PRAVDĚPODOBNĚ MÁŠ STARŠÍ SOFT.pavel28 píše:Určitě se na to zeptám.Sobull píše:To bys možná mohl mezi řečí zmínit, že si slyšel o člověku s 2.0TDCi, kterému po odstranění už dvakrát spadlo auto do nouzáku. Jestli ti něco takového taky nehrozí.pavel28 píše:Jedu v utery na 9.00hod.http://www.fapoff.cz/Abych měl nějaký info
Filtr pev.částic tdci+emise od str162
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
OK - veď hovorím...ja sám som "po" už ľutoval, že som to mohol mať už rok "out" a spokojnejšie jazdiť.
Druhý aspekt toho všetkého je, že čím skôr to dáš von - tým skôr sa ti aj samotná investícia vráti...nevraviac o tom o koľko lepšie sa má turbo - teda i o koľko lepšiu prognózu životnosti potom má/ak čase pitvy DPF už nie je v "kóme".../. Takže prajem šťastné jazdenie a neviem koľko si mal od ostatnej výmeny oleja - teda na koľko je už nariedený olej - ak už druhá polovička intervalu, tak by som tam prskol nový olej a filter a už iba spokojne jazdil...
Druhý aspekt toho všetkého je, že čím skôr to dáš von - tým skôr sa ti aj samotná investícia vráti...nevraviac o tom o koľko lepšie sa má turbo - teda i o koľko lepšiu prognózu životnosti potom má/ak čase pitvy DPF už nie je v "kóme".../. Takže prajem šťastné jazdenie a neviem koľko si mal od ostatnej výmeny oleja - teda na koľko je už nariedený olej - ak už druhá polovička intervalu, tak by som tam prskol nový olej a filter a už iba spokojne jazdil...
pavel28 píše:Tak právě jsem se vrátil z Bystřice,ůplně stejné dojmi,jako wilder01,akorát jsem ještě neměřil tu spotřebu.soft.jsem měl naštěstí už ten novější,ale i když ne,tak hoši s fapoff by s tim ochotně zajeli do Fordu,(nějakých 28km.)akorát by to trvalo delej.mimochodem,ten starší soft.mají většinou focuse,2005a2006 ne c-maxe tak mi to řekli.Tet už mám krásně černý konec vyfuku :huraa:a doufám,ze to bude OK. Vše suprovně vysvětlili a na projítí STK dávají písemně záruku.
Já jsem se rozmýšlel rok,jestli jít,či ne a su rád ,že to mám za sebou.Ten kdo o tom rozmýšlí,tak jako já a nemůže v noci spávat,tak se toho vůbec nenusí bát.
PS.Mám najeto 118000km.a ten filtr byl ještě celkem OK.Ale měli tam i auta,které měli 115000km.a filtr byl KO.Dnes bylo obědnáno 5 aut,a dělají deně 3 až 6 aut.
JO a ten,kdo se tam chystá,a zadá si jejich souřadnice co mají u jejich kontaktu,do navigace,tak Vás to dovede asi 50m.od jejich servisu.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Sobull
- Zkušený

- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Díky za optání. To ti řekli přímo oni?pavel28 píše:PRAVDĚPODOBNĚ MÁŠ STARŠÍ SOFT.
Budu tam muset zavolat. Abych řekl pravdu, je mi celkem u (_o_) co mám za soft. To je jejich práce, jak ho upravit aby s autem nebyl problém...
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- tutys
- Nováček

- Příspěvky: 94
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Ok....tak zatím jen pozitivní informace...doufám, že vydrží i nadále. Každopádně po ujetí těch 1.000 - 2.000 km dej vědět zda je pořád vše ok bez jediného problému. Ještě se tě zeptám na konečnou cenu za celý proces? Díkypavel28 píše:Tak právě jsem se vrátil z Bystřice,ůplně stejné dojmi,jako wilder01,akorát jsem ještě neměřil tu spotřebu.soft.jsem měl naštěstí už ten novější,ale i když ne,tak hoši s fapoff by s tim ochotně zajeli do Fordu,(nějakých 28km.)akorát by to trvalo delej.mimochodem,ten starší soft.mají většinou focuse,2005a2006 ne c-maxe tak mi to řekli.Tet už mám krásně černý konec vyfuku :huraa:a doufám,ze to bude OK. Vše suprovně vysvětlili a na projítí STK dávají písemně záruku.
Já jsem se rozmýšlel rok,jestli jít,či ne a su rád ,že to mám za sebou.Ten kdo o tom rozmýšlí,tak jako já a nemůže v noci spávat,tak se toho vůbec nenusí bát.
PS.Mám najeto 118000km.a ten filtr byl ještě celkem OK.Ale měli tam i auta,které měli 115000km.a filtr byl KO.Dnes bylo obědnáno 5 aut,a dělají deně 3 až 6 aut.
JO a ten,kdo se tam chystá,a zadá si jejich souřadnice co mají u jejich kontaktu,do navigace,tak Vás to dovede asi 50m.od jejich servisu.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ford Mondeo kombi, TITANIUM, black-panther, 2,0TDCi - 103kW, 3/2012
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
1.6 80kwTDCi-5000kč.tutys píše:Ok....tak zatím jen pozitivní informace...doufám, že vydrží i nadále. Každopádně po ujetí těch 1.000 - 2.000 km dej vědět zda je pořád vše ok bez jediného problému. Ještě se tě zeptám na konečnou cenu za celý proces? Díkypavel28 píše:Tak právě jsem se vrátil z Bystřice,ůplně stejné dojmi,jako wilder01,akorát jsem ještě neměřil tu spotřebu.soft.jsem měl naštěstí už ten novější,ale i když ne,tak hoši s fapoff by s tim ochotně zajeli do Fordu,(nějakých 28km.)akorát by to trvalo delej.mimochodem,ten starší soft.mají většinou focuse,2005a2006 ne c-maxe tak mi to řekli.Tet už mám krásně černý konec vyfuku :huraa:a doufám,ze to bude OK. Vše suprovně vysvětlili a na projítí STK dávají písemně záruku.
Já jsem se rozmýšlel rok,jestli jít,či ne a su rád ,že to mám za sebou.Ten kdo o tom rozmýšlí,tak jako já a nemůže v noci spávat,tak se toho vůbec nenusí bát.
PS.Mám najeto 118000km.a ten filtr byl ještě celkem OK.Ale měli tam i auta,které měli 115000km.a filtr byl KO.Dnes bylo obědnáno 5 aut,a dělají deně 3 až 6 aut.
JO a ten,kdo se tam chystá,a zadá si jejich souřadnice co mají u jejich kontaktu,do navigace,tak Vás to dovede asi 50m.od jejich servisu.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Přesně mě řekli,tento problém je příčinou staršího soft,ale je to asi u5 ze100 aut.5 Řekl mě to ten člověk,co tam vypisije ty papíry u PC.Sobull píše:Díky za optání. To ti řekli přímo oni?pavel28 píše:PRAVDĚPODOBNĚ MÁŠ STARŠÍ SOFT.
Budu tam muset zavolat. Abych řekl pravdu, je mi celkem u (_o_) co mám za soft. To je jejich práce, jak ho upravit aby s autem nebyl problém...
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
BobTDCi Nevím,jestli mam měnit ten olej,protože mě oleje vůbec NEPŘIBÍVALO,tak tam snad nebude ani nefta.Co si o tom myslíš.Do výměny mám ještě 7000km.BobTDCi píše:OK - veď hovorím...ja sám som "po" už ľutoval, že som to mohol mať už rok "out" a spokojnejšie jazdiť.
Druhý aspekt toho všetkého je, že čím skôr to dáš von - tým skôr sa ti aj samotná investícia vráti...nevraviac o tom o koľko lepšie sa má turbo - teda i o koľko lepšiu prognózu životnosti potom má/ak čase pitvy DPF už nie je v "kóme".../. Takže prajem šťastné jazdenie a neviem koľko si mal od ostatnej výmeny oleja - teda na koľko je už nariedený olej - ak už druhá polovička intervalu, tak by som tam prskol nový olej a filter a už iba spokojne jazdil...
pavel28 píše:Tak právě jsem se vrátil z Bystřice,ůplně stejné dojmi,jako wilder01,akorát jsem ještě neměřil tu spotřebu.soft.jsem měl naštěstí už ten novější,ale i když ne,tak hoši s fapoff by s tim ochotně zajeli do Fordu,(nějakých 28km.)akorát by to trvalo delej.mimochodem,ten starší soft.mají většinou focuse,2005a2006 ne c-maxe tak mi to řekli.Tet už mám krásně černý konec vyfuku :huraa:a doufám,ze to bude OK. Vše suprovně vysvětlili a na projítí STK dávají písemně záruku.
Já jsem se rozmýšlel rok,jestli jít,či ne a su rád ,že to mám za sebou.Ten kdo o tom rozmýšlí,tak jako já a nemůže v noci spávat,tak se toho vůbec nenusí bát.
PS.Mám najeto 118000km.a ten filtr byl ještě celkem OK.Ale měli tam i auta,které měli 115000km.a filtr byl KO.Dnes bylo obědnáno 5 aut,a dělají deně 3 až 6 aut.
JO a ten,kdo se tam chystá,a zadá si jejich souřadnice co mají u jejich kontaktu,do navigace,tak Vás to dovede asi 50m.od jejich servisu.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jinak,nedalo mě to,a ještě tet večer jsem se musel projet asi 50km.Je to super.
Snad to bude super i po 1000km. a 2000km. a 3.......................
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- Sobull
- Zkušený

- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Vysoký, hubený? To je přímo pan majitel.pavel28 píše:Přesně mě řekli,tento problém je příčinou staršího soft,ale je to asi u5 ze100 aut.5 Řekl mě to ten člověk,co tam vypisije ty papíry u PC.
Zajímavý je, že mě tohle neřekli. To musí přece poznat o jaký soft jde, ne? A 5 ze 100 není zas tak málo aby se tím nezabýval...
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
No záleží na tom či máš 7.000km do predpísaného intervalu teda 20.000km, alebo si meníš olej po kratšej dobe.pavel28 píše: BobTDCi Nevím,jestli mam měnit ten olej,protože mě oleje vůbec NEPŘIBÍVALO,tak tam snad nebude ani nefta.Co si o tom myslíš.Do výměny mám ještě 7000km.
Jinak,nedalo mě to,a ještě tet večer jsem se musel projet asi 50km.Je to super.![]()
Snad to bude super i po 1000km. a 2000km. a 3.......................![]()
Ja osobne som menil olej po 12.000km a druhá výmena (asi 2-3mesiace pred predajom) po 11.000km ani nie.
Ak tam už máš najazdené na ňom tých 13.000km - tak osobne by sm už menil tak či tak - ale je to na tebe samozrejme.
Osobne viac ako 15tkm neodporúčam - ale každý sa má zariadiť podľa seba.
Môj "osobný" interval má na svedomí čítanie od ing. Černého - asi najlepšieho českého tribologa.
Keď robili rozbory olejov počas výmenných intervalov - v nejakom menšom "kroku" - po cca 5.000km tak po 14.000km už prakticky žiaden olej nespĺňal všetky nároky - disperzanty, alkalická rezerva a tak podobne...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Právě že ne,pan majitel,s tím jsem pokecal až později,o zase jiných věcech,tak 170cm.až 180cm.mladý,hnědé rovné vlasy.Ale lepši bude,když tam zavoláš,a oni ti určitě pomůžou vyřešit tvůj problém.Sobull píše:Vysoký, hubený? To je přímo pan majitel.pavel28 píše:Přesně mě řekli,tento problém je příčinou staršího soft,ale je to asi u5 ze100 aut.5 Řekl mě to ten člověk,co tam vypisije ty papíry u PC.
Zajímavý je, že mě tohle neřekli. To musí přece poznat o jaký soft jde, ne? A 5 ze 100 není zas tak málo aby se tím nezabýval...
Naposledy upravil(a) pavel28 dne 22.09.2010 18:25, celkem upraveno 2 x.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Já měním po 15000km.,Tak že mám najeto 8000km.Jaký olej by si mi doporučil,když mám DPF pryč,už k vůli životnosti turbu,bude lepší 5W-40 A3/B3 a od jakého výrobce.BobTDCi píše:No záleží na tom či máš 7.000km do predpísaného intervalu teda 20.000km, alebo si meníš olej po kratšej dobe.pavel28 píše: BobTDCi Nevím,jestli mam měnit ten olej,protože mě oleje vůbec NEPŘIBÍVALO,tak tam snad nebude ani nefta.Co si o tom myslíš.Do výměny mám ještě 7000km.
Jinak,nedalo mě to,a ještě tet večer jsem se musel projet asi 50km.Je to super.![]()
Snad to bude super i po 1000km. a 2000km. a 3.......................![]()
Ja osobne som menil olej po 12.000km a druhá výmena (asi 2-3mesiace pred predajom) po 11.000km ani nie.
Ak tam už máš najazdené na ňom tých 13.000km - tak osobne by sm už menil tak či tak - ale je to na tebe samozrejme.
Osobne viac ako 15tkm neodporúčam - ale každý sa má zariadiť podľa seba.
Môj "osobný" interval má na svedomí čítanie od ing. Černého - asi najlepšieho českého tribologa.
Keď robili rozbory olejov počas výmenných intervalov - v nejakom menšom "kroku" - po cca 5.000km tak po 14.000km už prakticky žiaden olej nespĺňal všetky nároky - disperzanty, alkalická rezerva a tak podobne...
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
No v tom prípade hádam aj môžeš vydržať do svojho intervalu...alebo ho trošku skrátiť - ale nemienim ti vnucovať svoje názory či zásady...15tkm, je už tiež ústretová hodnota voči tvojmu autu.pavel28 píše: Já měním po 15000km.,Tak že mám najeto 8000km.Jaký olej by si mi doporučil,když mám DPF pryč,už k vůli životnosti turbu,bude lepší 5W-40 A3/B3 a od jakého výrobce.
Na margo oleja - pozri si "pežotie" či "citroušie" fórum ak chceš.
Ale s tvojimi slovami súhlasím - teda 5W40 a či už to bude Castrol Edge, alebo nejaký Total ekvivalent, či Shell - ani jedným mu neublížiš obzvlášť ak sa budeš naďalej držať "svojho" výmenného intervalu. Osobne by som asi šiel do prvého menovaného...
Autá s DPF majú používať tzv. LOW SAPS oleje..tie ale nie sú to naj pre motory a už tobôž nie pre turbá, podobne ako LongLife oleje...tie sú aditivované ešte menej a to je pre ne hendikep.
Akurát by som sa pozrel aby nebol odporúčaný pre motory s DPF - lebo majú iné("striedme") zloženie aditív - čo je síce fajne pre DPF, ale už menej pre motor.
Takže veľa radosti z auta a ešte viac z jazdenia s ním...a šťastné všetky km.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- wilder01
- Junior

- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Ja som nalial olej podla odporucania vyrobcu motora - cize PSA. TOTAL Quartz 9000 5W-40 A3/B3/B4.
Konkretne pokial ide o odporucania PSA... do motorov HDi s FAP odporucaju olej ACEA A5/B5/C2. Do motorov bez FAP ACEA A3/B3/B4.
Ford so svojou Formulou F splna ACEA A1/B1 .. co je velmi zaujimave... kedze ma slabsiu charakteristiku ako tam leje koncern PSA.
Nie som motorar ale servisman co mi robil auto vravel ze nema dobre skusenosti s Castrolom. Skor odporuca Total.
Konkretne pokial ide o odporucania PSA... do motorov HDi s FAP odporucaju olej ACEA A5/B5/C2. Do motorov bez FAP ACEA A3/B3/B4.
Ford so svojou Formulou F splna ACEA A1/B1 .. co je velmi zaujimave... kedze ma slabsiu charakteristiku ako tam leje koncern PSA.
Nie som motorar ale servisman co mi robil auto vravel ze nema dobre skusenosti s Castrolom. Skor odporuca Total.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
No tak tu máš stanovisko s ktorým nemožno nesúhlasiť - podľa mňa.
Na margo Castrol-u už sa toho popísalo veľa, tiež sa mi nezdá že je raz z tej rafinérie, inokedy z ďalšej a potom ešte z tretej...ale istý stupeň záruky kvality poskytuje. V minulosti som ho použil iba jediný raz (a aj teraz do Leona idem dať Aral 431tronic 5W40), ale nový olej EDGE je mi z doterajších produktov virtuálne najbližší-čo som o ňom čítal.
Tiež poznám mechanikov, čo túto značku radšej "obchádzajú" kvôli osobným výhradám.
Ale nedá sa povedať, že by Castrol bol zlý.
Mne sa pozdávalo aj tvrdenie Ing. Černého - že dnes prakticky nie je "zlý" olej - ide iba o to ako dlho má byť v motore...
Napríklad ak chceme motor iba zbaviť usadenín v motore - pokojne môžeme kúpiť najlacnejší olej v danej triede - naládovať ho do motora, používať veľmi veľkú dávku empatie voči motoru kým tam ten olej je - teda jazdiť iba s citom a po nejakých 500-1000 či 2000km ho vypustiť a nahradiť normálnym...
Takže to čo napísal Wilder je podľa mňa odpovedajúce realite:
- "Do motorov bez FAP ACEA A3/B3/B4".
Na margo Castrol-u už sa toho popísalo veľa, tiež sa mi nezdá že je raz z tej rafinérie, inokedy z ďalšej a potom ešte z tretej...ale istý stupeň záruky kvality poskytuje. V minulosti som ho použil iba jediný raz (a aj teraz do Leona idem dať Aral 431tronic 5W40), ale nový olej EDGE je mi z doterajších produktov virtuálne najbližší-čo som o ňom čítal.
Tiež poznám mechanikov, čo túto značku radšej "obchádzajú" kvôli osobným výhradám.
Ale nedá sa povedať, že by Castrol bol zlý.
Mne sa pozdávalo aj tvrdenie Ing. Černého - že dnes prakticky nie je "zlý" olej - ide iba o to ako dlho má byť v motore...
Napríklad ak chceme motor iba zbaviť usadenín v motore - pokojne môžeme kúpiť najlacnejší olej v danej triede - naládovať ho do motora, používať veľmi veľkú dávku empatie voči motoru kým tam ten olej je - teda jazdiť iba s citom a po nejakých 500-1000 či 2000km ho vypustiť a nahradiť normálnym...
Takže to čo napísal Wilder je podľa mňa odpovedajúce realite:
- "Do motorov bez FAP ACEA A3/B3/B4".
Naposledy upravil(a) BobTDCi dne 23.09.2010 19:13, celkem upraveno 1 x.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Moc ti děkuji za tvé rady a přeji taky hodně štast.km se SEATKEM.BobTDCi píše:No v tom prípade hádam aj môžeš vydržať do svojho intervalu...alebo ho trošku skrátiť - ale nemienim ti vnucovať svoje názory či zásady...15tkm, je už tiež ústretová hodnota voči tvojmu autu.pavel28 píše: Já měním po 15000km.,Tak že mám najeto 8000km.Jaký olej by si mi doporučil,když mám DPF pryč,už k vůli životnosti turbu,bude lepší 5W-40 A3/B3 a od jakého výrobce.
Na margo oleja - pozri si "pežotie" či "citroušie" fórum ak chceš.
Ale s tvojimi slovami súhlasím - teda 5W40 a či už to bude Castrol Edge, alebo nejaký Total ekvivalent, či Shell - ani jedným mu neublížiš obzvlášť ak sa budeš naďalej držať "svojho" výmenného intervalu. Osobne by som asi šiel do prvého menovaného...
Autá s DPF majú používať tzv. LOW SAPS oleje..tie ale nie sú to naj pre motory a už tobôž nie pre turbá, podobne ako LongLife oleje...tie sú aditivované ešte menej a to je pre ne hendikep.
Akurát by som sa pozrel aby nebol odporúčaný pre motory s DPF - lebo majú iné("striedme") zloženie aditív - čo je síce fajne pre DPF, ale už menej pre motor.
Takže veľa radosti z auta a ešte viac z jazdenia s ním...a šťastné všetky km.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

