
Mne to poradil laborant vo fabrike na oleje v Nemecku. A od vtedy to akosi dodržujem.
Treba vyskúšať, a uvidíte, no možno mám vydarený motor.
Tak si dej do kufru 2 pytle cementu, vem sebou 4 spolucest. a pak se zase ozvi s tou spotřebou.hamer píše:No možno budete na mňa nadávať ale moje poznatky sú takéto. Mám pomerne slabý motor 1.4 a k tomu verziu combi a jazdím okolo 2200 ot.. To sú optimálne otáčky pre motor.
Spotrebu mám v lete okolo 5.3l/100 km. Preradzujem na rovine pri cca 2600 do veľkého kopca aj pri 3000. Úplne najspodnejšie otáčky pri jazde v dedine nikdy by nemali klesnúť podľa môjho názoru pod 1800. Avšak nevidím ani namenší dôvod do 4. rýchlosti vytáčať motor nad 3000 ot.
Samozrejme výnimku tvorí, keď chcete veľmi rýchlo zrýchliť- predbiehať a pod.
Otáčky nad 3000 má za následok väčšie opotrebenie motora ako pri tých 2200, i keď samozrejme stavaný na to určite je. Mne sa najlepšie výsledky z pomedzi mnohých meraní podarilo dosiahnuť pri 2000 ot. Hluk z motora bol najmenší a spotreba bola 4.5l/100 km, pričom najnižšie otáčky neklesli pod 1800, ale nestúpli nad 2500. I u nás servise Ford v Trnave konštatovali, že s motorom zrejme jazdím veľmi šetrno, lebo v uzavretej miestnosti zo vzdialenosti 6m od vozidla nebolo počuť naštartovaný motor. Vraj je to ojedinelé. A to sa blížim k 200000 km.
Toľko môj postreh.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 1 host