Příspěvek
od V12 » 12.11.2010 06:42
Ac1D :
Definuj pojem super stav.
Problem dnesnych vozov nie je stav karoserie. Toto sa pozinkovanim a dalsimi technologiami podarilo celkom dobre vyriesit - nove auta nehniju tak rychlo, ako stare. Zvonku aj zvnutra moze auto vyzerat naozaj super, po vymene polovice podvozka, vsetkych capov a inych zdrojov pazvukov bude aj dobre jazdit. No do motora jednoducho nevidis, pretoze pri nakupe Ti ho nikto nedovoli rozobrat, aby so pozrel v akom stave je turbo, co nie je zaneseny EGR a ci v palivovom filtri nie su piliny z pridierajuceho sa cerpadla. DPF nema vyznam komentovat, poznam cloveka, ktory kupil 80 kW Focusa s DPF, na tacho prijatelnych 140 tisic. Bol fakt v super stave, 3 rocny. Najazdil 1000 km a nudzovy rezim. V servise zistili, ze je v kybli DPF a vymena aj s robotou bude stat 2000 EUR, pretoze auto nema 140, ale 240 tisic. Pochopitelne nasledovala demontaz filtra a uprava RJ, no po dalsich 1000 km auto opat nepojazdne - turbo v haji. Oprava vo Forde - 1300 EUR aj s nejakym bonusom. Hned mu odporucili vymenu vstrekovacov, ktoru aj o mesiac urobili. Za tie prachy, co do toho nastrkal mohol mat novy FF II 1.6i TrendX vo velmi slusnej vybave, no podla jeh slov s mizernym motorom (co mu trochu davam za pravdu).
Moj pripad je podobny - kupil som Plechaca a po 600 km vymena turba. Auto som potreboval rychlo, repas trval dlho a hotove repasovane turba neboli k zohnaniu, tak tam slo nove. Francuz velmi dobre vedel, ze to turbo odchadza, nalial do motora riadne husty olej, takze nevydavalo ziadne rusive zvuky. No po vymene oleja zacalo. Od vymeny mam natocenych 12 tisic km, zatial nastastie bez akychkolvek problemov. Trochu sa sice ozyva spojkove lozisko, no zvuk sa vobec nemeni, takze to neriesim. Vstrekovace tiez nie su v 100% stave, ale zatial sa to nezhorsuje. Pre istotu su prachy na ich vymenu uz nachystane. Dvojhmota drzi a neklepoce a dufam, ze tak to zostane este peknych par desiatok tisic kilometrov.
Vsetky stare poucky o kupe jazdenych aut su takmer k nicomu, doba nesmrtelnych dieslov uz jednoducho skoncila a s tym sa musime zmierit. Takze budme radi, ze tu mame relativne jednoduche a bezproblemove (resp. na opravy vcelku lacne) benzinaky. Pretoze aj tu sa situacia s postupujucim trendom downsizingu zacina zhorsovat. Kupil by niekto motor 1.2 turbobenzin so 105 konmi po 150 tisic km ? Ja ani nahodou, vdaka znizovaniu vyrobnych nakladov bude zrely do srotu. Bohuzial. A je jedno, ci to bude VW, Renault ci cokolvek ine. Desim sa dna, kedy vymru moderne atmosfericke dvojlitre typu Duratec HE ci toyotacky 1.6 ValveMatic (97kW !!!) a im podobne...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO