Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Odpovědět
Uživatelský avatar
kemo
Junior
Junior
Příspěvky: 208
Registrován: 14.02.2008 11:36
Bydliště: Praha 5

Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Příspěvek od kemo » 06.06.2010 21:36

Ahoj,

doufám že mě nesežerete, že už to je někde v historii. Hledal jsem, ale stejné symptomy nenašel :)

Dnes jsme jeli po dálnici a popojížděli v koloně. Najednou na neutrál začaly kolísat otáčky o cca 200 (rozmezí 800-1000) a bylo to hodně slyšet na chodu motoru. Když jsme se rozjeli, tak auto občas cuklo. Po cca 1,5 km popojíždění (chtěli jsme sjet k pumpě) auto chcíplo. Pak sice točilo, ale nenaskočilo. Následoval odtah, kde to normálně bez problémů naskočilo. Zkusil jsem tam dát naftu do plné nádrže, jestli není prázdno a nebylo - zbývalo dobrých 13 litrů. Domů už jsme dojeli po svých.

Nevím nakolik to může souviset, ale cca 14 dní blbě ukazuje palivoměr - i když je v nádrži 13 litrů, ukazuje to dojezd max 70. Chtěl jsem s tím jet do servisu, ale nebyl čas.

Neporadíte, co s tím může být?
Citroen C4 Grand Picasso 2018, 1,6 THP S&S EAT6

--- historie ---
Ford Focus II Kombi 2010, 1.6 TI-VCT
Obrázek

Ford Focus I Kombi, 2004, 1.8 TDCI
Obrázek


Uživatelský avatar
kemo
Junior
Junior
Příspěvky: 208
Registrován: 14.02.2008 11:36
Bydliště: Praha 5

Re: Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Příspěvek od kemo » 06.06.2010 22:25

Myslíš
Taky mi to dělalo na 1,8tdci...nevim jak se to jmenuje ale popíšu... když si stoupneš před motor tak je to mezi motorem a baterkou. Jdou do toho tři hadičky snad na podtlak turba a posilovače - myslim. Je to taková plastová propojka co ty hadičky spojuje, podívej se jestli neni prasklá nebo to netěsní a nemá to tlak...
nebo výměna palivového filtru?
Většina příspěvků byla o TDDI nebo o cukání při maximálním přidání plynu nebo o cukání při určité rychlosti.
Asi opravdu jen neumím hledat, ale stejný popis problému jsem tam nenašel.
Citroen C4 Grand Picasso 2018, 1,6 THP S&S EAT6

--- historie ---
Ford Focus II Kombi 2010, 1.6 TI-VCT
Obrázek

Ford Focus I Kombi, 2004, 1.8 TDCI
Obrázek

Uživatelský avatar
Quickie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7238
Registrován: 10.03.2008 21:18
Bydliště: Revúca, Trnava

Re: Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Příspěvek od Quickie » 06.06.2010 22:39

nemusí byt uplne stejný... ale napr. palivový filter, EGR ventil sú asi základné veci pri "cukaní" auta.. potom to môže byť začiatok konca čerpadla, vstreky atd... a to všetko je tu spomínané hádaj kolko krát

Uživatelský avatar
kemo
Junior
Junior
Příspěvky: 208
Registrován: 14.02.2008 11:36
Bydliště: Praha 5

Re: Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Příspěvek od kemo » 07.06.2010 22:34

Tak uvidíme, zítra jsem objednaný do servisu. Do Lišova si s autem v tomto stavu netroufám...
Citroen C4 Grand Picasso 2018, 1,6 THP S&S EAT6

--- historie ---
Ford Focus II Kombi 2010, 1.6 TI-VCT
Obrázek

Ford Focus I Kombi, 2004, 1.8 TDCI
Obrázek

Uživatelský avatar
kemo
Junior
Junior
Příspěvky: 208
Registrován: 14.02.2008 11:36
Bydliště: Praha 5

Re: Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Příspěvek od kemo » 09.06.2010 14:52

Tak jsem se s opravou daleko nedostal. Podle servisu tomu nic není a jsem vůl a došla nám nafta. Na diagnostice nic nevyjelo. Tomu že jsme při tankování do plný nalili 40 litrů (takže minimálně 10litrů tam ještě muselo být) nechtěli věřit.
Nicméně to tedy vypadá na problém související s ukazatelem stavu paliva. TDCI prý mají to, že když stav paliva klesne na minimum, tak motor automaticky zhasíná, aby se to nezadřelo.

Znamená to tedy asi výměnu plováku (materiál 1500+2500 práce) nebo prostě kontrolu kolik to ukazuje proti tomu, kolik tam opravdu je. Mám silné podezření, že jsem ten plovák na škole smyku nějak počochnil, protože špatný stav nafty to ukazuje víceméně od té doby.
Budu to sledovat a pak si udělám výlet do Lišova.
Citroen C4 Grand Picasso 2018, 1,6 THP S&S EAT6

--- historie ---
Ford Focus II Kombi 2010, 1.6 TI-VCT
Obrázek

Ford Focus I Kombi, 2004, 1.8 TDCI
Obrázek

Uživatelský avatar
Rusty-DC
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 738
Registrován: 10.06.2009 18:13
Bydliště: BBZOO
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Příspěvek od Rusty-DC » 09.06.2010 16:45

tak to znie zaujimavo s tym plavakom. davnejsie som presiel na blikacke prazdnej nadrzi asi 50km a to este vtedy mi vela zralo, bal som sa ze uz na vduch idem ale motor stale isiel. I ked vtedy som to trosku posral lebo mi vcuclo aj nejaku necistotu do trysiek, uz filter musel byt vtedy dost KO. Takze radsej drzat ukazovat paliva nad 1/4 ako mi to aj vcera odporucil chlapik od servisu vo forde. Lepsie dat 300kc naviac ako potom platit tisice :(
Lubinov focusik
Ford Focus Tournier 1.8TDCi 74kW, apríl 2004, silver ,K&N
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
kemo
Junior
Junior
Příspěvky: 208
Registrován: 14.02.2008 11:36
Bydliště: Praha 5

Re: Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Příspěvek od kemo » 09.06.2010 16:55

To určitě, taky beru radši naftu dřív než pozdě.
Jen mi prostě nesedí to, jak to chcíplo a bylo tam (pokud se mi záhadně nezmenšila nádrž) 10litrů nafty.
Citroen C4 Grand Picasso 2018, 1,6 THP S&S EAT6

--- historie ---
Ford Focus II Kombi 2010, 1.6 TI-VCT
Obrázek

Ford Focus I Kombi, 2004, 1.8 TDCI
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host