Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Příspěvek od BobTDCi » 05.10.2010 20:31

V12 píše:V prvom rade na obrazku nie je nikde tlak turba. Su tam iba 2 krivky pre vykon a 2 krivky pre krutiaci moment. Podla mojho nazoru su mozne 2 priciny tohto javu :
1. pridali tlak na turbe viac, nez treba, RJ to vyhodnoti ako poruchu regulacie turba
2. ako v 1), ale problem je v cerpadle, ktore nestiha dodavat potrebne mnozstvo paliva do railu v dosledku zachovania spravneho pomeru palivo - vzduch. Pretoze pri vyssom tlaku turba ide do valcov viac vzduchu, takze treba umerne zvysit davku paliva

Keby som mal nachipovat svojho plechaca, rozhodne to urobim inak - zmeny by boli az od cca 3000 rpm, ten motor je v nizkych otackach dostatocne silny na cokolvek predstavitelne, kontrolka ESP mi blika pri kazdom ostrejsom vyjazde zo zakruty na trojke, na mokrej ceste aj na stvorke, v oboch pripadoch pri 2000 az 2500 rpm. Co mi ale nepaci je podla mna prinizka maximalna rychlost na tych 100 kW (200km/h som vytlacil aj zo 77 kW Ochcavky). Okrem toho, keby som nechal zdvihnut vykon az nad 3000 rpm, maximalny krutiak nestupne, co chrani hlavne spojku. Ani ostatne komponenty (CR cerpadlo, vstrekovace a turbo) nie su znasilnovane pri beznej jazde, kedy to tocim tak do 2500 rpm. A v pripade potreby vykonu mu sliapnem na krk - vtedy sa prejavia dane upravy. Naladenie motora takymto sposobom je daleko setrnejsie, nez zdvihnut krutiak v celom rozsahu otacok.

Ked si to dam dohromady, bud firma, kde si to dal urobit nie su profici ale iba nalievaci, alebo Tvoj motor ma vazny problem s cerpadlom. Kolko km mas najazdene ? Ak bol upchaty filter, tak asi hoodne a potom je pravdepodobejsia varianta c. 2.
Človeče - veľmi dobrá úvaha...toto mi neprišlo na um bez teba....
Ďakujem za vnuknutie...páči sa mi to. :roll: :perfect: :Dancer:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Obcas vynecha turbo

Příspěvek od pavel28 » 22.10.2010 17:36

Kde najdu snímač a váhu vzduch.Máte nějaké foto? DIKY :nixw: :nixw:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
rob45
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 29.10.2008 20:15

Re: Obcas vynecha turbo

Příspěvek od rob45 » 22.10.2010 20:08

je to hned za air boxem na zacatku hadice
Přílohy
Bez názvu.JPG
Focus 2013-, 1.0L EcoBoost 120PS/125PS - Fox, Lunar Sky
Ford focus 2 18.TDCI 85kw r.v 2006

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Obcas vynecha turbo

Příspěvek od pavel28 » 22.10.2010 21:08

rob45 píše:je to hned za air boxem na zacatku hadice
DÍKY. :bravo22: :palec_nahoru:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
boby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 30.11.2009 07:24

silentblok upevnění vzduchové trubice turba 1.8 TDDI

Příspěvek od boby » 21.11.2010 09:13

Ahojte, má někdo zkušenosti s výměnou silentbloku, který přidržuje kovovou hadici turba k hlavě motoru? Je tam zalisovaný šroubek, kterým se připevňuje právě ta hadice, viz foto. Mám obavu, když to budu měnit, že bude potřeba vyměnit i to gufero, nebo existuje nějaký jiný způsob, jak to vyměnit? Pro názornost přikládám foto o jakou dírku:) a šroubek v silentbloku jde. děkuji za rady a vaše zkušenosti,
Přílohy
2.jpg
1.jpg
1.8 TDDi, r.v. 1999, zrezivělý dříč

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: silentblok upevnění vzduchové trubice turba 1.8 TDDI

Příspěvek od foki » 21.11.2010 15:09

v hlave je zavit a sekacem nebo klestema to jde povolit a nahradit to jde silenblokem ze skodovky akorat je trochu vyssi .-
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
boby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 30.11.2009 07:24

Re: silentblok upevnění vzduchové trubice turba 1.8 TDDI

Příspěvek od boby » 21.11.2010 17:21

Moc děkuji za radu. Znamená to, že nebudu muset rozdělávat ten velký kovový díl kryt hlavy válců, ale bude mi stačit "vyštípat" tu gumu z vrchu a dám tam opět z vrchu nový díl: silentblok s tím šroubkem. Díky. Snad se to bude dát koupit někde u Forda.
1.8 TDDi, r.v. 1999, zrezivělý dříč

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: silentblok upevnění vzduchové trubice turba 1.8 TDDI

Příspěvek od foki » 21.11.2010 20:37

gumu tam muzes nechat aspon to pujde lip chytit , a u forda to stoji 120kc .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

tool11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 15.05.2008 06:52

Po vymene turba vetsi spotreba

Příspěvek od tool11 » 12.12.2010 19:04

Zdravim..

1,6 TDCi, 80 kW C-Max 2005

bohuzel mi odeslo turbo po cca 140 tis., nechal jsem ho repasovat a v servisu namontovat. Rekli mi,ze s tim maji zkusenosti,proto si myslim,ze nic podstatneho nezanedbali. Nicmene ted po nekolika jizdach je spotreba o dost vyssi a to cca 9L/100km. Tu ukazuje pocitac. Jel jsem schvalne pomalu,zadne vytaceni, rychlost max. 60-70 km/h. Po studenem startu vyskoci spotreba na cca 15/100 pak klesne na zminenych 9.

Pred repasi turba po startu cca 11-12, za par minut vzdy spadla na 6-7.
Pri takove jizde jako dnes (max 60-70) jsem se dostal v pohode pod 6L.

Poradte prosim cim by to mohlo byt, co pripadne zkontrolovat :roll:
Dekuji vsem za rady

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Po vymene turba vetsi spotreba

Příspěvek od V12 » 12.12.2010 19:19

Co bolo dovodom vymeny turba ? Zadrelo sa, alebo zacalo vydavat kvilive zvuky, resp. tlacilo olej do nasavania ?
Spozoroval si zmenu vykonu ?

Mne zacalo turbo zavijat ako sirena sanitky, po kontrole mechanik zistil, ze tlaci olej do nasavania. Nasledovala vymena. Po nej som zmenu vykonu nespozoroval, takisto sa nezmenila ani spotreba.

Myslim, ze bude nefunkcne ovladanie geometrie turba, to ma za nasledok nutnost viac tlacit na plyn a tym aj vacsiu spotrebu. Daj to na diagnostiku, to je najlepsie riesenie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

tool11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 15.05.2008 06:52

Re: Po vymene turba vetsi spotreba

Příspěvek od tool11 » 12.12.2010 19:23

Turbo zacalo vydavat po studenem startu takovy vrzavy zvuk po cca 2 sec. klid.
Po case prestal motor tahnout, pry byla stredni cast turba uplne volna (moc se v tom nevyznam). Po repasi je vykon naopak si myslim nepatrne lepsi, motor tahne krasne,ale ta spotreba me desi.. :?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Po vymene turba vetsi spotreba

Příspěvek od V12 » 12.12.2010 19:38

Mozno zapchaty DPF, ak ho mas. V kazdom pripade diagnostika...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

tool11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 15.05.2008 06:52

Re: Po vymene turba vetsi spotreba

Příspěvek od tool11 » 12.12.2010 19:43

No ale pred repasi mel spotrebu normalni, ve meste tak 6,2 cca , mimo sem se dostal kolikrat i pod 5 :(

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Po vymene turba vetsi spotreba

Příspěvek od V12 » 12.12.2010 20:01

Daj to na diagnostiku, bude to jasne, takto iba spekulujeme.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

tool11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 15.05.2008 06:52

Re: Po vymene turba vetsi spotreba

Příspěvek od tool11 » 22.12.2010 12:36

Takze pratele motor se sam zreguloval po cca 100 km a jedem zase za 5,5 l.
Doufam,ze uz to tak zustane.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů