Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 28.07.2011 11:59

Ak to zvládneš bolo by to super - potom už len návod ostatným :palec_nahoru: :perfect: :Dancer:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od milanivs » 28.07.2011 12:22

Niekto vyššie písal, že na diagnostike je možné vidieť teplotu ktorú meria ten teplomer v DPF.
A teraz moja úvaha, možno chybná skúste posúdiť.
Predpokladám, že to teplotné čidlo dáva iba nejakú hodnotu odporu, na základe ktorej to riadiaca jednotka prepočíta na teplotu. Čo tak sa napojiť nejakým ohmmetrom na to čidlo a zároveň mať auto pripojené na diagnostiku. Diagnostika napr. ukáže, že teplota čidla je 150°C a ohmmeter nám dá tiež nejakú hodnotu. Potom nám diagnostika ukáže inú teplotu a ohmmeter opäť inú hodnotu. Si myslím, že pár porovnávacích meraní by nám dalo dostatok údajov aby sme dajme tomu aj v Exceli vedeli vytvoriť závislosť medzi odporom a teplotou.
Túto rovnicu už len naprogramovať do nejakého prevodníka, previesť to napr na nejaké farebné diódy a hurá vynález je na svete.

Asi sprostosť čo?
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Kain444
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 30.06.2011 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Kain444 » 28.07.2011 14:17

Tieto teplotne cidla nepracuju na principe odporu, ale su to termoclanky :

Kód: Vybrat vše

http://cs.wikipedia.org/wiki/Termočlánek 
Odporove cidla maju len velmi obmedzeny teplotny rozsah preto sa na taketo veci nepouzivaju. Myslienka to ale nebola zla.

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od milanivs » 28.07.2011 21:17

A išlo by merať hodnotu elektrického prúdu, ktorý vyprodukuje termočlánok v DPF?
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Kain444
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 30.06.2011 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Kain444 » 28.07.2011 21:53

Vsetko vieme merat, len si nato musime najst cas a prijatelne pocasie :lol: ... A este sa musime spoliehat nato ze to termocidlo nepracuje na nejakom inom divnom principe. Ked si na to najdem cas, tak budeme mudrejsi.

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 29.07.2011 06:37

Přesně tak. Ještě když sem měl DPF, bavil jsem se o tom s odborníkama na elektriku a elektroniku v práci. Odpověď byla ve smyslu, že ať je tam cokoli, určitě to není nic, co by už stokrát neviděli někde jinde. Prostě měřák (ať už jakýkoli princip) a z něho výstup (ať už jakýkoli). Někdo, kdo tomu rozumí, si ty signály vytáhne kam bude chtít. Dokonce to brali jako výzvu a chtěli si to na mým autě zkusit. Ale předěhl jsem je kucháním.
Takže směle do toho...
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 29.07.2011 08:17

Ale to meranie má význam aj pre "pitevníkov" - je to presná "skúška správnosti" či sa ti robia - alebo nerobia "kilometrové" a "dátumové" regenerácie. :perfect: :idea: :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 29.07.2011 08:37

Jestli je tam termoclanek, tak kdyz to zatizite dalsim merakem (analog nebo digit), tak dalsi pristroj bude mit odběr. To muze rozhodit mereni co dela ECU a vyhodnocovat jinou teplotu. Je to tricky... Ale dalo by se to vyzkouset...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 29.07.2011 11:14

Bob: to je pravda, ale mě olej nepřibejvá a ani jiný příznaky regenerací nevidím. Tak to neřeším.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 29.07.2011 11:44

BobTDCi píše:Ale to meranie má význam aj pre "pitevníkov" - je to presná "skúška správnosti" či sa ti robia - alebo nerobia "kilometrové" a "dátumové" regenerácie. :perfect: :idea: :roll:
Me by to zajimalo hodne. Jestli mi auto cuka kvuli regen, nebo spatne regulaci turba, senzorum tlaku, MAF, ... Tak bych mel o jednu moznou pricinu min...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 29.07.2011 11:53

Pri regeneráciách nezvykne cukať, teda túto príčinu by som bral asi ako najmenej pravdepodobnú.
A opomenul si jednu veľmi pravdepodobnú - EGR.
Niečo také mal chillik - a tuším mal EGR a neskôr zistili i trhlinku na plechovom potrubí pri IC.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 29.07.2011 12:59

trubky jsem prohlizel. Vypadaji bezchybne. Ja bych naopak regeneraci podezrival.
1. deje se to jen v intervalu 180km a vic od posledniho cukani. Nidky drive.
2. Pri cukani jela sahara
3. je to jen kdyz zahrate
4. Jednou jsem opsal tachometr cukani a vzdalenost od posledni uspesne regenerace podle diagnostiky a odpovidalo to.
5. cukani trva priblizne tak dlouho jak regenerace
6. mam dojem, ze slysim jiny rezim motoru - vzduchove klapky jsou jinac
7. pan Rekziegel rikal, ze to muze byt i regeneraci...

toz tak. S EGR jeste nebyla nikdy zadna chyba, ale se vzduchem jo... Mozna mam nejake divne klapky... tezko rict. Nastesti to tak nehori a moc neotravuje...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 29.07.2011 13:33

No tých klapiek na sacom potrubí je tam dosť a často sa "zapoja" - a pri regenerácii tiež mení "okruh" sania...
Tak možno aj hej... :?: :bebng:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

nadojan
Příspěvky: 1
Registrován: 23.08.2010 22:01

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od nadojan » 28.08.2011 16:03

martasak píše:
P2M píše:Najeto celkem 25500km, z toho asi 6tkm já, 90% Praha krátký trasy okolo 10-20km a o DPF nevím, nebyl jedinej problém. Tankuju jen Shell a ÖMV.

U Škodovek a VW je s tím děsnej problém, auta při regeneraci cukají, regenerují třeba 3x týdně bez ohledu na ujeté km atp. U Focuse o filtru opravdu nevím, spokojenost, když jedu s firemní OII 1.9TDi, nebo jinýma chrochtama bez filtru tak se při akceleraci stydím, jak to čmoudne :)
Díky za (zatím) dobré zprávy, pokud by se to nějak projevovalo, dám vědět.

Ale nikdo mi neodpověděl na otázku, kde to je vidět v papírech, že to má DPF, nevíte nikdo ?

motory 1.6 tdci z koncernu PSA pouzivaji ford, citroen, peugot 66kw mema filtr pevnych casti ma ho az 80kw verze taki 1.6 tdci

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Radegast » 28.08.2011 20:46

To nadojan: tvůj první příspěvek a hned ........ :dih:
Odpovídáš totiž na hodně starý příspěvek, konkrétně z: 1.09.2008 20:26
Mezi těmi třemi roky je to zodpovězeno již stokrát.
Příště se pořádně koukni na co odpovídaš a pak ..... :nazdravi:
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host