Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
dallasCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 80
Registrován: 13.10.2009 10:34
Bydliště: Mikulov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od dallasCZ » 15.09.2010 18:39

Sobull píše: Za dalších 1000 km opět nouzák. Diagnostika Ford identifikovala jasnou poruchu DPF, nějaké měření podtlaku. kontaktoval jsem úpravce a už se neozval. Po smazání ve Fordu zase klid.
teď najeto dalších 1200 a zatím klid, ale každopádně úpravce budu urgovat...
Takže není všechno jen růžové...
Tak to by mě zajímalo co ti tam ve Fordu "smazali". On se právě ten soft auta upravuje aby to neházelo do nouzáku kvůli rozdílu hodnot parciálního tlaku před a za DPF. Tím že by to jen "smazali" by ti to mělo najet každou chvíli do nouzáku opět...leda by to klucí ve Fordu upravili tak jak to měli udělat v Bystřici. :-)
Každopádně budu rád, když sem budeš postovat další zkušenosti s vykuchaným DPF.
Jízdě zdar...

Uživatelský avatar
tutys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od tutys » 15.09.2010 19:13

To je tedy velké dilema, jak stím po... DPF naložit. Nejlepší varianta je nechat to kuchnout, ale co píšeš, tak každých 1000 km jezdit někde po diagnostice, to není zrovna nejlepší řešení :(
Ford Mondeo kombi, TITANIUM, black-panther, 2,0TDCi - 103kW, 3/2012

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 15.09.2010 19:35

wilder01 píše:Kedy tam ides?
Ja v pondelok na 9:00

Inak pokial ide o DPF, bavil som sa aj o DPF s mechanikom z Peugeotu, co mi robil auto.
Ked som mu povedal 2000 Euro, najskor si myslel ze srandujem a potom skoro spadol z noh.
On ma vraj DPF v Peugeote vymeneny za chvilu, odpoji od katalyzatora a supne novy.. cena 400 Euro.

A celkovo ked sme porovnavali ceny nahradnych dielov, Ford je drahsi o 30 az 40 percent. A pritom su na tych dieloch Peugeotacke cisla, takze je to presne to iste.

Inak k tomu DPF este vravel ze by tam slo hodit filter z Peugeota, len maju inac spraveny aj vyfuk, takze by ho bolo treba modifikovat a napojit hned za DPF, Ford to ma potiahnute dozadu a celkovo montaz je narocnejsia vo Forde.

Ja idem DPF vykuchat, ale keby som nesiel tak urcite tam dam DPF z Peugeotu. Je hlupost menit DPF aj s katalyzatorom, ked je katalyzator este v poriadku. Riesenie Fordu nie je zrovna user friendly.
Jedu v utery na 9.00hod.http://www.fapoff.cz/ Čekat rači nebudu,než na mě začne blikat nějaká kontrolka,mam najeto 118000km.,tak rači pryč s tou pič....!Dám ti takovou malou radu,až tam budeš,tak se zaptej,at ti zjistí,jestli máš starčí ,nebo novější soft.Pokud máš starší,tak by se ti mohla po vykuchání spouštět regenerace!!!A at ti nahrají ten novější,a máš pokoj. :palec_nahoru:
Naposledy upravil(a) pavel28 dne 15.09.2010 20:45, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 15.09.2010 20:03

ja_matus píše:Zdravim Vas pani,

hoci moj prispevok nebude k 1.6, ale k 2.0 TDCi avsak nakolko sa jedna o agregaty od PSA, predpokladam, ze neupadne do zabudnutia :).

Takze bol som zvedavy ako to riesia u Valouska v Prahe, kde FoFa pravidelne servisujem, nakolko sa mi blizi 120tis. km hranica. Na moje prekvapenie mi povedali ze DPF este doposial nikomu nemenili nakolko po oboznameni s cenou noveho filtra v hodnote 22 tis. KC kazdy tuto moznost odmietol. Jedine, co teda spravili je doplnenie aditiva a auta vraj stale jazdia :).

Takze aby som nemal len odpovede, ale aj otazky: viete poradit servis v Prahe, ktory robi aj repas DPF miesto vymeny? Nechcem ho totiz vykuchavat a ani nemam cas a naladu na prerabku na Citroen/Peugeot system.


Vdaka.
S pozdravom,
Matus
Ja když se na to plal ve Fordu,tak mě řekli,že DPF ještě neměnili,ale za ty peníze,,,,!!!je lepší to rači vyhodit ve
Myslím si,že pokud by s tím měl být taký problém(1000km.nouzák),tak už by se tu a ne jenom tady o tom psalo a už by se to vědělo.Může to být nějaká blbá náhoda. a nebo ten starší soft. :nixw:
Naposledy upravil(a) pavel28 dne 15.09.2010 20:44, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od wilder01 » 15.09.2010 20:23

tak ten problem so softom vo Fapoff je pre mna novinka.. zatial si prvy o ktorom viem. Dalsi chrobak v hlave, ale mas iny motor tak dufam ze 1.6 maju zmaknute lepsie.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 15.09.2010 20:37

wilder01 píše:tak ten problem so softom vo Fapoff je pre mna novinka.. zatial si prvy o ktorom viem. Dalsi chrobak v hlave, ale mas iny motor tak dufam ze 1.6 maju zmaknute lepsie.
Mam stejný motor co ty,1.6 80Kw.v Bystřici o tom problému vědí.Ptal jsem se na to po telefonu,tak neměj strach,určitě to bude OK.Tady píše o tom problému.http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic. ... 99#p198999
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od wilder01 » 15.09.2010 20:41

ja im verim, robia to dlho a urcite urobili kvantum aut.
ja mam 103 500 km ale uz ma nebavi jazdit na dialnicu len kvoli regeneracii, cucat olej lebo sa riedi s naftou a stresovat sa kvoli dpf.

kamos ma 1.6 tdci bez dpf a taha o poznanie lepsie.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 15.09.2010 20:50

Snad to bude OK.Kolik km.,už s tím ten tvůj kamoš najezdil,tedy (bez DPF)
Naposledy upravil(a) pavel28 dne 15.09.2010 20:56, celkem upraveno 2 x.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 15.09.2010 20:51

Mě se teda nafta do motoru nedostává a po dálnici nejezdím vůbec,ale jednou ten nouzák kvůli DPF přijít musí,tak rači DPF pryč,nebo už z toho MAGOŘÍM. :wallbash:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 16.09.2010 10:06

dallasCZ píše:Tak to by mě zajímalo co ti tam ve Fordu "smazali". On se právě ten soft auta upravuje aby to neházelo do nouzáku kvůli rozdílu hodnot parciálního tlaku před a za DPF. Tím že by to jen "smazali" by ti to mělo najet každou chvíli do nouzáku opět...leda by to klucí ve Fordu upravili tak jak to měli udělat v Bystřici. :-)
Každopádně budu rád, když sem budeš postovat další zkušenosti s vykuchaným DPF.
Jízdě zdar...
Smazal závadu, jel se projet a za chvíli byl v nouzáku zase. Snazal podruhý a od té doby klid.
Když se mi to stalo prvně(v zahraničí na dovolené :nunu: ), tak se mi to smazalo samo po několika startech.
Je to prostě něco co se vyskytne občas a zase to samo odezní. Nicméně se to neslučuje s heslem konec problému s filtrem pevných částic... Moje problémy odstraněním začaly.
tutys píše:To je tedy velké dilema, jak stím po... DPF naložit. Nejlepší varianta je nechat to kuchnout, ale co píšeš, tak každých 1000 km jezdit někde po diagnostice, to není zrovna nejlepší řešení :(
Není to dilema, jednoznačně odstranit. Jsem jedinej kdo má takový problém, to se prostě stane. mě to sice štve, že zrovna já, ale v tom objemu aut co udělají... zaurguju je a věřím, že se k tomu postaví, tak jak k reklamaci mají..
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 16.09.2010 10:11

pavel28 píše:Jedu v utery na 9.00hod.http://www.fapoff.cz/
To bys možná mohl mezi řečí zmínit, že si slyšel o člověku s 2.0TDCi, kterému po odstranění už dvakrát spadlo auto do nouzáku. Jestli ti něco takového taky nehrozí. :?: Abych měl nějaký info :wink:
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
tutys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od tutys » 16.09.2010 13:44

Jinak tu naftu v oleji mám bohužel taky zřejmě díky DPF, pač místo toho aby mi od výměny olej ubýval, max. měl stejnou hladinu, tak mi na kontrolní rysce stále stoupe a je to docela otravný to vycucávat hadičkou. Ještě se Vás zeptám jak to probíhá při jízdě, když DPF už nemá EOLYS popřípadě je úplně zacpaný? To se rožne kontrolka motoru a motor automaticky přejde do sníženého výkonu jako by bylo bez turba a jede max. 90-tkou? Podobně jsem to měl u Octavie, ale tam byl špatný turboventil.
Ford Mondeo kombi, TITANIUM, black-panther, 2,0TDCi - 103kW, 3/2012

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2760
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Raada » 16.09.2010 13:57

Me teda olej nepribyva a na rysce mam stale stejne od vymeny do vymeny. Coz muze znamenat, ze to, co se spotrebuje tak pribyde diky nafte...

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Radegast » 16.09.2010 15:30

[quote="tutys"] Ještě se Vás zeptám jak to probíhá při jízdě, když DPF už nemá EOLYS popřípadě je úplně zacpaný? To se rožne kontrolka motoru a motor automaticky přejde do sníženého výkonu jako by bylo bez turba a jede max. 90-tkou?

Mě když došel EOLYS, tak se akorát rožla kontrolka a nápis ENGINE SYSTEMS FAULT, ale auto do nouzáku nespadlo a jelo o stejném výkonu dále. Ale jezdit s tím takhle moc nemůžeš, protože -
1,- nevíš jestli ti došel jenom EOLYS nebo to signalizuje něco jiného
2,- a pokud ti došel EOLYS, tak ti nemá jak probíhat regenerace a brzo bys Filtr ucpal
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 16.09.2010 16:10

EOLYS 176 je iba aditívum, ktoré zvyšuje zápalný bod nafty - aby toľko neničila horiaca nafta sedlá ventilov a ventily a lopatky turbíny a celkovo turbo.
Pri hláške minutý EOLYS - motor ešte nejakú dobu pôjde normálne a ke´d sa nedoplní a neresetne cez diagnostiku (WDS/IDS) tak až po uplynutí definovaného intervalu ti hodí motor do núdzáku.
Nie - motor ide aj 120-130kmh, ale hoci len malý diaľničný kopček a ideš 90-kou, 80-kou...proste "radosť".
"Úplne zapchatý" DPF - by nebol priechodzí...teda motor by nebol schopný prevádzky, kvôli neschopnosti vytlačiť výfukové plyny. To by si musel jazdiť ale veľmi veľmi dlho v núdzáku.
PS: Regenerácie filtra pevných častíc spúšťa nielen zvýšená tlaková diferencia(teda rozdiel tlakov) pred a za DPF, ale ešte ďalšie minimálne tri prvopríčiny - RJ sleduje aj dátum poslednej regenerácie, počet km od poslednej regenerácie a ich inicializácia sa deje z dvoch riadiacich úrovní - "master" a "supervisor" - teda tam je o priorite "príkazov" vopred rozhodnuté.
Nuž a toto všetko je potrebné v SW "ošetriť" aby regenerácie naozaj už nikdy neprebiehali.
Firiem čo túto úpravu robia je už pomerne dosť, ale iba naozaj málokto vie "zdefaultovať" všetky prvopríčiny - aby k nim už naozaj neprichádzalo.
Väčšina odstráni iba prvú - tlaková diferencia a z ďalších dôvodov sa ale sporadicky regenerácia spustí - po prekonaní určitého počtu dní alebo po prejazdení istého počtu km!
Nuž dá sa vytiahnuť napríklad údaj zo snímača teploty DPF - ten meria pri Forde iba od 100°C vyššie (pri teplote nižšej ako 100°C nemeria žiaden údaj) a keď si odsledujete teplotu DPF pri bežnej trebárs dlhšej jazde ale tá nebude vyššia ako cca 250°C - no pri regenerácii je určite nad 400 dokonca až do 550°C pri tomto motore a tomto modeli DPF.
tutys píše:Jinak tu naftu v oleji mám bohužel taky zřejmě díky DPF, pač místo toho aby mi od výměny olej ubýval, max. měl stejnou hladinu, tak mi na kontrolní rysce stále stoupe a je to docela otravný to vycucávat hadičkou. Ještě se Vás zeptám jak to probíhá při jízdě, když DPF už nemá EOLYS popřípadě je úplně zacpaný? To se rožne kontrolka motoru a motor automaticky přejde do sníženého výkonu jako by bylo bez turba a jede max. 90-tkou? Podobně jsem to měl u Octavie, ale tam byl špatný turboventil.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host