Rada tunit či nové auto
- micinka
- Nováček
- Příspěvky: 77
- Registrován: 29.05.2010 23:21
Rada tunit či nové auto
jako lajk, chci se zeptat nekoho kdo ma zkusenosti, nebo muze posoudit jestli to ma cenu.
Mám Ford focus 1.8 / 85kW kombik rv. 1998 najeto asi 190tisíc
mám dilema či koupit nějaký novější model (ST z bazaru) nebo vrazit nějaký peníz do tohodle auta. chtěl bych se zaměřit na tuning výkonu, vzhled dořeším později. Snese Zetec 1.8 turbo? s motorem nebyli za ty 4 roky co ho mám zadne problemy.
Mám Ford focus 1.8 / 85kW kombik rv. 1998 najeto asi 190tisíc
mám dilema či koupit nějaký novější model (ST z bazaru) nebo vrazit nějaký peníz do tohodle auta. chtěl bych se zaměřit na tuning výkonu, vzhled dořeším později. Snese Zetec 1.8 turbo? s motorem nebyli za ty 4 roky co ho mám zadne problemy.
Ford Focus Combi 1,8i rv.1998
- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Rada tunit či nové auto
ne nemá...
v pomere cena / výkon by si vynaložil vela penazí a dostal za to málo muziky... radšej to predaj, trošku našetri a kúp si 5 ročné STčko alebo aspon dvojliter a budeš to mat bez problemov...
ale ak by si chcel byt fajnšmeker a mat 1,8 turbo tak smelo do toho len počítaj s tým že vymeníš skoro všetko lebo 125 konový motor možno znesie 150 koní (býva cca 10 - 20 % rezerva počítaná na súčiastky) ale keby si to turbom potiahol na 180 a viac koní tak sa ti to rozsype počínajúc spojkou, brzdy nebudú stíhať, celé utesnenie motora, otázka je čo klukovka, piesty, ojnice, výfuk, ramená atd.
čiže výsledný výkon nebude zodpovedat vynaloženým peniazom... ale bude to unikát (niekto si aj to cení...)
niekde tu kedysi bola spomínaná úprava tuším taliani pridávali na 1,8 a 2,0 kompresor a výkon išiel o 50 hore ale bolo to drahé ako prasa...
v pomere cena / výkon by si vynaložil vela penazí a dostal za to málo muziky... radšej to predaj, trošku našetri a kúp si 5 ročné STčko alebo aspon dvojliter a budeš to mat bez problemov...
ale ak by si chcel byt fajnšmeker a mat 1,8 turbo tak smelo do toho len počítaj s tým že vymeníš skoro všetko lebo 125 konový motor možno znesie 150 koní (býva cca 10 - 20 % rezerva počítaná na súčiastky) ale keby si to turbom potiahol na 180 a viac koní tak sa ti to rozsype počínajúc spojkou, brzdy nebudú stíhať, celé utesnenie motora, otázka je čo klukovka, piesty, ojnice, výfuk, ramená atd.
čiže výsledný výkon nebude zodpovedat vynaloženým peniazom... ale bude to unikát (niekto si aj to cení...)
niekde tu kedysi bola spomínaná úprava tuším taliani pridávali na 1,8 a 2,0 kompresor a výkon išiel o 50 hore ale bolo to drahé ako prasa...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


- micinka
- Nováček
- Příspěvky: 77
- Registrován: 29.05.2010 23:21
Re: Rada tunit či nové auto
diky 
a, cim muzu jemě zvýšit výkon u tehle verze fokina, lepší sání či výfuk, filtr, auto musi jeste chvilku sloužit, nechi vybírat stavebko na novy auto

a, cim muzu jemě zvýšit výkon u tehle verze fokina, lepší sání či výfuk, filtr, auto musi jeste chvilku sloužit, nechi vybírat stavebko na novy auto

Ford Focus Combi 1,8i rv.1998
- r0mik
- .
- Příspěvky: 9356
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada tunit či nové auto
poradne sani
svody
vyfuk
A ja bych to ubiral jinym smerem. Na foru je tu k prodeji zanovni stavitelny podvozek za par kacek -takze polozit, nasadit poradne kola uzivat si s zehlickou zatacky

svody
vyfuk
A ja bych to ubiral jinym smerem. Na foru je tu k prodeji zanovni stavitelny podvozek za par kacek -takze polozit, nasadit poradne kola uzivat si s zehlickou zatacky


Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Rada tunit či nové auto
notoricky známy filter vzduchu K&N, širšie telo nasávania škrtiacej klapky, "športový" výfuk, športová vačka ventilov a možno chip-tuning ale tieto zmeny by boli stále len "pár" koní... tak 10 - 20
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


-
- .
- Příspěvky: 8183
- Registrován: 26.01.2009 22:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada tunit či nové auto
to rOmik: ..
nechci bejt škodolibej, ale přál bych ti projet v praze Letnou a nábřeží u Letenskýho tunelu 


ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
-
- Nováček
- Příspěvky: 161
- Registrován: 16.09.2009 19:19
Re: Rada tunit či nové auto
Prečítaj si toto http://www.fastfordmag.co.uk/resources/ ... modify.pdf
Ak ti je sympatický 1,8 tak sa do toho pusti. Ja sa pokúšam o niečo podobné. A nepočúvaj reči že znesie 10%, len IB5 a poloos znesie 250HP. Keď nájdem jeden článok o tom ako šrác dával turbo od pumaspeed a mal cez 500HP, tak tu tu loadnem.
Mne je sympatická 1,8 (mal som Golf II GTI, Golf III GT 1,8 (55kw riadny shit) a Opel astra 1,8 16V), iné ani nechcem a rozmýšľam o starje S3 1,8T. Ale to až ke´d dokončím Fofo.
Ak ti je sympatický 1,8 tak sa do toho pusti. Ja sa pokúšam o niečo podobné. A nepočúvaj reči že znesie 10%, len IB5 a poloos znesie 250HP. Keď nájdem jeden článok o tom ako šrác dával turbo od pumaspeed a mal cez 500HP, tak tu tu loadnem.
Mne je sympatická 1,8 (mal som Golf II GTI, Golf III GT 1,8 (55kw riadny shit) a Opel astra 1,8 16V), iné ani nechcem a rozmýšľam o starje S3 1,8T. Ale to až ke´d dokončím Fofo.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Rada tunit či nové auto
Nové auto ze silnějším motorem.
Ve tvém případě nalítáno 190 tis. km, sebemenší náznak úpravy v žádném případě nedoporučuji
Když by jsi to chtěl, tak nejprve repase celého motoru s úpravama, jinak ti půjde motor do 10 tis. km do kopru.

Ve tvém případě nalítáno 190 tis. km, sebemenší náznak úpravy v žádném případě nedoporučuji
Když by jsi to chtěl, tak nejprve repase celého motoru s úpravama, jinak ti půjde motor do 10 tis. km do kopru.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 161
- Registrován: 16.09.2009 19:19
Re: Rada tunit či nové auto
No to je druhá vec v akom je stave motor. Ak má veľa nabehané a tak, nemá to zmysel. Kôli turbu by sa aj tak museli meniť kované piesty, ojnice, už ostrá vačka a tak. Je to nákladové ale ak chceš vymakať svojho myláčika nič nie je tak drahé. Ak ti ide iba o to mať silnejšie auto, tak jednoznačne kúpiť iné. Bez turba z neho dostaneš skoro 160HP. Ale investícia cez 3000€.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti