
Nový DPF stojí sice moc, ale vyčištění (tzn. rozebrání a vyčištění, NE vykuchání) zas tak drahý není...
Ale taky obvykle moc dlouho nevydrží.aRdzieS píše:Nový DPF stojí sice moc, ale vyčištění (tzn. rozebrání a vyčištění, NE vykuchání) zas tak drahý není...
Na motor to ma vliv spis jako lepší vejfuk - to že tam není takový odpor. Plnicí tlaky to tolik neovlivní - podle mě. Funguje to jako closed loop regulace - VNT plynule otevírá lopatky turba podle množství rychlosti výf. plynů. tak aby otáčky nešly nad kritickou mez. Takže přetočení turba by nemelo dojit (u mě se to zrejme deje při tech slavnych regeneracich, co bych tam potřeboval zrušit). Samotnemu motoru (valcum, ventilum, klice, atd) by to vadit nemelo - dimenzovane by to melo byt dost. O tyto části bych se bál až tehdy, když lidi vrazí do slabšího motoru větší turbo a flashnou jednotku na nové hodnoty. Ale u vyjmutí DPF asi ne.aRdzieS píše:Jak tak koukám, tak plno lidiček tady DPFko kuchlo... Proč to raději nenecháte vyčistit, když už to je ucpaný? Vždyť to auto je stavěný na to, aby to jezdilo s DPF, pak motor pracuje s jinýma tlakama a tak dále, je menší odpor, motor se začne s*át...Nový DPF stojí sice moc, ale vyčištění (tzn. rozebrání a vyčištění, NE vykuchání) zas tak drahý není...
Motory, o kterých se tady bavíme, byly vyvynuty bez toho. Taky se některé (hlavně z prvních let výroby) dají pořídit bez DPF. FAP/DPF, jak ho známe ze současných aut, je podle mě slepá ulička, jen taková úlitba ekoteroristům. Ale to je můj názor. Nenutím, chápu.aRdzieS píše:Já nevím, když už tam to DPF je, tak to je na to podle mýho stavěný. Asi to tam nebude jen pro nic za nic, i když je fakt, že je to taková "capinka" skrz Eu apod.
SOUHLASÍM!BobTDCi píše:Jediné čo viem povedať s istotou - že DPF bolo iba jednou z alternatív ako limitovať emisie istého druhu...ale ani zďaleka to nebolo najlepšie technické ani najúčinnejšie riešenie - žiaľ Európska komisia tiež nie je zástancom najpragmatickejších a najúčinnejších riešení - iba tupý byrokratický aparát výrazne podliehajúci lobistickým vplyvom...nadnárodných konglomerátov...so "záujmami v pozadí"...![]()
![]()
nemelo by to byt pred olejem ? po nucene regeneraci by se mel olej menitaRdzieS píše:Dá se tomu předejít pravidelným statickým vypálením DPF diagnostikou po výměně oleje, při garančc, kvůli předejití.
Napadá mi jediné - nedokonalé školenia, alebo odfláknutá príprava teda učenie z manuálov.Croog píše:Otázkou je, proč o potřebě vyměnit olej po regeneraci nevědí ani v některých autorizovaných servisech....
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů