Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
honzagm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 15.08.2010 14:54

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od honzagm » 16.08.2010 10:54

Vetsinou je to kolem 7 km po Praze, relativne plynula jizda, protoze jezdim z centra na okraj proti vetsine ridicu. V zime temer denne. Jinak skladba tak 1000 km mimo obec, 3000 km mesto, 6000 km dalnice.
salamio píše:No ale kombinace ročního nájezdu 10 tkm a zimních 10 km pojížděk si o naftu zrovna neříká. I když máš pravdu, že záleží, jaká je přesná skladba těch 10 tkm.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od tomason » 16.08.2010 10:56

V zimě budeš napruděnej diesel se poskakováním nezahřeje na 10km ani nahodou.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od Nicco » 16.08.2010 11:16

tomason píše:V zimě budeš napruděnej diesel se poskakováním nezahřeje na 10km ani nahodou.
Ale pozor. Niektore diesely ako napriklad VW maju predohrev chladiacej kvapaliny elektrickou spiralou, pripadne maju priplatkovy ohrev vzduchu odporovym drotom. Alebo napr nova Mazda6 ma nezavysle kurenie na naftu! :shocked:
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od Nicco » 16.08.2010 11:21

Eidž píše:čas prověří kvalitu
Jen bych byl opatrný při odsuzování jednoho či druhého. Na diskuzním foru totiž píší lidí, když mají problém. Když je to OK, tak o tom nepíší. Takže z toho udělat statistiku, co je víc poruchové je sporné, neboť není znám celkový počet provozovaných typů...
To je pravda, ze pisu iba ti, co maju problem. Je este dost velka skupina ludi, ktori pramalo rozumeju autam, ale jedno vedia isto, ze diesel ma nizsiu spotrebu nez benzin a tak si kupili diesel, castokrat ojetinu. Nevedia nic o dochladzovani turba, tankuju na MedaBedaOil (poznam jedno Audi A6, smozrejme, je este viacmenej nove),... a funguje im to. Musis mat aj stastie na predosleho majitela...
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

honzagm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 15.08.2010 14:54

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od honzagm » 16.08.2010 11:27

Vsechna srovnani benzin vs nafta vychazi z vyrazne drazsich naftovych motoru. Ale ja vidim ceny temer stejne.

http://www.referentskevozy.cz/ford-focu ... popis-vozu
http://www.referentskevozy.cz/ford-focu ... -16v-trend

Jezdil jsem zatim s Felicii 1.6, pak jsem obcas sednul do Oktavky 1.6 FSI a byl hodne zklamany, to auto vubec nejede, i ve srovnani s Felicii (vyrazne nizsi hmotnost). Proto se "bojim" benzinoveho motoru. Kdyz je auto svizne, je predjizdeni bezpecnejsi.

Proti nafte mluvi asi nejvice ty kratke zimni jizdy. Na druhou stranu po meste jezdim klidne, malokdy na to slapu, nemam rad zbytecne vyfukove plyny ve meste.
Nicco píše:Jeden z tych predajcov -

http://www.autoplace.cz/cz/dulezite-inf ... -diesel-5/

"Při součtu všech provozních nákladů, tj. včetně pravidelné údržby a spotřeby se vyplatí pořídit si naftový motor od 40.000 ujetých kilometrů ročně. "

2.0tdci bude mat rovnaku spotrebu ako 1.6i (mesto, 100kmh, 130kmh), akurat bude mat lepsie zrychlenie a pri 180kmh uz nebude zrat 10L/100 ale len 8,5.

Auta na naftu by mali jazdit kazdy den, pretoze biozlozky v nadrzi dokazu nepekne veci pri dlhsom stati.

Pri tak "malom" najazde a dialnicnych 180 by som na tvojom mieste volil 2.0i To je presne motor pre teba.

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od Sobull » 16.08.2010 11:35

Z té skladby km by DPF ani tak vadit nemusel. Popojíždění po městě sice nic moc, ale jestli to aspoň jednou týdně prožene po dálnici... navíc se dá odstranit.

Nevím co mám v autě (nezávislý topení určitě ne), ale vlažný vzduch mi jde i v zimně po pár desítkách metrů a topí mi to do kilometru jak blázen. Navíc když bude třeba mít výhřev sedaček...

Pak záleží jak starý a ojetý to chce koupit, nafta nad 100 000km už je prostě sázka...

Ale přesto, já pokud bych najel 10 000km ročně, tak si nafťáka nekoupím, pokud bych neměl přístup k levné (a kvalitní) naftě.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od Anndy » 16.08.2010 11:37

Este ludia zvyknuti na naftu sa boja pouzivat spravne benzin. T.j. ak potrebujem aby siel, t.j. vytiahnut z neho tie kw, ktore ma, treba ist do vysokych otacok, skoro az do maxima. Proste inak to nejde.

Ak s benzinom jazdia ako s naftou, tak je jasne, ze sa im rovnako vykonny benzin zda nevykonny, ked sa pohybuju v otackach, kde je vykon tak polovicny, ako ma byt.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
salamio
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 22.07.2010 09:48
Bydliště: Bystřice

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od salamio » 16.08.2010 11:39

Nicco píše:
tomason píše:V zimě budeš napruděnej diesel se poskakováním nezahřeje na 10km ani nahodou.
Ale pozor. Niektore diesely ako napriklad VW maju predohrev chladiacej kvapaliny elektrickou spiralou, pripadne maju priplatkovy ohrev vzduchu odporovym drotom.
To jsem si teď pořídil do Focuse (podle ceníku se to jmenuje přídavné topení elektrické). Jsem si říkal, že těch 8 t., co za to chtějí, mě už nerozhodí a v zimě to přivítám víc, než vyhřívaná sedadla.
Kdo se bojí, sere v síni.

honzagm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 15.08.2010 14:54

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od honzagm » 16.08.2010 11:46

Srovnani nafta benzin vychazi z vyrazne vyssich cen naftovych motoru.

Ja ale zadne rozdily v cene nevidim.
http://www.referentskevozy.cz/ford-focu ... popis-vozu
http://www.referentskevozy.cz/ford-focu ... -16v-trend.

Ma mirna averze k benzinu vychazi ze zkusenosti s Oktavkou 1.6FSI. To auto vubec nezrychluje. Ani ve srovnani s mou Felicii 1.6 (je mnohem lehci). Chci auto, se kterym bezpecne predjedu.

Po meste jezdim kratke useky, ale klidnou jizdou. Nemam rad zbytecne emise v obydlenych zonach.
Nicco píše:Jeden z tych predajcov -

http://www.autoplace.cz/cz/dulezite-inf ... -diesel-5/

"Při součtu všech provozních nákladů, tj. včetně pravidelné údržby a spotřeby se vyplatí pořídit si naftový motor od 40.000 ujetých kilometrů ročně. "

2.0tdci bude mat rovnaku spotrebu ako 1.6i (mesto, 100kmh, 130kmh), akurat bude mat lepsie zrychlenie a pri 180kmh uz nebude zrat 10L/100 ale len 8,5.

Auta na naftu by mali jazdit kazdy den, pretoze biozlozky v nadrzi dokazu nepekne veci pri dlhsom stati.

Pri tak "malom" najazde a dialnicnych 180 by som na tvojom mieste volil 2.0i To je presne motor pre teba.

Uživatelský avatar
salamio
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 22.07.2010 09:48
Bydliště: Bystřice

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od salamio » 16.08.2010 11:46

A s tím DPF pravda, že na čisté město to moc není, ale jestli to fakt občas někde protáhne, neviděl bych problém.
Já jsem se při volbě motoru řídil i tím, že denně jezdím 60 km do práce a 60 zpět, většinou po dálnici. Takže pro naftu s DPF žádný problém.
Kdo se bojí, sere v síni.

honzagm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 15.08.2010 14:54

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od honzagm » 16.08.2010 12:13

Omlouvam se za nekolikrat zobrazene odpovedi na prispevky. Jsem v Cine a stranky se spatne nacitaji. Radeji sepisu vsechno do jedne odpovedi.

10.000 km rocne.

1000 km mimo mesto
3000 km mesto
6000 km dalnice.

V zime temer denne do prace 7 km jedna cesta. Po meste jezdim klidne, minimalizuju emise. V lete 1-2x tydne, zbytek kolo.
Po dalnici bych rad jezdil prumerne 150-160 km/hod. Prumerne 1x za 14 dni 300 km.

Byl bych rad, aby auto slusne zrychlovalo, mam spatnou zkusenost s Oktavkou 1.6 FSI, ktera i oproti moji stare Felicii 1.6 pusobi lenive. Mozna jsem ji opravdu jen malo vytacel. Ve vyssich otackach ale vyrazne roste spotreba. Auto bude rodinne, ale kdyz jedu sam, rad se projedu rychleji. I v zatackach. Je to jeden z duvodu pro koupi Focuse.

Hruby vyber z aktualni nabidky napovida, ze auta s benzinem nejsou levnejsi nez s naftou...
http://www.referentskevozy.cz/ford-focu ... -16v-trend
http://www.referentskevozy.cz/ford-focu ... popis-vozu
http://www.referentskevozy.cz/ford-focu ... 0tdci-ghia
http://www.auto-re.cz/moto/ford-focus-1 ... detail_398
a jeste pro srovnani jina znacka:
http://www.auto-re.cz/moto/mazda-6-1-8i ... detail_377
http://www.auto-re.cz/moto/toyota-avens ... detail_216

Nemam tuseni, v cem spocivaji vyssi naklady na udrzbu auta s naftou. Predpokladam vetsi slozitost motoru, jeho vetsi hmotnost zatezujici predni napravu, mozna z toho vyplyvajici zhorsene jizdni vlastnosti, castejsi vymena oleje?
Eidž píše:
honzagm píše:Potrebuju urgentne auto. Najedu 10.000 km rocne prevazne po dalnici a po meste (vetsinou v zime kratke useky do 10 km, v lete jezdim na kole). Presto uvazuju o dieselu. Po dalnici jezdim rad rychle, 160-180 km/h. ...
Napiš prosím skladbu jízd - v průměru jezdíš denně po dálnici nebo jen často? V průměru, jak dlouhá je cesta? Jezdíš denně nebo pravidelně o víkendu? Jezdíš jen v zimě? Co znamená "po městě"? Že po jízdě po dálnici jedeš po městě nebo že nastartuješ, jedeš 2 km po městě a vypneš? Máš rád sportovní jízdu nebo jezdíš plynule?
Nicco píše:Jeden z tych predajcov -

http://www.autoplace.cz/cz/dulezite-inf ... -diesel-5/

"Při součtu všech provozních nákladů, tj. včetně pravidelné údržby a spotřeby se vyplatí pořídit si naftový motor od 40.000 ujetých kilometrů ročně. "
Asi chtějí prodat víc benzínaky, jsou to obchodníci a pravdu Ti obchodník nemůže říct, on potřebuje prodat.
Auta na naftu by mali jazdit kazdy den, pretoze biozlozky v nadrzi dokazu nepekne veci pri dlhsom stati..
Jenže právě biosložky zlepšují vlastnosti nafty. Pro common rail to chce aditiva, takže bud VIF nebo nějakou lepší (=dražší) naftu.

Uživatelský avatar
salamio
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 22.07.2010 09:48
Bydliště: Bystřice

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od salamio » 16.08.2010 12:23

A co takhle něco takového (jenom příklad)? Na tvé jízdy snad ideál.
Zkus se obrátit na fokiho, ten by ti něco podobného, tak aby to nebyla past, určitě dokázal sehnat.
Kdo se bojí, sere v síni.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od tomason » 16.08.2010 12:33

http://ford-team-st.com/forum/viewtopic ... 5742a2c813
Některé z Autoin sou reimport Spain nejen Autoin.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta

Příspěvek od Eidž » 22.08.2010 15:35

honzagm píše:Omlouvam se za nekolikrat zobrazene odpovedi na prispevky. Jsem v Cine a stranky se spatne nacitaji. Radeji sepisu vsechno do jedne odpovedi.

10.000 km rocne.

1000 km mimo mesto
3000 km mesto
6000 km dalnice.

V zime temer denne do prace 7 km jedna cesta. Po meste jezdim klidne, minimalizuju emise. V lete 1-2x tydne, zbytek kolo.
Po dalnici bych rad jezdil prumerne 150-160 km/hod. Prumerne 1x za 14 dni 300 km.
Jenže on je rozdíl, jestli 6000 km po dálnici ujedeš během dovolené nebo jestli jedeš do práce. Pokud to máš do práce 7 km (3 dálnice 4 město?), tak ani s přídavným el. topením to pro diesel asi moc fajn nebude. On se ti ani benzin za tak krátkou cestu neprohřeje. Jestli z ročního nájezdu 10 tis. km bude větší část za cesty do práce (zima, 7 km), tak hlasuji pro benzin. Jestli z toho ročního nájezdu bude cesto do práce v menšině a nájezd budou tvořit delší cesty, tak bych se dieselu nebál.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 3 hosti