štíreček píše:Dálkovou jezdím úplně běžně za 4.0 - 4.2l Ještě po ujetí třista km mi dojezd ukazuje 999km, samozřejmě při dodržování předpisů, tacho 100-110. Na to nepotřebuju ani vervu, kterákoliv běžná nafta ať už s VIF či bez. Dá se jezdit i za 3,7-3,9, takhle jezdí moje paní, paradoxně si drží ale více otáček, motor se tak netrápí. Nejmíň co jsem jel bylo za 3,6litru, dvě osoby a 500kg nákladu vzadu, stačí využít tu obrovskou dynamiku.
Přesně s tebou souhlasím, je to o tom, jezdit hlavou. Šlapat na plyn a brzdu umí každý debil
Do mě se tady V12 navážel a rozšiřoval rozumy, že jezdím jak s trakařem a že 1.6 74 kW je nejhorší motor, který muže do FF2 existovat apod., ale ta spotřeba kterou mám není tím, že bych jezdil pomalu. Přitom se vůbec neznáme, tak nechápu jak mohl podobné věci tvrdit, ale nechal jsem ho u toho.
A co se týče té tvé spotřeby, že manželka jezdí s většíma otáčkama a paradoxně jezdí za míň. Ani u dieselu není dáno, že čím více si motor bude ševelit, bude mít nižší spotřebu.

Četl jsem reportáž z loňska, jak Peugeot pořádal nějaký ekomaraton s různymi modely s dieselama, čímž chtěl dokázat, že i dnešní motory jsou úsporné.
S jedním s Peugeotem vyhráli čech s nějakou slovenkou, jelo se ve dvou, měli 1.6 HDI, tzn. stejný motor co máš ty a jeli pod 4 litry. A právě s něma byl v tom článku rozhovor a říkali, že paradoxně, čím úsporněji chtěli jet, tzn, dříve řadit a skoro až podtáčet, spotřeba byla vyšší. Po několika stovkách, desítkách km přišli na to jak jet a stlačili to, teď už fakt nevím přesně kolik to bylol, ale tipnul bych kolem 3,5 max. A auto to bylo Peugeot 308 tuším
