náhradné súčiastky predražené?
aký presne typ zvoliť(benzin, nafta,výbava...)
načo si dať pri kúpe pozor? čo sledovať?

ďakujem

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8449
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Kupa focusa

Příspěvek od lucky.jack » 17.09.2011 12:33

myslíte si, že je to dobrá voľba vo svojej triede?
Ptát se na Focus forum na "dobrou volbu" je minimálně podivné :nnou: Někdo by řekl, že se najde i "lepší" auto, ale přijde na to co člověk od auta očekává.
nie sú náhradné súčiastky predražené?
Jsou i levnější i dražší značky. Za kvalitu se platí a někdy bohužel i za značku...
aký presne typ zvoliť(benzin, nafta,výbava...)
Jak jsem psal, přijde na to co člověk od auta očekává...Denní dlouhé(krátké)ježdění, víkendoví jezdci, pracanti...dost složitý a obsáhlý téma.
načo si dať pri kúpe pozor? čo sledovať?
Všeobecné věci. Nájezd KM, hlavně jestli je pravdivý, chod motoru, stav karoserie a podvozku, atd. atd.

Tohle všechno je na tak obsáhlou diskuzi, že se to prostě nedá napsat v pár řádkách.
Lepší by bylo napsat jaký styl života s autem máte v plánu a podle toho potom můžeme radit. A v poslední fázi si vzít s sebou někoho kdo tomu rozumí, aby stav auta posoudil.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Kupa focusa

Příspěvek od V12 » 17.09.2011 19:33

Presne tak. Napis planovane pouzitie (mesto - okresky - dialnice), planovany nabeh kilometrov a planovane zatazenie poctom osob. Na zaklade toho Ti nieco vhodne vyberieme.

Budem tu opakovat vyroky inych, snad mi to ale prepacia :
- ak neplanujes velky rocny najazd, jednoznacne ber benzin
- ak planujes jazdit hlavne po meste a okreskach s minimalnym podielom dialnic, 1.6i je dobra volba
- ak hlavny podiel budu tvorit dialnice ale celkovy najazd je do cca 20k km, ber benzinak 1.8, podla moznosti dvojliter, ma lepsie poskladanu prevodovku
- v pripade vacsich najazdov diesel, podla moznosti 1.8TDCI, v kazdom pripade sa vyhni 1.6TDCI a hlavne tym s DPF, dvojliter nie je zly, ale ma tiez svoje muchy ako napr. citlive turbo a problematicku hlavnu remenicu. Pocitaj s tym, ze ked na diesli predpisovo vymenis turbo (nie repas ci vymena iba turba bez riesenia dalsich veci), uspora na nizsej spotrebe oproti benzinaku je v prdeli na minimalne 30 tisic km.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

FAKAM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 17.09.2011 12:03

Re: Kupa focusa

Příspěvek od FAKAM » 18.09.2011 10:30

Ťažko odpovedať na aké použitie. Myslím že nie na dlhé trasy. Iba keď nejaký výlet alebo tak. Teraz sme zili bez auta a dalo sa, tak tazko povedat ako sa nam zapaci cestovať.
Uvažoval som o 1.6 diesel.
Čo tak econetic? predava sa u nás?

Co je zlé na 1.6TDCI ?

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Kupa focusa

Příspěvek od C-Maxis » 18.09.2011 11:16

Neni na tom zle nic. Mam ho a jsem spokojeny.
ALE: se soucasnymi vedomostmi bych ja sel ted do benzinu. Mam dost kratkych jizd do 10 km (skola, skolka, krouzky) a to se na tenhle motor nehodi. Porad v rezimu studeneho motoru = opotrebeni, spotreba, zanaseni (resp. necisteni DPF). Neohreje se interier. Parkuji v garazi, tak to jeste neni tak tragicke. Pri stani na ulici je auto daleko prochladlejsi.

Hl. problem je asi DPF. Pokud se koupi jete auto a cena za ten diesel je temer srovnatelna s benzinem, tak ekonomika provozu muze byt srovnatelna, jako u benzinu.
Pokud by slo o nove auto (u tebe nejde), tak uz jen vyssi cena dieslu zpusobi celkove drazsi/slozitejsi provoz, nez u benzinu. Mluvim o provozu tak do 20 tkm rocne. Pokud jezdis hl. delsi trasy, tak se to zacina vyplacet.
Taky u 1,6 TDCi musis hledet na kvalitu paliva, coz pro nekoho muze byt problem, pokud nema vhodnou cerpacku v blizkostii.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Kupa focusa

Příspěvek od V12 » 18.09.2011 18:30

FAKAM píše: Co je zlé na 1.6TDCI ?
Vsetko.
Mala olejova napln, k tomu katalyzator s DPF a turbom pred blokom motora - vsetko su to intenzivne zdroje tepla, ktore silne prehrievaju olej, takze treba minimalne 5W-40 A3/B3/C3, skratit interval vymeny na maximalne 15k km, este lepsie 10k, odchadzajuce turba, hlavne remenice, podfuknute vstrekovace, zanesene EGR...mam este pokracovat ? Ak to jazdi bez zavad a problemov aj po 150 tisic km, je to taky mensi zazrak. Po stranke vykonu a spotreby su to ale velmi dobre motory. No lahko sa moze stat ze to, co usetris na palive strcis do drahych oprav.

Ked teda kratke trasy, zabudni na jedna - sestkove kachle s DPF, je to cesta do pruseru.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů