Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od martasak » 07.07.2011 17:37

Foki, a kdy to tedy hlásí potřebu dolití, každých 60t pokud nedojde k vynulování ? Byl jsem o tom přesvědčen, ale zase mě zviklali v jednom AS v Praze(byl to buď Maier nebo Frolík, jeden z nich), že prý je to povinnost až po 120t. Ale podle toho co píše Dav by to mělo být 60t km.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 07.07.2011 20:27

Mam pocit, ze u Frolika mi nekdy kolem 76 t km rikali, ze u 80 t km "budem delat doliti", nebo kontrolu...
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 07.07.2011 21:10

Servisne postupy stanovuju dolievanie po 60k km, vymena DPF po 120 tisic km. Dolievanie riesit musis, vymenu v pripade jazdenia dlhych tras nie. To by som riesil az po extremne castych regeneraciach.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od martasak » 08.07.2011 07:28

Tzn. kdyz do 60t nedoleju, rozsviti se pak kontrolka ? o to mi jde.
1. Jestli je pravda to, ze tam neni cidlo a je to na km
2. pokud plati bod 1 pak, jestli jestli je pravda, ze po kazdych 60t
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 08.07.2011 09:59

Dávkuje to podle tankování. Takže to ovlivníš spotřebou. Jen nevím jestli přesně podle natankovaných litrů nebo prostě při tankování to tam cvrkne.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od martasak » 08.07.2011 10:54

Sobull píše:Dávkuje to podle tankování. Takže to ovlivníš spotřebou. Jen nevím jestli přesně podle natankovaných litrů nebo prostě při tankování to tam cvrkne.
Sorry že jsem takový pedant :nixw: , ale ano, o tom se tu v tom vláknu taky píše, že to dávku určuje podle tankování. Ale to neříká nic o tom, jestli je ten systém schopen zjistit, že má nízkou hladinu nebo to nějak odhaduje nebo prostě to vyžaduje konstantně po 60t km.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

fisi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Litoměřice

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od fisi » 08.07.2011 12:01

Podle toho, co mi sdělili v servisu (Urban Most) při 60t.km, je situace následujicí. Vždy,při otevření krytky(je tam vidět takový čip) to vstříkne dávku, která odpovídá plné nádrži. Podle toho tedy je možné ovlivnit "spotřebu" Eolysu tankováním vždy plné nádrže a zbytečně neotvírat dekl. Synátora to dost baví, naštěstí to nejde při zamčeném autě :D

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 08.07.2011 13:15

ŘJ dobre vi, kolik se nacerpalo paliva a dle toho by mela dodat potrebne mnozstvi eolysu.
Je ovsem pravda, ze pri nabrani 40l. bude to davkovani presnejsi, nez treba pri 10 l.

2 fisi: nemyslim, ze jako tankovani se bere otevreni dvirek na karoserii, ale az pohyb te zaklopky, ktera se odsouva primo pistoli. Takze syn si hrat s dvirkama muze.

Jestli ta nadrzka na aditivum ma nejaky spinac nevim, ale co jsem precetl, tak ŘJ nizkou hladinu hlasi s predstihem par tisic km. Tudiz je teoreticky jedno, jestli to spusti ujety pocet km a prislusna AVG spotreba, nebo nejaky spinac.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

fisi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Litoměřice

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od fisi » 08.07.2011 14:08

Tak mi to řekli v servisu.
Při 60t.km mi řekli, že dolévali více Eolysu než obvykle bývá zvykem.
Na můj dotaz proč, mi řekli 3 důvody
1) má to najeto více než je na tachometru - leda by to Foki stočil :D
2) hodně tankování za pár korun - ne, tankuji většinou kolem 40l
3) máte malé dítě a otvírá vám klapku nádrže - ano, téměř vždy a několikát za sebou,
než si toho všimnu

Na druhou stranu k čemu by ten "čip" na těch dvířkách byl. Dokonce se v knize "Jak na to" na str.41 otvírání klapky nádrže používá k vynulování systému aditiva, takže to s tím "něco" společného má.

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od martasak » 08.07.2011 15:22

C-Maxis píše: Jestli ta nadrzka na aditivum ma nejaky spinac nevim, ale co jsem precetl, tak ŘJ nizkou hladinu hlasi s predstihem par tisic km.
1. Kde sis to přečetl ?
2. ŘJ to může
a) odhadovat z nějakého předpokládaného průměru - velmi neexaktní a znamenalo by to, že se to všem rozsvítí víceméně po stejném množství km, třeba právě těch 60000, tedy víceméně konstanta. Tak to píše Dav někdy dříve v tomto vláknu.
b) brát z nějakého primitivního měřáku hladiny (ta nádržka je malá)
c) brát z nějakého výpočtu dle naměřené spotřeby.

Určitě jen jedna možnost je správně.
Možnost c) právě zmiňujete v předchozích příspěvcích. Ale trochu v rozporu je s tím to, jako to někomu skočilo v 119 900 do nouzáku když to chtěl dolít, ale nestihl to, to by byla sakra náhoda. Pro to by svědčila spíš varianta a)
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 08.07.2011 17:01

Cetl, ale protoze jsem za poslednich par mesicu precetl skoro vsechno, co mi padlo pod ruku, tak fakt nevim.
Ja predpokladam, ze RJ zna AVG za delsi dobu a tim se muze ridit. Na druhou stranu neni jiste, ze po kazdem vynulovani je v nadrzce stejna hladina aditiva. Cili pokud nekdo mel na zacatku treba 3,2l. a nekdo 3,5, tak pri stejne spotrebe to bude vyrazny rozdil v ujetych km.
Nebo RJ eviduje mnozstvi vstriknuteho aditiva. Ani to by nemuselo byt nejak slozite. Pro tankovani 40l. a 20 l. musi prece davkovat jinak (doba behu cerpadylka) a pak muze byt jako mez nastaveno, ze po urcite dobe behu cerpadla (motohodin) je aditiva v nadrzce malo.

Volal jsem pro info dneska do Fordu v Brandyse a jednak zadna velika znalost a druhak za poslednich 6 mesicu s aditivem nepracovali ani 1x.

A tretak jsem koupil v Citroenu tu stejnou sadu, jako martasak.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 08.07.2011 17:05

Ta nádobka měřák nemá. Tomu odpovídá i to, že když se to doleje musí se na disgnostiku, protože jednotka neví , že se něco dolilo.
Záklopka s tím nemá nic společného (peugeot ji ani nemá). Čidlo je magnetický a je na deklu (peu ho má na zátce).
Dávkuje to podle množství natankovaného paliva, ale je tam nějaká minimální dávka pod kterou už to dávkuje pořád stejně (snad 7 litrů podle pežot fóra).
Takže ovlivnit to jde spotřebou (teoreticky je daný jaký množství nafty to "oaditivuje") a tím, že se netankuje "zadvjekilča".
Nevěřím tomu, že by rychlé otevření a zavření bez příbytku paliva vyvolalo dávkování. Ale je tam čerpadlo, který musí být slyšet, takže to si může fisi ověřit.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

fisi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Litoměřice

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od fisi » 08.07.2011 20:03

No a pak čemu věřit, když ne autorizovanému servisu?
Nechám doplnit zase ve 120t. km a nebudu dál pátrat.
Hlavně, že to jezdí, tak jak má :hhura:
2004 C-MAX Ghia 2,0 TDCI stříbrná metla

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Radegast » 08.07.2011 20:55

To martasak: Do nouzáku mi to při těch kilometrech jak jsem tu psal nehodilo !!!!! ale rozsvítila se mi jen červená kontrolka a nápis: ENGINE SYSTEMS FAULT.
Auto jelo v pohodě dál na plný výkon a já jsem jel, protože jsem měl tušení, že to bude v tom nedostatku EOLYS.
Takže po těchto zkušenostech bych to bral jako takovou kontrolku, že máš již toho aditiva málo, když se blížíš nájezdu (60000 km) při kterém by se to mělo dolívat.
Ze servisu mi pak když to hodili na diagnostiku hned volali, že jim to ukazuje, že již mám málo aditiva.
A měl jsem ho necelé dva lity a vrátili mi v bandasce zpátky tak dvě deci. Takže jsem musel být již skoro na suchu, když to tam dolili skoro celé.
Takže to musí ŘJ nějakým exaktním způsobem podle tankování počítat, že jsi již na suchu a podle toho, že mě to hned nehodilo do nouzáku, ale ještě jsem s tou hláškou minimálně 50 km ujel, tak to musí mít spočítané i s nějakou rezervou, aby sis to stačil dolít než, tě to hodí do toho nouzáku.
To je můj předpoklad.
Takže pokud si to chceš dolívat sám, tak raději o něco dříve, ať pak zbytečně nemusíš do servisu. :nnou:
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 08.07.2011 20:58

V TIS k motorom s DPF som cital, ze ta kontrolka sa rozsvieti, ked zostava cca. 0.3 l aditiva. Objem nadrzky by mal byt 1.8 litra.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů