Kvalita motorové nafty

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od stand » 31.12.2010 21:41

štíreček píše:Aditiva by se měla přidávat nad bodem zákalu, teploty kolem nuly, jinak se důkladně nespojí s palivem a není účinný, je tedy zbytečný.
Vždyť ta nafta má třeba deset stupňů z té podzemní nádrže, tak nevidím důvod proč nepřidávat adetiva, když je mráz, co je to zase za blábol tohleto? :roll:

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Eidž » 03.01.2011 06:25

Borja píše:By se měla... Takže když je venku -10C, netankujete, nebo nedáváte aditiva? A čekáte jestli to vydrží, nebo ne.
Jak píše tomason, proč do aditivované nafty ještě znovu přidávat, co už tam je? Tankuji Vervu. Hlídám si kalendář, aby nenatankoval přechodovou naftu, ale abych v prosinci tankoval už zimní. Toť vše. Jo a jezdit ;-)
Jelikož se u nás švindluje a místo nafty se prodávají různé formy olejů (od topných až po pracovní), tak si sakra vybírám, kde natankuji. Pokud bych měl TDD, tak bych to neřešil, koupil bych VIF a tankoval kde je nejlevněji. Nemám TDD.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
štíreček
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.01.2010 21:46
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od štíreček » 03.01.2011 14:48

stand píše:
štíreček píše:Aditiva by se měla přidávat nad bodem zákalu, teploty kolem nuly, jinak se důkladně nespojí s palivem a není účinný, je tedy zbytečný.
Vždyť ta nafta má třeba deset stupňů z té podzemní nádrže, tak nevidím důvod proč nepřidávat adetiva, když je mráz, co je to zase za blábol tohleto? :roll:

To není blábol, většina vozí VIF nebo jiný aditiv v autě a ten už je hustý-zmrzlý, tak se nerozpustí a ucpe filtr. Jinak ta nafta z té nádrže může mít klidně i dvacet stupňů, záleží i na tom aditivu. Co se mě týká, ještě jsem ho nepoužil, poněvadž ho vždy zapomenu doma, navíc tankuju více méně náhodně, záleží na ceně, takže si nechávám vždy více místa v nádrži.

Co se týká samostatných aditiv, zástupci benziny nepřímo doporučují přidávat, shell doporučuje přidávat, čepro - optimal diesel tvrdí, že má naftu dostatečně aditivovanou, stejně jako verva či ostatní, arktická nafta se dále aditivuje, verva konkrétně do -26.
To všechno je pěkné, ale filtrovatelnost nafty se měří podle starých norem - parametrů a u nových commonrailů už jsou filtry jemnější, takže nafta ucpe filtr klidně už při -13. Vifem nebo Standou ještě nikdo nic nepokazil, zlepšuje se i startovatelnost. Mazivost nafty dostatečně nahrazuje Meřo, alespoň jeden kladný účinek, ale i tak aditiv přidávám, tedy pokud ho nezapomenu :!:

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Vewehr » 03.01.2011 15:09

Tak na přímý dotaz ohledně vlivu 2 mikrometrového filtru oproti 5 mikronovému na filtrovatelnost nafty mi neodpověděl ani ředitel jakosti Benziny, se kterým jsem řešil jinou věc ohledně zimní nafty :nixw:.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od stand » 14.01.2011 00:47

štíreček píše: To není blábol, většina vozí VIF nebo jiný aditiv v autě a ten už je hustý-zmrzlý, tak se nerozpustí a ucpe filtr.
Tak pokavad je vif ztuhlý, tak snad v plné nádrži teplé nafty roztuhne a rozpustí se!! :dih:

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Eidž » 14.01.2011 07:12

Jestli teplota nafty z podzemní nádrže dokáže rozpustit medový aditivum, např. v -10C by byl zajímavý experiment. Nafta proudí zmrzlým stojanem do zmrzlé nádrže. Pokud tankuji 50 l, tak tepelná kapacita bude lepší, než když tankuji 10 l. Ale kdo v těchto mrazech pojede na doraz? Ani já ne a to je už co říct :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Vewehr » 14.01.2011 09:10

A nebo si holt vzít VIF před tankováním domů a pak do kabiny, aby nepromrznul a natankovat po nějakým čase jízdy, kdy je nafta v nádrži ohřátá. Ze stojanu tak zmrzlá nebude.

A nebo tankovat Vervu a vynechat VIF :wink:.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2773
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Raada » 14.01.2011 09:17

Ja teda nezaznamenal, ze by mi zimni VIF nejak tuhnul. Mam ho v bocni kapse v kuftu a zadny problem.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od tomason » 14.01.2011 09:57

Asi máš vyhřívaný kufr :hah:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2773
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Raada » 14.01.2011 10:06

To vis, preci jen je kolem ty kapsy spousta tlumiciho materialu, kterej mi to udrzuje jako v perince porad teply :-). No ale vazne jsem nezaznamenal v zime jakykoliv problem. Proste vzdy tece do odmerky normalne. Schvalne se na to zamerim v nejaky vetsim mrazu.

Uživatelský avatar
štíreček
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.01.2010 21:46
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od štíreček » 14.01.2011 12:49

stand píše:
štíreček píše:Aditiva by se měla přidávat nad bodem zákalu, teploty kolem nuly, jinak se důkladně nespojí s palivem a není účinný, je tedy zbytečný.
Vždyť ta nafta má třeba deset stupňů z té podzemní nádrže, tak nevidím důvod proč nepřidávat adetiva, když je mráz, co je to zase za blábol tohleto? :roll:
Přečti si co psal Borja, měl VIF jako marmeládu. Ještě jsi neviděl hustý vif vlivem mrazu? Z toho důvodu ho v zimě nevozím v autě. On se v té naftě může rozpustit, ale klidně se hned může nasát do filtru, pak už to můžeš míchat v nádrži i vařečkou :nixw: Jak jsem psal, pro důkladné spojení je třeba teplota nad nulou, jinak to jsou vyhozené peníze.

Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od postak » 22.02.2011 19:50

Nevím kam jsem to měl napsat, tak to píšu sem. Myslím, že to s názvem vlákna více než souvisí. :|

Dnes ráno příjdu k autu ( Ford Transit 2.0 TdCi ) venku -15 °C. Nahodil jsem ho asi na popáté, ale nahodil a říkám si. Zajedu dotankovat naftu, :idea: ať mám trochu novější. Přitom jsem tankoval v pátek do plna a vyjezdil zhruba 20 litrů, nádrž má 80 litrů.

Přijedu na OMV, zastrčím pistol do hrdla, zmáčknu, jen zachrčelo a nic. Jak tak koukám, stojan zamrzl. Jdu za obsluhou, říkám jim jak se věc má a úplně v pohodě, že si mám přeparkovat a zkusit jiný. Tak jsem se otočil a odjel.

Dnes ráno má být -19 tak jsem zvědav na ráno, držte mi palce :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
Ondřej
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 04.03.2010 11:05

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Ondřej » 22.02.2011 20:57

Tohle je jako bavit se o náboženství. Každej má zkušenost, každej jinou, jeden tak, jeden zase jinak. Chtělo by to nějakou statistiku, webovku, atd., seznam benzínek a nějakou stupnici, jak se pocitově auto zdá, počty km, atd.
Sám nejlíp poznám kvalitu benzínu na motorce, mám vzducháč, 4válec, karburátor. Nejhorší benzín jsem vzal na Benzině v Červený Vodě a potom na Benzině v Český Kamenici, to mi utkvělo v paměti. To ta motorka vyloženě chcípala za jízdy, myslel jsem, že nedojedu ani domu. V Kamenici jsem pak bral několikrát benzín do auta před jízdou do Prahy a vše OK. Další je benzínka na výpadovce na Tábor v Bechyni na Kameňáku, tam jsem vzal benzín do předchozí motorky, po pár metrech to začalo škubat a po 2km jsem zadřel ojniční ložisko, oprava skoro 8k. Později jsem se dozvěděl, že je vyšetřovali, že pančovali benál v celý Bechyni všecky benzínky. Pak se nějak spolu s Fato po pokutě vylepšili a teďka tam beru vcelku často, protože proti Praze je to 3Kč/l, na plný mám jednu jízdu zdarma a motor jde velice dobře. Moto si taky chroupe, beru tam poslední dobou pořád. V Praze beru u všech, Pap Oil, Shell, OMV, Benzina, EuroOil, Agip, jen obyč 95 a nepoznám v autě mezi nima rozdíl. Čepuju zásadně plnou. Jediný, na co moto fakt jede, jsou ty "100 oktanový" drijáky za 38Kč/l, to je znát, to lítají i plameny z vejfuku, N98 je marketing a placebo, vyhozený peníze. Když si chci užít jízdu, beru na Evropský V power Racing 100.
Poslední myšlenka. Kolegyně v práci má Mondeo 2007 TDCi, manžel kamioňák, jezdil s ním do Rakous 3x týdně z Prahy, bral jen firemní naftu, co čepuje do kamionu v Rakousích. Pak jí ho nechal na ježdění tady na chalupu a nákupy, po pár měsících v Česku nejdřív pozvolný pokles výkonu motoru, občas blikající kontrolky, pak zničený palivový čerpadlo, zanesená nádrž, filtry, oprava na několik desítek tisíc, navíc odtah z rušný křižovatky v Praze, stresy, atd. Přitom brala u značkových benzínek, auto vyšlo na 700k, tak si toho vážeji, je to rodinej mazel. Česko je absurdistán...
FoFo I, 1,6 16V, r.v. 2003, kombi, 180k km

Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od postak » 24.02.2011 16:55

S tím Mondeem tomu opravdu věřím, protože v posledním světu motoru z pondělka 21.2.2011 je v rubrice bazar předposlední model Mondea. :idea:

Rozebírají auto jako celek, jediná věc, že rezne, jinak super kára, jak prostorem, pohodlím, tak jízdními vlastnostmi. To tady psát nemusím, to všichni co máme Fordy, víme. :palec_nahoru:

Pak začali rozebírat motory a jednoznačně nedoporučené byly všechny diesely, kdežto benzíny vychvalovali do nebes za svou spolehlivost a malou finanční náročnost. Důvodem, proč diesely nebrat nebyl ten, že by to byly z principu špatné motory, ale z důvodu, že bude provozován v Česku. Uvaděli na osobní zkušenosti, že auta, která jezdí dodnes v Německu mají vše původní, najeto např. 150t.km, ale jakmile auto přijede do Česka, je s ním po pár kilometrech konec. Důvodem je samozřejmě nafta a to i ta značková. Souhlasím s tebou, že žijeme v absurdistánu :dih: :puke_r: :puke_r: :puke_r:

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od kaminek » 24.02.2011 17:27

Tohle já vím už dávno a od předloňska kdy mi odešlo čerpadlo ,jezdím už jenom do Rakouska ,ještě že to mám kousek :wink: Ta Česká nafta je tak dobrá akorát do buldozeru.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host