
Focus a přidání benzínového turba
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 06.03.2011 11:43
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Focus a přidání benzínového turba
Ahoj mám dotaz, vlastním Ford Focus 1.6 Zetec r.v. 2000 a chci přidat benzínové turbodmychadlo. Má s tím někdo zkušenosti nebo rady ?? Jaké turbo a jak vyřešit mazání ?? Každou radu uvýtám ... a popřípadě rady u koho nechat provést instalaci. Děkuji 

- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13467
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Focus a přidání benzínového turba
oturbit 1.6 je nesmysl.Motor na to není stavěný.Vykašli se na to .Pokud chceš lepší výkon,tak tam místo toho narvi 1.8,nebo 2 litr.Ani ST motor by nebyl marný
Takhle se u oturbení podobného motoru vyjádřil na podobný dotaz člověk,co tomu trochu rozumí
:
turbicko z diesela a vstriky prevrtnout vetsim vrtakem
chlape.. myslis ze oturbit motor je jen otazka turba a velikosti vstriku? co treba komperesni pomer? privod a odvod oleje turba? N7A ma sice MAP senzor ale celkem pochybuju ze jednotka umi pracovat s pretlakem misto podtlaku.. myslis ze ti to zvladne palivovy cerpadlo?
k tve otazce pokud to nejak jde mam odpoved: "nejak to jde" ale neni to fakt jen otazka nabastleni turba a vetsich vstriku
turbo muzes pouzit takovy aby davalo dostatecnej tlak, na cosworthech bylo Garrettacky T25 nebo T35, v Escortech 1,6 RST byly Garretty T3 a ve Fiestach 1,6 RST byly T2.. cim vetsi turbo tim vetsi potencial na vykon motoru ale ma to primou umeru na turbodiru.. cim vetsi turbo tim dyl trva nez se roztoci.. proste si musis vybrat co chces? aby turbo tlacilo co nejdriv a reagovalo lip na plyn na ukor toho ze budes moct mit jen treba 250 koni a nebo turbo kterymu chvili trva nez se roztoci ale pak ti natlaci tolik baru ze se ta tvoje 2,0 roztrhne vejpul
a kdyz vynechas mechanicky casti motoru a budes tlacit minimum jen aby to jelo trochu lip tak musis snizit kompresni pomer na nejakych 8-8,5:1.. to zalezi na tom jaky budes jezdit palivo, jakej tlak turba budes chtit tlacit, vstriky by mely byt cca o 25procent vetsi kapacity nez jakej chces konecnej vykon jinak ti ve vysokych otackach budou zustavat otevreny uplne a nebudes mit optimalni A/F pomer - coz ti znici motor
jednotka musi umet pracovat s pretlakem coz fordacka neumi.. bud musis pouzit jednotku s managementem z auta ktery turba ma (fiesta turbo, cosworth a podobne) a nebo pouzit nejakou programovatelnou
ale pokud mas zbytecnych 150-200 tisic tak se do toho pust, motor si myslim ze si necha libit do nejakych 220-230 koni i bez vymeny vnitrnosti pokud nemas motor uplne v riti
Takhle se u oturbení podobného motoru vyjádřil na podobný dotaz člověk,co tomu trochu rozumí

turbicko z diesela a vstriky prevrtnout vetsim vrtakem
chlape.. myslis ze oturbit motor je jen otazka turba a velikosti vstriku? co treba komperesni pomer? privod a odvod oleje turba? N7A ma sice MAP senzor ale celkem pochybuju ze jednotka umi pracovat s pretlakem misto podtlaku.. myslis ze ti to zvladne palivovy cerpadlo?
k tve otazce pokud to nejak jde mam odpoved: "nejak to jde" ale neni to fakt jen otazka nabastleni turba a vetsich vstriku
turbo muzes pouzit takovy aby davalo dostatecnej tlak, na cosworthech bylo Garrettacky T25 nebo T35, v Escortech 1,6 RST byly Garretty T3 a ve Fiestach 1,6 RST byly T2.. cim vetsi turbo tim vetsi potencial na vykon motoru ale ma to primou umeru na turbodiru.. cim vetsi turbo tim dyl trva nez se roztoci.. proste si musis vybrat co chces? aby turbo tlacilo co nejdriv a reagovalo lip na plyn na ukor toho ze budes moct mit jen treba 250 koni a nebo turbo kterymu chvili trva nez se roztoci ale pak ti natlaci tolik baru ze se ta tvoje 2,0 roztrhne vejpul
a kdyz vynechas mechanicky casti motoru a budes tlacit minimum jen aby to jelo trochu lip tak musis snizit kompresni pomer na nejakych 8-8,5:1.. to zalezi na tom jaky budes jezdit palivo, jakej tlak turba budes chtit tlacit, vstriky by mely byt cca o 25procent vetsi kapacity nez jakej chces konecnej vykon jinak ti ve vysokych otackach budou zustavat otevreny uplne a nebudes mit optimalni A/F pomer - coz ti znici motor
jednotka musi umet pracovat s pretlakem coz fordacka neumi.. bud musis pouzit jednotku s managementem z auta ktery turba ma (fiesta turbo, cosworth a podobne) a nebo pouzit nejakou programovatelnou
ale pokud mas zbytecnych 150-200 tisic tak se do toho pust, motor si myslim ze si necha libit do nejakych 220-230 koni i bez vymeny vnitrnosti pokud nemas motor uplne v riti
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Focus a přidání benzínového turba
http://www.mjauto.cz/newdocs/motor/kap1.htmanselm88 píše:Ahoj mám dotaz, vlastním Ford Focus 1.6 Zetec r.v. 2000 a chci přidat benzínové turbodmychadlo. Má s tím někdo zkušenosti nebo rady ?? Jaké turbo a jak vyřešit mazání ?? Každou radu uvýtám ... a popřípadě rady u koho nechat provést instalaci. Děkuji
Je to sice starší, ale stále dobré čtení.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Focus a přidání benzínového turba
Vzhledem k tomu, ze 1,6 je celkem citlivy motor takze pokud sezenes uplne novej tak se do toho pustit muzes - potrebujes turbo, vstriky, programovatelnou jednotku, a nekoho kdo to odladi
Bude to stat cca tolik co ten novej motor - cca 80tis bez DPH ve fordu + ta sada s nekym na brzde kdo to odladi + jeste jeden motor na pokusy at si neznicis ten novej
Pocital bych tak 200 - 300 tis kc 



-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 06.03.2011 11:43
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: Focus a přidání benzínového turba
No to jste mě moc tedy nepotěšily, ale za rady samozřejmě děkuji
abych řekl pravdu, chtěl jsem to vyloženě na závody a chtěl jsem se vejít do kubatůrní třídy v 1.6kách .... tak jsem teď na rozpacích
a nebo aspoň ten 2,0 motor jó ??


- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2979
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Focus a přidání benzínového turba
Nevim, jake zavody si chtel jezdit, ale treba v rally se pro preplnovane motory pouziva prepocitavaci koeficient objemu motoru 1,7. Takze by ses stejne dostal do vyssi tridy.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Focus a přidání benzínového turba
Tak predevsim pokud vim tak se kubatury deli i na atmosfery a preplnovane... Vyhaz z auta vsecko co nepotrebujes, pribliz to zemi a mas hodne levnych koniku
Pokud to chces na sprint tak to s 1,6 moc sanci nemas, ale pokud to chces na vrchy tak se ta 1,6 chytat bude protoze podvozkove to nema konkurenci, ale lepsi bude nacpat 1,6 do fiesty a vykuchat interier a vsechny hlukove izolace pak to pojede 


-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 06.03.2011 11:43
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: Focus a přidání benzínového turba
Závody do kopce začínaje ... a postupně dál
ale teď nevím, co si počít .... 


-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 06.03.2011 11:43
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: Focus a přidání benzínového turba
Motor je zánovní ... má najeto cca 90.000 a šlape jako hodinky ....
už v něm mám iridiové svíčky zn. Denzo Sport. filtraci od KN větší vstřiky atd ....

- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Focus a přidání benzínového turba
Nevim jestli si jednotka poradi s vetsimi vstriky... Jdi spise cestou odlehceni - pomuzes tim i podvozku a jizdnim vlastnostem ktere jsou na vrchy dulezitejsi
kapota se da koupit lamino, skla vymenit za plexi, blatniky jdou taky koupit lamino... Zalezi jestli to chces jen jako zavodaka nebo i civil, pokud to ma byt oboji tak to cele zahod a kup si ST ktere vykuchas...

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti