Kvalita motorové nafty

Moderátor:phofy
Odpovědět
Borja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 21.11.2010 22:58
Bydliště: Chodov K.V.

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Borja » 26.02.2011 00:27

Přečti si co psal Borja, měl VIF jako marmeládu. Ještě jsi neviděl hustý vif vlivem mrazu? Z toho důvodu ho v zimě nevozím v autě. On se v té naftě může rozpustit, ale klidně se hned může nasát do filtru, pak už to můžeš míchat v nádrži i vařečkou :nixw: Jak jsem psal, pro důkladné spojení je třeba teplota nad nulou, jinak to jsou vyhozené peníze.

Abych zamezil tuhnutí VIFu přeleju si do 1/2 litrový lahve od limonády několik odměrek VIFu a doliju naftou. Několik takových lahví pak vozím v kufru a před tankováním protřepu a naleju do nádrže.
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Eidž » 26.02.2011 06:23

Takže VIF skutečně tuhne! Jinak by jsi to nedělal...
Až si lidi spočítají, že jestli natankuji naftu o 50 haléřů levněji nebo o 1 Kč dráž je o krátkodobé úspoře versus dlouhodobé nižší provozní náklady, pochopí.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Borja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 21.11.2010 22:58
Bydliště: Chodov K.V.

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Borja » 26.02.2011 15:17

Dávám ten VIF i když tankuju Vervu. Jde o to ušetřit vstřiky a čerpadlo, mohl bych tankovat třeba TopQ a ty ušetřený koruny dávat do prasátka který pak rozbiju....
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od tomason » 26.02.2011 20:50

To nemá žádný význam pokud jí čerpadlář nenapajcoval něčím jiným,ale Benzina by si to měla hlídat.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od mickielli15 » 27.02.2011 02:31

Ano, jak píše Tomason - do Vervy nemá smysl cokoliv dávat, nalistujte si několik stran zpátky - potvrdili mi to všude. A logika jde taky vstříc této úvaze. Je to jako sladit sladký čaj, nebo mýt umyté auto (pokud nepočítám detailing :D ).

Na Vervu jezdím rok a čtvrt, najel jsem na ni 35000km a auto ani neškrtlo, prostě mu to chutná. :palec_nahoru:
Naposledy upravil(a) mickielli15 dne 27.02.2011 23:02, celkem upraveno 1 x.
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Standa.64 » 27.02.2011 10:46

S natankovanou vervou měl příbuzný ve služebáku průměr 5,3l na nádrž ,od OMV 5.9l ,od Shellu 5.8l. Zkoušeno na trase Mladá Boleslav -Norimberk .Akorát ty řeči od účetní , proč kupuje tu drahou naftu u Benziny.Do svýho tankuju většinou vervu a když musím natankovat jinou, ředím ji Vifem.
Naposledy upravil(a) Standa.64 dne 30.05.2011 15:44, celkem upraveno 2 x.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Eidž » 28.02.2011 03:57

To je právě ono - proč tankovat dražší palivo - abych dlouhodobě ušetřil. Bohužel to našemu myšlení není blízké. Ale pokud si někdo sleduje výdaje, tak je sakra rozdíl v ročních nákladech, když mám nižší průměrnou spotřebu jen tím, že tankuji dražší palivo.
O tom, že oddaluji smrt vstřiků ani nemluvě.
Ale to je házení hrachu na zeď. Kdo si to umí spočítat, ví. Kdo ne, jeho věc. Já to neplatím :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Eidž » 28.02.2011 04:06

postak píše:...Přijedu na OMV, zastrčím pistol do hrdla, zmáčknu, jen zachrčelo a nic. Jak tak koukám, stojan zamrzl. Jdu za obsluhou, říkám jim jak se věc má a úplně v pohodě, že si mám přeparkovat a zkusit jiný. ...
Nevím, jak to bylo ve Vašem případě, ale stalo se mi to samé. A v mém případě to bylo rukama :cry:
Přijedu na Benzinu, Verva, pistole s vločkou, -5C. Dám pistoli, zmáčknu a nic. Tak mačkám a pak jdu za obsluhou. Pokrčila rameny, že tam přede mnou právě tankoval a vše OK. Ať si přejedu. Tak jsem si přejel, v pohodě natankoval. A teď pointa příběhu. Během mého tankování přijel k tomu stojanu, co mi to nešlo chlápek. Hned jsem koukal, co bude tankovat. Vervu. Super. Už jdu za ním, že to nefunguje a v tom čumím jako puk. On normálně tankoval!!!
Při placení mi obsluha řekla, jestli jsem neměl pootočenou pistoli. Už nevím, ale asi jo, stál jsem trochu dál a tak hadice byla mimo osu :-) No, prostě už neumím ani nasadit pistoli a natankovat... 8O

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od postak » 28.02.2011 21:31

Hele sorky, ale jezdím na tuhle benzinu 10 let a do služebáku leju pořád to samé, OMV. Ještě se mi to nestalo a nebylo to stylem, že bych zasunul pistol, zmáčknul, nic a vykašlal se na to.

To víš že jsem zkoušel točit a všemožně kroutit, mačkat a nic. Prostě jsem to po několika pokusech vzdal a bylo. Natankoval jsem v pátek odpoledne a pohoda. :palec_nahoru:

Tahle benzina ale nezamrzla poprvé. Pokud vzpomene někdo zimu před 4 roky, psal se rok 2008 ty Ladovské zimy, tak jim taky zamrzla. A to nebylo jedinkrát od té doby.

Majitel téhle benziny před 3 rokama, když se měla stavět Shellka, skoupil pozemky kolem, aby se mohl vyjadřovat v územním řízení apod. a stavbu zdržoval více než rok. On má benzinu ve městě, kdežto Shellka je na hlavním tahu na Slovensko poslední před hranicema a přímo u cesty. Asi tak. :nixw: :puke_r:

Borja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 21.11.2010 22:58
Bydliště: Chodov K.V.

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Borja » 28.02.2011 22:40

No koukám na Vaše příspěvky, myslím Eidž a Standa.64 a bral by mě čert.
Jak dokážete že máte při stejný motorizaci spotřebu 5,3 nebo 5,5 litru. Beru tu Vervu taky a z 6,3 se mi povedlo snížit na 6,1 ale to se po dálnici plazím 120. Jezdím do práce z K.Varů do F.Lázní tj. 50 km z toho 30km po dálnici.
Nemám počítač a tak jen podělím nádrž ke kilometrům. To snad do kopce vytlačíte a dolu jedete bez motoru. :nixw:
Nebo je to tím že tam dávám ještě ten VIF?
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Eidž » 01.03.2011 07:41

Borja: je vidět, že jsi nečetl vlákno o aditivech do nafty (min. od str. 46) - já jaksi nejsem zastáncem lití jakýkoliv aditiv do již aditivované nafty (např. VIF, který je v testech velmi úspěšný). Já preferuji koupit takovou aditivovanou naftu, kterou již nemusím jinak ošetřovat. Ale je to o víře, já věřím v to, někdo jiný věří v to. A je to o pohodlí. Já jsem rád, že již nemusím nic mít v kufru, co by zabíralo prostor a špinilo to věci. Užil jsem si toho dost v krátkém provozování jinak skvělého wartase a děkuji, jsem rád v roce 2011 a ne 1960...

Jinak BC je pro mě fajn věc - bez něj bych měl min. o půl a litr větší spotřebu. Prostě fakt stačí strašně málo a místo okamžité spotřeby 4,8 máš 7 a přitom auto jede úplně stejně.

postak: tankuji jen 9 let a zaseknutá, nikoliv zamrznutá pistole byla moje první právě tuto sobotu. Je možné, že kdybych ji vrátil do stojanu a zkusil to znovu, že by to fungovalo. Nevím. Ale na každém stojanu pro naftu v CR máš okýnko a vidíš, jestli je nafta bílá nebo ne. Protože zamrznutí nafty jsem ještě neviděl. Zvětšení hustoty (parafíny), že nafta neproteče palivovým filtrem ano.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Standa.64 » 01.03.2011 16:44

[quote="Borja"]No koukám na Vaše příspěvky, myslím Eidž a Standa.64 a bral by mě čert.
Jak dokážete že máte při stejný motorizaci spotřebu 5,3 nebo 5,5 litru.
Služebák je oktávka 1,9 Tdi.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Eidž » 02.03.2011 09:44

Standa.64 píše:Služebák je oktávka 1,9 Tdi.
jojo, tyhle motory jsou moc fajn - z pohledu spotřeby, když jsem jel Varšavu a zpět, tak jsme ujeli 1100 km na nádrž bez tankování v Polsku a ještě to ukazovalo dojezd 100 km... Moc fajne... Myslím si, že s tímto motorem bych měl průměr 4,5 litru či mín... Je to prostě o využití hmotnosti-setrvačnost, vhodný rozjezd a hlavně myslet.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
štíreček
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.01.2010 21:46
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od štíreček » 02.03.2011 10:55

Dálkovou jezdím úplně běžně za 4.0 - 4.2l Ještě po ujetí třista km mi dojezd ukazuje 999km, samozřejmě při dodržování předpisů, tacho 100-110. Na to nepotřebuju ani vervu, kterákoliv běžná nafta ať už s VIF či bez. Dá se jezdit i za 3,7-3,9, takhle jezdí moje paní, paradoxně si drží ale více otáček, motor se tak netrápí. Nejmíň co jsem jel bylo za 3,6litru, dvě osoby a 500kg nákladu vzadu, stačí využít tu obrovskou dynamiku.

Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od postak » 02.03.2011 21:00

štíreček píše:Dálkovou jezdím úplně běžně za 4.0 - 4.2l Ještě po ujetí třista km mi dojezd ukazuje 999km, samozřejmě při dodržování předpisů, tacho 100-110. Na to nepotřebuju ani vervu, kterákoliv běžná nafta ať už s VIF či bez. Dá se jezdit i za 3,7-3,9, takhle jezdí moje paní, paradoxně si drží ale více otáček, motor se tak netrápí. Nejmíň co jsem jel bylo za 3,6litru, dvě osoby a 500kg nákladu vzadu, stačí využít tu obrovskou dynamiku.
Přesně s tebou souhlasím, je to o tom, jezdit hlavou. Šlapat na plyn a brzdu umí každý debil :irre: :cooler:

Do mě se tady V12 navážel a rozšiřoval rozumy, že jezdím jak s trakařem a že 1.6 74 kW je nejhorší motor, který muže do FF2 existovat apod., ale ta spotřeba kterou mám není tím, že bych jezdil pomalu. Přitom se vůbec neznáme, tak nechápu jak mohl podobné věci tvrdit, ale nechal jsem ho u toho. :perfect:

A co se týče té tvé spotřeby, že manželka jezdí s většíma otáčkama a paradoxně jezdí za míň. Ani u dieselu není dáno, že čím více si motor bude ševelit, bude mít nižší spotřebu. :idea: Četl jsem reportáž z loňska, jak Peugeot pořádal nějaký ekomaraton s různymi modely s dieselama, čímž chtěl dokázat, že i dnešní motory jsou úsporné. :palec_nahoru:

S jedním s Peugeotem vyhráli čech s nějakou slovenkou, jelo se ve dvou, měli 1.6 HDI, tzn. stejný motor co máš ty a jeli pod 4 litry. A právě s něma byl v tom článku rozhovor a říkali, že paradoxně, čím úsporněji chtěli jet, tzn, dříve řadit a skoro až podtáčet, spotřeba byla vyšší. Po několika stovkách, desítkách km přišli na to jak jet a stlačili to, teď už fakt nevím přesně kolik to bylol, ale tipnul bych kolem 3,5 max. A auto to bylo Peugeot 308 tuším :roll:

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host