Filtr pev.částic tdci+emise od str162
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Hmmm, olej v IC a nepodarena rgeneracia, hmm. Teoreticky to mozne je - motor si popotahuje troska z toho oleja na stenach IC, co generuje nadmerne mnozstvo sadzi a to pri regeneracii upchava filter. Riesenie su v podstate dve :
1. vycistit intercooler a obe sacie hadice od turba az do motora a opakovat regeneraciu
2. fapoff, uprava software a mas vystarane
1. vycistit intercooler a obe sacie hadice od turba az do motora a opakovat regeneraciu
2. fapoff, uprava software a mas vystarane
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- milanivs
- Junior
- Příspěvky: 232
- Registrován: 10.04.2011 09:43
- Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Pred mesiacom som kúpil úplne nové FOFOII 1,6TDCi 80kW. Za ten mesiac som odjazdil cca. 3200km. Ale ako tak čítam toto fórum neviem či si teraz nemám obiť hlavu o stenu 

Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a


- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
ked je uplne nove tak asi nie..
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- milanivs
- Junior
- Příspěvky: 232
- Registrován: 10.04.2011 09:43
- Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Ked som ho kupil pred mesiacom malo na tachometri 10km
, teraz ich ma 3200, no dufam, ze to bude OK, aj do buducna. Ale inac musim povedat, ze sa v tom jazdzi paradne, tesim sa z tohto auticka, len mam vrasky z DPF.

Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a


- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
mas ho nove, tak men casto olej, setri turbo, jazdi aj dlhsie trasy nech sa regeneruje dpf, pozeraj ci ti nepribuda olej...a nestresuj. uzivaj auto. skor si myslim ze problemy maju dovezene stocene neservisovane auta
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- milanivs
- Junior
- Příspěvky: 232
- Registrován: 10.04.2011 09:43
- Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
No jazdim aj dlhe trasy, Košice - Bratislava a podobne, dlho som premyslal nad novym autom, nikdy som predtym nemal Forda, ale kamoš ma zlomil a musim uznat, ze mi dobre poradil. Aj ked on ma C-maxa. Ja mam Focusa Wagon. Prave som s nim rozpraval, on ma ten isty motor co ja. Ma najazdene 240.000km, doviezol ho ked malo 145.000 a zatial nemal ziaden problem a ma v tom tiez DPF. Tak dufam, ze to bude aj u mna dobre. Co znamena setrit turbo? Toto je moj prvynaftak, doteraz som stale jazdil na benzine. Ale jazdim opatrne, kym sa nezahreje tak ho tocim max. do 1700 otáčok, až po zahriatí normálny režim jazdy, ale ziadne zbytocne vytacanie.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a


- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
trosku poprecituj forum a pozistujes. studene nevytacat, horuci motor po zatazi hned nevypnut, nech sa turbo moze dochladit, pozerat ci nepodfukuju vstrekovace, ci je dost oleja.. teda ani malo ani vela, co by zas znamenalo pribudanie v dosledku riedenia naftou...
citaj forum a vela sa dozvies. mas vyhodu ze to mas od novoty a ako sa k motoru budes spravat tak dlho ho budes mat.
citaj forum a vela sa dozvies. mas vyhodu ze to mas od novoty a ako sa k motoru budes spravat tak dlho ho budes mat.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Tak dolu predný nárazník a IC - vymontovať - skontrolovať - odmastniť ak je tam olej a zistiť či nové turbo prepúšťa olej..inak zadrieš turbo i motor raz a všetok olej bude v "ícéčku"...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- milanivs
- Junior
- Příspěvky: 232
- Registrován: 10.04.2011 09:43
- Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Dnes ked som zastal na parkovisku som si vsimol, ze ma motor zvlastny zvuk, vyssie volnobezne otacky a ked som prepol na momentalnu spotrebu tak ukazoval 0,8l/hod. Nechal som ho bezat a asi po styroch minutach otacky klesli, spotreba zisla na 0,3l/hod a motor dostal obvikli zvuk. Ked som ho vypol, vetrak na chladici este hodny cas bezal a po otvoreni kapoty motora na na mna vyvalilo brutalne teplo. Mohla to byt ta regeneracia a mal som stastie ze som si ju vsimol a nechal ju ukoncit sa? Dik za odpovede.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a


- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
mozne to je. jel jsi predtim dost rychle a motor byl zahraty? Jel predni vetrak? Myslim, ze to je jedno pokud byla prerusena, provede se jindy. Na parkovisti se stejne asi regenerace nedokonci... At ti to jezdi. Mozna to auto moc pozorujes 

Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
vita_k :
To auto TREBA casto pozorovat, hlavne hladinu oleja v motore. Ak zacne narastat, je vazny problem.
To auto TREBA casto pozorovat, hlavne hladinu oleja v motore. Ak zacne narastat, je vazny problem.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- tutys
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Mám 115.000 km, cca při 100.000 km mi začala přibývat v oleji nafta. Po cca 10.000 km přibylo od prostřední rysky na měrce oleje na maximum, což usuzuji cca 4-5 deci. Poté jsem cca ještě deci odsál a následně olej při 115.000 km vyměnil. Ted uz budu menit olej po max. 15.000 km a čekám kdy se rozsvítí kontrolka motoru a pak jedu rovnou do Bystřice a DPF učiním zadosti jednou provždy. Nebo myslíte, že bych měl jet raději hned? Jinak olej kontroluji pravidelně, takže víc jak po horní risku nikdy nemám, pokud je více, ihned odsaju. 

Ford Mondeo kombi, TITANIUM, black-panther, 2,0TDCi - 103kW, 3/2012
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Jen abys nedopadl podobne jak ja, wilder a pavel. Mame DPF pryč, ale auto sem tam cuka a zatim mame podezreni na stale probihajici regenerace (i bez filtru). Zase ale nemuzu potvrdit, ze to cukani je tím, ze je filtr pryč.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=60
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=60
tutys píše:Mám 115.000 km, cca při 100.000 km mi začala přibývat v oleji nafta. Po cca 10.000 km přibylo od prostřední rysky na měrce oleje na maximum, což usuzuji cca 4-5 deci. Poté jsem cca ještě deci odsál a následně olej při 115.000 km vyměnil. Ted uz budu menit olej po max. 15.000 km a čekám kdy se rozsvítí kontrolka motoru a pak jedu rovnou do Bystřice a DPF učiním zadosti jednou provždy. Nebo myslíte, že bych měl jet raději hned? Jinak olej kontroluji pravidelně, takže víc jak po horní risku nikdy nemám, pokud je více, ihned odsaju.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- pavel28
- Junior
- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Myslím si,že tím že máme DPF pryč,tak to cukání s tím nemá nic společné.V práci máme Mercedes,rv.06 bez DPF a má stejný problém.V servisu mu řekli nové turbo,ale to je moc drahé,tak se jezdí dál.Tenhle problém má hodně naft.aut,různých značek a je jedno,jestli má DPF,nebo ne.Známému to dělalo na Oktávce 2001 81kw. nechal vyčistit turbo za 3000kč. a už rok má klid.Tak to bude asi moje první cesta,ktarou se vydám.vita_k píše:Jen abys nedopadl podobne jak ja, wilder a pavel. Mame DPF pryč, ale auto sem tam cuka a zatim mame podezreni na stale probihajici regenerace (i bez filtru). Zase ale nemuzu potvrdit, ze to cukani je tím, ze je filtr pryč.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=60
tutys píše:Mám 115.000 km, cca při 100.000 km mi začala přibývat v oleji nafta. Po cca 10.000 km přibylo od prostřední rysky na měrce oleje na maximum, což usuzuji cca 4-5 deci. Poté jsem cca ještě deci odsál a následně olej při 115.000 km vyměnil. Ted uz budu menit olej po max. 15.000 km a čekám kdy se rozsvítí kontrolka motoru a pak jedu rovnou do Bystřice a DPF učiním zadosti jednou provždy. Nebo myslíte, že bych měl jet raději hned? Jinak olej kontroluji pravidelně, takže víc jak po horní risku nikdy nemám, pokud je více, ihned odsaju.
Naposledy upravil(a) pavel28 dne 14.04.2011 20:02, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Tak je to mozne taky.
U nas je turbo dost tupe zarizeni - vnt regulovane podtlakem na zaklade plniciho tlaku, pozadavku vykonu. Neni tam tak dokonala zpetna vazba, jak v pripade, kdyz je podtlakovy aktuator i se senzorem polohy + snímač otaček turba.
Takže jestli se ECU nepodari z turba dostat vykon takovy jaky potrebuje (v dusledku zaneseni turba), může chybne nastavit VNT a pak to může delat tyto psí kusy.
Ja jsem ale tipoval regeneraci z tohoto důvodu: Kdyz mi to jednou cukalo, zastavil jsem na benzince a jel větrák po vypnutí (zapina se prý při regeneraci). Pak jsem si jednou napsal stav tachometru, kdyz to cukalo a dalsi den jsem si na diagnostice zjistil kolik km jsem ujel od posledni regenerace. Zapsany udaj z tachometu + hodnota z diagnostiky se rovnala celkovemu počtu km na tachometru.
Tak nevim no.
U nas je turbo dost tupe zarizeni - vnt regulovane podtlakem na zaklade plniciho tlaku, pozadavku vykonu. Neni tam tak dokonala zpetna vazba, jak v pripade, kdyz je podtlakovy aktuator i se senzorem polohy + snímač otaček turba.
Takže jestli se ECU nepodari z turba dostat vykon takovy jaky potrebuje (v dusledku zaneseni turba), může chybne nastavit VNT a pak to může delat tyto psí kusy.
Ja jsem ale tipoval regeneraci z tohoto důvodu: Kdyz mi to jednou cukalo, zastavil jsem na benzince a jel větrák po vypnutí (zapina se prý při regeneraci). Pak jsem si jednou napsal stav tachometru, kdyz to cukalo a dalsi den jsem si na diagnostice zjistil kolik km jsem ujel od posledni regenerace. Zapsany udaj z tachometu + hodnota z diagnostiky se rovnala celkovemu počtu km na tachometru.
Tak nevim no.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů