Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 14.06.2010 14:01

martasak: počkej, ale stejně by si potřeboval ještě jeden(třeba ucpaný), ne? Sem myslel, že to "kuchnutí" znamená, že ho nenávratně zničí. :?:
Jinak, já teda taky uvažuju o tom, že se ho zbavím, i když problémy nedělá. nechci aby problém udělal, až se to nebude hodit. A navíc sem si přečetl co se v motoru děje při regeneraci a vůbec se mi to nelíbí :wallbash:
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od martasak » 14.06.2010 17:47

Raada píše:Ja bych se chtel zeptat v kolika km jste doplnovali Eolys? Vyslo to presne na 60tis. km nebo drive? Jak se pozna, ze je potreba Eolys dolit? Mam teda do 60tis. km jeste docela cas, ale do roka uz me to ceka... Jaky s tim mate zkusenosti?
To by mně taky zajímalo, myslel jsem si, že logicky to snad musí záležet na počtu aktivních regenerací, ne ?Čím více jich je, tím se to spotřebuje dříve.
Ale toto vlákno říká něco jiného.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Dav » 14.06.2010 21:02

To Raada & Martasek:
Vydrz aditiva se da teoreticky vypocitat. Zalezi na prumerne spotrebe paliva. Tedy cim vic spotrebuji paliva, tim vice spotrebuji aditiva :) S regeneracemi ta spotreba aditiva nema nic spolecneho, aditivum se davkuje automacky pri tankovani do palivove nadrze v mnozstvi 0,5mml/L.
Tj. 0,5L aditiva/1000L nafty, celkova velikost nadrzky na aditivum je 1,8L.
Tedy na 3600L nafty vypotrebuji celou nadrzku aditiva a pri prumerne spotrebe 5,2L vydrzi tedy na 69 230km :mrgreen:

Ja to ted uz nepotrebuji resit, bo filtr mam stastne odstranen :D Ale napadla me jedna moznost, jak v budoucnu obejit emise, kdyby nahodou zlepsily merici zarizeni a neslo to udelat jinak.
Staci kdyz si pujcim pred emisema funkcni DPF a namontuji jej a po emisich zase vratim za mirny uplatek majiteli nebo servisu. Misto regenerace staci co 500Km proplachnout vapkou :wink:
Stacil by jeden funkcni DPF takovy putovni po cele CR :wink:
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 15.06.2010 07:32

Davov vypocet je pekny, ale nezhoduje sa s realitou...
1. kontrolka sa rozsvieti na doplnenie eolysu ked je v nadrzke este 0,3 litra (vypocitane, nie merane!) cize ked sa minulo 1,5 litra co je na 3000 litrov nafty, to pri priemerke 5,5 litra nevystaci na 60000km...pritom nemecki sudruhovia udavaju na svojom fore dolievanie 0,8 - 1,0 litra na 60000km, aj vcera pisal vchlapik v rubrike aut najazdenych nad 250t km, ze dolieval zatial po 85t a po 165t km a filter ako taky ma stale origo po vyse 210t km...menil zatial altik (po 80000km) snad vsetky loziska kolies, brzdove kotuce, ale filter, turbo, spojka, zotrvak su povodne...
2. pred EK nestaci menit len DPF za funkcny, ale po EK to treba zasa premontovat naspat a samozrejme treba prehrat 2x aj soft, takze taketo riesenie nebude pre bezneho cloveka ani lacne ani jednoduche...
ja dam radsej 256 libier za novy filter a ten moze vydrzat 150t km (co je u mna mozno 5x EK) co ja uz s tymto autom nenajazdim...
3. stary funkcny DPF by nemusel byt problem - pokial si nenecham stary funkcny vykuchat ale ho nahradim KATom z typu bez DPF co sa u nas predava za cca 90€, tak mi DPF ostava , staci prehrat soft...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Nicco » 15.06.2010 11:47

Komi, daj link na to nemecke forum. Diky
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Dav » 15.06.2010 12:08

To Komi:
Jak uz se tu resilo, tak s odstranenym DPF EK projdes nyni v klidu, pukud by zlepsili merici zarizeni, staci DPF namontovat a po EK vymontovat. Nemusi se prehravat software v RJ, je ji uplne jedno, jestli je filtr vykuchany nebo puvodni, protoze je vyrazeno softwareve cidlo porovnavani tlaku. Vzdy si RJ mysli, ze je filtr cisty. Proto jsem psal, ze by se po cca 500km, musel filtr proplachnout, ale k EK si kazdy dojede do 20km, takze by to pokrylo 25vymen :)
Zatim stejne nemam duvod resit EK a nez se neco zmeni ( presnejsi mereni emisi ), nebude to drive nez za 5let, tak me to netrapi. Za tu dobu na spotrebe a aditivu usetrim cca 35000Kc a pripadne fungl novy DPF koupim max za 3tis, vice stat stejne nebude.
Rozhodnout se musi kazdy sam :wink:
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 15.06.2010 12:14

v tej rubrike - nad 250t km si zasa stazuje borec ze mu odisla vodna pumpa - no pri jeho 280t km je to jeho prvy problem ako pise okrem beznych spotrebnych dielov...nie zla bilancia...
niekedy su tam celkom zabavne citania - posledny prispevok pisal ze musel menit DPF uz po 122t km ale chyba bola asi, ze po 60t km nedolial Eolys...tak to je celkom slusne 122t na povodnu napln......
http://www.motor-talk.de/forum/ford-foc ... -b409.html
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 15.06.2010 12:26

ano Dave mas pravdu, soft by nebolo treba nahravat hore dole, DPF funguje pasivne takze pri EK by filtroval aj keby boli odstavene merania dif tlaku a teploty a prazdna nadrz Eolysu...ale mne by sa to asi nechcelo hore dole davat ...ale urcite pre niektorych je to prijatelne riesenie, takze ako dobry napad to beriem...
tvoj odhad uspory je zaujimavy , ja to vidim pri cca 0,2 l/100km a 15000km rocne na 150 litrov za 5 rokov co je u nas cca 5000Sk ...
ked ma 90k bez DPF 4,7 a 110k s DPF 4,8 tak 110k bez DPF asi nebude mat 4 litre...ci ?
ja mam dlhodoby priemer 5,25, momentalne 4,9-5,1 po vyse 120t km preto neverim ze uspora moze byt u mna viac ako 0,2
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 15.06.2010 12:57

Tak jak to píše Dav je to asi ideální, proto bych ten svůj rád vyndal než začne škodit. Takže kdyby někdo věděl o ucpaném DPF pro 2,0... rád si ho vezmu.
A otázka... Je ten DPF pro 2,0TDCi stejný jako FAP pro 2,0HDI? U 1,6 jsou jiné, že?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Dav » 15.06.2010 14:24

To Komi:
No me po odstraneni klesla spotreba o 1L a pri najezdu 100tis km za 5let to dela 30tis. Kc, dale je treba pricist doplneni aditiva atd..
Je pravda, ze mi to porad regenerovalo, takze jsem nemel moc moznosti a proto jsem ho nechal vykuchat. Mozna stacilo vymenit cidlo parcialniho tlaku, protoze prestalo fungovat, ale to taky melo stat kolem 2tis + montaz a vycicsteni filtru, tak volba byla jasna :mrgreen:
Kdyby vse slapalo jak melo, tak bych to asi neresil.
Ta papirova uspora 0,1 mezi verzi bez filtru a s filtrem je zavadejici, stejne jako papirove spotreby :wink: Spise je to pocitano bez regenerace a je bran jen odpor toho filtru, ve skutecnosti to muze byt 0,2-0,5L ve prospech verze bez filtru.
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 15.06.2010 17:42

to tvoje tvrdenie o 0,2 - 0,5 litra plati len pre filter takmer ucpaty, pokial je v normalnom stave a regeneruje v intervaloch vacsich ako 500km, neni dovod na rozdiel spotreby vacsi ako 0,1 litra pri beznom sposobe jazdenia...hodnoty ktore udava vyrobca boli pre 80kW uplne rovnake pre typ s DPF aj bez DPF a tieto hodnoty musel vyrobca deklarovat skuskou podla EU noriem...ak si mal technicky problem s cidlom, potom samozrejme narast mohol byt meratelny, pre auto s dobrom stave motora je to nemeratelna hodnota podla Fordu, nemam preco mu neverit...plne suhlasim, ze v sucasnosti v pripade problemov je vykuchanie velmi dobra moznost riesenia problemu, ja by som v pripade problemov uvazoval tak isto...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

tom594
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 25.11.2008 09:38
Bydliště: Slavičín

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od tom594 » 17.06.2010 09:03

Mě trápilo ředění motorového oleje naftou přes regeneraci PDF.Testování vstřikováníní mě stálo 6000Kč u Penta ve Zlíně.Potom mě řekli ,že PDF potřebuje vyčistit.Asi se můj Focus snaží pořád regenerovat a spotřeba se vyšplhala na 7 litrů ,když jezdím stejným stylem a stejné trasy,kde dříve jsem spotřeboval okolo 6 litrů/100km.Asi půjdu do FAPOFF a u mě ta spotřeby poklesne o více než 0,1-0,2l/100km.

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 17.06.2010 10:33

mas urobenu zvolavaciu akciu - novy soft proti riedeniu oleja naftou pri regeneracii ? mne hladina oleja stale stupala, po zvolavacke novy olej a hladina vele jemne klesa, medzi vymenami o par milimetrov na mierke...
pred uplnym ucpatim filtra stupa spotreba o viac ako liter , to sa da docitat na tomto ale aj inych forach...takze po navsteve fapoff sa vratis do peknych cisel...z toho co pises by som uz asi necakal kym sa to sekne a bude problem odsoferovat to do Bystrice nad P.
co si sa dozvedel na teste vstriku ? dali ti aj nejaky protokol s nameranymi hodnotami a pripustnymi hodnotami ? ten Pento je normalny BDS, takze tam by ta mali komplexne otestovat vratane kompresnych tlakov atd...cize mas dobry prehlad o stave motora
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
dallasCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 80
Registrován: 13.10.2009 10:34
Bydliště: Mikulov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od dallasCZ » 17.06.2010 10:48

Ahoj, prosímtě kdy byla ta svolávačka?jak poznám jestli mám v oleji naftu nebo jakej mám soft v RJ? mám auto od listopadu 2009 a je to 06/2006 dovoz z německa. Zatím nesleduji žádný problém,ale jsem úplný autoamatér.

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 17.06.2010 11:30

o zvolacke sme tu pisali viackrat, ale ked zajdes do najblizsieho Forda, tam ti povedia ci bola na tvojom aute urobena a ak nie tak sa mozes na nu objednat - je to bezplatne...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů