Nechat zahřát nebo jet?

Uživatelský avatar
Aspide_Boy
Junior
Junior
Příspěvky: 266
Registrován: 08.12.2009 19:12
Bydliště: Třebíč

Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od Aspide_Boy » 11.11.2010 15:28

Zdravím,
chtěl by jsem se zeptat, myslíte, že je lepší v zimě nechat motor chvíli nastartovaný aby se zahřál nebo radši pomalu jet a motor samozřejmě moc nevytáčet??
ačkoliv je mi to divné a hledal jsem, tak jsem tady nikde diskuzi o tomto nenašel...
Ford Focus 1.6 74kW, r.v. 2000


Obrázek

Uživatelský avatar
Fako sk
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1124
Registrován: 31.07.2008 16:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od Fako sk » 11.11.2010 15:32

po štarte nechaj tak 10-15 sekúnd naštartované nech sa olej dostane na všetky miesta a potom hneď choď :wink: . Ja to tak robím
Obrázek
Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi Trend, 66 kW, r.v. 2001, Made in Germany
Fooookus
..lešti focusa kým sa dá lebo nikdy nevieš čo sa ti môže stať a potom ho nebude mať kto leštiť..

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2773
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od Raada » 11.11.2010 15:34

Urcite se to i tady resilo a resilo se to i na ruznych odbornych webech. Vysledek je ten, ze nejlepsi je se hned rozjet a motor nez se zahreje moc nevytacet. Motor se plynulou jizdou zahreje rychleji nez stanim na miste, navic se ohriva i prevodovka. Bezny postup je ten, ze v zime nastartujes, zapnes vyhrivani zadniho, pripadne i predniho okna, odmetes snih z auta a pak jedes :-).

Uživatelský avatar
Aspide_Boy
Junior
Junior
Příspěvky: 266
Registrován: 08.12.2009 19:12
Bydliště: Třebíč

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od Aspide_Boy » 11.11.2010 15:42

jojo, tak to dělám, jen mě právě zajímal váš názor na to, protože někdo říká, že jel lepší když se motor nechá radši zahřát, někdo zase že je lepší v klidu jet...
ale asi zlatá střední cesta :) chvíli nechat a pak v klidu jet :)
Ford Focus 1.6 74kW, r.v. 2000


Obrázek

Uživatelský avatar
Fako sk
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1124
Registrován: 31.07.2008 16:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od Fako sk » 11.11.2010 16:00

stáť na mieste s naštartovaným motorm nieje bohvie čo. iba to zbytočne žere a ani sa nezahreje :wink:
Obrázek
Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi Trend, 66 kW, r.v. 2001, Made in Germany
Fooookus
..lešti focusa kým sa dá lebo nikdy nevieš čo sa ti môže stať a potom ho nebude mať kto leštiť..

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2773
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od Raada » 11.11.2010 16:29

No benzinak se sam od sebe na volnobeh zahreje, ale diesel nema sanci. Presto doporucuji vyjet hned jak to bude mozne a zbytecne nenechavat auto blafat na volnobeh.

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od VH123 » 11.11.2010 16:35

Řekl bych že obojí je správně. Nechat auto bublat na místě než zamknu garáž, resp. oškrábu sklo a pak ho prvních pár kilometrů zbytečně nedráždit by mělo stačit.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

Uživatelský avatar
Antonín UB
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 30.12.2010 20:41
Bydliště: UHERSKÝ BROD
Kontaktovat uživatele:

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od Antonín UB » 30.12.2010 21:42

Dobrý den všem,pokud bych měl odpovědět na otázku zda po startu sečkat nebo jet,doporučuji v zimním období pomalou jízdu,tak asi do kilometru,než se zahřeje motor.Převodovka jde taky ztuha,tak není kam ponáhlat.Topení Vám ze začátku půjde velmi slabě,tak na plný ofuk čelního skla.Po zmíněné jízdě- kilometru se otvírá termostat a tím je i plně funkční topení.Vyzkoušeno u všech vozú,které jsem vlastnil.

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od matys » 30.12.2010 22:09

Antonín UB........vítám Tě na fóru a rád bych se Tě zeptal,co to máš za auto,že se Ti již po 1km otevírá termostat a k tomu ještě začíná topit (mám na mysli v zimním období) ? Nejedeš jen na 1.rychl.stupeň ?!
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od pbjun » 03.01.2011 07:38

Odmetu ridicovy dvere, nastartuju, pomackam byhrivani skel a topeni na max a nez ometu snih (do 5min) tak mi auto hezky topi :) Jinak prvnich 10km nezavisle na ukazateli teploty jezdim do 2500ot...

Uživatelský avatar
B.F.G.
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 07.12.2010 08:37

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od B.F.G. » 03.01.2011 10:46

Olej u volnoběhu nemusí mít velmi často dostatečný tlak na mazání všech komponent motoru (zvlášť za nízkých teplot), proto je podle mě lepší nastartovat a ihned jet, než nechat stát auto na místě třeba 5 minut. Někde se uvádí, že taxikářská auta mají často díky takové specifické zátěži motoru nadměrně opotřebované vačkové hřídele proti jiným autům. Motor se navíc ohřeje výrazně pomaleji, takže případné zvýšené tření mezi kluznými plochami (než se vše ohřeje na provozní teploty a olej získá optimální teplotu) je výrazně delší, než při okamžité jízdě. Tolik tedy logika, kde je pravda těžko říct.

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od pbjun » 03.01.2011 11:12

Predevsim se pri tomto provozu kdy auto dlouho stava na volnobeh doporucuje zkracena vymena oleje (menim co 10tis). A doufam ze me uz dalsi vymena motoru neceka :D Navic u taxikaru je to taky tim ze taxikari stoji treba hodinu dve v kuse coz skutecne tomu motoru muze ublizit, ale to ze nekdo necha nastartovane 5 minut na volnobeh bych vubec neresil - na semaforech nebo v kolone mnohdy vytuhnes na dyl a motor to taky prezije :)

Uživatelský avatar
B.F.G.
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 07.12.2010 08:37

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od B.F.G. » 03.01.2011 13:19

To je ale už opravdu akademická debata do aplikované statistiky. Zde je hlavní rozdíl v počáteční teplotě motoru a oleje, stát na semaforu se zahřátým motorem, nebo stát na ritu s hodinu puštěným motorem - to jsou různé podmínky. A každé ráno nastartovat a nechat 5 minut hrčet na volnoběh, to je 30 hodin běhu motoru na volnoběh ročně. Jednou zanedbatelné, za 5 let dost vysoké číslo.

Uživatelský avatar
geppi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 25.01.2010 21:13
Bydliště: Petrovice

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od geppi » 03.01.2011 14:52

V knize jak na to- fofo2 se píše že je lepší vždy po nastartování ihned vyjet nezávisle na počasí a roční době. Já osobně nastaruji, nechám 5-10s protočit a pomalu vyrážim.
geppi 2.0 TDCI 117KW(159 PS) r.v.2006 Black Knight

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Nechat zahřát nebo jet?

Příspěvek od pbjun » 03.01.2011 19:37

Tak jasne ze to neni idealni, ale kdyz uz tam to vyhrivani celniho skla mam tak proc se s tim skrabat ze? :D Navic pokud na zivotnosti motoru (ktera je cca 350tis km) ztratim timto za celou zivotnost auta dejme tomu 10tis km tak uz me to asi netrapi :) Ale mas pravdu a Tvuj argument urco beru jako spravny :)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti