Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Karoserie, světla, lak ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od Nepér » 22.02.2011 00:21

hihi píše:Kam šel ZSR (zdravý selský rozum)? Co znamená účinně? Kolik to je? 80%? 10%? Co řádně? Já koupil před třemi zimami ležáka baterku. Nevím, jak vypadá startovat bez vystřelených budíků. V -15° se mi nuluje počitadlo. Jezdím kousínky a sem tam 20 km a tak jednou za měsíc stovku. Nefunguje mi dokonale dobíjení, protože blbě kontaktí konektor na alternátoru (musím ho často čistit). Nová baterka stojí dvě nádrže... Kvůli tomu fakt nebudu blbnout a jen vím, kam si pro ni mám v případě nouze doběhnout, nebo zavolat.

A smozřejmě, že ji před zimou švihnu na nabíječku.
A tím chtěl básník říci co?
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
DanCZer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 18.05.2009 18:14

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od DanCZer » 22.02.2011 14:49

Asi že se dá auto i baterka mrvit překvapivě dlouho, než zdechne definitivně... :dih:
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od kaminek » 22.02.2011 21:02

tomelektron píše:Myslel jsem skutecne +18°C.

http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 9&rubrik=4
cituji:" Nabíjet se dá účinně pouze při akumulátoru teplém více než +15˚ C."

.
V celku zajímavé počtení ,trochu mě to překvapilo ,neboť jako letitý odběratel světa motorů jsem už párkrát četl,že až při -20 se baterie téměř nedobíjí (a tady se píše +18°C resp.15°C) .Chápu že když je baterie v motorovém prostoru,tak se ohřeje zřejmě dost brzo ,ale když si vzpomenu např.na škodu 120 ,tak ta měla baterii za zadními sedačkami ,dá se říct zapuštěná v podlaze a byla izolována ,jak od kabiny,tak i od motoru a baterie se dobíjela v celku normálně ,ikdyž ty teploty od podzimu do jara tam byly určitě mnohem menší.Ale zase v dalším odstavci píše ,že se dá baterie dobíjet i v mrazu ,akorát to trvá déle ,to jsem psal i já v tom mém příspěvku o něco výše :wink:
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1011
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od hihi » 22.02.2011 23:10

DanCZer píše:Asi že se dá auto i baterka mrvit překvapivě dlouho, než zdechne definitivně... :dih:
Že dobíjení baterky není to, co je problém. Ale dá se z toho problém udělat. Stačí napsat "nenabíjí dostatečně" a čekat na zákazníky. Tím netvrdím, že autor článku píše nepravdu. Jen tvrdím, že nepotřebuji tak vysokou účinnost dobíjení, jaké lze dosáhnout při teplotách nad 15°C.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Odpovědět

Zpět na „Karoserie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host