Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.08.2009 10:11
Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW
Mám takový problém s otáčkoměrem u FF2 po faceliftu. V případě, že podřadím a následně vytočím motor (například při předjíždění), tak poté otačkoměr ukazuje o cca 500 až 700 otáček méně než jsou skutečné otáčky motoru. Po vypnutí motoru a následném nastartování je zase vše OK. Musí se jednat opravdu o razantní skokový nárůst otáček. Podřazení z 5 na 4 je OK, ale z 5 na 3 už ne. Mám auto sice v záruce, ale v servise se k tomu staví tak, že neví a že to jde těžko nasimulovat atd. Ne že by to byl nějaký úplně zásadní problém, většinou stejně jezdím po dálnicích nebo město, takže k výše uvedenému dochází jenom zřídka, ale stejně bych to rád vyřešl. Nemáte s podobným chováním někdo zkušenost, respektive tip čím by to mohlo být způsobeno?
Díky
BoBik_CZ
Díky
BoBik_CZ
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7238
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW
to akože ked ti toto urobí a nasledne s autom zastanes a nechas motor na volnobeh, tak ti ukazuje cca 100-300 rpm?
naozaj zvláštny problém
skušal si niečo na fore hladat?
otáčkomer... otackomer.. ... ...
či to už niekto neriešil?
naozaj zvláštny problém

skušal si niečo na fore hladat?
otáčkomer... otackomer.. ... ...
či to už niekto neriešil?
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.08.2009 10:11
Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW
Přesně tak, na volnoběh to ukazuje cca těch 300 ot/min. A samozřejmě i při jízdě ukazuje méně než by měl.
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW
Na volnobeh 300 to sa este da pochopit, ale ako zistujes za jazdy, ze mas menej otacok na boarde nez v skutocnosti?
Snimac otacok je ok? Test palubanej dosky tiez prejde ok (myslim ten test, ked ti prebliknu vsetky kontrolky a ruciciky prejdu celu stupnicu)?
Snimac otacok je ok? Test palubanej dosky tiez prejde ok (myslim ten test, ked ti prebliknu vsetky kontrolky a ruciciky prejdu celu stupnicu)?
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.08.2009 10:11
Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW
Jednoduše.
S autem už mám něco najeto, takže vím, že například na čtyřku při tacho 55kmh, motor točí cca 2000 otáček. No a když při dané rychlosti a zařazeném rychlostním stupni otáčkoměr ukazuje například 1200 otáček, tak je asi něco špatně, ne?

- havevo
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 29.12.2018 16:52
Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW
Ahoj, dořešil jsi nějak ty problémy? Stává se mi taktéž že mi otáčkoměr podměřuje ... že by to záviselo na tom, jak podřadím, jsem tedy ale nevysledoval.
to Nicco: jak poznám, že je snímač otáček ok?
Díky.
to Nicco: jak poznám, že je snímač otáček ok?
Díky.
FF II pofacelift 1.6 16V 74 kW kombi 2009
- havevo
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 29.12.2018 16:52
Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW
Tak jsem vysledoval, ze u me to opravdu nezávisí na tom, jestli (a jak) podradim, ale na tom, jak je auto rozpálené. Dneska stalo cely den na Slunci a dle raficky otackomeru jsem byl o nějakých 800 min, než je real (dle testovacího režimu budiku). Test budiku projde v pohodě a bez chyb. Nic jiného neblbne, auto neztrácí výkon. Když se to stane, chcipnu motor a znovu nastartuji, je většinou vše OK.
Nějaké nápady? Může to byt opravdu to cidlo otáček? Nebo i primo budiky? Studenak na budicich? Neblbly by budíky celkové, kdyby to bylo budíky?
edit: ve vlákně viewtopic.php?f=85&t=40804 jsem se dozvěděl, že kdyby nefungovalo čidlo, motor bych ani nenastartoval. A pokud by signál od čidla jen vypadával, rozsvítila by se kontrolka motoru. Ani jedno se neděje, takže čidlo prozatím vylučuji a obracím se opět na variantu "studeňák na budíku"
Nějaké nápady? Může to byt opravdu to cidlo otáček? Nebo i primo budiky? Studenak na budicich? Neblbly by budíky celkové, kdyby to bylo budíky?
edit: ve vlákně viewtopic.php?f=85&t=40804 jsem se dozvěděl, že kdyby nefungovalo čidlo, motor bych ani nenastartoval. A pokud by signál od čidla jen vypadával, rozsvítila by se kontrolka motoru. Ani jedno se neděje, takže čidlo prozatím vylučuji a obracím se opět na variantu "studeňák na budíku"
FF II pofacelift 1.6 16V 74 kW kombi 2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.08.2009 10:11
Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW
Já jsem to nevyřešil, protože jsem to neřešil.
Mi se to děje skutečně jen občas. Jezdím s tím už deset let a vypozoroval jsem, že by to mohlo opravdu souviset s teplotou. Ale není to pravidlo. Klidně může za tropických veder stát hodiny na slunci a otáčkoměr funguje jak má.
Když už se ten problém vyskytne, tak vždy po nějaké době jízdy. Za teplého počasí klidně i po pár desítkách km, v zimě jen velice vzácně a až po ujetí spíše stovek km.
Vždy stačí zastavit, vypnout motor, nastartovat a jede se dál. Otáčkoměr po restartu už ukazuje víceméně správně, možná jen o pár desítek otáček méně.
Nějak jsem se tím naučil žít, auto navíc půjde brzy do světa, takže už je mi to fakt jedno.

Mi se to děje skutečně jen občas. Jezdím s tím už deset let a vypozoroval jsem, že by to mohlo opravdu souviset s teplotou. Ale není to pravidlo. Klidně může za tropických veder stát hodiny na slunci a otáčkoměr funguje jak má.
Když už se ten problém vyskytne, tak vždy po nějaké době jízdy. Za teplého počasí klidně i po pár desítkách km, v zimě jen velice vzácně a až po ujetí spíše stovek km.
Vždy stačí zastavit, vypnout motor, nastartovat a jede se dál. Otáčkoměr po restartu už ukazuje víceméně správně, možná jen o pár desítek otáček méně.
Nějak jsem se tím naučil žít, auto navíc půjde brzy do světa, takže už je mi to fakt jedno.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů