Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od milanivs » 26.07.2011 12:08

Ja rozumiem čo vravíš, ale je to metóda pokusov a omylov. Ja len vravím, že keby sa dali získať relevantné údaje od Fordu, tak s nimi by sa dalo pracovať hneď.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 26.07.2011 13:24

Také nejestvujú - kedy koľko..to nevedia ani mechanici - nehovoria im to. To čo vravím je z originál školiacich dokumentov pre servisy Ford. :idea:
No ale to laborovanie ti ukáže presnú realitu ohľadom regenerácie tvojho /konkrétneho/ auta.
Verzií sw od r.2005 je už sakra veľa - to je isté. Od drobných úprav po veľké zmeny - typu zvolávačka a výmena RJ ventilátora a flash sw pre menežment motora ohľadom regenerácií - jeho úlohou bolo minimalizovať narieďovanie oleja naftou. :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 26.07.2011 13:50

Ja osobne myslim, ze pro jednoduchost je lepsi cestou to mereni teploty.
Nebude nam k nicemu, ze budeme vedet, ze nastaly podminky pro regeneraci, kdyz se treba RJ proste nerozhodne to provest.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 26.07.2011 14:51

taky myslim. Teplota je jednoznacny ukazatel, pomohlo by to i nam, co mame filtr venku, kdyz probiha kilometrova (u nekterych probiha) regenerace. Dala by se pak odhadnout frekvence...

idealni by bylo pouzit cidlo, co uz tam je
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od milanivs » 26.07.2011 15:10

Už len nájsť človeka čo sa rozumie do elektroniky a dať to dohromady. Ja sa elektronike bohužiaľ rozumiem ako hus do piva :wallbash:
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od cereus » 26.07.2011 16:16

Ja mam zatial odpozorovane len to, ze regeneracia prebieha priblizne kazdych 600 km a zatial sa to drzi len s malymi odchylkami. To je ale vsetko a aj tak nikdy neviem presne, kedy to zacne. Plati to ale pri mojom sposobe jazdenia a pri novom motore. Predpokladam, ze cim je motor starsi, tym produkuje viac sadzi a rychlejsie zanasa filter. Takze aj na autach vyrobenych ten isty den to u kazdeho bude trochu ine podla sposobu jazdenia.
Asi naozaj len to meranie teploty DPF je perspektivne.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 26.07.2011 18:27

vita_k píše:taky myslim. Teplota je jednoznacny ukazatel, pomohlo by to i nam, co mame filtr venku, kdyz probiha kilometrova (u nekterych probiha) regenerace. Dala by se pak odhadnout frekvence...

idealni by bylo pouzit cidlo, co uz tam je
Dobrý nápad - na toto som celkom zabudol - každopádne, ale funkčné "online" meranie teploty telesa DPF je jedinou realistickou indikáciou skutočne prebiehajúcej regenerácie filtra pevných častíc.
A "FAPafterpitvoví" motoristi by jednak vedeli či prebiehajú regenerácie rovnako ako by zistili ako často pri ich verzii sw úpravy z FAPOFF /samozrejme i všetci s úpravami od iných "patológov"/ :huraa:
Teplota dpf pri nominálnej prevádzke tipujem si tak do 300°C "plusmínus" to teraz nie je relevantné.
Už len aby sa našiel maník, ktorý také niečo vyrobí meranie teploty a doladí ciachovanie k meraniu teploty v diagnostike. Odsleduje priebehy teplôt a neskôr i frekvencie a potom už môže vyrábať na objednávky... :totlsmile: Nechcem sa tešiť predčasne a niekto snáď naozaj urobí. Asi to nebude na prvý pokus, ale nemalo by to byť nezdolateľné..hmm? :perfect: :idea: :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Kain444
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 30.06.2011 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Kain444 » 26.07.2011 19:05

No dnes som z ebay objednal digitalny teplomer do 1300 stupnov (sonda na kabliku) cele aj s postovnym to vyslo 11 eur :twisted: . Displej upravim aby som ho mohol zapustit niekde do stredoveho panelu. Myslim ze pod radiom mam nejaku volnu poziciu.

Vyskusam ci si to bude rozumiet s termocidlom ktore je na DPF a ak nie, tak pouzijem to co k tomu je pribalene a niekde ho uchytim na filter. Ziadna slava, ale ucel svati prostriedky.

Dlho som dnes nad tym rozmyslal a hladal alternativy na nete, ale toto sa mi javi ako najlacnejsi a najjednoduchsi sposob realtime sledovania teploty.

http://cgi.ebay.com/New-Digital-Thermom ... 3f0a65103b

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 26.07.2011 19:19

Vlastne úplne ideálne by bolo použiť výstup z jestvujúceho snímača teploty - ale neviem či je to technicky možné nájsť k nemu vhodný prevodník - odmerať jeho výstup pri úplne studenom motore, potom pri motore po zopár km jazdy.
Podumajte... :bravo22:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 26.07.2011 19:35

Z hlediska ergonomie neni display uplne idealni. Ridic musi cist cisilka. Lepsi a mozna i radove levnejsi je obyc. indikace pomoci LED. HI a LOW teplota. Normalni provoz a zvysena pri regeneraci. Pri dosazeni HI by se mohl treba ozvat i zvuk pro upoutani pozornosti.
Na cenu ma hl.vliv, jaka teplota se meri a jak odolne cidlo musi byt. Ale odhaduji, ze neco jednodussiho s LED by se do 100,- poridit dalo.
Moc se mi nezda, ze by neco u podvozku/napravy auta melo povrchovou teplotu treba 500°C. Priznavam ovsem, ze samotny DPF jsem pod autem nevidel. Jen tu nadrzku.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 26.07.2011 20:48

No ale práve na začiatok minimálne potrebuješ meranie so stupnicou - na nabratie prehľadu, skúseností o amplitúde rozpätia prevádzkových pracovných teplôt.
Potom je až možné hovoriť o LED - aby rozsvecovanie jednotlivých LED zodpovedalo práve nami požadovaným teplotám.
PS: Ale osobne by som i tak šiel do ručičkového - taký máš i teplomer na prístrojovke a zvládaš to, nie? :hhura: :perfect:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 27.07.2011 08:18

Ruckovy no problem, ja myslel, ze DIGI neni optimalni.
Jo, prototyp a zjisteni zakladnich teplot vyzaduje nejaky teplomer s primerenym rozsahem. Ten e-bayovej za 12 $ vypada OK.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 28.07.2011 09:40

Zkousel jsem vytahnout teplotu spalin pres ODB2, elm327, program torque. A zatim bez uspechu. Je tam leccos, ale tohle ne. Kdyby umel někdo nastavit custom PID na tuto hodnotu, tak by to byl prvni krok.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 28.07.2011 11:12

vita_k píše:Zkousel jsem vytahnout teplotu spalin pres ODB2, elm327, program torque. A zatim bez uspechu. Je tam leccos, ale tohle ne. Kdyby umel někdo nastavit custom PID na tuto hodnotu, tak by to byl prvni krok.
Cez diagnostiku Bosch úteraz neviem presne verziu, ale tam to šlo. Ale to by si musel jazdiť s NB napichnutým v zásuvke.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 28.07.2011 11:16

BobTDCi píše:
vita_k píše:Zkousel jsem vytahnout teplotu spalin pres ODB2, elm327, program torque. A zatim bez uspechu. Je tam leccos, ale tohle ne. Kdyby umel někdo nastavit custom PID na tuto hodnotu, tak by to byl prvni krok.
Cez diagnostiku Bosch úteraz neviem presne verziu, ale tam to šlo. Ale to by si musel jazdiť s NB napichnutým v zásuvke.
To neni problem. Videl jsem spoustu lidi, jak maj drzak telefonu v palubovce a na displayi zobrazene hodnoty toho, co je zajima... ELM327 muze byt prakticky furt pripojeno.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 0 hostů