Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 11.06.2011 19:03

Takže svolávací akce?? a to i na 1.6 80KW.??
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od foki » 11.06.2011 21:07

Sobull píše:Myslíš z verze bez DPF?

jj , protoze jsem tu mel smaxe , a tam probihala regenerace a on tam volal a rekli mu ze to bude probihat stale ze na to nemaji program aby ji uplne odstranily , ale ze pry u focuse to jde . smax je jinej system , tam uz neni eolys , tam si to prida jen mnozstvi nafty pro zvyseni teploty .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 11.06.2011 22:03

Foki :
cDPF ? Naftu strieka rovno do filtra ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 12.06.2011 10:32

foki: Tak to nevím. Říkal, že tuhle úpravu dávají do všech fordů. Mělo by to všechno odpojit, ale je to jiný model od modelu a dokonce jednotka od jednotky. Záleží taky, kdy ti to říkal. Tohle prý nahrávají asi 2 týdny...

pavel28: Něco takovýho. Ale nebudou nic vnucovat, jen to každýmu bezplatně nabídnou. Pokud seš spokojenej s úpravou jak je, tak není asi důvod to podstupovat. Navíc to bude trvat asi dlouho...
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od foki » 12.06.2011 14:01

V12 píše:Foki :
cDPF ? Naftu strieka rovno do filtra ?

ne , na delsi dobu otevre strik a tim tam jde vetsi mnozstvi nafty , to ma za nasledek zvyseni teploty horeni a vypaleni filtru , pokud se to behem tohoto procesu prerusi , nespalena nafta stece ..... a dal uz to znas ne ? uz to nepridava eolys do paliva . taky uz neni stanovena vymena filtru jako u focuse .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 12.06.2011 14:09

Sobull píše:foki: Tak to nevím. Říkal, že tuhle úpravu dávají do všech fordů. Mělo by to všechno odpojit, ale je to jiný model od modelu a dokonce jednotka od jednotky. Záleží taky, kdy ti to říkal. Tohle prý nahrávají asi 2 týdny...

pavel28: Něco takovýho. Ale nebudou nic vnucovat, jen to každýmu bezplatně nabídnou. Pokud seš spokojenej s úpravou jak je, tak není asi důvod to podstupovat. Navíc to bude trvat asi dlouho...
Tak já zatím žádný problém nemám (musim zaklepat,klep-klep) tak to nachám tak. :cooler:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 12.06.2011 17:48

foki píše:
V12 píše:Foki :
cDPF ? Naftu strieka rovno do filtra ?

ne , na delsi dobu otevre strik a tim tam jde vetsi mnozstvi nafty , to ma za nasledek zvyseni teploty horeni a vypaleni filtru , pokud se to behem tohoto procesu prerusi , nespalena nafta stece ..... a dal uz to znas ne ? uz to nepridava eolys do paliva . taky uz neni stanovena vymena filtru jako u focuse .
Nie - pri každej regenerácii sa nejaká časť nafty - pri dodatočných vstrekoch nafty /už počas výfukového cyklu /teda tesne pred otvorením výfukových ventilov alebo i počas ich otvorenia - ak sa pridáva štvrtý, alebo i piaty vstrek. Táto nafta rozprášená v horúcich výfukových plynoch - prechádzaním turba - časť z nej kondenzuje na lopatkách turba a cez upchávky rotora turba sa dostáva k mazaciemu oleju mažúceho ložiská turbíny a ten parciálne narieďuje. Ak by mala "odniekiaľ stiecť" - musela by byť niekde ako zhromaždená nafta - niečo ako expanzná nádržka a také nič sa nedeje, nemá kde. Ve´d si premyslite deje pri spaľovaní i dráhu/trasu nafty do telesa DPF - Hlava valcov, resp. spaľovací priestor/vstrekovač - potom výfukové ventily(časť nafty do oleja prejde aj cez ich drieky a tesnenia) - výfuková zbernica a potom už turbo a za ním DPF.
Olej býva teda nariedený u áut, ktoré majú veľké množstvo neukončených resp. neúspešných regenerácií - lebo po prerušenej regenerácii DPF sa tá ďalšia spúšťa okamžite po tom, ako sú splnené podmienky pre spustenie regenerácie - teda teplota a režim motora a požadovaná teplota telesa DPF. Ak jazdí auto kratšie jazdy v lete má splnené podmienky pre spustenie regenerácie raz dva, ale - ono netuší či ideš iba 13km dakam, alebo 80km..a ani či budeš chodiť 50kou každé 3-4km v dedinách a zakaždým spustí regeneráciu zas a zas...teda relatívne sa môže stať, že nedokončíš regeneráciu ani počas 80-90km cesty ak ju bude kvôli jazde rýchlosťou 40-50kmh v obci každých 5-15km vždy prerušovať. :puke_r: A za obcou po dosiahnutí 80-90kmh zasa spúšťať od začiatku... :wallbash:
Ak ti neukončí jednu dve regenerácie nestane sa prakticky nič - narieďovanie oleja naftou, je "chronologický vedľajší produkt" regenerácií ako takých a nie prerušených regenerácií. Tiež ešte čiastočne záleží množstvo oleja od stavu upchávok a ložísk turba a tesnosti driekov ventilov. :idea: :roll:

Z môjho pohľadu by mnohé riešilo - ale iba u technicky zdatných vodičov - akési podmieňovacie tlačidlo. Rozsvietila by sa potreba regenerácie a keďže by ti predajca pri predaji auta presne vysvetlil - pre ten ktorý motor i DPF aké sú spúšťacie podmienky a požadovaná dĺžka trasy i minimálna požadovaná rýchlosť - tak ty vediac, kam máš cestu by si regeneráciu "umožnil" stlačením podmieňovacieho tlačidla - že dnes mu dáš požadované množstvo km i rýchlosť a že po dosiahnutí spúšťacích podmienok - môže regeneráciu naozaj spustiť. Ale na to má vzdelanie a možnosti /pochopiť čo sa tam ide diať/ tak 10-20ľudí zo sto..teda väčšina iste nie. Ale tento spôsob riešenia by dokázal minimalizovať u vhodných ľudí počet neúspešných regenerácií na minimum - netušená nehoda, zápcha..a inak nič.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 12.06.2011 18:57

BobTDCi píše: časť z nej kondenzuje na lopatkách turba a cez upchávky rotora turba sa dostáva k mazaciemu oleju mažúceho ložiská turbíny a ten parciálne narieďuje.
Toto je podla mna pri vsetkej ucte blbost - v mazacom trakte motora je tlak oleja podstatne vyssi, ako najvyssi plniaci tlak turba, takze skoncenzovana nafta sa nema ako dostat do lozisk a odtial do oleja.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 12.06.2011 19:20

V12 píše:
BobTDCi píše: časť z nej kondenzuje na lopatkách turba a cez upchávky rotora turba sa dostáva k mazaciemu oleju mažúceho ložiská turbíny a ten parciálne narieďuje.
Toto je podla mna pri vsetkej ucte blbost - v mazacom trakte motora je tlak oleja podstatne vyssi, ako najvyssi plniaci tlak turba, takze skoncenzovana nafta sa nema ako dostat do lozisk a odtial do oleja.
Ale nafta je aj podstatne redšia ako olej...
A kadiaľ si teda ty myslíš, že sa nafta dostáva do oleja?
:Dancer:
Keď mi dáš nejaké logické riešenie - budem ho akceptovať.
Ale "stekaciu metódu" (odkiaľ a kam???) neberiem.
Narieďovanie je kontinuálny proces - ako neželaný "vedľajší produkt".
:perfect:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od martasak » 12.06.2011 21:32

BobTDCi píše: Z môjho pohľadu by mnohé riešilo - ale iba u technicky zdatných vodičov - akési podmieňovacie tlačidlo. Rozsvietila by sa potreba regenerácie a keďže by ti predajca pri predaji auta presne vysvetlil - pre ten ktorý motor i DPF aké sú spúšťacie podmienky a požadovaná dĺžka trasy i minimálna požadovaná rýchlosť - tak ty vediac, kam máš cestu by si regeneráciu "umožnil" stlačením podmieňovacieho tlačidla - že dnes mu dáš požadované množstvo km i rýchlosť a že po dosiahnutí spúšťacích podmienok - môže regeneráciu naozaj spustiť. Ale na to má vzdelanie a možnosti /pochopiť čo sa tam ide diať/ tak 10-20ľudí zo sto..teda väčšina iste nie. Ale tento spôsob riešenia by dokázal minimalizovať u vhodných ľudí počet neúspešných regenerácií na minimum - netušená nehoda, zápcha..a inak nič.
To už jsem já nebo někdo jiný tu vyslovil dávno, ale musel by se najít někdo, kdo by to dokázal realizovat. Kdyby něco takového bylo, tak bych do toho na 99,9% šel a myslím že i hodně z klubu. Ale Ford to vymýšlet nebude, ti mají zájem na odbytu nových aut.
Btw AFAIK jestli jste mluvili o tom cDPF chodící bez EOLYSu, tak to by mělo být i ve Focusech ECONetic.
A navíc věřím v nadprůměrné IQ majitelů Fordů, zvlášť Focusů :nazdravi:
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 13.06.2011 21:27

BobTDCI :
Neviem, ako sa dostava nafta do oleja a ani ma nic nenapada, no viem, kadial na 100% nie - ked je niekde tlak 4 - 5 barov, tak tam protitlak 2 bary nepretlaci nic, ani keby to bolo hociako riedke.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 14.06.2011 00:03

V12 píše:BobTDCI :
Neviem, ako sa dostava nafta do oleja a ani ma nic nenapada, no viem, kadial na 100% nie - ked je niekde tlak 4 - 5 barov, tak tam protitlak 2 bary nepretlaci nic, ani keby to bolo hociako riedke.
Potom už ostáva iba stekanie cez krúžky piestov- keď nafta vstrekovaná pri otvorených ventiloch výfuku -omýva piesty a steny valcov...
Lebo viem, že pri motoroch kde DPF má vlastný "piaty"/siedmy či deviaty/ vstrekovač nafty priamo do telesa DPF - tak tam narieďovanie oleja v motore naftou nehrozí.
:bravo22:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 17.06.2011 13:42

BobTDCi píše: Potom už ostáva iba stekanie cez krúžky piestov- keď nafta vstrekovaná pri otvorených ventiloch výfuku -omýva piesty a steny valcov...
Toto iste mi vcera pisal mechos od zabozrutov. Je to jedina logicka cesta.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Radegast » 17.06.2011 14:05

Tak pokud je ještě motor ze startu studený a kroužky ještě na 100% netěsní a hned začne probíhat regenerace fitru když byla ta stará přerušená ( a to píšou, že pokud se regenerace nedokončí tak hned po nastartování se má automaticky spustit nová), tak by to bylo jakž takž nějaké vysvětlení : :shocked: wallbash:
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od martasak » 17.06.2011 17:57

No tady někdo ale vysvětloval, že regenerace se spustí, jakmile jsou splněny podmínky, a mezi nimi i teplota. A když se nedokončí, tak se opakovaně spouští po dosažení podmínek, a se studeným motorem nepůjde asi ani aktivní regenerace, ne ?
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů