Jak je to se zimníma? když bych je chtěl v létě dojet do mrtě, můžu si taky dovolit jít až na 2 mm? Nebude problém aquaplanning když je vzorek u zimních konstruovaný na úplně jiné povrchy?
Použitelný vzorek u letních, zimních
- VH123
- Zkušený

- Příspěvky: 1214
- Registrován: 09.04.2009 09:37
- Bydliště: Lovosice
Použitelný vzorek u letních, zimních
Ahoj, mám možná primitivní dotaz, ale teprve teď se mi povedlo že dojíždím jak letní tak zimní na svém autě aniž bych auto prodával. Vždycky šlo auto z domu ještě na celkem slušných gumách, takže nevím do kolika můžu rozumně sjet letní - podle vyhlášky bych měl mít vyšší vzorek než 1,6 mm, ale je to opravdu rozumné sjíždět vzorek řekněme pod 2 mm? Když jsem koukal na cenu Bridgestone Turanza ER300 205/55 R16, resp. 205/50, lehce jsem se orosil. Koupil jsem je s autem, jezdí se mi na nich bezvadně a dvě sezóny (cca 2*15 tis. km) v pohodě daly, doufám že vydrží i třetí (počítám kolem 10 tkm, na popojíždění mám Fiestu), ale mají už kolem 3,5 mm
Jak je to se zimníma? když bych je chtěl v létě dojet do mrtě, můžu si taky dovolit jít až na 2 mm? Nebude problém aquaplanning když je vzorek u zimních konstruovaný na úplně jiné povrchy?
Jak je to se zimníma? když bych je chtěl v létě dojet do mrtě, můžu si taky dovolit jít až na 2 mm? Nebude problém aquaplanning když je vzorek u zimních konstruovaný na úplně jiné povrchy?
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
- misoo
- Test driver

- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Použitelný vzorek u letních, zimních
tak si pozri ceny 205/50/17 a budes rad za 205/55/16 !! 
no a co sa tyka jazdenia na ojazdenych gumach, tak zimne v lete mozes v pohode jazdit, na bezne jazdenie budu plne postacovat. len do zakrut musis ist pomalsie a aj brzdenie nebude nic moc, lebo to bude strasne makke a moze to smykat. v horucom lete casto kontroluj ci ti netrcia kordy lebo v teplotach nad 25°C mizne dezen ako carovnym prutikom !
a samozrejme ci uz pri zimnych alebo letnych ak mas nizky dezen, tak je velke riziko aquaplaningu. na toto velky pozor, treba ist o dost pomalsie. inac na suchu su jazdne vlastnosti ojazdenych letnych uplne v pohode, mozno v pripade slicku aj lepsie
ak teda vies garantovat suche leto a pomalsiu jazdu (bez kritickych situacii) tak v pohode, ale vzhladom na to ze u nas celkom casto prsi a ktiticku situaciu si nevyberies, sa odporuca letne vymenit uz pri cca 2-3mm a zimne pri 4mm.

no a co sa tyka jazdenia na ojazdenych gumach, tak zimne v lete mozes v pohode jazdit, na bezne jazdenie budu plne postacovat. len do zakrut musis ist pomalsie a aj brzdenie nebude nic moc, lebo to bude strasne makke a moze to smykat. v horucom lete casto kontroluj ci ti netrcia kordy lebo v teplotach nad 25°C mizne dezen ako carovnym prutikom !
a samozrejme ci uz pri zimnych alebo letnych ak mas nizky dezen, tak je velke riziko aquaplaningu. na toto velky pozor, treba ist o dost pomalsie. inac na suchu su jazdne vlastnosti ojazdenych letnych uplne v pohode, mozno v pripade slicku aj lepsie
ak teda vies garantovat suche leto a pomalsiu jazdu (bez kritickych situacii) tak v pohode, ale vzhladom na to ze u nas celkom casto prsi a ktiticku situaciu si nevyberies, sa odporuca letne vymenit uz pri cca 2-3mm a zimne pri 4mm.
- VH123
- Zkušený

- Příspěvky: 1214
- Registrován: 09.04.2009 09:37
- Bydliště: Lovosice
Re: Použitelný vzorek u letních, zimních
Bezvadně shrnuto, potvrdils vcelku moje názory - dojet, ale ne úplně co povoluje vyhláška. Koukám zas po rozměru 205/55R196, přestože ho nemám v techničáku - neuvěřitelný jak počet vlastníků dvou nejmenovaných koncernových vozů dokáže u jednoho konkrétního rozměru zahýbat s cenou. Na STK jezdím na zimních (nojo vlastně, ideální příležitost na dojetí zimních, termín mám u obou aut v pozdním létě) a z mé zkušenosti po nehodě měřili brzdné dráhy, ale gumy nikdo neřešil. Nejsem takový jelito jako ty co potkávám na silnici s visícími bowdeny od ručky nebo napůl upadlým výfukem - gumy, podvozek a brzdy kontroluju dost často, nikdy bych nejel ani kilák s vyboulenou, popraskanou gumou nebo trčícími kordy.
Zimní 14tky z Focuse asi dojezdím na Fiestě a bude.
Na tý nemám známku a cestou do práce už nezávodím, zaviněná bouračka loni mi stačila. 
Až si udělám radost a pořídím hydraulický zvedák, bude přezutí taková 20timinutová rozcvička. Stejně nejvíc zabere zvedání a mytí kol před uložením.
Zimní 14tky z Focuse asi dojezdím na Fiestě a bude.
Až si udělám radost a pořídím hydraulický zvedák, bude přezutí taková 20timinutová rozcvička. Stejně nejvíc zabere zvedání a mytí kol před uložením.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů

