Příspěvek
od Nicco » 23.04.2010 21:47
Kamionaci pouzivaju AdBlue aka Mocovina aka NH4 na system katalytickej redukcie, ked sa ohriate plyny zmiesavaju s aditivom, ktore viaze na seba dusik / NOx
Eolys sami viete lepsie, ako funguje. Ked si dobre pamatam, tak zvysuje teplotu horenia a vtedy sa lepsie spaluju uhlikove sadze v DPF, ktore vznikli nedokonalym spalovanim.
Su to 2 rozne principy, niektore kamiony maju DPF ine maju SCR, ale predpoklada sa, ze Euro5 sposobi, ze sa budu pouzivat obidva sucasne. V MHD a kamionoch si myslym, ze je to bude mat velky vplyv.
Asi prve osobne auto s AdBlue je nove Q7 3.0TDI, ako som uz pisal. Je potreba elektrickeho ohrevu nadrzky, lebo aditivum mrzne. Tak ze celkom pekny zrut baterky a dalsie podobne veci to ma, dalsie cerpadlo, ...
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~