Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: turbo - statistika
Ak je olej v hadici, turbo je v haji, ci chces, ci nechces. Ani ja som nechcel, ale bolo to tak.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 52
- Registrován: 04.05.2009 16:25
Re: turbo - statistika
este som nevidel turbo bez oleja v hadici. skor mi islo o to aka je hranica kedy je to este ok a kedy uz nie.
Focus C-Max Ghia 1,8 TDCI r.v.2006
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: turbo - statistika
Sorry, ze tak neskoro, dovolenkujem.
Ked je v hadici iba olejovy povlak, je to OK, no ked z nej olej kvapka, je problem.
Ked je v hadici iba olejovy povlak, je to OK, no ked z nej olej kvapka, je problem.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 05.05.2009 10:18
Re: Problémy s turbem
Mám také problém a myslím, že by to mohlo být turbo. Po asi ujetí 2OO km mi při jízdě začalo tak nějak šustit od motoru (zvuk podobný ventilátoru) a po ujetí dalších asi 150 km se mi na palubním počítači rozsvítila kontrolka a svíti něco jako engine failed. Jede to ale normálně. Šustí to od nějakých 1800 otáček a jen při zatížení. Na volnoběh vůbec. Co by to mohlo být?
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Problémy s turbem
raab :
Diagnostika, ta napovie, co sa deje. Predpokladam pokles plniaceho tlaku vplyvom odchadzajuceho turba, alebo netesnostou vzduchoveho potrubia medzi turbom a hlavou motora. Kontrolku moze rozsvietit aj zaseknuty EGR ventil.
Vewehr :
V prvom rade skontrolujte vsetky hadice na ceste turbo -> IC a IC -> hlava. Ak sa nenajde nic podozrive, treba dat na diagnostiku premerat plniaci tlak turba.
Aky zvuk to vydava ? Zneje to ako sirena sanitky ? Ak ano, je to zle - priznak, ze je turbo jednou vrtulou v hrobe
S laskavym dovolenim "Sanitaka" Wildera sem davam zaujimavy odkaz na SK forum, kde je nahraty zvuk odchadzajuceho turba :
Diagnostika, ta napovie, co sa deje. Predpokladam pokles plniaceho tlaku vplyvom odchadzajuceho turba, alebo netesnostou vzduchoveho potrubia medzi turbom a hlavou motora. Kontrolku moze rozsvietit aj zaseknuty EGR ventil.
Vewehr :
V prvom rade skontrolujte vsetky hadice na ceste turbo -> IC a IC -> hlava. Ak sa nenajde nic podozrive, treba dat na diagnostiku premerat plniaci tlak turba.
Aky zvuk to vydava ? Zneje to ako sirena sanitky ? Ak ano, je to zle - priznak, ze je turbo jednou vrtulou v hrobe

S laskavym dovolenim "Sanitaka" Wildera sem davam zaujimavy odkaz na SK forum, kde je nahraty zvuk odchadzajuceho turba :
Kód: Vybrat vše
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic.php?p=119334#119334
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Problémy s turbem
nemam problem, kludne to moze davat kto chce kam chce.. ved preto je to na youtube 

Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 10.04.2010 21:42
- Bydliště: Neratovice
Netěsnost tlakového potrubí od turba
Prosím o radu. U 1,6 TDCI 80 kW r.v. 11/06 mi v přírubě u turba (viz foto) fouká stlačený vzduch. Pravděbodobně je povolený jeden šroub a je vidět mezi přírubama malá mezera . Je to ale bohužel ten, kam se není možné dostat žádným klíčem (alespoň s tím co mám k dispozici). A navíc je to taková divná hvězdička. Poradíte mi někdo jak na to? Bohužel jsem v této problematice amatér. Předem díky za pomoc.
FF II Combi 1.6 tdci, 80 kW, 11/2006, Trend, stříbrná Modus, DPF
- sibari
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 25.02.2009 18:43
- Bydliště: okr.PK Slovakia
Re: Netěsnost tlakového potrubí od turba
Ono to tak má byť .Ten šrob s hviezdicou sa viac dotiahnuť ani nedá.V tom otvore ,kde je vsunutá tá umelina je gumové tesnenie.Demontovať sa to dá tak,že sa povolí spona na opačnom konci tej umeliny z hrubej gumovej ohnutej hadice,povolí sa ten šrob ku ktorému je prístup a pootočením sa to dá vytiahnuť.Tak sa dostaneš k tomu tesneniu . . . 

FOFO II ,Trend Clipper Combi ( 12/2005)
1,6TDCi 80kW,modrá ink (met),bez DPF,dovoz Belgicko
1,6TDCi 80kW,modrá ink (met),bez DPF,dovoz Belgicko
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 10.04.2010 21:42
- Bydliště: Neratovice
Re: Netěsnost tlakového potrubí od turba
Aha, díky za radu příští sobotu se na to mrknu. Nevíš ještě co je tam za to gumové těsnění? A jestli se dá sehnat i mimo Forda?
FF II Combi 1.6 tdci, 80 kW, 11/2006, Trend, stříbrná Modus, DPF
- sibari
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 25.02.2009 18:43
- Bydliště: okr.PK Slovakia
Re: Netěsnost tlakového potrubí od turba
Sa mi zdá,že je kruhového prierezu a podla mna kúpiť len vo forde.Ale to nebude nejak drahé , cca 1-2 eurá . 

FOFO II ,Trend Clipper Combi ( 12/2005)
1,6TDCi 80kW,modrá ink (met),bez DPF,dovoz Belgicko
1,6TDCi 80kW,modrá ink (met),bez DPF,dovoz Belgicko
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 10.04.2010 21:42
- Bydliště: Neratovice
Re: Netěsnost tlakového potrubí od turba
Tak těsnění mám objednané ve Fordu u Charouze na Mělníku. Cena je 50,- Kč a v sobotu to přetěsním. Ještě jednou díky za radu.
FF II Combi 1.6 tdci, 80 kW, 11/2006, Trend, stříbrná Modus, DPF
- geppi
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 25.01.2010 21:13
- Bydliště: Petrovice
Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady
Ahoj.
Potřebuji pomoci.
Koupil jsem fofo II 2,0 TDCI 100KW. po nějaké době době se mi zdála větší spotřeba a tak jsem se rozhodl podstoupit diagnostiku. Ta zjistila ucpaný filtr pevných částic. Nechal jsem si ho odstranit a také jsem si to nechal malinko čipnout na optimal 117Kw u firmy powertec.cz. následně na kontrole na brdě byl vidět pokles tlaku turba jak je to na přiloženém obrazku. doporučili mi vyčistit EGR ventil, přetěsnit potrubí. kontrola ventilu N75 a možná i repas turba. navíc mi doporučili dávat aditiva do nafty. vše bylo ok a auto jelo jak bejk. po 10km mi auto skočilo do nouzového režimu. vrátil jsem se a malinko mi snížili tlak turba,ale opět to tam po 5 km skočilo. jezdil jsem na to pár km a byl u servisáka. vyčištění egr ventilu a přetěsněno potrubí. následně jsem ujel cca 15km a opět nouzák. to se stalo při akceleraci vždy. po ujetí 10 km mi sama kontrolka zhasla a ujel jsem 10 km a při nízkých ot. asi 1500 bez akcelerace opět se oběvila kontrolka a jel jsem na nouzák asi 20 km. pak mi to při špatném rozjezdu chcíplo a kontrolka shasla. ujel jsem 20 km a při akceleraci opět blik a je tam zas. mezitím jsem akceleroval hodněkrát. jinak nevím. ještě mi doporučili vstřiky nechat vyčistit ultrazvukem. ale nevím kde může být chyba. každá součástka stojí dost peněz a nechce se mi vše měnit(v krámě odemě ten ventil nevezmou zpět a já nechci bejt pokusnej králik). nestalo se to někomu někdy? taky se mi zdá že když je na volnoběh či ve stejných otáčkách,tak malinko pohupuje pocukává. díky prosím za jakoukoli odpověď a pomoc. Tomáš Havlíček
Potřebuji pomoci.
Koupil jsem fofo II 2,0 TDCI 100KW. po nějaké době době se mi zdála větší spotřeba a tak jsem se rozhodl podstoupit diagnostiku. Ta zjistila ucpaný filtr pevných částic. Nechal jsem si ho odstranit a také jsem si to nechal malinko čipnout na optimal 117Kw u firmy powertec.cz. následně na kontrole na brdě byl vidět pokles tlaku turba jak je to na přiloženém obrazku. doporučili mi vyčistit EGR ventil, přetěsnit potrubí. kontrola ventilu N75 a možná i repas turba. navíc mi doporučili dávat aditiva do nafty. vše bylo ok a auto jelo jak bejk. po 10km mi auto skočilo do nouzového režimu. vrátil jsem se a malinko mi snížili tlak turba,ale opět to tam po 5 km skočilo. jezdil jsem na to pár km a byl u servisáka. vyčištění egr ventilu a přetěsněno potrubí. následně jsem ujel cca 15km a opět nouzák. to se stalo při akceleraci vždy. po ujetí 10 km mi sama kontrolka zhasla a ujel jsem 10 km a při nízkých ot. asi 1500 bez akcelerace opět se oběvila kontrolka a jel jsem na nouzák asi 20 km. pak mi to při špatném rozjezdu chcíplo a kontrolka shasla. ujel jsem 20 km a při akceleraci opět blik a je tam zas. mezitím jsem akceleroval hodněkrát. jinak nevím. ještě mi doporučili vstřiky nechat vyčistit ultrazvukem. ale nevím kde může být chyba. každá součástka stojí dost peněz a nechce se mi vše měnit(v krámě odemě ten ventil nevezmou zpět a já nechci bejt pokusnej králik). nestalo se to někomu někdy? taky se mi zdá že když je na volnoběh či ve stejných otáčkách,tak malinko pohupuje pocukává. díky prosím za jakoukoli odpověď a pomoc. Tomáš Havlíček
geppi 2.0 TDCI 117KW(159 PS) r.v.2006 Black Knight
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Precistenie turba 1.6 tdci
pri cisteni vzduchovej hadice mechanik zistil ze ten gumenny kusok hadice veducej k intercooleriu je prasknuty zvnutra.
Tak som zbehol do Fordu a chcel ten kusok kupit, ale na moje nemile prekvapenie Ford predava len celu sustavu hadic spolu s koovou trubkou veducou k intercooleru - cena 152 €.
Zhanal niekto z Vas uz tuto hadicu a podarilo sa, alebo komu praskla tak dal len origo od Fordu?
Cena je podla mna chora a chore je aj to ze tlakova hadica je len cista guma, ziadna vystuz.
Tak som zbehol do Fordu a chcel ten kusok kupit, ale na moje nemile prekvapenie Ford predava len celu sustavu hadic spolu s koovou trubkou veducou k intercooleru - cena 152 €.
Zhanal niekto z Vas uz tuto hadicu a podarilo sa, alebo komu praskla tak dal len origo od Fordu?
Cena je podla mna chora a chore je aj to ze tlakova hadica je len cista guma, ziadna vystuz.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady
V prvom rade na obrazku nie je nikde tlak turba. Su tam iba 2 krivky pre vykon a 2 krivky pre krutiaci moment. Podla mojho nazoru su mozne 2 priciny tohto javu :
1. pridali tlak na turbe viac, nez treba, RJ to vyhodnoti ako poruchu regulacie turba
2. ako v 1), ale problem je v cerpadle, ktore nestiha dodavat potrebne mnozstvo paliva do railu v dosledku zachovania spravneho pomeru palivo - vzduch. Pretoze pri vyssom tlaku turba ide do valcov viac vzduchu, takze treba umerne zvysit davku paliva
Keby som mal nachipovat svojho plechaca, rozhodne to urobim inak - zmeny by boli az od cca 3000 rpm, ten motor je v nizkych otackach dostatocne silny na cokolvek predstavitelne, kontrolka ESP mi blika pri kazdom ostrejsom vyjazde zo zakruty na trojke, na mokrej ceste aj na stvorke, v oboch pripadoch pri 2000 az 2500 rpm. Co mi ale nepaci je podla mna prinizka maximalna rychlost na tych 100 kW (200km/h som vytlacil aj so 77 kW Ochcavky). Okrem toho, keby som nechal zdvihnut vykon az nad 3000 rpm, maximalny krutiak nestupne, co chrani hlavne spojku. Ani ostatne komponenty (CR cerpadlo, vstrekovace a turbo) nie su znasilnovane pri beznej jazde, kedy to tocim tak do 2500 rpm. A v pripade potreby vykonu mu sliapnem na krk - vtedy sa prejavia dane upravy. Naladenie motora takymto sposobom je daleko setrnejsie, nez zdvihnut krutiak v celom rozsahu otacok.
Ked si to dam dohromady, bud firma, kde si to dal urobit nie su profici ale iba nalievaci, alebo Tvoj motor ma vazny problem s cerpadlom. Kolko km mas najazdene ? Ak bol upchaty filter, tak asi hoodne a potom je pravdepodobejsia varianta c. 2.
1. pridali tlak na turbe viac, nez treba, RJ to vyhodnoti ako poruchu regulacie turba
2. ako v 1), ale problem je v cerpadle, ktore nestiha dodavat potrebne mnozstvo paliva do railu v dosledku zachovania spravneho pomeru palivo - vzduch. Pretoze pri vyssom tlaku turba ide do valcov viac vzduchu, takze treba umerne zvysit davku paliva
Keby som mal nachipovat svojho plechaca, rozhodne to urobim inak - zmeny by boli az od cca 3000 rpm, ten motor je v nizkych otackach dostatocne silny na cokolvek predstavitelne, kontrolka ESP mi blika pri kazdom ostrejsom vyjazde zo zakruty na trojke, na mokrej ceste aj na stvorke, v oboch pripadoch pri 2000 az 2500 rpm. Co mi ale nepaci je podla mna prinizka maximalna rychlost na tych 100 kW (200km/h som vytlacil aj so 77 kW Ochcavky). Okrem toho, keby som nechal zdvihnut vykon az nad 3000 rpm, maximalny krutiak nestupne, co chrani hlavne spojku. Ani ostatne komponenty (CR cerpadlo, vstrekovace a turbo) nie su znasilnovane pri beznej jazde, kedy to tocim tak do 2500 rpm. A v pripade potreby vykonu mu sliapnem na krk - vtedy sa prejavia dane upravy. Naladenie motora takymto sposobom je daleko setrnejsie, nez zdvihnut krutiak v celom rozsahu otacok.
Ked si to dam dohromady, bud firma, kde si to dal urobit nie su profici ale iba nalievaci, alebo Tvoj motor ma vazny problem s cerpadlom. Kolko km mas najazdene ? Ak bol upchaty filter, tak asi hoodne a potom je pravdepodobejsia varianta c. 2.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 117
- Registrován: 03.02.2010 22:19
- Bydliště: BA - SK
Re: Precistenie turba 1.6 tdci
ta kovova trubka ti skor ci neskor aj tak asi praskne : ) ak este nebola menena
tu mas popripade alternativu
tu mas popripade alternativu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů