Vortex Generatory
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Vortex Generatory
madbugie: Vysvětli mi proč takové věci dávají na auta z výroby? Má to určitě nějaký vliv ku prospěchu a z toho důvodu to tam je. Ani EVo a ani STi nejsou tuzingové auta a ten potenciál v nich prostě je a proto se faceliftují, aby byly stále rychlejší a měly lepší jízdní vlastnosti. Proto se mění nějaké designové prvky, přibívají difuzory a tyhle "křidélka o kterých se zde bavíme, nebo i ubírají na hmotnosti díky novým technologiím (karbon, hliník,...).
To že je řídí někdo kdo to z nich nedokáže vymáčknout je věc jiná. Já mám v STčku taky kolikrát strach a nakonec zjistím, že to auto se chová mnohem lépe než bych si myslel, ale díky mému strachu ho snad nerozbiju, protože čím víc jezdí člověk na hraně tak tím víc má šanci, že tu hranu přestřelí a auto rozseká. A věř tomu, že takoví lidé jsou. Koupí si třeba to EVO a jezdí s ním tak jak to auto dokáže, ale jednou to prostě nevyjde a auto někdě opře, nebo úplně zruší.
I ty výlisky na FoFo ST budou mít nějaký účel a nebudou tam jen pro to aby to vypadalo cool.
To že je řídí někdo kdo to z nich nedokáže vymáčknout je věc jiná. Já mám v STčku taky kolikrát strach a nakonec zjistím, že to auto se chová mnohem lépe než bych si myslel, ale díky mému strachu ho snad nerozbiju, protože čím víc jezdí člověk na hraně tak tím víc má šanci, že tu hranu přestřelí a auto rozseká. A věř tomu, že takoví lidé jsou. Koupí si třeba to EVO a jezdí s ním tak jak to auto dokáže, ale jednou to prostě nevyjde a auto někdě opře, nebo úplně zruší.
I ty výlisky na FoFo ST budou mít nějaký účel a nebudou tam jen pro to aby to vypadalo cool.
Ex ST220 model 2004
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Vortex Generatory
A cudoval som sa,ked som nasadil ST naraznik,ze preco som zrazu tak rychly a preco mi benzin z nadrze ubuda tak pomali 

-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Vortex Generatory
Tak to je snad jasné, že to přidá o 100% větší nájezd na nádrž a zrychlení minimálně o 50%
Pokud to nenajedeš tak máš někde chybu...
Pokud to nenajedeš tak máš někde chybu...
Ex ST220 model 2004
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Vortex Generatory
Můžete mi teda zodpovědně říct. Vy si myslíte, že to na autech z výroby není k ničemu?
koeficientu odporu vzduchu cx = čím míň tím líp a to jim přesně tyhle ty drobnosti dělají ať se vám to líbí, nebo ne... K tomu se přidá snížení hmotnosti a díky tomu to auto může mít o nějakou setinu rychlejší čas na zrychlení.
Pokud by ten nárazník nenavazoval tak jak má karoserii klasické ST tak to pak už může postrádat smysl, protože je zde zase jiné proudění vzduchu než na kastli a spoilerech origo ST.
koeficientu odporu vzduchu cx = čím míň tím líp a to jim přesně tyhle ty drobnosti dělají ať se vám to líbí, nebo ne... K tomu se přidá snížení hmotnosti a díky tomu to auto může mít o nějakou setinu rychlejší čas na zrychlení.
Pokud by ten nárazník nenavazoval tak jak má karoserii klasické ST tak to pak už může postrádat smysl, protože je zde zase jiné proudění vzduchu než na kastli a spoilerech origo ST.
Ex ST220 model 2004
- k0n0p
- Nováček
- Příspěvky: 72
- Registrován: 06.04.2009 16:47
Re: Vortex Generatory
to maximus: dík za podporu:) Je to přesně jak řikáš. Nejezdíme formulema, aby jsme počítali setinky, ale poznatky díky kterejm se tvořej dneska auta jsou 10let starý myšlenky, pocházející z formulí. Přijde se na to, jak vyrábět sériově cokoliv a pak neni problém mít aktivní tlumení, měření výšky nad vozovkou, a klidně Knight Ridera
Je fakt, že tydle vychytávky možná poznáte na dálnici, když zrovna není velkej provoz, ale po cestě do práce v ranní špičce sotva. Maximálně zjistíte, že se vám méně špiní zadní okénko
to zirafak: aha, taky jsem na ně koukal, ale to není to, o čem se bavíme a je otázka, je-li to designový prvek v kombinaci s výztuhou plechu nebo to má jiný vliv na proudění. Jsou předtim točící se kola, tak bych se spíš přikláněl k designu, ale mohu se klidně mýlit..
Vortex generátor je zařízení, který vytváří tzv. nosný vír. Funguje to na principu, že se do míst těsně nad povrch (mezní vrstva), kde je pomalejší proudění, přivede rychlejší proudění z oblasti nad mezní vrstvou, čímž oživí proudění těsně u povrchu. Proudění se pak snáze udrží na povrchu a lépe ho kopíruje, což může pomoct v řípadě EVa v lepší navedení proudu na křídlo, v případě FoFo 3dv zmenšení úplavu...
To zhruba z teorie, co si pamatuju z přednášek od pana Profesora (doufám, že to nebude číst
)
Je ale otázka, je-li to užitečné, prostě jen chtěné, nebo úplně na hovno

Je fakt, že tydle vychytávky možná poznáte na dálnici, když zrovna není velkej provoz, ale po cestě do práce v ranní špičce sotva. Maximálně zjistíte, že se vám méně špiní zadní okénko

to zirafak: aha, taky jsem na ně koukal, ale to není to, o čem se bavíme a je otázka, je-li to designový prvek v kombinaci s výztuhou plechu nebo to má jiný vliv na proudění. Jsou předtim točící se kola, tak bych se spíš přikláněl k designu, ale mohu se klidně mýlit..
Vortex generátor je zařízení, který vytváří tzv. nosný vír. Funguje to na principu, že se do míst těsně nad povrch (mezní vrstva), kde je pomalejší proudění, přivede rychlejší proudění z oblasti nad mezní vrstvou, čímž oživí proudění těsně u povrchu. Proudění se pak snáze udrží na povrchu a lépe ho kopíruje, což může pomoct v řípadě EVa v lepší navedení proudu na křídlo, v případě FoFo 3dv zmenšení úplavu...
To zhruba z teorie, co si pamatuju z přednášek od pana Profesora (doufám, že to nebude číst

Je ale otázka, je-li to užitečné, prostě jen chtěné, nebo úplně na hovno

Ford Focus combi, 1,6 16V, 74 kW, rv. 1999
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Vortex Generatory
Ty z té aukce budou na houby, ale z výroby to jistě bude mít nějaký přínos...
Ex ST220 model 2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 82
- Registrován: 02.01.2009 14:01
- Bydliště: Borec ze Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vortex Generatory
Pánové, přidám trochu vody do mlýnku...
To co tu popisujete, jak jsem z toho pochopil, se u těch znalých a zasvěcených říká "optopické součásti"
Jsou to součásti karoserie, které usměrňují proudění vzduchu, ať už na zvýšení přítlaku na křídlo, které plní svoji funkci, nebo naopak urychluje odvod vzduchu (tak jak tu k0n0p říká něco o tý mezní vrstvě atak..)..
Tydle součástky fungují za malých rychlostí, stačí rychlost taková, na kterou je tato součástka vymodelovaná, třeba i na 30km/h. Jsou to třeba přesně ty odvodové hrany u ST a RS u předních kol na spoileru (taky to tu někde popisujete).
Pokud budu chtít, aby optopická dynamika začala fungovat v nižších rychlostech, nepotřebuji mít prvek velký, ale naopak, udělám jí menší. Když budu chtít, aby fungovala za vyšších rychlostí, kdy proud vzduchu je velký a potřebuji ho dostatečně usměrnit, bude tato součást masivnější.
To jestli je z karbonu, nebo laminátu je zavádějící. Hlavně aby byla dobře nastavena, také podotýkám, že když si dáte na stříšku todle, neznamená to, že pojedete o 5km/h rychleji. Závisí to na celkové aerodynamice vozu, kolům a použitým pneu, zatížením vozu, jeho vyvážením, nastavení přítlaku a hlavně náběžným hranám vozu!
Přeji příjemnou zábavu..
To co tu popisujete, jak jsem z toho pochopil, se u těch znalých a zasvěcených říká "optopické součásti"
Jsou to součásti karoserie, které usměrňují proudění vzduchu, ať už na zvýšení přítlaku na křídlo, které plní svoji funkci, nebo naopak urychluje odvod vzduchu (tak jak tu k0n0p říká něco o tý mezní vrstvě atak..)..
Tydle součástky fungují za malých rychlostí, stačí rychlost taková, na kterou je tato součástka vymodelovaná, třeba i na 30km/h. Jsou to třeba přesně ty odvodové hrany u ST a RS u předních kol na spoileru (taky to tu někde popisujete).
Pokud budu chtít, aby optopická dynamika začala fungovat v nižších rychlostech, nepotřebuji mít prvek velký, ale naopak, udělám jí menší. Když budu chtít, aby fungovala za vyšších rychlostí, kdy proud vzduchu je velký a potřebuji ho dostatečně usměrnit, bude tato součást masivnější.
To jestli je z karbonu, nebo laminátu je zavádějící. Hlavně aby byla dobře nastavena, také podotýkám, že když si dáte na stříšku todle, neznamená to, že pojedete o 5km/h rychleji. Závisí to na celkové aerodynamice vozu, kolům a použitým pneu, zatížením vozu, jeho vyvážením, nastavení přítlaku a hlavně náběžným hranám vozu!
Přeji příjemnou zábavu..

- Marťas
- Test driver
- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: Vortex Generatory
Takze to shrnme - pokud to neni optimalizovane z vyroby (coz tyhle ty samolepici kravinky nejsou), tak je to v podstate na hovno 


Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam

- globe
- Test driver
- Příspěvky: 4985
- Registrován: 23.03.2008 12:57
- Bydliště: Nový Bor / Česká Lípa
Re: Vortex Generatory
Marťas: tak tak 

- r0mik
- .
- Příspěvky: 9356
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vortex Generatory
na tyhlety hovadiny z Tesca plati horkovzdusna pistole a nasledne hadrik navlhceny technickym benzinem
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
-
- Nováček
- Příspěvky: 82
- Registrován: 02.01.2009 14:01
- Bydliště: Borec ze Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vortex Generatory
Jako je to naprd koupit něco univerzálního, protože univerzalní není řešeno s kompletní aerodynamikou auta.. leda univerzální kompletní bodykit..
Jinak koupit něco takového je jako výstřel do vzduchu.. Kdybyste něco takového chtěli, tak megahodin na simulacích, pak nějaký ten čas v aerotunelu a tradá na silnic.

Jinak koupit něco takového je jako výstřel do vzduchu.. Kdybyste něco takového chtěli, tak megahodin na simulacích, pak nějaký ten čas v aerotunelu a tradá na silnic.

- munch
- Junior
- Příspěvky: 216
- Registrován: 22.05.2008 12:41
- Bydliště: Kostelec nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vortex Generatory
a nebo kdo je šikovnější tak model v cadu a pak to nechat protahnout v tomhle prográmku http://www.exa.com/ ja si momentálně hraju v jednom CFD simulačnim programu se zadnim diffuserem je to složitější, ale alespon se potom jedná o funkční věc a né jen závaží 
http://www.youtube.com/watch?v=IfmkZ5fr ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=IfmkZ5fr ... re=related
Ford Focus 1.8 TDCI 150PS 3Dveř
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů