Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od BobTDCi » 16.09.2010 17:33

V Trebaticiach určite zoženieš - otázne je iba koľko ti vydrží - možno nafurt a možno týždeň. :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od wilder01 » 16.09.2010 20:08

kovova ze by praskla? to snad nie...
a co je v trebaticiach? nejaky link mozem poprosit?
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

peterkos2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 23.05.2008 16:56
Bydliště: Čachtice

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od peterkos2 » 17.09.2010 08:38

To by aj mňa zaujímalo,lebo bývam odtiaľ pár km
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od V12 » 17.09.2010 13:54

Je tam fordie "vrakovisko", nieco z ich ponuky :

Kód: Vybrat vše

http://www.forddiely.sk/
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

freekevinm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 04.05.2009 16:25

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Příspěvek od freekevinm » 17.09.2010 21:12

"Pretoze pri vyssom tlaku turba ide do valcov viac vzduchu, takze treba umerne zvysit davku paliva"

Tak toto sa mi nezda..chipnute motory maju totizto nikedy nizsiu spotrebu. Cize keby to bolo ako pises , chipy by zvysovali spotrebu uz principialne...
Focus C-Max Ghia 1,8 TDCI r.v.2006

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Příspěvek od zuntak » 18.09.2010 11:50

Jedna připomínka egr někdy stačí vyčistit a pomůže to ,ale ve většině případů musí být nový a když se dává tak se musí zkontrolovat regulace turba jinak je výměna skoro bez výsledku

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Příspěvek od V12 » 21.09.2010 09:33

freekevinm píše:"Pretoze pri vyssom tlaku turba ide do valcov viac vzduchu, takze treba umerne zvysit davku paliva"

Tak toto sa mi nezda..chipnute motory maju totizto nikedy nizsiu spotrebu. Cize keby to bolo ako pises , chipy by zvysovali spotrebu uz principialne...
"Sila" motora vznika chemickou cestou - silne exotermickou reakciou paliva a kyslika vo valcoch - spalovanim. Mnozstvo energie ziskane zo spalovania sa da zmenit 2 sposobmi - mnozstvom paliva, alebo efektivitou spalovania. Amateri zvysia davky paliva, profici riesia v prvom rade efektivitu spalovania.

Ide o to, ako je ten motor nachipovany. Ak to chipoval nalievac (80% vselijakych firiem za 100 - 200 EUR), tak sa spotreba na 99% zvysi, pretoze iba zvysoval davku paliva, mozno tlak turba. Okrem zvysenia spotreby to bude dymit ako rozhaseny traktor a s troskou stastia po 10 tisic km prepali piesty. Ak to ale urobia profesionali zvysenim tlaku v raile a dalsimi citlivymi vypocitanymi upravami, naozaj to moze priniest mierne znizenie spotreby, pretoze pod vyssim tlakom je palivo lepsie rozprasene a spalene s vacsou efektivitou - inymi slovami na objemovu jednotku paliva zodpoveda vacsi povrch kvapociek, pretoze su sice mensie, no je ich viac (objem kvapky vzhladom na jej priemer klesa kubicky, no povrch iba kvadraticky, pricom spalovanie prebieha na povrchu kvapiek). No tento pristup je trochu komplikovanejsi, treba totiz vsetko prepocitavat a menit furu parametrov. Bohuzial profikov, ktori tomu rozumia po mechanickej aj chemicko - fyzikalnej casti nie je vela a su hoodne drahi.

A este trocha matiky na zaver :
Majme 1 kvapku paliva o objeme 1 mm kubicky (1 mm^3). Tomu zodpoveda jej plocha 4.83 mm stvorcoveho (4.83 mm^2). Teraz ju rozdelim na 2 rovnako velke kvapky, kazdu s objemom 0.5 mm^3. Kazda z tychto kvapiek ma povrch 3.01 mm^2, dohromady teda 6.02 mm^2, co je pri rovnakom objeme o cca 24% vacsia plocha. Cize teoreticky mozem priviest o 24% viac vzduchu. Prakticky je to ale trochu inak, presne krivky nepoznam, to je prisne strazene tajomstvo motorarov.

Este jedna vec na zaver - Pokial chipnem a narast vykonu nebudem vyuzivat, spotreba nenarastie, zvyseny tlak v raile ju s vysokou pravdepodobnostou dokonca znizi (ako pises). Ak ale budem vyuzivat cely vykonovy potencial, narast spotreby bude. No toto plati iba za predpokladu seriozneho chipu usiteho na mieru, nie bezduchym nalievanim map.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
geppi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 25.01.2010 21:13
Bydliště: Petrovice

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Příspěvek od geppi » 22.09.2010 18:42

Ahoj. tak jsem vyměnil jeden ventil,myslím že N75 a auto svítilo a bylo v nouzáku,ale pak jsem kontroloval hladinu oleje. 2mm nad maximem. odčerpal jsem asi 3 dcl oleje = 2mm pod maximum a kontrolka zhasla. ted nevím co na to má vliv,ale myslím si že mě stoupá hladina oleje. budu kontrolovat.to by znamenalo asi špatné těsnění možná na turbu. jinak firma mi chipovala powertec.cz. jednání slušné. zvišovali tlak turba a i palivo. na gramáži z 60 na 70g. víc nevím.ale díky za pomoci. uvidíme zda to bude tím stoupajícím olejem. jinak fofo má na tacháku 148000ale na diagnostice 224000.
geppi 2.0 TDCI 117KW(159 PS) r.v.2006 Black Knight

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Příspěvek od pavel28 » 22.09.2010 20:36

geppi píše:Ahoj. tak jsem vyměnil jeden ventil,myslím že N75 a auto svítilo a bylo v nouzáku,ale pak jsem kontroloval hladinu oleje. 2mm nad maximem. odčerpal jsem asi 3 dcl oleje = 2mm pod maximum a kontrolka zhasla. ted nevím co na to má vliv,ale myslím si že mě stoupá hladina oleje. budu kontrolovat.to by znamenalo asi špatné těsnění možná na turbu. jinak firma mi chipovala powertec.cz. jednání slušné. zvišovali tlak turba a i palivo. na gramáži z 60 na 70g. víc nevím.ale díky za pomoci. uvidíme zda to bude tím stoupajícím olejem. jinak fofo má na tacháku 148000ale na diagnostice 224000.
Pokud máš odstraněný DPF,a máš to udělané tak jak se patří,tak by se ti neměla dostávat nafta do oleje :!: :!:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

freekevinm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 04.05.2009 16:25

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Příspěvek od freekevinm » 23.09.2010 15:09

to V12 - no vidis, ze vies ked treba. :D ...celkom dobry popis problemu
Focus C-Max Ghia 1,8 TDCI r.v.2006

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od BobTDCi » 23.09.2010 21:40

0905/482319 -kúpite tam úplne všetko na fordy....
Pri kostole doprava :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Vaňous
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 17.09.2010 09:36

Možný problém s turbem ???

Příspěvek od Vaňous » 25.09.2010 19:33

Při zvýšených otáčkách turba slyším v kabině syčení. Nevím čím to může být povolená nějaká hadička ??? Nebo něco vážného?? Motor 1.8 Tdci rv 2006

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Možný problém s turbem ???

Příspěvek od foki » 26.09.2010 16:15

hadice k chladici vzduchu .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Vaňous
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 17.09.2010 09:36

Re: Možný problém s turbem ???

Příspěvek od Vaňous » 26.09.2010 17:02

Díky, zítra se na to kouknu a uvidím.

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Příspěvek od BobTDCi » 05.10.2010 20:10

geppi píše:Ahoj. tak jsem vyměnil jeden ventil,myslím že N75 a auto svítilo a bylo v nouzáku,ale pak jsem kontroloval hladinu oleje. 2mm nad maximem. odčerpal jsem asi 3 dcl oleje = 2mm pod maximum a kontrolka zhasla. ted nevím co na to má vliv,ale myslím si že mě stoupá hladina oleje. budu kontrolovat.to by znamenalo asi špatné těsnění možná na turbu. jinak firma mi chipovala powertec.cz. jednání slušné. zvišovali tlak turba a i palivo. na gramáži z 60 na 70g. víc nevím.ale díky za pomoci. uvidíme zda to bude tím stoupajícím olejem. jinak fofo má na tacháku 148000ale na diagnostice 224000.
Môj názor...
To bola iba náhoda - súhra okolností - na zhasnutie kontrolky nemá vplyv meranie hladiny oleja v motore...a už vôbec nie 2mm nad ryskou - teda aspoň v 1.6TDCi nič také nebolo, tak dedukujem, že azda ani tu - alebo máte meranie hladiny oleja v motore vyvedené na displej(ako to býva v iných automobilkách?)
PS: Osobne by som požiadal o vrátenie pôvodného softu (a ak sa preukáže, že to bolo chipovaním aj o vrátenie peňazí za chipnutie).
Ak by bolo opäť v poriadku - bolo to samozrejme chipnutým softom.
A ešte čosi - ak vedia čo upraviť v SW pri odstraňovaní DPF, tak už poto nesmie narastať hladina oleja...a ak narastá, znamená to jediné...
Že regenerácie DPF sa prevádzajú ďalej...
:shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :dih: :gott:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů