Nechat zahřát nebo jet?
- Aspide_Boy
- Junior
- Příspěvky: 266
- Registrován: 08.12.2009 19:12
- Bydliště: Třebíč
Nechat zahřát nebo jet?
Zdravím,
chtěl by jsem se zeptat, myslíte, že je lepší v zimě nechat motor chvíli nastartovaný aby se zahřál nebo radši pomalu jet a motor samozřejmě moc nevytáčet??
ačkoliv je mi to divné a hledal jsem, tak jsem tady nikde diskuzi o tomto nenašel...
chtěl by jsem se zeptat, myslíte, že je lepší v zimě nechat motor chvíli nastartovaný aby se zahřál nebo radši pomalu jet a motor samozřejmě moc nevytáčet??
ačkoliv je mi to divné a hledal jsem, tak jsem tady nikde diskuzi o tomto nenašel...
Ford Focus 1.6 74kW, r.v. 2000


- Fako sk
- Zkušený
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 31.07.2008 16:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nechat zahřát nebo jet?
po štarte nechaj tak 10-15 sekúnd naštartované nech sa olej dostane na všetky miesta a potom hneď choď
. Ja to tak robím


Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi Trend, 66 kW, r.v. 2001, Made in Germany
Fooookus
..lešti focusa kým sa dá lebo nikdy nevieš čo sa ti môže stať a potom ho nebude mať kto leštiť..
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2773
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Urcite se to i tady resilo a resilo se to i na ruznych odbornych webech. Vysledek je ten, ze nejlepsi je se hned rozjet a motor nez se zahreje moc nevytacet. Motor se plynulou jizdou zahreje rychleji nez stanim na miste, navic se ohriva i prevodovka. Bezny postup je ten, ze v zime nastartujes, zapnes vyhrivani zadniho, pripadne i predniho okna, odmetes snih z auta a pak jedes
.

- Aspide_Boy
- Junior
- Příspěvky: 266
- Registrován: 08.12.2009 19:12
- Bydliště: Třebíč
Re: Nechat zahřát nebo jet?
jojo, tak to dělám, jen mě právě zajímal váš názor na to, protože někdo říká, že jel lepší když se motor nechá radši zahřát, někdo zase že je lepší v klidu jet...
ale asi zlatá střední cesta
chvíli nechat a pak v klidu jet 
ale asi zlatá střední cesta


Ford Focus 1.6 74kW, r.v. 2000


- Fako sk
- Zkušený
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 31.07.2008 16:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nechat zahřát nebo jet?
stáť na mieste s naštartovaným motorm nieje bohvie čo. iba to zbytočne žere a ani sa nezahreje 


Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi Trend, 66 kW, r.v. 2001, Made in Germany
Fooookus
..lešti focusa kým sa dá lebo nikdy nevieš čo sa ti môže stať a potom ho nebude mať kto leštiť..
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2773
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Nechat zahřát nebo jet?
No benzinak se sam od sebe na volnobeh zahreje, ale diesel nema sanci. Presto doporucuji vyjet hned jak to bude mozne a zbytecne nenechavat auto blafat na volnobeh.
- VH123
- Zkušený
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 09.04.2009 09:37
- Bydliště: Lovosice
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Řekl bych že obojí je správně. Nechat auto bublat na místě než zamknu garáž, resp. oškrábu sklo a pak ho prvních pár kilometrů zbytečně nedráždit by mělo stačit.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
- Antonín UB
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 30.12.2010 20:41
- Bydliště: UHERSKÝ BROD
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Dobrý den všem,pokud bych měl odpovědět na otázku zda po startu sečkat nebo jet,doporučuji v zimním období pomalou jízdu,tak asi do kilometru,než se zahřeje motor.Převodovka jde taky ztuha,tak není kam ponáhlat.Topení Vám ze začátku půjde velmi slabě,tak na plný ofuk čelního skla.Po zmíněné jízdě- kilometru se otvírá termostat a tím je i plně funkční topení.Vyzkoušeno u všech vozú,které jsem vlastnil.
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Antonín UB........vítám Tě na fóru a rád bych se Tě zeptal,co to máš za auto,že se Ti již po 1km otevírá termostat a k tomu ještě začíná topit (mám na mysli v zimním období) ? Nejedeš jen na 1.rychl.stupeň ?!
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Odmetu ridicovy dvere, nastartuju, pomackam byhrivani skel a topeni na max a nez ometu snih (do 5min) tak mi auto hezky topi
Jinak prvnich 10km nezavisle na ukazateli teploty jezdim do 2500ot...

- B.F.G.
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 07.12.2010 08:37
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Olej u volnoběhu nemusí mít velmi často dostatečný tlak na mazání všech komponent motoru (zvlášť za nízkých teplot), proto je podle mě lepší nastartovat a ihned jet, než nechat stát auto na místě třeba 5 minut. Někde se uvádí, že taxikářská auta mají často díky takové specifické zátěži motoru nadměrně opotřebované vačkové hřídele proti jiným autům. Motor se navíc ohřeje výrazně pomaleji, takže případné zvýšené tření mezi kluznými plochami (než se vše ohřeje na provozní teploty a olej získá optimální teplotu) je výrazně delší, než při okamžité jízdě. Tolik tedy logika, kde je pravda těžko říct.
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Predevsim se pri tomto provozu kdy auto dlouho stava na volnobeh doporucuje zkracena vymena oleje (menim co 10tis). A doufam ze me uz dalsi vymena motoru neceka
Navic u taxikaru je to taky tim ze taxikari stoji treba hodinu dve v kuse coz skutecne tomu motoru muze ublizit, ale to ze nekdo necha nastartovane 5 minut na volnobeh bych vubec neresil - na semaforech nebo v kolone mnohdy vytuhnes na dyl a motor to taky prezije 


- B.F.G.
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 07.12.2010 08:37
Re: Nechat zahřát nebo jet?
To je ale už opravdu akademická debata do aplikované statistiky. Zde je hlavní rozdíl v počáteční teplotě motoru a oleje, stát na semaforu se zahřátým motorem, nebo stát na ritu s hodinu puštěným motorem - to jsou různé podmínky. A každé ráno nastartovat a nechat 5 minut hrčet na volnoběh, to je 30 hodin běhu motoru na volnoběh ročně. Jednou zanedbatelné, za 5 let dost vysoké číslo.
- geppi
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 25.01.2010 21:13
- Bydliště: Petrovice
Re: Nechat zahřát nebo jet?
V knize jak na to- fofo2 se píše že je lepší vždy po nastartování ihned vyjet nezávisle na počasí a roční době. Já osobně nastaruji, nechám 5-10s protočit a pomalu vyrážim.
geppi 2.0 TDCI 117KW(159 PS) r.v.2006 Black Knight
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Tak jasne ze to neni idealni, ale kdyz uz tam to vyhrivani celniho skla mam tak proc se s tim skrabat ze?
Navic pokud na zivotnosti motoru (ktera je cca 350tis km) ztratim timto za celou zivotnost auta dejme tomu 10tis km tak uz me to asi netrapi
Ale mas pravdu a Tvuj argument urco beru jako spravny 



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti