Filtr pev.částic tdci+emise od str162
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
komi, ty jsi asi nepostrehl, ze to 3000-5000 jsem ja pouze citoval predchozi prispevek, takze se zeptej spis Pavla - pavel28
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
promin, nechcel som sa nikoho dotknut, len uviest veci na spravnu mieru, aby niekto tieto nespravne cisla nebral za platne...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
To vyjadreni z autorizovaneho servisu na predchozi strane je nesmyslne.
V nadobce na eolys neni zadne cidlo hladiny, informaci o minimalni hladine eolys vypocitava RJ dle prumerne spotreby a poctu tankovani, je to vse s rezervou. Takhle mi to vysvetlil clovek, ktery odstranuje DPF a vi o cem mluvi. Takze kdyz vynuluji doplneni bud pres diagnostiku nebo rucne pres Etzolda a nedoplnim aditivum a budu mit nadrzku prazdnou, tak mi aditivum nebude pridavano do nadrze, ale nic me neupozorni, ze uz neni. To pak ale nemusi probihat regenerace.
Kdyz je DPF odstraneno, tak se vzdy po 60tis. musi vynulovat doplneni aditiva a nic se nemusi dolivat, ale pak se casem zadre cerpadlo davkovani aditiva, protoze davkuje porad a pojede nasucho. Nebo kdyz doleju VIF tak pak to davkuje vif primo do nadrze.
Dale je take nesmyslene tvrdit, ze regenerace probiha 30000 az 5000km, asi se spletl o nulu
V nadobce na eolys neni zadne cidlo hladiny, informaci o minimalni hladine eolys vypocitava RJ dle prumerne spotreby a poctu tankovani, je to vse s rezervou. Takhle mi to vysvetlil clovek, ktery odstranuje DPF a vi o cem mluvi. Takze kdyz vynuluji doplneni bud pres diagnostiku nebo rucne pres Etzolda a nedoplnim aditivum a budu mit nadrzku prazdnou, tak mi aditivum nebude pridavano do nadrze, ale nic me neupozorni, ze uz neni. To pak ale nemusi probihat regenerace.
Kdyz je DPF odstraneno, tak se vzdy po 60tis. musi vynulovat doplneni aditiva a nic se nemusi dolivat, ale pak se casem zadre cerpadlo davkovani aditiva, protoze davkuje porad a pojede nasucho. Nebo kdyz doleju VIF tak pak to davkuje vif primo do nadrze.
Dale je take nesmyslene tvrdit, ze regenerace probiha 30000 az 5000km, asi se spletl o nulu

- Radegast
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10.03.2008 22:37
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Tak mi v sobotu došel koupený Eolys přes bazar ( 2 l - za dobrou cenu), který jsem si koupil na dolití, poněvadž jsem již na 117 00 km. Říkám si, na podzim při výměně oleje to doliju, to bude zhruba tak těch 120 000 km, kdy se to má dolívat.
Ale včera jedu ráno do práce a najednou červená kontrolka a nápis: ENGINE SYSTEMS FAULT.
Auto ale jelo v pohodě dál, do žádného nouzáku nespadlo a nic jsem nepozoroval, že by se něco dělo. Tak jsem to risknul a odpoledne cestou z práce jsem hodil Focusa do servisu ať mi druhý den udělají diagnostiku a řeknou mi co se za tou hláškou skrývá ( Ikdyž samozřejmě tušení jsem měl).
A druhý den hned hlásí: jste na suchu a nemáte v nádržce EOLYS.
Tak mi tam servis dolil ten můj a zacvakal jsem jenom tu diagnostiku a práci ( 1300,- zbytečně vyhozených, protože to bych si udělal sám)) a budu čekat kdy se filtr odebere do věčných lovišť, což doufám bude ještě hodně za dlouho.
Ale mám takový malý červík pochybností, že něco na mám autě nesedí ( stav kilometrů, předchozí dolití aditiva nebo něco jiného), přestože jsem byl přesvědčený, že mi fyzicky i papírově na autí všechno štymuje
Ale včera jedu ráno do práce a najednou červená kontrolka a nápis: ENGINE SYSTEMS FAULT.
Auto ale jelo v pohodě dál, do žádného nouzáku nespadlo a nic jsem nepozoroval, že by se něco dělo. Tak jsem to risknul a odpoledne cestou z práce jsem hodil Focusa do servisu ať mi druhý den udělají diagnostiku a řeknou mi co se za tou hláškou skrývá ( Ikdyž samozřejmě tušení jsem měl).
A druhý den hned hlásí: jste na suchu a nemáte v nádržce EOLYS.
Tak mi tam servis dolil ten můj a zacvakal jsem jenom tu diagnostiku a práci ( 1300,- zbytečně vyhozených, protože to bych si udělal sám)) a budu čekat kdy se filtr odebere do věčných lovišť, což doufám bude ještě hodně za dlouho.
Ale mám takový malý červík pochybností, že něco na mám autě nesedí ( stav kilometrů, předchozí dolití aditiva nebo něco jiného), přestože jsem byl přesvědčený, že mi fyzicky i papírově na autí všechno štymuje

FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005


- pavel28
- Junior
- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
MOJE DRUHÁ OTÁZKA.PRO AUTOR.SERVIS FORD.Tak to mě překvapuje,ta regenerace,jsou to opravdu 3000 až 5000km.??? a není
to 300 až 500km.?Tak tet jsem z toho pako.
Přesto Vám moc děkuji.
FORD ODPOVĚD.
Ono hodně záleží na naftě a jejím složení, pokud nafta hodně kouří tak se
regenerace spouští častěji.
pokud regeneruje ve 3- 5tis km tak náplň vystačí na 120 000km. pokud spouští
častěji, tak se většinou musí doplňovat dříve než ve 120 000km. Tento údaj
výrobce nikde neudává a vychází z testování životnosti filtru pevných částic
německými techniky a touto formou nám byl prezentován při školení nového
modelu před 5 roky. (netvrdím že skutečnost je jiná)
to 300 až 500km.?Tak tet jsem z toho pako.
Přesto Vám moc děkuji.
FORD ODPOVĚD.
Ono hodně záleží na naftě a jejím složení, pokud nafta hodně kouří tak se
regenerace spouští častěji.
pokud regeneruje ve 3- 5tis km tak náplň vystačí na 120 000km. pokud spouští
častěji, tak se většinou musí doplňovat dříve než ve 120 000km. Tento údaj
výrobce nikde neudává a vychází z testování životnosti filtru pevných částic
německými techniky a touto formou nám byl prezentován při školení nového
modelu před 5 roky. (netvrdím že skutečnost je jiná)
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
...ak toto napisal fakt autorizovany servis tak je to viac ako smutne....
zmienovany material skoliaci mam dostupny, nic take tam nepisu....odjakziva sa dolieva po 60000km, pri kazdom tankovani sa z nadrzky nadavkuje do nadrze Eolys cize jeho spotreba je priamo umerna spotrebe nafty a nema nic spolocne s frekvenciou regeneracii...
uf uf to je sila
zmienovany material skoliaci mam dostupny, nic take tam nepisu....odjakziva sa dolieva po 60000km, pri kazdom tankovani sa z nadrzky nadavkuje do nadrze Eolys cize jeho spotreba je priamo umerna spotrebe nafty a nema nic spolocne s frekvenciou regeneracii...

Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- pavel28
- Junior
- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Přesně tak jsem to obdržel emailem od Fordu.



Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Asi na tom skoleni spali. ňA potom ver takymto odbornikom, ktory to naucia svojich mechanikov a dalej siria bludy. Ktovie ake zaujimavosti sa este naucili po skoleniach. To sa ani nemozme divit ze urcite percento ludi ma problemy s motormi ked ich servisuju podobne kapacity.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- bady
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
No tak to jsi nám řekl novinkubady píše:http://www.fapoff.cz a máte klid.

Jinak teď jsem dělal kontrolu po 3 letech (ale 3 roky to bude mít až v listopadu), chtěli mi to dolít, ale mám jen 47t, tak jsem řekl že až v 60t, prý tam mám asi 1/3 nádržky, ale přesně to říct prý neumí (zřejmě tam není vidět). Doleju si to jinde nebo sám. Tak pokud máte někdo link, kde to koupit, tak předem díky za něj; jeden link tu proběhl, byl na SK stránky a nefungoval mi; nebo vám to nabídli přímo Peugeoti/Citroni že to dolejí do Forda ?
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Pekny clanok o filtroch:
http://www.tipcar.cz/filtry-pevnych-cas ... -4645.html
... dozvedel som sa napriklad, ze aky je rozdiel v DPF v novej Fieste EcoNetic - cDPF
FORD:
cDPF = s aktivním povrchem bez aditiv - model Ka, Fiesta, Mondeo, Kuga, S-Max/Galaxy 2.0, Transit (přední pohon)
aDPF = s aditivy do paliva pro urychlení regenerace - Focus/Cmax
vDPF = bez aditiv, s aktivním povrchem a tryskou pro odpar paliva přímo do výfukového potrubí - S-Max/Galaxy 2.2, Connect, Transit (zadní pohon)
P.S. Nechcel by som platit za novy DPF v Honde
http://www.tipcar.cz/filtry-pevnych-cas ... -4645.html
... dozvedel som sa napriklad, ze aky je rozdiel v DPF v novej Fieste EcoNetic - cDPF
FORD:
cDPF = s aktivním povrchem bez aditiv - model Ka, Fiesta, Mondeo, Kuga, S-Max/Galaxy 2.0, Transit (přední pohon)
aDPF = s aditivy do paliva pro urychlení regenerace - Focus/Cmax
vDPF = bez aditiv, s aktivním povrchem a tryskou pro odpar paliva přímo do výfukového potrubí - S-Max/Galaxy 2.2, Connect, Transit (zadní pohon)
P.S. Nechcel by som platit za novy DPF v Honde

Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
I do Focusu (model exonetic) se montuje dle webu cDPF a v CZ se už nabízí a akci kombi za 404 tisíc v TRENDu.
http://www.carsuk.net/ford-focus-econet ... s-release/
Ale nám to asi nepomůže... Já teď rozhodně několik let budu muset vystačit s tím současným...Leda by cDPF šel na ten náš vůz - nezkusí to někdo zjistit ? Možná půjde třeba i rozměrově, ale ŘJ, atd.
http://www.carsuk.net/ford-focus-econet ... s-release/
Ale nám to asi nepomůže... Já teď rozhodně několik let budu muset vystačit s tím současným...Leda by cDPF šel na ten náš vůz - nezkusí to někdo zjistit ? Možná půjde třeba i rozměrově, ale ŘJ, atd.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- Radegast
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10.03.2008 22:37
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
To martasak: volně v prodeji se neprodává. Jedině u Forda nebo Citróna a Pažouta.
U Forda je to suverénně nejdražší. U Citrona jak jsme zjišťovali je nejlevnější. Ta 3l bandaska vyjde na něco přes 3 tis.
Ale zase ti z toho zbytečně hodně zůstane, když nádržka je jen na 1,8 l.
Já jsem si počkal na nabídku v bazaru, kde maník prodával 2 l ( koupil si tu 3l ale po dolití zjistil, že spotřeboval jen 1 l a 2 l mu zbyly, tak to odprodal).
Takže musíš občas prohledat net a nebo se taky dá koupit na Allegru:
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1
U Forda je to suverénně nejdražší. U Citrona jak jsme zjišťovali je nejlevnější. Ta 3l bandaska vyjde na něco přes 3 tis.
Ale zase ti z toho zbytečně hodně zůstane, když nádržka je jen na 1,8 l.
Já jsem si počkal na nabídku v bazaru, kde maník prodával 2 l ( koupil si tu 3l ale po dolití zjistil, že spotřeboval jen 1 l a 2 l mu zbyly, tak to odprodal).
Takže musíš občas prohledat net a nebo se taky dá koupit na Allegru:
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005


- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Spínač víčka hrdla nádrže paliva je vytvořen bezdotykovým spínačem a magnetem, který je připevněn na plnicím víčku.
Otevřením víčka hrdla nádrže paliva je sepnut spínač víčka hrdla nádrže paliva, a je vyslán signál do řídicího přístroje přísady do paliva, že nastává plnění nádrže.
Řídicí přístroj přísady do paliva setrvá v režimu "sleep" (v klidu), dokud není víčko plnicího hrdla nádrže opět zavřeno a není ukončen režim "sleep" spínačem víčka hrdla nádrže paliva.
Při následujícím zapnutí spínací skříňky je zjištěna aktuální zásoba paliva v nádrži, je porovnána se stavem před tankováním a je vypočten rozdíl množství zásoby paliva.
Podle vypočteného množství změny zásoby paliva v nádrži je řídicím přístrojem přísady do paliva vypočteno množství potřebného doplnění přísady, a je aktivováno čerpadlo přísady do paliva.
Aktivování/dávkování je prováděno při rychlosti jízdy vozidla nad 40 km/h nebo 4 minuty po prvém nastartování motoru po tankování, pokud nebyla dosažena rychlost jízdy.
Otevřením víčka hrdla nádrže paliva je sepnut spínač víčka hrdla nádrže paliva, a je vyslán signál do řídicího přístroje přísady do paliva, že nastává plnění nádrže.
Řídicí přístroj přísady do paliva setrvá v režimu "sleep" (v klidu), dokud není víčko plnicího hrdla nádrže opět zavřeno a není ukončen režim "sleep" spínačem víčka hrdla nádrže paliva.
Při následujícím zapnutí spínací skříňky je zjištěna aktuální zásoba paliva v nádrži, je porovnána se stavem před tankováním a je vypočten rozdíl množství zásoby paliva.
Podle vypočteného množství změny zásoby paliva v nádrži je řídicím přístrojem přísady do paliva vypočteno množství potřebného doplnění přísady, a je aktivováno čerpadlo přísady do paliva.
Aktivování/dávkování je prováděno při rychlosti jízdy vozidla nad 40 km/h nebo 4 minuty po prvém nastartování motoru po tankování, pokud nebyla dosažena rychlost jízdy.
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.08.2010 14:54
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Procetl jsem vetsinu diskuse. Presto mi porad neni jasne, jestli se DPF u 1,6 80kw TDCi meni po urcitem najezdu (rekneme nejcasteji zminovanych 160.000 km) nebo se proste nechava, pokud dobre slouzi. Zminovana cena kolem 25.000 Kc hraje dost zasadni roli v tom, jestli koupit ojetinu s perspektivou nutnosti vymeny DPF. Dovede nekdo odhadnout prumerne rocni naklady na 1.6 80kw TDCi ve srovani s 1.6 Ti VCT rekneme rok 2006 se 130.000 najetymi km? Jake investice lze ocekavat?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti