Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 21.09.2010 18:30

pavel28 píše:
Sobull píše:
pavel28 píše:Jedu v utery na 9.00hod.http://www.fapoff.cz/
To bys možná mohl mezi řečí zmínit, že si slyšel o člověku s 2.0TDCi, kterému po odstranění už dvakrát spadlo auto do nouzáku. Jestli ti něco takového taky nehrozí. :?: Abych měl nějaký info :wink:
Určitě se na to zeptám.
PRAVDĚPODOBNĚ MÁŠ STARŠÍ SOFT. :nixw:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 21.09.2010 18:41

OK - veď hovorím...ja sám som "po" už ľutoval, že som to mohol mať už rok "out" a spokojnejšie jazdiť.
Druhý aspekt toho všetkého je, že čím skôr to dáš von - tým skôr sa ti aj samotná investícia vráti...nevraviac o tom o koľko lepšie sa má turbo - teda i o koľko lepšiu prognózu životnosti potom má/ak čase pitvy DPF už nie je v "kóme".../. Takže prajem šťastné jazdenie a neviem koľko si mal od ostatnej výmeny oleja - teda na koľko je už nariedený olej - ak už druhá polovička intervalu, tak by som tam prskol nový olej a filter a už iba spokojne jazdil...
pavel28 píše:Tak právě jsem se vrátil z Bystřice,ůplně stejné dojmi,jako wilder01,akorát jsem ještě neměřil tu spotřebu.soft.jsem měl naštěstí už ten novější,ale i když ne,tak hoši s fapoff by s tim ochotně zajeli do Fordu,(nějakých 28km.)akorát by to trvalo delej.mimochodem,ten starší soft.mají většinou focuse,2005a2006 ne c-maxe tak mi to řekli.Tet už mám krásně černý konec vyfuku :huraa:a doufám,ze to bude OK. Vše suprovně vysvětlili a na projítí STK dávají písemně záruku.
Já jsem se rozmýšlel rok,jestli jít,či ne a su rád ,že to mám za sebou.Ten kdo o tom rozmýšlí,tak jako já a nemůže v noci spávat,tak se toho vůbec nenusí bát.
PS.Mám najeto 118000km.a ten filtr byl ještě celkem OK.Ale měli tam i auta,které měli 115000km.a filtr byl KO.Dnes bylo obědnáno 5 aut,a dělají deně 3 až 6 aut.
JO a ten,kdo se tam chystá,a zadá si jejich souřadnice co mají u jejich kontaktu,do navigace,tak Vás to dovede asi 50m.od jejich servisu. :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 21.09.2010 19:06

pavel28 píše:PRAVDĚPODOBNĚ MÁŠ STARŠÍ SOFT. :nixw:
Díky za optání. To ti řekli přímo oni?
Budu tam muset zavolat. Abych řekl pravdu, je mi celkem u (_o_) co mám za soft. To je jejich práce, jak ho upravit aby s autem nebyl problém...
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
tutys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od tutys » 21.09.2010 20:02

pavel28 píše:Tak právě jsem se vrátil z Bystřice,ůplně stejné dojmi,jako wilder01,akorát jsem ještě neměřil tu spotřebu.soft.jsem měl naštěstí už ten novější,ale i když ne,tak hoši s fapoff by s tim ochotně zajeli do Fordu,(nějakých 28km.)akorát by to trvalo delej.mimochodem,ten starší soft.mají většinou focuse,2005a2006 ne c-maxe tak mi to řekli.Tet už mám krásně černý konec vyfuku :huraa:a doufám,ze to bude OK. Vše suprovně vysvětlili a na projítí STK dávají písemně záruku.
Já jsem se rozmýšlel rok,jestli jít,či ne a su rád ,že to mám za sebou.Ten kdo o tom rozmýšlí,tak jako já a nemůže v noci spávat,tak se toho vůbec nenusí bát.
PS.Mám najeto 118000km.a ten filtr byl ještě celkem OK.Ale měli tam i auta,které měli 115000km.a filtr byl KO.Dnes bylo obědnáno 5 aut,a dělají deně 3 až 6 aut.
JO a ten,kdo se tam chystá,a zadá si jejich souřadnice co mají u jejich kontaktu,do navigace,tak Vás to dovede asi 50m.od jejich servisu. :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa:
Ok....tak zatím jen pozitivní informace...doufám, že vydrží i nadále. Každopádně po ujetí těch 1.000 - 2.000 km dej vědět zda je pořád vše ok bez jediného problému. Ještě se tě zeptám na konečnou cenu za celý proces? Díky
Ford Mondeo kombi, TITANIUM, black-panther, 2,0TDCi - 103kW, 3/2012

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 21.09.2010 20:15

tutys píše:
pavel28 píše:Tak právě jsem se vrátil z Bystřice,ůplně stejné dojmi,jako wilder01,akorát jsem ještě neměřil tu spotřebu.soft.jsem měl naštěstí už ten novější,ale i když ne,tak hoši s fapoff by s tim ochotně zajeli do Fordu,(nějakých 28km.)akorát by to trvalo delej.mimochodem,ten starší soft.mají většinou focuse,2005a2006 ne c-maxe tak mi to řekli.Tet už mám krásně černý konec vyfuku :huraa:a doufám,ze to bude OK. Vše suprovně vysvětlili a na projítí STK dávají písemně záruku.
Já jsem se rozmýšlel rok,jestli jít,či ne a su rád ,že to mám za sebou.Ten kdo o tom rozmýšlí,tak jako já a nemůže v noci spávat,tak se toho vůbec nenusí bát.
PS.Mám najeto 118000km.a ten filtr byl ještě celkem OK.Ale měli tam i auta,které měli 115000km.a filtr byl KO.Dnes bylo obědnáno 5 aut,a dělají deně 3 až 6 aut.
JO a ten,kdo se tam chystá,a zadá si jejich souřadnice co mají u jejich kontaktu,do navigace,tak Vás to dovede asi 50m.od jejich servisu. :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa:
Ok....tak zatím jen pozitivní informace...doufám, že vydrží i nadále. Každopádně po ujetí těch 1.000 - 2.000 km dej vědět zda je pořád vše ok bez jediného problému. Ještě se tě zeptám na konečnou cenu za celý proces? Díky
1.6 80kwTDCi-5000kč.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 21.09.2010 20:23

Sobull píše:
pavel28 píše:PRAVDĚPODOBNĚ MÁŠ STARŠÍ SOFT. :nixw:
Díky za optání. To ti řekli přímo oni?
Budu tam muset zavolat. Abych řekl pravdu, je mi celkem u (_o_) co mám za soft. To je jejich práce, jak ho upravit aby s autem nebyl problém...
Přesně mě řekli,tento problém je příčinou staršího soft,ale je to asi u5 ze100 aut.5 Řekl mě to ten člověk,co tam vypisije ty papíry u PC.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 21.09.2010 20:27

BobTDCi píše:OK - veď hovorím...ja sám som "po" už ľutoval, že som to mohol mať už rok "out" a spokojnejšie jazdiť.
Druhý aspekt toho všetkého je, že čím skôr to dáš von - tým skôr sa ti aj samotná investícia vráti...nevraviac o tom o koľko lepšie sa má turbo - teda i o koľko lepšiu prognózu životnosti potom má/ak čase pitvy DPF už nie je v "kóme".../. Takže prajem šťastné jazdenie a neviem koľko si mal od ostatnej výmeny oleja - teda na koľko je už nariedený olej - ak už druhá polovička intervalu, tak by som tam prskol nový olej a filter a už iba spokojne jazdil...
pavel28 píše:Tak právě jsem se vrátil z Bystřice,ůplně stejné dojmi,jako wilder01,akorát jsem ještě neměřil tu spotřebu.soft.jsem měl naštěstí už ten novější,ale i když ne,tak hoši s fapoff by s tim ochotně zajeli do Fordu,(nějakých 28km.)akorát by to trvalo delej.mimochodem,ten starší soft.mají většinou focuse,2005a2006 ne c-maxe tak mi to řekli.Tet už mám krásně černý konec vyfuku :huraa:a doufám,ze to bude OK. Vše suprovně vysvětlili a na projítí STK dávají písemně záruku.
Já jsem se rozmýšlel rok,jestli jít,či ne a su rád ,že to mám za sebou.Ten kdo o tom rozmýšlí,tak jako já a nemůže v noci spávat,tak se toho vůbec nenusí bát.
PS.Mám najeto 118000km.a ten filtr byl ještě celkem OK.Ale měli tam i auta,které měli 115000km.a filtr byl KO.Dnes bylo obědnáno 5 aut,a dělají deně 3 až 6 aut.
JO a ten,kdo se tam chystá,a zadá si jejich souřadnice co mají u jejich kontaktu,do navigace,tak Vás to dovede asi 50m.od jejich servisu. :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa: :huraa:
BobTDCi Nevím,jestli mam měnit ten olej,protože mě oleje vůbec NEPŘIBÍVALO,tak tam snad nebude ani nefta.Co si o tom myslíš.Do výměny mám ještě 7000km.
Jinak,nedalo mě to,a ještě tet večer jsem se musel projet asi 50km.Je to super. :huraa: :Dancer:
Snad to bude super i po 1000km. a 2000km. a 3....................... :!: :?:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 22.09.2010 06:42

pavel28 píše:Přesně mě řekli,tento problém je příčinou staršího soft,ale je to asi u5 ze100 aut.5 Řekl mě to ten člověk,co tam vypisije ty papíry u PC.
Vysoký, hubený? To je přímo pan majitel.
Zajímavý je, že mě tohle neřekli. To musí přece poznat o jaký soft jde, ne? A 5 ze 100 není zas tak málo aby se tím nezabýval...
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 22.09.2010 13:41

pavel28 píše: BobTDCi Nevím,jestli mam měnit ten olej,protože mě oleje vůbec NEPŘIBÍVALO,tak tam snad nebude ani nefta.Co si o tom myslíš.Do výměny mám ještě 7000km.
Jinak,nedalo mě to,a ještě tet večer jsem se musel projet asi 50km.Je to super. :huraa: :Dancer:
Snad to bude super i po 1000km. a 2000km. a 3....................... :!: :?:
No záleží na tom či máš 7.000km do predpísaného intervalu teda 20.000km, alebo si meníš olej po kratšej dobe.
Ja osobne som menil olej po 12.000km a druhá výmena (asi 2-3mesiace pred predajom) po 11.000km ani nie.
Ak tam už máš najazdené na ňom tých 13.000km - tak osobne by sm už menil tak či tak - ale je to na tebe samozrejme.
Osobne viac ako 15tkm neodporúčam - ale každý sa má zariadiť podľa seba.
Môj "osobný" interval má na svedomí čítanie od ing. Černého - asi najlepšieho českého tribologa.
Keď robili rozbory olejov počas výmenných intervalov - v nejakom menšom "kroku" - po cca 5.000km tak po 14.000km už prakticky žiaden olej nespĺňal všetky nároky - disperzanty, alkalická rezerva a tak podobne...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 22.09.2010 18:15

Sobull píše:
pavel28 píše:Přesně mě řekli,tento problém je příčinou staršího soft,ale je to asi u5 ze100 aut.5 Řekl mě to ten člověk,co tam vypisije ty papíry u PC.
Vysoký, hubený? To je přímo pan majitel.
Zajímavý je, že mě tohle neřekli. To musí přece poznat o jaký soft jde, ne? A 5 ze 100 není zas tak málo aby se tím nezabýval...
Právě že ne,pan majitel,s tím jsem pokecal až později,o zase jiných věcech,tak 170cm.až 180cm.mladý,hnědé rovné vlasy.Ale lepši bude,když tam zavoláš,a oni ti určitě pomůžou vyřešit tvůj problém. :palec_nahoru:
Naposledy upravil(a) pavel28 dne 22.09.2010 18:25, celkem upraveno 2 x.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 22.09.2010 18:20

BobTDCi píše:
pavel28 píše: BobTDCi Nevím,jestli mam měnit ten olej,protože mě oleje vůbec NEPŘIBÍVALO,tak tam snad nebude ani nefta.Co si o tom myslíš.Do výměny mám ještě 7000km.
Jinak,nedalo mě to,a ještě tet večer jsem se musel projet asi 50km.Je to super. :huraa: :Dancer:
Snad to bude super i po 1000km. a 2000km. a 3....................... :!: :?:
No záleží na tom či máš 7.000km do predpísaného intervalu teda 20.000km, alebo si meníš olej po kratšej dobe.
Ja osobne som menil olej po 12.000km a druhá výmena (asi 2-3mesiace pred predajom) po 11.000km ani nie.
Ak tam už máš najazdené na ňom tých 13.000km - tak osobne by sm už menil tak či tak - ale je to na tebe samozrejme.
Osobne viac ako 15tkm neodporúčam - ale každý sa má zariadiť podľa seba.
Môj "osobný" interval má na svedomí čítanie od ing. Černého - asi najlepšieho českého tribologa.
Keď robili rozbory olejov počas výmenných intervalov - v nejakom menšom "kroku" - po cca 5.000km tak po 14.000km už prakticky žiaden olej nespĺňal všetky nároky - disperzanty, alkalická rezerva a tak podobne...
Já měním po 15000km.,Tak že mám najeto 8000km.Jaký olej by si mi doporučil,když mám DPF pryč,už k vůli životnosti turbu,bude lepší 5W-40 A3/B3 a od jakého výrobce.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 22.09.2010 22:40

pavel28 píše: Já měním po 15000km.,Tak že mám najeto 8000km.Jaký olej by si mi doporučil,když mám DPF pryč,už k vůli životnosti turbu,bude lepší 5W-40 A3/B3 a od jakého výrobce.
No v tom prípade hádam aj môžeš vydržať do svojho intervalu...alebo ho trošku skrátiť - ale nemienim ti vnucovať svoje názory či zásady...15tkm, je už tiež ústretová hodnota voči tvojmu autu.
Na margo oleja - pozri si "pežotie" či "citroušie" fórum ak chceš.
Ale s tvojimi slovami súhlasím - teda 5W40 a či už to bude Castrol Edge, alebo nejaký Total ekvivalent, či Shell - ani jedným mu neublížiš obzvlášť ak sa budeš naďalej držať "svojho" výmenného intervalu. Osobne by som asi šiel do prvého menovaného...
Autá s DPF majú používať tzv. LOW SAPS oleje..tie ale nie sú to naj pre motory a už tobôž nie pre turbá, podobne ako LongLife oleje...tie sú aditivované ešte menej a to je pre ne hendikep.
Akurát by som sa pozrel aby nebol odporúčaný pre motory s DPF - lebo majú iné("striedme") zloženie aditív - čo je síce fajne pre DPF, ale už menej pre motor.
Takže veľa radosti z auta a ešte viac z jazdenia s ním...a šťastné všetky km. :Dancer:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od wilder01 » 23.09.2010 09:09

Ja som nalial olej podla odporucania vyrobcu motora - cize PSA. TOTAL Quartz 9000 5W-40 A3/B3/B4.
Konkretne pokial ide o odporucania PSA... do motorov HDi s FAP odporucaju olej ACEA A5/B5/C2. Do motorov bez FAP ACEA A3/B3/B4.
Ford so svojou Formulou F splna ACEA A1/B1 .. co je velmi zaujimave... kedze ma slabsiu charakteristiku ako tam leje koncern PSA.

Nie som motorar ale servisman co mi robil auto vravel ze nema dobre skusenosti s Castrolom. Skor odporuca Total.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 23.09.2010 12:43

No tak tu máš stanovisko s ktorým nemožno nesúhlasiť - podľa mňa.
Na margo Castrol-u už sa toho popísalo veľa, tiež sa mi nezdá že je raz z tej rafinérie, inokedy z ďalšej a potom ešte z tretej...ale istý stupeň záruky kvality poskytuje. V minulosti som ho použil iba jediný raz (a aj teraz do Leona idem dať Aral 431tronic 5W40), ale nový olej EDGE je mi z doterajších produktov virtuálne najbližší-čo som o ňom čítal.
Tiež poznám mechanikov, čo túto značku radšej "obchádzajú" kvôli osobným výhradám.
Ale nedá sa povedať, že by Castrol bol zlý.
Mne sa pozdávalo aj tvrdenie Ing. Černého - že dnes prakticky nie je "zlý" olej - ide iba o to ako dlho má byť v motore...
Napríklad ak chceme motor iba zbaviť usadenín v motore - pokojne môžeme kúpiť najlacnejší olej v danej triede - naládovať ho do motora, používať veľmi veľkú dávku empatie voči motoru kým tam ten olej je - teda jazdiť iba s citom a po nejakých 500-1000 či 2000km ho vypustiť a nahradiť normálnym...
Takže to čo napísal Wilder je podľa mňa odpovedajúce realite:
- "Do motorov bez FAP ACEA A3/B3/B4".
Naposledy upravil(a) BobTDCi dne 23.09.2010 19:13, celkem upraveno 1 x.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 23.09.2010 19:09

BobTDCi píše:
pavel28 píše: Já měním po 15000km.,Tak že mám najeto 8000km.Jaký olej by si mi doporučil,když mám DPF pryč,už k vůli životnosti turbu,bude lepší 5W-40 A3/B3 a od jakého výrobce.
No v tom prípade hádam aj môžeš vydržať do svojho intervalu...alebo ho trošku skrátiť - ale nemienim ti vnucovať svoje názory či zásady...15tkm, je už tiež ústretová hodnota voči tvojmu autu.
Na margo oleja - pozri si "pežotie" či "citroušie" fórum ak chceš.
Ale s tvojimi slovami súhlasím - teda 5W40 a či už to bude Castrol Edge, alebo nejaký Total ekvivalent, či Shell - ani jedným mu neublížiš obzvlášť ak sa budeš naďalej držať "svojho" výmenného intervalu. Osobne by som asi šiel do prvého menovaného...
Autá s DPF majú používať tzv. LOW SAPS oleje..tie ale nie sú to naj pre motory a už tobôž nie pre turbá, podobne ako LongLife oleje...tie sú aditivované ešte menej a to je pre ne hendikep.
Akurát by som sa pozrel aby nebol odporúčaný pre motory s DPF - lebo majú iné("striedme") zloženie aditív - čo je síce fajne pre DPF, ale už menej pre motor.
Takže veľa radosti z auta a ešte viac z jazdenia s ním...a šťastné všetky km. :Dancer:
Moc ti děkuji za tvé rady a přeji taky hodně štast.km se SEATKEM. :palec_nahoru: :palec_nahoru:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host