Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
- Miri
- Test driver 
- Příspěvky: 2836
- Registrován: 11.03.2010 16:47
- Bydliště: PRAHA / Kladno
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
milanek:  pokud bys namontoval přes přibalenou ŘJ a kablíky dle popisu na + a - baterky včetně kabelu do světlometu k +od parkovacího světla, tak by to mělo fungovat přesně jak píšeš
			
									
									
						- Ada
- Test driver 
- Příspěvky: 2295
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přibram okres Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=aAda píše:Pořád nechápu,co tu řešíteMyslim si,že je to jednoduché.

Připojíš DLRky na baterku a další drát na parkovačku.Když sepne světelný senzor,tak automaticky zhasnou DLR.
Je to zde:
A nebo máš "blbé" DLRky.

Miri,ty jsi optimista
 ,už tady o tom promrskali zbytečně času. Já jsem tvrdil to samé ale prý to není pravda
 ,už tady o tom promrskali zbytečně času. Já jsem tvrdil to samé ale prý to není pravda   podle mě to takto musí makat, protože ten světelný senzor zapne velká světla a DLRky automaticky zhasnou.
  podle mě to takto musí makat, protože ten světelný senzor zapne velká světla a DLRky automaticky zhasnou.   Hrabou se tu do pojistek a podobně. Buh ví,že to nemaji s ŘJ  a proto musí laborovat nad sítí z kabelů.
 Hrabou se tu do pojistek a podobně. Buh ví,že to nemaji s ŘJ  a proto musí laborovat nad sítí z kabelů.  Podle mě muže být zapnuto na automat a bude to makat stejně,jako když to sepneme manualně
 Podle mě muže být zapnuto na automat a bude to makat stejně,jako když to sepneme manualně   Chce to koupit o maloučko dražší DLRky s ŘJ a jde to samo
 Chce to koupit o maloučko dražší DLRky s ŘJ a jde to samo  

Focus ll,3 Dv.HB,Zetec 1.6,BlueJeans color 04.2006
"Když nejde o život,tak jde o hovno"
- TYU
- Nováček 
- Příspěvky: 121
- Registrován: 19.05.2009 07:59
- Bydliště: Belgie
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Chtěl bych tady upozornit lidi, kteří mají udělané denní svícení jako já. To jest přepínač v poloze "auto", pojistka 20A + relátko a přemostění pinů 1-26 ve svorkovnici. Možná by stálo za tu námahu podívat se na to přemostění v jakém je stavu.
Minulý víkend se mi stalo, že mi přestala svítit světla, resp, svítila pouze za snížené viditelnosti (jak sepne senzor). Myslel jsem, že praskla pojistka, ale nakonec jsem zjistil, že drátek přemostění je spečený a přepálený, možná to už trvalo nějakou dobu. Nevím jaké proudy tam můžou téct (podle pojistky to asi nebude víc jak 20A ). Drátek ale nevydržel. Věnujte tomu chvilku a mrkněte se na to, abyste případně neupekli třeba svorkovnici.
 ). Drátek ale nevydržel. Věnujte tomu chvilku a mrkněte se na to, abyste případně neupekli třeba svorkovnici.
Mimochodem drátek jsem měl od Žirafáka, teď budu zase pracně shánět konektor abych si vyrobil nějaký silnější. Netušíte někdo, kde sehnat právě ten konektor?
			
									
									Minulý víkend se mi stalo, že mi přestala svítit světla, resp, svítila pouze za snížené viditelnosti (jak sepne senzor). Myslel jsem, že praskla pojistka, ale nakonec jsem zjistil, že drátek přemostění je spečený a přepálený, možná to už trvalo nějakou dobu. Nevím jaké proudy tam můžou téct (podle pojistky to asi nebude víc jak 20A
 ). Drátek ale nevydržel. Věnujte tomu chvilku a mrkněte se na to, abyste případně neupekli třeba svorkovnici.
 ). Drátek ale nevydržel. Věnujte tomu chvilku a mrkněte se na to, abyste případně neupekli třeba svorkovnici.Mimochodem drátek jsem měl od Žirafáka, teď budu zase pracně shánět konektor abych si vyrobil nějaký silnější. Netušíte někdo, kde sehnat právě ten konektor?
byl - Ford Focus II Titanium (hatchback), 1.8 TDCi - 85 kW, Tonic Blue, 02/2007
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017
						je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017
- Matej
- Nováček 
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nitra
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Nie si sám čo dopadol presne tak.
			
									
									FORD-Focus  C-MAX 1.8TDCi Ghia
						- andydy1
- Junior 
- Příspěvky: 281
- Registrován: 19.05.2009 22:55
- Bydliště: stara lubovna
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
aj mne sa to pripieklo vid strana 20, ale uz to mam spravene poriadne vdaka matejovi.
			
									
									1,6 tdci 80kw GHIA original navi denso+tv+dvd+cuvacia kamera

						- 
				peterkos2
- Nováček 
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2008 16:56
- Bydliště: Čachtice
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Ja som tu už predsa písal,že som nameral prúd tečúci týmto vodičom 7,5A.Poistke 16A odpovedá prierez 2,5mm2,poistke 25A prierez 4mm2.Ak tu je použitá poistka 20A,tak vodič by som volil min. 2,5,pre istotu 4mm2
			
									
									Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza
						- TYU
- Nováček 
- Příspěvky: 121
- Registrován: 19.05.2009 07:59
- Bydliště: Belgie
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Tak to se omlouvám, netušil jsem, že je to taková masová záležitost. Předchozí příspěvky jsem jaksi nečetlandydy1 píše:aj mne sa to pripieklo vid strana 20, ale uz to mam spravene poriadne vdaka matejovi.

byl - Ford Focus II Titanium (hatchback), 1.8 TDCi - 85 kW, Tonic Blue, 02/2007
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017
						je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017
- Matej
- Nováček 
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nitra
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
No to by ma zaujímalo ako si a čo si to vôbec meral . Ja som nameral 129mA ( pozri toto vláko s obrázkami )a to je podstatný rozdiel !!!. Vychádzal a vypočítal som z ubytku napätia na tomto vodiči pri zapnutých svetlách a ktorý mal známy odpor 0,1 ohm. Ten prepoj mal vtedy skutočne odpor 0,1 ohm( tak bol vyrobený) a bol na ňom úbytok 12,9mV čo predstavuje výkonovú stratu 1,66W čo v Tvojom prípade pri takom prúde 7,5A by bol ubytok napätia na vodiči 75mV výkonová strata až 5,25W. Zmeraj ešte raz aký je ubytok na tom vodiči a potom správne vypočítaj aký prúd tam tečie. Ale stačí aby tam vznikol nedokonalý spoj alebo časom ďalší prechodový odpor použitím neoriginálnych konektorov a začne problém. Keby sa prechodový odpor zväčšil napr. 10x na hodnotu 1 ohm tak výkonová strata v mojom prípade bude 16,6W a v Tvojom prípade by bola až 52,5 W t.j ako jedna žiarovka do svetlometu čo je absolútne nerálne.Ten vodič jednocho povedané len ovláda to prídavné rele je v seriii s cievkou relátka. Keby to bolo ako píšeš tak by to relátko "svietilo" ako tá žiarovka.Preto takto reagujem na tie hodnoty prúdu ktoré tečú týmto vodičom ktoré si nameral.peterkos2 píše:Ja som tu už predsa písal,že som nameral prúd tečúci týmto vodičom 7,5A.Poistke 16A odpovedá prierez 2,5mm2,poistke 25A prierez 4mm2.Ak tu je použitá poistka 20A,tak vodič by som volil min. 2,5,pre istotu 4mm2
FORD-Focus  C-MAX 1.8TDCi Ghia
						- 
				peterkos2
- Nováček 
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2008 16:56
- Bydliště: Čachtice
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Meral som obyčajným multimetrom ,ktorý má rozsah do 10A DC zapojeným do série.Keď tvrdíš,že je to len ovládačka,hoď sem schému,rád poviem,že som sa mýlil
			
									
									Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza
						- Dzefer
- Zkušený 
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
to matej:
a neni jednoduchsie a hlavne presnejsie prud odmerat rovno ampermetrom ako to urobil peterkos2? Ako si odmeral odpor toho vodica 0.1ohm? Take male odpory sa normalny mutlimetrom odmerat nedaju, tak ma to zaujima.
			
									
									
						a neni jednoduchsie a hlavne presnejsie prud odmerat rovno ampermetrom ako to urobil peterkos2? Ako si odmeral odpor toho vodica 0.1ohm? Take male odpory sa normalny mutlimetrom odmerat nedaju, tak ma to zaujima.
- Matej
- Nováček 
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nitra
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Tak aby bolo vo veci jasné. keď som dostal poštou ten prepoj prvé čo ma napadlo že to je nejaký paškvil alebo nepodarok pretože priemer vodiča a vôbec zalisovanie konektorov budili na prvý pohľad podozrenie že to nie je až taká profesionálna výroba. Preto som meral odpor a to mutlimetrom ktorý má minimálny rozsah 0,1ohm. Tak som to nameral a viac neskúmal prečo som nameral až 0,1ohm čo bola chyba.!!!peterkos2 píše:Meral som obyčajným multimetrom ,ktorý má rozsah do 10A DC zapojeným do série.Keď tvrdíš,že je to len ovládačka,hoď sem schému,rád poviem,že som sa mýlil
 . Pritom som zhodou okolností meral aj odpor vinutia 3ks relátok  z ktorých som jedno použil  a tam sa odpor vinutia pohyboval v rozsahu 80-100 ohm čo znamená že  cievkou relé tečie prúd cca 138-170mA   v závislosti od napätia baterii.  Po zapojení  prepoja už nebola dodatočne  iná možnosť len nepriamo zistiť aký prúd tam tečie a to priamo meraním úbytku napätia na tomto vodiči čo  bolo skutočne 12,9mv. Keďže som vychádzal z toho čo som nameral tak ten prúd zodpovedal približne prúdu ktorý tečie cievkou relé a tým som považoval vec za vyriešenú a usudzoval  že je len na ovládanie relé. Musím potvrdiť že mi nedalo s odstupom času  to čo píšeš  posledne  peterkos2 a trváš na svojom tvrdení , že niekde je  asi problém a tak som začal preverovať ako to bolo. Keďže  ako píšeš nameral si  prúd  priamo 7,5A a ja úbytok na tomto vodiči 12,9mV ,tak  odpor toho kúska vodiča by mal byť 1,72miliohm. čo je  v skutočnosti aj reálna hodnota a nie ako som ja pôvodne nemeral 0.1ohm. Potom výková strata na tom kúsku predstavuje 0,96W.Nie je to síce  veľa ,ale aj tak sa to dá považovať za medznú mieru lebo na pin 1 bolo ťažko dostať vodič s väčším prierezom keďže bol bol použitý konektor ako  neoriginál. !! Aj tu vidieť že stačí aby sa málo  zvýšil prechodový odpor,špatná konštrukcia alebo montáž a úbytok napätia pri takom prúde sa podstatne zvýši a vodič sa začína ohrievať. Preto sú potrebné dve podmienky dostatočný prierez a tým malý odpor a druhá dokonalý prechod na kontaktoch. Stačí aby sa  odpor prepoja s prechodovým odporom zväčšil čo len 2x a výkonová strata je 2x väčšia a keďže pracujeme s miliohmami tak to nie je problém aj 10x a potom sa už topí samotná izolácia a ďalej už len žhaví až sa prepáli.
 . Pritom som zhodou okolností meral aj odpor vinutia 3ks relátok  z ktorých som jedno použil  a tam sa odpor vinutia pohyboval v rozsahu 80-100 ohm čo znamená že  cievkou relé tečie prúd cca 138-170mA   v závislosti od napätia baterii.  Po zapojení  prepoja už nebola dodatočne  iná možnosť len nepriamo zistiť aký prúd tam tečie a to priamo meraním úbytku napätia na tomto vodiči čo  bolo skutočne 12,9mv. Keďže som vychádzal z toho čo som nameral tak ten prúd zodpovedal približne prúdu ktorý tečie cievkou relé a tým som považoval vec za vyriešenú a usudzoval  že je len na ovládanie relé. Musím potvrdiť že mi nedalo s odstupom času  to čo píšeš  posledne  peterkos2 a trváš na svojom tvrdení , že niekde je  asi problém a tak som začal preverovať ako to bolo. Keďže  ako píšeš nameral si  prúd  priamo 7,5A a ja úbytok na tomto vodiči 12,9mV ,tak  odpor toho kúska vodiča by mal byť 1,72miliohm. čo je  v skutočnosti aj reálna hodnota a nie ako som ja pôvodne nemeral 0.1ohm. Potom výková strata na tom kúsku predstavuje 0,96W.Nie je to síce  veľa ,ale aj tak sa to dá považovať za medznú mieru lebo na pin 1 bolo ťažko dostať vodič s väčším prierezom keďže bol bol použitý konektor ako  neoriginál. !! Aj tu vidieť že stačí aby sa málo  zvýšil prechodový odpor,špatná konštrukcia alebo montáž a úbytok napätia pri takom prúde sa podstatne zvýši a vodič sa začína ohrievať. Preto sú potrebné dve podmienky dostatočný prierez a tým malý odpor a druhá dokonalý prechod na kontaktoch. Stačí aby sa  odpor prepoja s prechodovým odporom zväčšil čo len 2x a výkonová strata je 2x väčšia a keďže pracujeme s miliohmami tak to nie je problém aj 10x a potom sa už topí samotná izolácia a ďalej už len žhaví až sa prepáli.FORD-Focus  C-MAX 1.8TDCi Ghia
						- 
				peterkos2
- Nováček 
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2008 16:56
- Bydliště: Čachtice
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Podla mňa,je ťažko merať nejaký úbytok napätia pri autobatérii,a už vôbec nie,keď je auto naštartované.Opravte ma,ak sa mýlim
			
									
									Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza
						- Matej
- Nováček 
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nitra
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Neviem čo tým sleduješ ,ale ohmov zákon platí vždy aj keď beží motor...............peterkos2 píše:Podla mňa,je ťažko merať nejaký úbytok napätia pri autobatérii,a už vôbec nie,keď je auto naštartované.Opravte ma,ak sa mýlim
FORD-Focus  C-MAX 1.8TDCi Ghia
						- Deepo
- Nováček 
- Příspěvky: 3
- Registrován: 27.09.2010 19:10
- Bydliště: Banska Bystrica
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
http://www.saunika.sk/auto-elektro-inst ... 12---1550/
mohol by som pouzit aj toto rele ako nahradu za 1425751 ? dakujem za odpoved
			
									
									mohol by som pouzit aj toto rele ako nahradu za 1425751 ? dakujem za odpoved
C-Max 1.6 Ghia
						- Matej
- Nováček 
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nitra
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
To rele má iné zapojenie kontaktov a aj samotný tvar. Jednoducho by tam nepasovalo. Vyber z hukačky a to nahraď podobným hnedým alebo bielym napr. ja som použil z EscortaDeepo píše:http://www.saunika.sk/auto-elektro-inst ... 12---1550/
mohol by som pouzit aj toto rele ako nahradu za 1425751 ? dakujem za odpoved
FORD-Focus  C-MAX 1.8TDCi Ghia
						Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host









