Filtr pev.částic tdci+emise od str162
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Foki, a kdy to tedy hlásí potřebu dolití, každých 60t pokud nedojde k vynulování ? Byl jsem o tom přesvědčen, ale zase mě zviklali v jednom AS v Praze(byl to buď Maier nebo Frolík, jeden z nich), že prý je to povinnost až po 120t. Ale podle toho co píše Dav by to mělo být 60t km.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Mam pocit, ze u Frolika mi nekdy kolem 76 t km rikali, ze u 80 t km "budem delat doliti", nebo kontrolu...
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Servisne postupy stanovuju dolievanie po 60k km, vymena DPF po 120 tisic km. Dolievanie riesit musis, vymenu v pripade jazdenia dlhych tras nie. To by som riesil az po extremne castych regeneraciach.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Tzn. kdyz do 60t nedoleju, rozsviti se pak kontrolka ? o to mi jde.
1. Jestli je pravda to, ze tam neni cidlo a je to na km
2. pokud plati bod 1 pak, jestli jestli je pravda, ze po kazdych 60t
1. Jestli je pravda to, ze tam neni cidlo a je to na km
2. pokud plati bod 1 pak, jestli jestli je pravda, ze po kazdych 60t
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Dávkuje to podle tankování. Takže to ovlivníš spotřebou. Jen nevím jestli přesně podle natankovaných litrů nebo prostě při tankování to tam cvrkne.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Sorry že jsem takový pedantSobull píše:Dávkuje to podle tankování. Takže to ovlivníš spotřebou. Jen nevím jestli přesně podle natankovaných litrů nebo prostě při tankování to tam cvrkne.

Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Litoměřice
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Podle toho, co mi sdělili v servisu (Urban Most) při 60t.km, je situace následujicí. Vždy,při otevření krytky(je tam vidět takový čip) to vstříkne dávku, která odpovídá plné nádrži. Podle toho tedy je možné ovlivnit "spotřebu" Eolysu tankováním vždy plné nádrže a zbytečně neotvírat dekl. Synátora to dost baví, naštěstí to nejde při zamčeném autě 

- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
ŘJ dobre vi, kolik se nacerpalo paliva a dle toho by mela dodat potrebne mnozstvi eolysu.
Je ovsem pravda, ze pri nabrani 40l. bude to davkovani presnejsi, nez treba pri 10 l.
2 fisi: nemyslim, ze jako tankovani se bere otevreni dvirek na karoserii, ale az pohyb te zaklopky, ktera se odsouva primo pistoli. Takze syn si hrat s dvirkama muze.
Jestli ta nadrzka na aditivum ma nejaky spinac nevim, ale co jsem precetl, tak ŘJ nizkou hladinu hlasi s predstihem par tisic km. Tudiz je teoreticky jedno, jestli to spusti ujety pocet km a prislusna AVG spotreba, nebo nejaky spinac.
Je ovsem pravda, ze pri nabrani 40l. bude to davkovani presnejsi, nez treba pri 10 l.
2 fisi: nemyslim, ze jako tankovani se bere otevreni dvirek na karoserii, ale az pohyb te zaklopky, ktera se odsouva primo pistoli. Takze syn si hrat s dvirkama muze.
Jestli ta nadrzka na aditivum ma nejaky spinac nevim, ale co jsem precetl, tak ŘJ nizkou hladinu hlasi s predstihem par tisic km. Tudiz je teoreticky jedno, jestli to spusti ujety pocet km a prislusna AVG spotreba, nebo nejaky spinac.
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Litoměřice
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Tak mi to řekli v servisu.
Při 60t.km mi řekli, že dolévali více Eolysu než obvykle bývá zvykem.
Na můj dotaz proč, mi řekli 3 důvody
1) má to najeto více než je na tachometru - leda by to Foki stočil
2) hodně tankování za pár korun - ne, tankuji většinou kolem 40l
3) máte malé dítě a otvírá vám klapku nádrže - ano, téměř vždy a několikát za sebou,
než si toho všimnu
Na druhou stranu k čemu by ten "čip" na těch dvířkách byl. Dokonce se v knize "Jak na to" na str.41 otvírání klapky nádrže používá k vynulování systému aditiva, takže to s tím "něco" společného má.
Při 60t.km mi řekli, že dolévali více Eolysu než obvykle bývá zvykem.
Na můj dotaz proč, mi řekli 3 důvody
1) má to najeto více než je na tachometru - leda by to Foki stočil

2) hodně tankování za pár korun - ne, tankuji většinou kolem 40l
3) máte malé dítě a otvírá vám klapku nádrže - ano, téměř vždy a několikát za sebou,
než si toho všimnu
Na druhou stranu k čemu by ten "čip" na těch dvířkách byl. Dokonce se v knize "Jak na to" na str.41 otvírání klapky nádrže používá k vynulování systému aditiva, takže to s tím "něco" společného má.
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
1. Kde sis to přečetl ?C-Maxis píše: Jestli ta nadrzka na aditivum ma nejaky spinac nevim, ale co jsem precetl, tak ŘJ nizkou hladinu hlasi s predstihem par tisic km.
2. ŘJ to může
a) odhadovat z nějakého předpokládaného průměru - velmi neexaktní a znamenalo by to, že se to všem rozsvítí víceméně po stejném množství km, třeba právě těch 60000, tedy víceméně konstanta. Tak to píše Dav někdy dříve v tomto vláknu.
b) brát z nějakého primitivního měřáku hladiny (ta nádržka je malá)
c) brát z nějakého výpočtu dle naměřené spotřeby.
Určitě jen jedna možnost je správně.
Možnost c) právě zmiňujete v předchozích příspěvcích. Ale trochu v rozporu je s tím to, jako to někomu skočilo v 119 900 do nouzáku když to chtěl dolít, ale nestihl to, to by byla sakra náhoda. Pro to by svědčila spíš varianta a)
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Cetl, ale protoze jsem za poslednich par mesicu precetl skoro vsechno, co mi padlo pod ruku, tak fakt nevim.
Ja predpokladam, ze RJ zna AVG za delsi dobu a tim se muze ridit. Na druhou stranu neni jiste, ze po kazdem vynulovani je v nadrzce stejna hladina aditiva. Cili pokud nekdo mel na zacatku treba 3,2l. a nekdo 3,5, tak pri stejne spotrebe to bude vyrazny rozdil v ujetych km.
Nebo RJ eviduje mnozstvi vstriknuteho aditiva. Ani to by nemuselo byt nejak slozite. Pro tankovani 40l. a 20 l. musi prece davkovat jinak (doba behu cerpadylka) a pak muze byt jako mez nastaveno, ze po urcite dobe behu cerpadla (motohodin) je aditiva v nadrzce malo.
Volal jsem pro info dneska do Fordu v Brandyse a jednak zadna velika znalost a druhak za poslednich 6 mesicu s aditivem nepracovali ani 1x.
A tretak jsem koupil v Citroenu tu stejnou sadu, jako martasak.
Ja predpokladam, ze RJ zna AVG za delsi dobu a tim se muze ridit. Na druhou stranu neni jiste, ze po kazdem vynulovani je v nadrzce stejna hladina aditiva. Cili pokud nekdo mel na zacatku treba 3,2l. a nekdo 3,5, tak pri stejne spotrebe to bude vyrazny rozdil v ujetych km.
Nebo RJ eviduje mnozstvi vstriknuteho aditiva. Ani to by nemuselo byt nejak slozite. Pro tankovani 40l. a 20 l. musi prece davkovat jinak (doba behu cerpadylka) a pak muze byt jako mez nastaveno, ze po urcite dobe behu cerpadla (motohodin) je aditiva v nadrzce malo.
Volal jsem pro info dneska do Fordu v Brandyse a jednak zadna velika znalost a druhak za poslednich 6 mesicu s aditivem nepracovali ani 1x.
A tretak jsem koupil v Citroenu tu stejnou sadu, jako martasak.
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Ta nádobka měřák nemá. Tomu odpovídá i to, že když se to doleje musí se na disgnostiku, protože jednotka neví , že se něco dolilo.
Záklopka s tím nemá nic společného (peugeot ji ani nemá). Čidlo je magnetický a je na deklu (peu ho má na zátce).
Dávkuje to podle množství natankovaného paliva, ale je tam nějaká minimální dávka pod kterou už to dávkuje pořád stejně (snad 7 litrů podle pežot fóra).
Takže ovlivnit to jde spotřebou (teoreticky je daný jaký množství nafty to "oaditivuje") a tím, že se netankuje "zadvjekilča".
Nevěřím tomu, že by rychlé otevření a zavření bez příbytku paliva vyvolalo dávkování. Ale je tam čerpadlo, který musí být slyšet, takže to si může fisi ověřit.
Záklopka s tím nemá nic společného (peugeot ji ani nemá). Čidlo je magnetický a je na deklu (peu ho má na zátce).
Dávkuje to podle množství natankovaného paliva, ale je tam nějaká minimální dávka pod kterou už to dávkuje pořád stejně (snad 7 litrů podle pežot fóra).
Takže ovlivnit to jde spotřebou (teoreticky je daný jaký množství nafty to "oaditivuje") a tím, že se netankuje "zadvjekilča".
Nevěřím tomu, že by rychlé otevření a zavření bez příbytku paliva vyvolalo dávkování. Ale je tam čerpadlo, který musí být slyšet, takže to si může fisi ověřit.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Litoměřice
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
No a pak čemu věřit, když ne autorizovanému servisu?
Nechám doplnit zase ve 120t. km a nebudu dál pátrat.
Hlavně, že to jezdí, tak jak má
Nechám doplnit zase ve 120t. km a nebudu dál pátrat.
Hlavně, že to jezdí, tak jak má

2004 C-MAX Ghia 2,0 TDCI stříbrná metla
- Radegast
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10.03.2008 22:37
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
To martasak: Do nouzáku mi to při těch kilometrech jak jsem tu psal nehodilo !!!!! ale rozsvítila se mi jen červená kontrolka a nápis: ENGINE SYSTEMS FAULT.
Auto jelo v pohodě dál na plný výkon a já jsem jel, protože jsem měl tušení, že to bude v tom nedostatku EOLYS.
Takže po těchto zkušenostech bych to bral jako takovou kontrolku, že máš již toho aditiva málo, když se blížíš nájezdu (60000 km) při kterém by se to mělo dolívat.
Ze servisu mi pak když to hodili na diagnostiku hned volali, že jim to ukazuje, že již mám málo aditiva.
A měl jsem ho necelé dva lity a vrátili mi v bandasce zpátky tak dvě deci. Takže jsem musel být již skoro na suchu, když to tam dolili skoro celé.
Takže to musí ŘJ nějakým exaktním způsobem podle tankování počítat, že jsi již na suchu a podle toho, že mě to hned nehodilo do nouzáku, ale ještě jsem s tou hláškou minimálně 50 km ujel, tak to musí mít spočítané i s nějakou rezervou, aby sis to stačil dolít než, tě to hodí do toho nouzáku.
To je můj předpoklad.
Takže pokud si to chceš dolívat sám, tak raději o něco dříve, ať pak zbytečně nemusíš do servisu.
Auto jelo v pohodě dál na plný výkon a já jsem jel, protože jsem měl tušení, že to bude v tom nedostatku EOLYS.
Takže po těchto zkušenostech bych to bral jako takovou kontrolku, že máš již toho aditiva málo, když se blížíš nájezdu (60000 km) při kterém by se to mělo dolívat.
Ze servisu mi pak když to hodili na diagnostiku hned volali, že jim to ukazuje, že již mám málo aditiva.
A měl jsem ho necelé dva lity a vrátili mi v bandasce zpátky tak dvě deci. Takže jsem musel být již skoro na suchu, když to tam dolili skoro celé.
Takže to musí ŘJ nějakým exaktním způsobem podle tankování počítat, že jsi již na suchu a podle toho, že mě to hned nehodilo do nouzáku, ale ještě jsem s tou hláškou minimálně 50 km ujel, tak to musí mít spočítané i s nějakou rezervou, aby sis to stačil dolít než, tě to hodí do toho nouzáku.
To je můj předpoklad.
Takže pokud si to chceš dolívat sám, tak raději o něco dříve, ať pak zbytečně nemusíš do servisu.

FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005


- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
V TIS k motorom s DPF som cital, ze ta kontrolka sa rozsvieti, ked zostava cca. 0.3 l aditiva. Objem nadrzky by mal byt 1.8 litra.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů