Ahoj,
zkusil jsem to 2x. Poprvé jsem dal do nádrže (Focus 1.8 ZETEC, kombi) 10l Ethanolu a doplna dolil BA-95. Žádná extra změna, jen se mi zdálo na dálnici, že nemusím tolik mít sešlápnutý plyn. Ale je to pocit i psychologie zároveň. Myslím, že auto trochu ožilo.
Poté jsem odjel cca 3 nádrže normálně na benzin, abych nádrž "vyčistil" od ethanolu a byl připraven na pokus 2. Ten jsem provedl před týdnem, do nádrže jsem dal 20 lirů Ethanolu 85 a doplna dolil BA-95. O5 žádná ZÁSADNÍ změna, nyní se mi zdá, že musím šlapat na plyn o trochu víc. Až budu tankovat řeknu spotřebu, ale na jednu nádrž se podle mého nedá nic poznat.
V OBOU PŘÍPADECH AUTO STARTOVALO bez problémů, jak víme byly mrazy i -15. Při druhém pokusu se mi rozsvítila kontrolka motoru. Zítra vyčtu chybu, mám podezření na to, že si již nedovede řídící jednotka poradit s údaji Labda sondy a pod.
Netuším co stojí přestavbová sada, VŠECHNY VARUJI před levnými, obvykle se jedná o podvod typu odpor na vývodu čidla toho či onoho a motoru se lže - příkladem byl "chiptuning" dieselu, kde dali "tuneři" odpor na čidlo teploty vody a řídící jednotka si myslela, že je o dost studenější a valila tam víc nafty

). Pro úšpěšnou přestavbu je třeba zcela změnit křivky podle nichž se motor chová a to lze jedině v řídící jednotce.
Dodnes nevím zdali je Focus vůbec na přestavbu vhodný. Nejde o přestavbovou sadu samotnou, ale o celou palivovou soustavu. Je v ní spousta prvků, pro které se Ethanol může stát nebezpečným. Jedná se třeba o těsnění, která nemusí být vhodná pro ethanol, hadice a pod.
Přeji všem pevné zdraví!
Drobek Žižkov
Systemofamondeo píše:Zdravíčko už to někdo z přítomných zkoušel?Zajímá mě jestli můžu natankovat klidně bez jakékoliv ůpravy půl nádrže Natural 95 a půl E85?Bojím se jestli to něco neprovede s motorem

.Popřípadě jak a za kolik komplet předělat auto na tento pohon.Nebo jestli je lepší LPG?Slyšel sem že cena předělání na E85 je jen 7000kč?
Dík Všem za názory
